Hop til indhold
Guest Liderligfyr

Nu må vi se :-)

Recommended Posts

Guest Liderligfyr

Der er et lovforslag i det Franske underhus om køb af sex skal være ulovligt. Det vil udløse en bøde på 1500 euro at blive snuppet.

Årsagen er at 90 % af prostituerede i Frankrig er udlændinge, primært Rumæenere etc. Og det har medført stigende kriminalitet indenfor faget 

Situationen er vel egentlig ikke meget anderledes i Dannevang??

Ser ud til verdens ældste erhverv stille og rolig uddør. Usa, Sverige, Norge og måske nu også Frankrig er det forbudt, eller delvis forbudt.

Ville du fortsætte med at købe sex, hvis du risikerede der lå et girokort på 12000 kr i postkassen???

Del dette indlæg

Link til indlæg

Girokort i postkassen?

Det lyder bestemt ikke rart, men mon ikke branchen vil formå at indrette sig under nye forhold?

I Norge er den bare rykket "indenfor", men trives tilsyneladende i bedste velgående.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Problemet er, at et forbud vil betyde, at branchen rykker ind i en mere lyssky klasse - ligesom hash- og narkohandel. Det vil gå ud over de seriøse lovlydige piger og åbne en ladeport for skruppelløse bagmænd med handlede piger. Efter min mening vil kun en regulering og ligestilling af erhvervet med andre liberale erhverv løse branchens problemer. Selv ville jeg ikke gå til en pige med risiko for at blive stemplet som kriminel. Tilbage ville jeg så være henvist til kontakter via chat, der selvfølgelig gerne måtte modtage gaver. I min optik reelt ingen forskel, så hvorfor have besværet med lovgivning?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Oralis voluptatem

Tja forslag som dette har jo været oppe og vende før. Jeg kan bare ikke se logikken i at det er ok at være sex sælger, men ulovligt at være sexkøber. Det vil vel svare til at man gjorde salg af tyvegods lovligt mens det stadig ville være ulovligt at købe det.

Redigeret af Oralis voluptatem

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

ja det har du ganske ret i Oralis. Det giver også grundlag for afpresning og etc. " Du har købt sex af mig, det må du ikke" men nu giver du mig 5000 kr og så snakker vi ikke mere om det.

Jo Jo det giver ikke faste kunder, men en Rumæner der er her 3 uger kan jo også være ligeglad.

Ser dog ud til de Franske mænd har lidt mere røv i bukserne end for eks. de Svenske, som bare stiltiende har accepteret " hvad mutter siger er altid det rigtige" De demonstrerer trods alt åben imod det

Del dette indlæg

Link til indlæg

Prostitution er ikke pt ulovlig i Frankrig, men rufferi er ulovlig.

Personlig tror jeg ikke på det bliver ulovlig i Frankrig, det ligger ikke i "kulturen"

Mange franskmænd tager til nabolandene (DE, AU, CH) og køber alligevel.

I Usa er prostitution lovlig i visse stater fx. Las Vegas. dog er det dyrt og servicen so-so til ringe-artig.

LF, til dit sidste spørgsmål:

Ville du stoppe med at køre over for rødt/gult, fordi du kan risikere at få en bøde med klip ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det ville nok komme an på hvordan man kommer i kontakt med pigerne.

Men med Internettet ville det jo nok stadig været let og muligt.

Man ville jo også kunne blive af presset i dag.

Få billeder lagt på nettet, så alle kan se at man har besøgt en glædespige

Og konen kan opdage / se det....

Måske endda af en nabo som er træt af det renderi, og banken på den forkerte dør :-D

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Nille er godt klar over rufferi er ulovlig i Frankrig!

men lige pt bliver der behandlet et lovforslag i underhuset, der OGSÅ ulovliggører at købe sex. Hvor bøden vil være 1500 euro. ved at blive taget gentagne gange vil bøden blive fordoblet.

Jeg er ikke lige klar over hvad du mener med sammenligningen med det røde lys. Jeg kører ikke over for rødt lys, men det er nu mere fordi det er farligt. Ser ikke købeSex som farligt. Ville afhændig af, hvordan bøden bliver tildelt, stoppe med købesex

Hvis der ligger en bøde i postkassen ligesom en bøde idag, så ville jeg nok stoppe. Hvis man kan betale det over nettet ligesom ens skatteregninger, så ville jeg tage en risikobetragtning.

F.eks kører jeg ofte for stærkt... Er aldrig blevet taget for det, så hvis jeg evt skulle blive taget for det en dag, jamen så betaler jeg bare bøden og tænker ikke mere over det.

