Møffe 2207 Skrevet 12. December, 2022 Young Punter skrev, for 2 minutter siden: Så du er imod menneskehandel, men når det kommer til stykket, kunne du ikke være mere ligeglad med det andet menneskes skæbne -Hvis det er det du konkludere -ud fra det jeg skriver -så kan det godt være -du skulle læse det en gang til... Medmindre du mener direkte i aktet -for så har du fuldstændigt ret;-) Men du ligger måske og har dårlig samvittighed, og skrubler over det du gør, når du gør det? Hvis jeg har det eller min mavefornemmelse ikke er god -er jeg gået inden vi når så langt... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 12. December, 2022 Møffe skrev, for 14 minutter siden: muligvis har det ikke noget med emnet direkte at gøre -men indirekte har det da i den grad Jeg opponerede mod din antydning af at årsagen til at thai banker ikke vil modtage danske penge, er menneskehandel. Det er det ikke, det er fordi de ikke kan få dem vekslet i Danmark. Jeg har meget svært ved at tro at thai banker siger nej til omsætning fordi de er imod menneskehandel. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Young Punter 51 Skrevet 12. December, 2022 Møffe skrev, for 51 minutter siden: Mit håb er -at pigerne vågner op en dag, og siger fra -lige som hende nævnt i trådstart... Og det man ikke døder af -gør en stærkere... Hvor er det ulækkert at du lægger ansvaret for menneskehandel over på ofrene. At ofrene skal “vågne op og sige fra”. Hvad med voldtægtsofre. Skal de også bare sige fra eller lade være med at gå alene om aftenen eller måske undgå at være for udfordrende klædt? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Møffe 2207 Skrevet 12. December, 2022 Young Punter skrev, for 3 minutter siden: Hvor er det ulækkert at du lægger ansvaret for menneskehandel over på ofrene. At ofrene skal “vågne op og sige fra”. Hvad med voldtægtsofre. Skal de også bare sige fra eller lade være med at gå alene om aftenen eller måske undgå at være for udfordrende klædt? Det må du gerne synes;-) Hvad er din mening? Definere "ofrene" -hvis man ikke selv mener man er et "ofre" er man så -fordi du el. jeg jeg synes de er -eller i følge loven? Når vi herinde kan læse, nogen fortælle om, hvad de kunne tænke sig/ har gjort ved en pige de har været sammen med -fordi det var en mulighed på pigens menukort... Hvad tænker du om det? Eller en pige der tænder på voldtægtsleg/taget med magt?? Eller når en pige stiller sig til rådighed i timer for en masse mænd samtidigt! -ER det ikke ulækkert?? Netop fordi jeg skriver som jeg gør, og tager ansvaret for det -ligger jeg ikke noget som helst ansvar over på andre -som de ikke selv burde tag... Et af mine budskab er -Tag ansvaret for dig selv og dine egene handlinger først! Og fratag ikke andre, at tag deres selv -vi er voksne mennesker? Og ja jeg synes mange skulle lade være med at gå/optræde så udfordrende klædt -gammeldags ja;-) Helt sikkert er det mange ofre, og mange der bliver udnyttet af andre, på den ene eller anden måde, og ned i den mindste detalje -bare fordi man kan (dem der gør det) Hvordan synes du vi skal hjælpe dem/ hjælper dem bedst? Og hvordan vil du finde de reelle ofre? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18183 Skrevet 12. December, 2022 Møffe skrev, for 9 minutter siden: Netop fordi jeg skriver som jeg gør, og tager ansvaret for det -ligger jeg ikke noget som helst ansvar over på andre -som de ikke selv burde tag... Et af mine budskab er -Tag ansvaret for dig selv og dine egene handlinger først! Og fratag ikke andre, at tag deres selv -vi er voksne mennesker? Du skriver da netop at pigerne selv skal tage ansvar for deres situation og forlade deres bagmænd.. Nu har jeg personligt set piger med kæmpe sæbeøjne og hørt dem skrige som gjaldt det livet på et københavnsk hostel.. Tænker du virkelig de selv kan tage ansvar for deres situation.? 