Hop til indhold
Guest Liderligfyr

Nu må vi se :-)

Recommended Posts

Generelt mener jeg at vi skyder os selv i foden i fremtiden ved at opretholde vores dyre lønninger og høje priser på alt, høje moms og høje skat. Måske ender vi som grækerne en dag :(

Jeg mener, at det primære problem er det høje skattetryk vi har i DK, samt at det er skruet forkert sammen, således at det ikke kan betale sig at have lavtlønsjob i Danmark.

Måske skulle man hæve bundfradraget fra de ca. 40.000 til f.eks. 150.000, men at denne skattelettelse primært skulle betyde, at bruttolønudgiften for arbejdsgiverne kan blive sat ned, således at de lavtlønnede får det samme i udbetalt som idag. Det vil derved blive væsentligt lettere at drive forretning i DK, hvor man har behov for "simpelt manuelt arbejde". Og det vil også betyde, at det bliver sværer for polakker og lign. at rejse til DK for at arbejde, idet lavt-løns-danskerne bedre vil kunne konkurrere med dem.

Ulempen er dog, at pengene til denne type skattelettelse skal findes enten ved at hæve skatterne for andre (f.eks. de højtlønnede eller bolig/bil-ejere), eller ved at skære i den offentlige sektor.

Mht. det franske forbud mod at købe sex, så er der ikke andet end opgivende hovedrysten som svar på dette. Det er udelukkende signallovgivning, som ikke har sin gang i det virkelige liv. Alle normalt begavede mennesker ved jo, at det ikke er reelt muligt, at kontrollerer og bevise om der er penge imellem to mennesker, der frivilligt aftaler at have sex. I hverfald ikke uden, at man sætter almindelige retsprincipper ud af kraft, som f.eks. at man er uskyldig til det modsatte er bevist.

Jeg mener, at man istedet burde følge SIO's anbefalinger.

Redigeret af Filosoffen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Alle normalt begavede mennesker ved jo, at det ikke er reelt muligt, at kontrollerer og bevise om der er penge imellem to mennesker, der frivilligt aftaler at have sex. I hverfald ikke uden, at man sætter almindelige retsprincipper ud af kraft, som f.eks. at man er uskyldig til det modsatte er bevist.

De håndhæver loven i Usa og i Sverige ved at lave fælder, kontakter man en person med henblik på købesex, så klapper fælden og de har kvindelige betjente som er under dække.

Del dette indlæg

Link til indlæg

De håndhæver loven i Usa og i Sverige ved at lave fælder, kontakter man en person med henblik på købesex, så klapper fælden og de har kvindelige betjente som er under dække.

Ja, USA ved jeg godt bruger agenter til dette. Men det er en overraskelse for mig, at Sverige også gør det. Så vidt jeg ved, så bruger Sverige mere pression mod sexkøbere. F.eks. at true med en retssag i fuld offentlighed(og dertil ydmygelse pga. det seksuelle indhold) osv. selvom de ikke har skyggen af et bevis. Dette gør, at svenskere der bliver taget med bukserne nede, bare accepterer bøden/skylden, også selvom de måske ikke er skyldige.

I øvrigt er det at sætte en ordensmagt til via agenter at opfordrer/lokke almindelige mennesker til at begå noget ulovligt, også at sætte almindelige retsprincipper ud af kraft. I DK er brugen af agenter - så vidt jeg ved - forbeholdt PET, og kræver særlig tilladelse.

Jeg synes, at brugen af agenter i forbindelse med afdækning af, om penge er involdveret i sex mellem to mennesker, er noget dyneløfteri, som er STASI værdig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

nu det jo nok ikke løn og skat det eneste, men det generelle pris niveau, som er det største problem i DK som jeg ser det...

vi skal ikke bruge mere manuel arbejde, men blive kloger til arbejde, robotter mv, selv om lavt lønnet ikke betalt skat, kan de ikke konkurre imod ti kr i time i kina eller andre landet,det som er DK problem er at man da det gik godt, ikke brugt tid og penge på at forbedre produktion evner,

det jo vist sig at DK med afgifter/skatter mv har udvikler systemer fået folk til at ændre adfærd, firmaer udvikler nye mere energisparende metoder.. hørt i radioe at vi øget produktion af varer, men sænke energi forbruget, det sgu flot ikke mange landet som kan sige det...

cola er et eks på pris niveauet, i tyskeland kan du købe en dåse cola produkseret i DK, med danske løn og skat til 2 kr, i Dk koster samme cola 8 kr, eller 4 kr på tilbud...

også piger prisniveau er problem, derfor der kommer piger fra andre lande... og det kan betale sig for skummel mænd at handler med kvinder..

det at straffen er for lav for menneskehandle... det bruger give mindst 12 år i fængsle...

*I dag  er det forbudt for politiet i DK at at bruge agenter, jeg synes det ok at bruge agenter hvis love tillader det, også til at afsløre købesex, hvis det var ulovligt, da det jo også en opgave politiet skal løse...

narkohandler mene også hvis de blev afsløret af agenter at de blev"lokket" til en forbrydelse, don't do the crime if you don't can do the time, så at sige,

og luder forhindre ikke voldtægt, hvordan kan det ide/fordom stadigvæk eksistere blandt fornuftigt voksen mennesker, voldtægt handler ikke om sex, men om magt, samt er voldtægter i DK ikke faldet efter det bleve lovligt at være at arbejde som prostitueret..

prøvemanden

Redigeret af prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg hører i radioen, at den franske Nationalforsamling har vedtaget forslaget, og at bøden skal være ca. 10.000 kr.

Surt at være franskmand

Del dette indlæg

Link til indlæg

mht. antallet af voldtægter i Sverige

Jeg kan huske at for et stykke tid siden blev det fremlagt i debatten at prostitution medvirker til at sænke antallet af voldtægter. Prostitutionsmodstanderne brugte tal fra Sverige til at underbygge denne påstand. Angiveligt gjorde de dette for at dæmonisere os købere.

Jeg undersøgte om der var hold i tallene. Først blev jeg overrasket, der var faktisk en relativ stor stigning af voldtægter sammenlignet med før forbuddet. Men statistik kan som bekendt misbruges.

Sandheden er at de første år efter forbuddet er antallet af voldtægter stabilt. (det er lettere stigende men det havde det været i en årrække før forbuddet også). Et par år efter forbuddet blev der lavet en ændring i statistikkerne således at visse ting der før var blevet betragtet som blufærdighedskrænkelse nu optrådte i statistikken for voldtægt. Det gav en stor stigning i antallet af voldtægter. Stigningen dækker altså over at man sammenligner to forskellige tal.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Jeg hører i radioen, at den franske Nationalforsamling har vedtaget forslaget, og at bøden skal være ca. 10.000 kr.

Surt at være franskmand

Det er stadig ikke godkendt i overhuset hvad jeg ved :-) så lov er det ikke endnu.

Ellers kommer der nok kø nede ved grænsen ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...