Summa summarum det er kun hvis der er store chancer for at blive snuppet, jeg vil frygte bøden. Jeg frygter mere konsekvensen af at blive snuppet med fingrene i kagedåsen, hvis det ikke kan skjules

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Ja, hun vil sikkert gå over i kunstbranchen og sælge malerier til priser mellem DKK 1,000 og DKK 2,000 pr. styk  :eek:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Årsagen er at 90 % af prostituerede i Frankrig er udlændinge, primært Rumæenere etc. Og det har medført stigende kriminalitet indenfor faget 

Situationen er vel egentlig ikke meget anderledes i Dannevang??

Hvis udviklingen i bette danmark foresætter, hvor de danske piger fravælges til fordel for "billige" udenlandske piger på turistvisum, tja..... så inviterer man jo til, at der på et tidspunkt gøres noget, som ikke ret mange i branchen ønsker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Den udvikling vil formentlig fortsætte :-) Andet ville være ulogisk, når man tænker på, hvordan folk altid prøver at få tingene billigst muligt.

Bare se på Flensborg. Ofte lange køer i grænsebutikkerne. Derudover er bilværksteder, tandlæger etc travlt beskæftiget med Danske kunder

Ditto i lille Dannevang. Polske håndværkere, billige au-pair piger, sort arbejde etc

Ditto i produktionen. Der er sindsyg mange ting der ikke bliver produkceret i DK længere, da folk ikke vil betale den ekstra pris for made in denmark produkter

tax free. På rejser har folktravlt med at købe dette, så man slipper for den danske moms og afgift. Køkkener, både, campingvogne etc bliver også hentet i udlandet for at spare momsen.

Hvis ikke alle, så kan langt de fleste erkende, at de er med til at koste danske arbejdspladser på den ene eller anden måde :-)

En anden ting, hvis lovforslaget bliver stemt igennem. Så er der op imod 40.000 piger i Frankrig som skal søge nye græsgange. Nogle rykker indendørs, men de fleste bliver nok nød til at søge væk. Hvor mange af de piger der søger væk kommer til Danmark? og hvor meget presser det markedet herhjemme? I Tyskland er priserne flere steder nede på 300 kr for 30 minut pga udenlandske piger. Da det også er udenlandske piger der kommer hertil, vil det samme jo være tilfældet her. Idag koster udenlandske piger 800kr ikke meget billigere end de danske pigers 1000-1100 kr hvis de udenlandske piger pludselig kun koster 300-400 kr, hvor mange ville så stadig betale 1100 kr ??? sexen er trods alt rimelig ens, det er kun sproget der er anderledes :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er et rigtigt skræksenario, du opstiller, Liderligfyr. Og det er slet ikke urealistisk.

Du rammer mægtig godt den danske mentalitet.

Det skulle således heller ikke undre mig, om de samme mennesker, som nu massivt opsøger de udenlandske piger, om føje år begynder at brokke sig over, at de danske piger er forsvundet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er et rigtigt skræksenario, du opstiller, Liderligfyr. Og det er slet ikke urealistisk.

Du rammer mægtig godt den danske mentalitet.

Det skulle således heller ikke undre mig, om de samme mennesker, som nu massivt opsøger de udenlandske piger, om føje år begynder at brokke sig over, at de danske piger er forsvundet.

Der vil altid være en niche for danske piger, men det er bare til luksuspriser, som mange ville købe mindre af, det tror jeg er udviklingen, desværre.

Generelt er danske lønninger for dyre pga vores velfærdssamfund, de dyre lønninger går desværre ud over vores konkurrence-evner globalt, produktioner og services bliver flyttet til udlandet :( hvor lønningerne er min. halveret. Om kvaliteten er god kan diskuteres, men med lave omkostninger er der plads til at rette op på fejl og mangler, samt kvalitetsstyring er et must.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Tyskland er blevet bombarderet med øst piger. Hvilket har presset prisen rigtig meget. Bare se flatrate, hvor du faktisk får et knald til under 10 euro.

Hvad er så sket? Der er ikke mange Tyske piger, men de er der :-) de steder jeg har været tager de samme pris som østpigerne. Altså 300-450 per 30 minut. De findes også på Flatrate hvor de kun får ca 10 euro for en dansk/ fransk.

Hvad vil der ske i Dannevang? jeg tror ikke vi vil se 300-400 ved en østpige og 1000-1100 kr ved en Dansk. Så vil der i hvert fald være meget få Danske piger der overlever

Jeg tror mere på den Tyske model, hvor de Danske piger tilpasser sig. Vi vil nok se en del Danske piger forsvinde, da millionerne ikke triller ind mere. Men der vil stadig være piger, der synes det er et fedt arbejde, trods den faldende indtægt ( ikke altid lønnen er det primære)

Hvis hun ikke har alverden uddannelse er 800kr i timen jo heller ikke en ringe løn :-) En faglært håndværker i mit område koster ca 450kr i timen. Han har også spildtid med tilbudsgivning der ikke bliver til noget etc. Når han har større projekter hvor han har sammenhængende timer/dage får han ofte ikke 450kr i timen.

Summa summarum Vi vil stadig se Danske piger, som vil være dem uden alverden uddannelse, så det stadig er en attraktiv løn. Vi vil også se de nymfomaniske piger, hvor " jeg elsker sex" ikke bare er noget hun skriver ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Et andet aspekt er, at branchen bliver langt mere uberegnelig, hvis udviklingen fortsætter.

Det skal forstås på den måde, at det jo allerede nu vrimler med fake billeder på diverse annoncemedier, og det er mit klare indtryk, at det er de udenlandske piger, der måske kun skal være her i kort tid, der er de største syndere, for de har ikke meget at tabe på den korte bane, mens danske piger gennemgående er mere reelle. Især på de veletablerede klinikker.

Så hvis mit indtryk er rigtigt – det kan være, at jeg tager fejl – så vil vi se meget mere af den slags fremover!

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu har jeg det lidt sådan at jeg har bemærket at der er danske udøvende i denne branche der bruger samme argument om at de betaler skat og moms, som udøvende i andre brancher, og deres priser derfor er derefter.

Jeg anerkender i den forbindelse at enhver dansk udøver, hvor samme udsagn er i fuldt og helt overensstemmelse med sandheden med rette kan opleve presset fra de lidt lavere priser hos udenlandske prostituerende som værende unfair konkurrence.

Men samtidig har jeg det også sådan at branchen overordnet set ikke med samme ret kan føle sig truffet af denne tilstand, som øvrige liberale erhverv, håndværks og servicevirksomheder, der ganske vist ejheller kan sige sig helt fri for at hverken sort arbejde eller anden svig forekommer.

I hvad omfang branchen med rette eller urette har et fortjent renomme eller ikke for en massiv forekomst af skatte/momsunddragelse og socialt bedrageri, der er det ikke destomindre tilfældet at branchen notoriske har et ry for samme.

Ikke mindst som følge af diskriminerende lovgivning om rufferi, der fører til en egen indre inerti af afsindigt opskruede omkostninger, deraf følgende priser uden forbrugeøkonomisk føling med den virkelige verden.

Hvad der juridisk er ret og vrang står ikke til diskussion, men moralen i problemstillingen er ikke helt så sort hvid, som jeg ser det.

I min optik udgør det et langt alvorligere forhold på en og samme tid at være på eksempelvis offentlig forsørgelse, og så tjene massive sorte penge ved siden af, og så den dygtige håndværker der i udgangspunktet betaler en meget høj skat ved ærligt arbejde, men så samtidig tjener en sort skilling i det små på et plan, hvor aftager alligevel aldrig havde fået arbejdet udført hvidt som privat person.

Uagtet juraen, er det formentlig tilfældet at en del af den sorte økonomi på det beskednere mere personlige plan er med til at opretholde en masse hvidt arbejde og beskæftigelse i service og oplevelsesøkonomien, på sådan vis at det i sidste ende udgør en samfundsøkonomisk gevinst mere end det modsatte er tilfældet.

Sådan som prostitutionsbranchens ry er i denne sammenhæng, i det omfang det måtte være med rette, der kan den ikke med samme moralske ret som andre brancher der ejheller med rette kan erklære sig for kridhvid, påkalde sig samme etiske indignation over presset fra billigere udenlandske piger, sådan som landets øvrige brancher med rette kan - som jeg ser det.

I mine øjne har branchen ved eget valg af egne omkostnings og forretningsmodeller, deraf følgende helt afsindige priser for den almene mulige/interesserede forbruger af/i købesex, sat sig selv udenfor den diskussion der ellers i mine øjne med rette føres om urimelig social og løndumping fra udenlandsk arbejdskraft i Danmark, som en trussel mod danske lavt og normalt lønnede arbejdstagere i Danmark på dansk jord.

Der nævnes i tråden forskelle på fra 800 - 1000/1100 kr pr halve time - er det socialdumping :shock:

Prøv at omregne det til timelønnen før/efter skat for langt flertallet af de mænd der gerne køber sex, men for manges vedkommende lige akkurat kan eller slet ikke kan gøre det.

I debatten har det også været hævdet at et ikke ubetydeligt grundlag for omsætningen i branchen, udgøres af de sorte penge nogle forbrugere med kloge hoveder og dygtige hænder er i stand til at tjene, foruden hvilke de ikke kunne/ikke i nær samme onfang kunne have købt sex.

En kombination af en diskriminerende lovgivning og branche interne forhold, der dels er en følge af hinanden, dels bider hinanden i halen, og så den de facto beskyttelse mod reel konkurrence og et incitament til at rationalisere egen drift og sænke egne omkostninger der hersker på det danske marked for købesex, gør i mine øjne at det er langt mere moralsk legitimt at forbruge købesex hos udenlandske sexarbejdere til stadig meget høje priser, end det er bidrage til at ved brug af socialdumping at presse helt almindelige danske lønmodtagere ud i arbejdsløshed og armod i Danmark på dansk jord.

I øvrigt er jeg ellers overordnet af den opfattelse at vil man spare på billigere udenlandske priser, ja så bør man som forbruger rejse til udlandet for at forbruge pengene, og ikke forbruge til dumping priser på dansk jord hos tilrejsende udenlandske udbydere.

Dermed ikke sagt at hverken tandlæger eller så meget andet ikke kunne og måske burde være billigere i Danmark, men så gør priserne billigere, eksempelvis på et grundlag af stordrift og mere effektive forretningsmodeller, men med løn og arbejdsvilkår ens på dansk jord for legale udlændinge som for danske på et grundlag af den danske model, lovgivningsmæssigt som aftalemæssigt mellem arbejdsmarkedets parter.

Jeg har ikke dårlig samvittighed over at rejse til Tyskland for at forbruge købesex på FKK klubber, hvor pigerne tyske som østpiger i mellem til øvre prisleje har egne omkostninger til egne vagter på 15 - 20 %+/- af danske pigers omkostninger, men jeg vil afgjort aldrig vælge uorganiserede øst håndværkere til dumping priser fremfor danske håndværkere hos mester der har indgået dansk LO brancheoverenskomst.

Hvis der dels var flere forskellige rammer i Danmark om købesex som en helhedsoplevelse, priserne dels havde en mere realøkonomisk forbindelse til den virkelige verden, ja så betalte jeg gerne en højere pris for den for mig rette oplevelse i Danmark, fremfor at at rejse til Tyskland.

Men jeg føler en afsindig afmagt når jeg skal dividere antal arbejdstimer efter skat op i sindsyge bruttopriser på 2000 - 2200 for 1 times købesex hos danske piger på anerkendte, og velfortjent velrenommerede danske massageklinikker med danske piger.

Skulle jeg få en større regning hos min fagligt meget dygtige, og forretningsmæsssigt meget meget redelige danske tandlæge, men ja klart dyrere tandlæge end de udenlandske tandlæger med udenlandsk personale der for tiden i stadigt stigende omfang truer hans forretning med egen virksomhed på dansk jord, ja så skal jeg også arbejde mange timer for at betale den regning.

Dels kan jeg betale regningen, dels gør jeg det gerne, rejser ikke gerne udenlands for dette formål, dels har han dansk personale på dansk jord på danske løn og arbejdsvilkår!

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Et andet aspekt er, at branchen bliver langt mere uberegnelig, hvis udviklingen fortsætter.

Det skal forstås på den måde, at det jo allerede nu vrimler med fake billeder på diverse annoncemedier, og det er mit klare indtryk, at det er de udenlandske piger, der måske kun skal være her i kort tid, der er de største syndere, for de har ikke meget at tabe på den korte bane, mens danske piger gennemgående er mere reelle. Især på de veletablerede klinikker.

Så hvis mit indtryk er rigtigt – det kan være, at jeg tager fejl – så vil vi se meget mere af den slags fremover!

Jeg tror du tager fejl, fake billeder er en ting men hvis prisen er tilstrækkelig lav vil det lokke mange mænd til og som vi erfarer, siger de fleste liderlige mænd ikke nej til en sexy kvinde, selvom det ikke er hende på billedet.

Som med alt reklame gælder det om at få kunder ind i butikken, når kunderne er ankommet så er der stor sandsynlighed for at kunderne køber noget, det er basale salgsteknik/marketing.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Skulle jeg få en større regning hos min fagligt meget dygtige, og forretningsmæsssigt meget meget redelige danske tandlæge, men ja klart dyrere tandlæge end de udenlandske tandlæger med udenlandsk personale der for tiden i stadigt stigende omfang truer hans forretning med egen virksomhed på dansk jord, ja så skal jeg også arbejde mange timer for at betale den regning.

Dels kan jeg betale regningen, dels gør jeg det gerne, rejser ikke gerne udenlands for dette formål, dels har han dansk personale på dansk jord på danske løn og arbejdsvilkår!

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Generelt mener jeg at vi skyder os selv i foden i fremtiden ved at opretholde vores dyre lønninger og høje priser på alt, høje moms og høje skat. Måske ender vi som grækerne en dag :(

Jeg mener dette fordi mange internationale forbindelser. Vi får en relativ høj buttoløn i Danmark men købekraften er mindre herhjemme end fx. vores nabolande Tyskland og Sverige.

Et lille eksempel:

Hvorfor koster en svensk tandlæge mindre over sundet i Malmø med samme kvalitet hvis ikke bedre kvalitet ? Der er jo noget som ikke hænger sammen her.

Hvis vi tager diskussionen om købesex, så der der mange gråzoner, men det vil jeg helst ikke ind på, men socialt bedrageri, sorte penge, snyd med moms og skat forefindes, det er naivt at tro andet, og det findes også hos andre selvstændige erhverv.

De store tabere er lønslaverne som bliver 100% beskattet og af disse hårdt beskattet penge skal købe sex, mad, bil, betale faste udgifter. Med det mener jeg at købekraften bliver mindre end andre lande. Bare se hvad en bil koster i de andre nabo lande, man kan snildt spare flere hundrede tusinde på en bil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Om det Franske lovforslag, skriver de en af årsagerne er at kriminaliteten er steget. Så på den måde er branchen nok blevet mere uberegnelig  :-P

Mange Danske piger satser på et navn.... Trine Tease, Malou Magic etc.... her må man regne med kvaliteten som minimum er tilfredsstillende. 3 ugers Rumbuls har jo ikke et navn, så det er altid et sats... Og ikke alt er ligegodt, dog synes jeg, hvis man kommer i de "ordenlige" klinikker, så får man en ok service som minimum.

Billeder... tja, mange udenlandske piger vælger billeder med ansigt og ikke fotoshoppede. Det er i mine øjne ærlige billeder, du får hvad du ser  :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Om det Franske lovforslag, skriver de en af årsagerne er at kriminaliteten er steget. Så på den måde er branchen nok blevet mere uberegnelig  :-P

Argumenterer de hvorfor kriminaliteten er steget ? pga trafficking, stoffer eller sorte penge ?

Det er bagmændene som skal rammes, ikke kunder og pigerne !

I Frankrig er der rigtige mange illegale indvandrer fra ex-kolonier, og krisen rammer også indvandrerne så deres eneste levevej er desværre kriminalitet.

Jeg synes det er et svag argument og naivt tænkt at man kan stoppe kriminaliteten ved at lavet et købesexforbud. Mon ikke der kommer endnu flere voldtægtssager ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Nej det giver ikke flere voldtægtssager!!!!!!!!!!!!!!! det har jeg fået tudet ørene fulde om i en anden tråd, hvor jeg mente prostitution var medvirkende til, der ikke er så mange voldtægter. I Sverige er der mange flere voldtægter end i DK, men det må skyldes noget andet  :-P

Der er ingen tvivl om, der er en masse kriminalitet i forbindelse med prostitution, men det kan jo fjernes på mange andre måder, hvis man har viljen til det  :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej det giver ikke flere voldtægtssager!!!!!!!!!!!!!!! det har jeg fået tudet ørene fulde om i en anden tråd, hvor jeg mente prostitution var medvirkende til, der ikke er så mange voldtægter. I Sverige er der mange flere voldtægter end i DK, men det må skyldes noget andet  :-P

Der er ingen tvivl om, der er en masse kriminalitet i forbindelse med prostitution, men det kan jo fjernes på mange andre måder, hvis man har viljen til det  :-P

Ok måske kun to eller tre flere voldtægtssager, det er da flere :lol:

"der er en masse kriminalitet i forbindelse med prostitution"

Hvilken fx.?

Hvis der kommer et købesexforbud så forsvinder alle de kriminelle ? :lol:

LF. disse åbne spørgsmål er ikke rettet mod dig, jeg stiller disse for at give lidt til "eftertankeren" :grin:

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

I Sverige er der mange flere voldtægter end i DK, men det må skyldes noget andet  :-P

Mon det skyldes fulde svenskere ? :D Har et svensk alkohol regulativ hindret alkoholdmisbruget og mindske alkoholforbruget, svenskerne drikker vel lige så meget som os ? De køber bare billig alkohol og lovlig sex fra Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...