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Møffe 2207 Skrevet 12. December, 2022 JenniferRomantica skrev, for 4 minutter siden: Du skriver da netop at pigerne selv skal tage ansvar for deres situation og forlade deres bagmænd.. Nu har jeg personligt set piger med kæmpe sæbeøjne og hørt dem skrige som gjaldt det livet på et københavnsk hostel.. Tænker du virkelig de selv kan tage ansvar for deres situation.? -Ja de må se at komme væk... Og dit ansvar var så, at anmelde det, som du naturligvis gjorde? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest The spoon Skrevet 12. December, 2022 Møffe skrev, for 11 minutter siden: Netop fordi jeg skriver som jeg gør, og tager ansvaret for det -ligger jeg ikke noget som helst ansvar over på andre -som de ikke selv burde tag... Et af mine budskab er -Tag ansvaret for dig selv og dine egene handlinger først! Og fratag ikke andre, at tag deres selv -vi er voksne mennesker? Hold da op hvor jeg hader det, men du har, desværre, ret. Du siger det som vi andre ikke tør sige, og det som vi, i mange tilfælde, ikke vil indrømme sker. Møffe skrev, for 13 minutter siden: Og ja jeg synes mange skulle lade være med at gå/optræde så udfordrende klædt -gammeldags ja;-) Når jeg ser en “flot” pige i lidt tøj, nyder jeg synet, men det er noget helt andet hvis min datter går klædt sådan, se har jeg pludselig ændret syn på det igen, dobbeltmoralsk JenniferRomantica skrev, for 5 minutter siden: Du skriver da netop at pigerne selv skal tage ansvar for deres situation og forlade deres bagmænd.. Nu har jeg personligt set piger med kæmpe sæbeøjne og hørt dem skrige som gjaldt det livet på et københavnsk hostel.. Tænker du virkelig de selv kan tage ansvar for deres situation.? Jeg mener at kan huske at det har været oppe i en anden tråd. Og ja ( meget kynisk sagt ) der sker ikke rigtig noget før de selv tager ansvar, og myndighederne lever op til deres ansvar. Tog du ansvar da du hørte dem, og anmeldte det ? Og det er ikke kritik af din handling, jeg ville nok ikke selv ture anmelde det, men måske hvis mulighed bød sig, prøve at tale med pigen, hvis hun var alene, og fortælle om de muligheder der er, krise centre, politi mm. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3658 Skrevet 12. December, 2022 skitlandet-sverige skrev, for 19 timer siden: Jeg tror Danmark er nødt til at indføre en sexkøbslovgivning. Det vil kun føre til at det bliver mere fordækt og undergrunds agtig. Vil ikke stoppe menneskehandel Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18183 Skrevet 12. December, 2022 The spoon skrev, for 35 minutter siden: Jeg mener at kan huske at det har været oppe i en anden tråd. Og ja ( meget kynisk sagt ) der sker ikke rigtig noget før de selv tager ansvar, og myndighederne lever op til deres ansvar. Tog du ansvar da du hørte dem, og anmeldte det ? Og det er ikke kritik af din handling, jeg ville nok ikke selv ture anmelde det, men måske hvis mulighed bød sig, prøve at tale med pigen, hvis hun var alene, og fortælle om de muligheder der er, krise centre, politi mm. Jeg gjorde ikke noget dog udnyttede jeg dem heller ikke ved at købe deres, sikkert super billige, ydelser men jeg kunne se stakken af håndklæder ude foran deres dør vokse til urealistiske højder.. Jeg har et ansvar overfor mine børn osv.. Ansvaret gå ud på at passe på mig selv, og ikke sætte mig i situationer der kan skade mig.. Jeg fik sendt en gæst til det forkerte værelse, og han blev mødt af en stor udenlandsk mand der holdte en kæmpe kniv.. Det ikke den type jeg ønsker at danse med.. Han var noget chokeret.. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18183 Skrevet 12. December, 2022 Møffe skrev, for 41 minutter siden: -Ja de må se at komme væk... Og dit ansvar var så, at anmelde det, som du naturligvis gjorde? DE KAN IKKE KOMME VÆK.. Nu prøver jeg at skrive det med stort og se om det så trænger ind.. Det er ikke mig der støtter deres bagmænd med en masse penge og er fuldstændig ligeglad.. 3 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3114 Skrevet 12. December, 2022 Møffe skrev, 1 time siden: Netop fordi jeg skriver som jeg gør, og tager ansvaret for det -ligger jeg ikke noget som helst ansvar over på andre -som de ikke selv burde tag... Hvor dejligt at du tager ansvaret på dig selv. Hvilken konsekvens har du så taget af det? Jeg kan misforstå dig, men for mig virker det, ud fra det du skriver her og i de øvrige posts, mest af alt som om det er de udnyttede kvinder der mærker konsekvensen af det ansvar du har påtaget dig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Møffe 2207 Skrevet 12. December, 2022 JenniferRomantica skrev, for 19 minutter siden: DE KAN IKKE KOMME VÆK.. Nu prøver jeg at skrive det med stort og se om det så trænger ind.. Det er ikke mig der støtter deres bagmænd med en masse penge og er fuldstændig ligeglad.. Hvad er det så for et ansvar jeg burde tag, som jeg ikke allerede gør? -Jeg har ikke noget med nogen, at gøre som ser ud som du beskriver (er ikke deres kunde) -og tænker netop som dig... De thaier, hvor jeg kommer -får ikke tæsk eller bliver truet med kniv/eller deres kunder bliver... Jeg har ikke oplevet det som du har og beskriver -og tage da afstand fra det -og om du så mener jeg ligger mine penge forkert og er ligeglad... Eller for den sags skyld ikke kan læse, hvad du skrev første gang -Hvad er dit budskab med det? Jeg er med på hvis menneskehandel og udenlandske gp ikke var i danmark -så branchen helt anderledes lukrativt ud for jer der, så var tilbage, og hvilken mangt og priser det ville give;-) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Møffe 2207 Skrevet 12. December, 2022 AB455 skrev, for 25 minutter siden: Hvor dejligt at du tager ansvaret på dig selv. Hvilken konsekvens har du så taget af det? Jeg kan misforstå dig, men for mig virker det, ud fra det du skriver her og i de øvrige posts, mest af alt som om det er de udnyttede kvinder der mærker konsekvensen af det ansvar du har påtaget dig. -Tjaah konsekvenserne af "at bringe sin røv i klaphøjde" tæller den? Jeg er ærlig omkring det også ude ved pigerne -og jeg giver mig tid til, at tale med dem -og prøver på, at få en god oplevelse også for dem -og ja de er nok de "udnyttede kvinder" Jeg prøver om ikke andet, ikke at gøre skaden større... Det er så mange der får ondt i r.... eller føler sig bedre, når man skriver sin ærlige mening -og hvis man kan latterliggøre/nedgøre dem -får de det sikkerret bedre med dem selv, når de går på besøg næste gang... Og du må helt klart havde misforstået noget siden du skriver som du gør her... Hvis du tager halvt så meget ansvar som mig er det mange der er godt hjulpet;-) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18183 Skrevet 12. December, 2022 (edited) Møffe skrev, for 17 minutter siden: Jeg er med på hvis menneskehandel og udenlandske gp ikke var i danmark -så branchen helt anderledes lukrativt ud for jer der, så var tilbage, og hvilken mangt og priser det ville give;-) Meningen var at du til stadighed mener at pigerne bare selv kan smutte fra deres bagmænd.. Det kan de ikke uden at frygte for deres liv og deres familie i hjemlandet.. Det var sku da en forfærdelig grim hentydning til jeg skulle mene som jeg mener for min egen økonomiske vindings skyld og ikke fordi jeg har ondt af de stakkels piger.. På den anden side så kan jeg godt se det er heldigt for dig at pigerne bliver misbrugt og udnyttet så prisen på den sex du køber bliver holdt nede.. Redigeret 12. December, 2022 af JenniferRomantica 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Møffe 2207 Skrevet 12. December, 2022 JenniferRomantica skrev, for 20 minutter siden: Meningen var at du til stadighed mener at pigerne bare selv kan smutte fra deres bagmænd.. Det kan de ikke uden at frygte for deres liv og deres familie i hjemlandet.. Det var sku da en forfærdelig grim hentydning til jeg skulle mene som jeg mener for min egen økonomiske vindings skyld og ikke fordi jeg har ondt af de stakkels piger.. På den anden side så kan jeg godt se det er heldigt for dig at pigerne bliver misbrugt og udnyttet så prisen på den sex du køber bliver holdt nede.. Det er jo ikke "bare" vel det kan vi godt blive enige om? (som nævnt er jeg ikke kunde hos disse piger) Og kommer slet ikke i kbh. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
underdog40 6866 Skrevet 12. December, 2022 JenniferRomantica skrev, for 23 minutter siden: Det var sku da en forfærdelig grim hentydning til jeg skulle mene som jeg mener for min egen økonomiske vindings skyld og ikke fordi jeg har ondt af de stakkels piger.. På den anden side så kan jeg godt se det er heldigt for dig at pigerne bliver misbrugt og udnyttet så prisen på den sex du køber bliver holdt nede.. To forkerte bliver ikke til en rigtig. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18183 Skrevet 12. December, 2022 (edited) underdog40 skrev, for 22 minutter siden: To forkerte bliver ikke til en rigtig. Nu siger han det jo selv med lidt færrere ord godt nok.. Men jeg læser det bestemt som om at han mener at de danske piger ville drive prisen op hvis de udenlandske piger ikke var i landet og at det ville være negativt når han anvender ord som "magt".. Redigeret 12. December, 2022 af JenniferRomantica Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3114 Skrevet 12. December, 2022 Møffe skrev, 1 time siden: Tjaah konsekvenserne af "at bringe sin røv i klaphøjde" tæller den? Anonymt, bag skærmen? Ikke rigtigt i min bog. Møffe skrev, 1 time siden: Jeg er ærlig omkring det også ude ved pigerne -og jeg giver mig tid til, at tale med dem -og prøver på, at få en god oplevelse også for dem -og ja de er nok de "udnyttede kvinder" Jeg prøver om ikke andet, ikke at gøre skaden større... Ved at give en kvinde der imod sin vilje har sex med fremmede mænd, en "god" seksuel oplevelse? Jeg mener at det er lige præcis det der gør skaden større. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest andrew1000 Skrevet 12. December, 2022 (edited) People Pleaseren skrev, for 18 timer siden: Er det Barbara Smile du tænker på? Hvorfor skulle det være specielt sikkert at hun er her af egen fri vilje og lyst? Ikke specielt bare et pragteksempel på det modsatte, som mange kender og derfor få vil betvivle. Det synes jeg også fremgår klokkeklart i min tekst? Redigeret 12. December, 2022 af andrew1000 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Virgula 498 Skrevet 12. December, 2022 Intet nyt under solen: thaitanterne udnytter de unge piger på det groveste, og dansk politi er fuldstændig udueligt. Men ikke desto mindre en interessant podcast. https://www.dr.dk/lyd/p1/det-braendte-bordel (sæson 2) Og kunderne ... tja. Holdt alle sig langt væk fra 24-timersklinikker og turistpiger, vil tingene være anderledes, men det er nok lidt meget at forlange her på sitet. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Young Punter 51 Skrevet 12. December, 2022 Virgula skrev, for 11 minutter siden: Og kunderne ... tja. Holdt alle sig langt væk fra 24-timersklinikker og turistpiger, vil tingene være anderledes, men det er nok lidt meget at forlange her på sitet. Trist, men sikkert rigtigt. I det mindste er det vil forhåbentlig være bare en anelse sværere for nogle at lukke øjnene for realiteterne 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3114 Skrevet 12. December, 2022 Virgula skrev, for 35 minutter siden: Og kunderne ... tja. Holdt alle sig langt væk fra 24-timersklinikker og turistpiger, vil tingene være anderledes, men det er nok lidt meget at forlange her på sitet. Nej, det synes jeg bestemt ikke. Altså at det er for meget forlangt eller rettere forventet. Her bliver vi jo oplyst, når der fra tid til anden er en bror der gør opmærksom på at et kvinde ikke ser ud til at trives. De som bare slår op på annoncerne og bliver tændt af billederne alene (og altså ikke benytter EG), har langt sværere ved at konstatere at der kan være tale om en trist skæbne, ligesom de ikke for indsigt i de mange nuancer der er mellem en tvunget handlet kvinde og frivillige migrant sexarbejder (selvom hun højst sandsynligt betaler overpris for de serviceydelser hun benytter sig af). Jeg er i hvert fald blevet klogere på de rejsende sexarbejdere og undgår de værste rottereder og ser det ikke længere så sort/hvidt på det som jeg gjorde i starten. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
underdog40 6866 Skrevet 12. December, 2022 JenniferRomantica skrev, for 6 timer siden: Nu siger han det jo selv med lidt færrere ord godt nok.. Men jeg læser det bestemt som om at han mener at de danske piger ville drive prisen op hvis de udenlandske piger ikke var i landet og at det ville være negativt når han anvender ord som "magt".. Jeg synes nu stadig man bør adskille "udenlandske" og "misbrugt og udnyttet" fra hinanden. Det er ikke fair overfor dem som rent faktisk gør det af samme årsag som dig selv. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18183 Skrevet 12. December, 2022 underdog40 skrev, for 15 minutter siden: Jeg synes nu stadig man bør adskille "udenlandske" og "misbrugt og udnyttet" fra hinanden. Det er ikke fair overfor dem som rent faktisk gør det af samme årsag som dig selv. Jeg tror selv personligt at der er meget få af den type udenlandske piger.. Desværre.. Jeg kender selv nogle enkle piger fra udlandet der arbejder helt frivilligt men de har alle valgt etablerede klinikker for ikke at ende i kløerne på skumle bagmænd.. Det ville faktisk også gøre deres forretning sååååå meget nemmere og det virker mig mærkeligt at flere udenlandske piger ikke vælger det.. Hvis de altså sådan er her af helt egen vilje.. De selvstændige piger læser vel også andre pigers annoncer og kender prisen de faktisk kan få for deres ydelser så jeg forstår ikke hvis man helt selv bestemmer at prisen så nogen gange ligger under halvdelen af min pris for at komme med et eksempel (der i forvejen er forholdsvis "lav").. Jeg kan ikke forestille mig andet end at der er nogen der sætter deres priser.. Men det glæder mig hver gang jeg ser udenlandske piger med en gennemsnitlig dansk pris forstår mig ret.. Fordi jeg føler de må have haft noget medbestemmelse om ikke andet.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4641 Skrevet 12. December, 2022 Virgula skrev, for 2 timer siden: Intet nyt under solen: thaitanterne udnytter de unge piger på det groveste, og dansk politi er fuldstændig udueligt. Men ikke desto mindre en interessant podcast. https://www.dr.dk/lyd/p1/det-braendte-bordel (sæson 2) Og kunderne ... tja. Holdt alle sig langt væk fra 24-timersklinikker og turistpiger, vil tingene være anderledes, men det er nok lidt meget at forlange her på sitet. Jeg er enig med dig i, at der er en rød lampe, som lyser, når et sted eller en pige reklamerer med åbent 24/7. Men det er da rimelig begrænset, hvor mange 24-timersklinikker, man finder i thaisegmentet, i hvert fald i Storkøbenhavn, er det ikke? Pointen gælder i øvrigt også østpiger og latinaer, hvor der også er nogle håndfulde, som tilsyneladende også har døgnåbent. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg