Den lille frøken 1402 Skrevet 26. Februar, 2023 (edited) Bebop skrev, for 5 minutter siden: GP'er får generelt flere likes for de mest banale indlæg. Jf denne tråd. Men det kan også skyldes andre ting end fedteri (som dog helt sikkert spiller ind) - fx at man gerne vil opmuntre hende til at blive ved med at skrive, fordi det er interessant at høre fra en gp. Eller for at anerkende hende som gp - trods alt er de fleste herinde jo ret glad for gp'er ... Så er det du mener at de likes mit debatoplæg har fået, ikke er likes givet fordi jeg skriver noget der er godt eller noget folk er enige i, men fordi jeg er kvinde/ gp.? Eller misforstår jeg? Redigeret 26. Februar, 2023 af Den lille frøken 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9510 Skrevet 26. Februar, 2023 Den lille frøken skrev, for 37 minutter siden: Så er det du mener at de likes mit debatoplæg har fået, ikke er likes givet fordi jeg skriver noget der er godt eller noget folk er enige i, men fordi jeg er kvinde/ gp.? Ja, det er ret oplagt. Men i dette tilfælde er det sikkert også for at udtrykke enighed i, at man ikke liker for at fedte. Det ville bare ikke give likes i samme grad, hvis en mand skrev det. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Eva Nadine 4841 Skrevet 26. Februar, 2023 (edited) Iiiiiiihhh @Bebop som heldigvis sjældent holder sig tilbage fra at udtrykke hvad mange i det tavse flertal formentlig nikker til med anerkendende lyde på, når de læser med herinde. Det tror jeg i hvert fald. At han skriver/taler for mange. Der er en del af os herinde der sommetider måske har lidt godt af at få af-Disneyficeret vores (i mit tilfælde lejlighedsvist lidt FOR) lystige tilgang til Eroguide, vil jeg mene. Så HURRA for det, på egne vegne i hvert fald Der er formentlig noget rent instinktivt der gør at mænd (som flest) ganske enkelt enten er "forprogrammerede til" eller blot ynder at gøre kvinder opmærksomme på deres tilstedeværelse ved at anerkende kvindens tilstedeværelse. Likes er vel en slags "Hej, jeg har set dig og det vil jeg gerne lige lade dig vide. Har du set mig?"-blik bare med klik på en knap med valgmuligheder. Jeg gør da selv det samme, omend ikke så bevidst. De skribenter jeg "plejer" at sætte pris på indspark i debatterne fra (både mænd og kvinder) har jeg en tendens til nærmest automatisk at være klar med klik-støtte-anerkendelses-knappen allerede imens jeg scroller med musen ned over indlægget. Jeg slipper ikke musen helt før jeg lige har husket at klikke på et af ikonerne. Med dem hvor jeg "plejer" IKKE at være enig lægger jeg hånden ned i skødet (nej det er ikke noget frækt!) for ikke at komme til at klikke Jeg gør det dog i ny og næ alligevel - altså klikker på dem jeg ikke "plejer" at klikke på. Jeg lægger helt klart mest mærke til dem der har klikket på mine egne indlæg, som ikke plejer at være enige med mig. Og de "likes" eller "grin" sætter jeg nok allermest pris på. Mon ikke det er det samme den anden vej? Det ER jo altså stadig ikke frit for at der er en lille smule "Drengene efter Pigerne" som i skolegården da vi var (de fleste af os væsentlig) yngre? At det også ind imellem udvikler sig til "Pigerne efter Drengene" er vel sommetider dét NOGLE AF klik-drengene også ligesom ønsker, venter eller håber på? Formentlig ubevidst. Der ER altså også nogle af mændene der skriver herinde hvis fanklub også har mandlige medlemmer. Så mon ikke det er både lidt af det ene og lidt af det andet når der klikkes løs? Jeg klik-flirter helt sikkert... men det har været ubevidst. I hvert fald indtil i dag hvor det pjank er blevet af-Disneyficeret lidt Så er der da mulighed for lidt selvransagelse i flyet om nogle timer, hvis min sidemand mod al forventning er en kedelig stodder der ikke gider flirte eller hvor vi ikke rigtigt klikker Fjernbetjenings-tænding af en frigid kvinde i Kliktoris af Milo Manara kan man læse om i 4 bind ... De blev førstegangsudgivet for ca 40 år siden i 1983 og på engelsk hedder de bare "Click" så det er vist ikke bare et modefænomen, eller også var Milo bare forud for sin tid Kærligst, Eva PS: Jaja... jeg pakker kufferten NU og så klikkes vi ved om en uges tid eller noget Redigeret 26. Februar, 2023 af Eva Nadine 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den lille frøken 1402 Skrevet 26. Februar, 2023 (edited) Bebop skrev, for 6 timer siden: Ja, det er ret oplagt. Men i dette tilfælde er det sikkert også for at udtrykke enighed i, at man ikke liker for at fedte. Det ville bare ikke give likes i samme grad, hvis en mand skrev det. Men så vil man jo altid kunne underminere en kvindes indlæg fordi det hun skriver - uanset hvor godt det måtte være, hvor intellingt, indsigtsfuldt, oplysende og vittigt det er, kun får likes - fordi hun er kvinde? Alt andet lige vil det afholde en hel del fra at like et rigtigt godt indlæg - idet mange vil være bange for at blive beskyldt for kun at like for at fedte for at opnå noget. Hvilket - efter mit ræsonnement - må betyde - at man som kvinde får færre likes - blot fordi man er kvinde. Fordi hvem fa'n vil kaldes " skødehund" osv. Nej så hellere undlade at udtrykke enighed. Redigeret 26. Februar, 2023 af Den lille frøken Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4553 Skrevet 26. Februar, 2023 Den lille frøken skrev, for 5 timer siden: Men så vil man jo altid kunne underminere en kvindes indlæg fordi det hun skriver - uanset hvor godt det måtte være, hvor intellingt, indsigtsfuldt, oplysende og vittigt det er, kun får likes - fordi hun er kvinde? I princippet har du ret. Men mener du oprigtigt, at @Bebop ikke har ret i, at GPer generelt får flere likes for rimeligt neutrale indlæg, end mænd gør? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
bull1977 144 Skrevet 26. Februar, 2023 Likes er vel som klapsalve, hvis du holdt et foredrag hvorfor klapper folk? Fordi de hørte efter? Fordi andre klapper? Eller fordi de kan li dig? Man ved der ikke. Et eller andet sted så er det vel bare at nyde de likes man får, og hvis der sidder en og like fordi de gør det pga personen så dukker der jo nok en flirtende besked op på et tidspunkt og så må man jo tage den derfra. Skulle man sidde og analysere hver enkelt emojio så tror jeg man bliver småtosset til sidst selvfølgelig opstår der fans og følger alle steder og som @Eva Nadine skriver så er der også mange gange per automatik man trykker 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Naboen 593 Skrevet 26. Februar, 2023 Jeg liker et opslag hvis jeg mener det er godt , hvis jeg er enig i det skrevne eller noget andet , dette er uagtet om det er en GP eller Gæst , jeg prøver ikke at "Score" den pågældelde GP ved at smide et like eller forsøg på flirt , Forum er oplysninger og sjov og ballade og nogle gange lidt alvor 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gentleman and a Scholar 1247 Skrevet 26. Februar, 2023 Jeg prøver at like anmeldelserne og de som giver svar på brugernes forespørgsler lidt ekstra, som en opmuntring til at blive ved. Med hensyn til likes i de generellte debatfora, må jeg indrømme at tanken har strejfet mig til tider, om ikke det er sexsultens slavehær som vrider "like"-instrumentet, i retning af ikke at være et nyttigt måleinstrument for kvaliteten af indlæg i forum. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9510 Skrevet 26. Februar, 2023 (edited) Den lille frøken skrev, for 11 timer siden: kun får likes - fordi hun er kvinde? Det er ikke det, jeg skriver. Men det er klart, at nogen måske vil se sådan på det. Det er desværre ikke muligt at styre, hvordan andre tolker virkeligheden. Min tolkning er som sagt bare, at der skal mindre til at et indlæg af en GP får likes af flere forskellige grunde: fedteri, opmuntring, anerkendelse. De sidste to ting kommer nogle mænd også ud for, hvis de fx som nye brugere skriver en god og troværdig anmeldelse, men andre så kritiserer et eller andet. Så får de flere sympati-likes. Redigeret 26. Februar, 2023 af Bebop 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den lille frøken 1402 Skrevet 3. Marts, 2023 (edited) Den_glade_amatør skrev, den 26.2.2023 at 14:20: I princippet har du ret. Men mener du oprigtigt, at @Bebop ikke har ret i, at GPer generelt får flere likes for rimeligt neutrale indlæg, end mænd gør? Nej, det er slet ikke min oplevelse. Tværtimod. Og det er derfor jeg reagerer. Fordi jeg oplever faktisk der diskrimmineres. Det er da muligt at der sidder en enkelt eller 2 derude der vedholdende liker en gp' s indlæg uanset hvad i håb om at opnå noget. Men det må jo så betyde at de vil give sig til kende når de besøger gp. Og altså fortælle at de har det og det nick på eroguide. Ellers giver det jo ingen mening at " fedte for at opnå noget" Nej., tværtom tror jeg mange flere afholder sig fra at like en gp's indlæg fordi de for alt i verden ikke ønsker at blive kaldt " skødehund" og ihvertfald skal der nok noget mere til førend de liker hvis det er en kvinde der skriver, end hvis en mand skriver samme indlæg. Redigeret 3. Marts, 2023 af Den lille frøken Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den lille frøken 1402 Skrevet 3. Marts, 2023 Bebop skrev, den 26.2.2023 at 20:03: Det er ikke det, jeg skriver. Men det er klart, at nogen måske vil se sådan på det. Det er desværre ikke muligt at styre, hvordan andre tolker virkeligheden. Min tolkning er som sagt bare, at der skal mindre til at et indlæg af en GP får likes af flere forskellige grunde: fedteri, opmuntring, anerkendelse. De sidste to ting kommer nogle mænd også ud for, hvis de fx som nye brugere skriver en god og troværdig anmeldelse, men andre så kritiserer et eller andet. Så får de flere sympati-likes. Det er sjovt for jeg synes jo der skal mere til før en kvinde får et like af de grunde jeg har listet ( frygten for at blive kaldt " skødehund", fedterøv " osv) Men man kan selvfølgelig anskue det forskelligt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4553 Skrevet 3. Marts, 2023 Den lille frøken skrev, for 47 minutter siden: Nej., tværtom tror jeg mange flere afholder sig fra at like en gp's indlæg fordi de for alt i verden ikke ønsker at blive kaldt " skødehund" og ihvertfald skal der nok noget mere til førend de liker hvis det er en kvinde der skriver, end hvis en mand skriver samme indlæg. Her ligger jeg væsentlig mere i @Bebops lejr, må jeg indrømme. Tror ikke, at det fylder ret meget hos nogen, hvis man skulle risikere at blive kaldt skødehund i dette anonyme forum. Men interessant, at din opfattelse af diskrimination af GPernes indlæg også findes, og vi får jo aldrig sat to streger under et facit i denne sammenhæng. Jeg tror dog stadig, jeg har til gode at se mænd udtrykke samme holdning, som du har her. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den lille frøken 1402 Skrevet 3. Marts, 2023 Den_glade_amatør skrev, for 18 minutter siden: Her ligger jeg væsentlig mere i @Bebops lejr, må jeg indrømme. Tror ikke, at det fylder ret meget hos nogen, hvis man skulle risikere at blive kaldt skødehund i dette anonyme forum. Men interessant, at din opfattelse af diskrimination af GPernes indlæg også findes, og vi får jo aldrig sat to streger under et facit i denne sammenhæng. Jeg tror dog stadig, jeg har til gode at se mænd udtrykke samme holdning, som du har her. Nej det tør de jo netop ikke. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4553 Skrevet 3. Marts, 2023 Den lille frøken skrev, for 5 minutter siden: Nej det tør de jo netop ikke. Eller også er de bare ikke enige med dig. Men det får vi aldrig opklaret. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den lille frøken 1402 Skrevet 3. Marts, 2023 Den_glade_amatør skrev, for 1 minut siden: Eller også er de bare ikke enige med dig. Men det får vi aldrig opklaret. Nej det gør vi nok ikke. Men jeg er også tilfreds med at have gjort opmærksom på den vinkel Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg