Guest Heste Er De Bedste Skrevet 16. Marts, 2023 Jeg vil meget gerne høre fra både mænd og kvinder herinde hvad jeres perspektiv og definition er på maskulinitet. For mig selv har maskulinitet ikke så meget at gøre med røde bøffer, utætte udstødningsrør og en højrøvet mandehørm med et par promiller i blodet og et oversavet jagtgevær i bagsmækken. Jeg syntes pop-kulturen igennem de seneste årtier har givet et besynderligt og forskruet perspektiv på det at være mand. Maskulinitet, i min optik, handler om at sætte grænser, stå ved sine principper og kompromisløst at leve efter sine bedst formulerede overbevisninger, at være pragmatisk organiseret og kompetent i det man brænder for. Det handler om rammer og streger. Disciplin og dyd. En restriktiv form for energi hvor man benægter kaotiske dele af sig selv for at spille den bedst mulige rolle i samfundets teater. Nogle gange krakellerer kaoset igennem, men det kan jo fikses men en gang gaffa tape, ikk... Men hvad mener i andre? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2026 Skrevet 16. Marts, 2023 Hehe ... Jeg mener ikke, der er noget alment svar på hvad maskulinitet vil sige. Der er mange forskellige typer af mænd, tænker jeg ... jeg er også godt knoten på stereotyperne) Læste en gang en bog af den Jung-inspirerede psykolog Jean Shinado Bolen, "De Indre Guder" Hun beskriver otte mande-arketyper bygget over de græske guder. Jeg er så udpræget Dionyses og Hermes (lidt den klassiske bøsse-stereotyp, jeg er så bare 100% til kvinder) med en go' del Apollon ... I forhold til din beskrivelse af maskulinitet ... Heste Er De Bedste skrev, for 48 minutter siden: stå ved sine principper og kompromisløst at leve efter sine bedst formulerede overbevisninger, U-ha ... kompromiløshed er det værste jeg véd ... dialog, dialog, dialog .. samarbejde, kommunikation og formidling. Lytte, prøve at rumme andres overbevisninger og mødes på dét grundlag (Hermes) Heste Er De Bedste skrev, for 48 minutter siden: at være pragmatisk organiseret og kompetent i det man brænder for. Det er jeg sådan set enig i ... (Hermes og Apollon) ... forudsat man kan finde ud af hvad man brænder for .. og det kan faktisk være en lang proces (Hermes - har mange tråde ude) .. men for mig selv synes jeg det begynder at hænge sammen ... Heste Er De Bedste skrev, for 48 minutter siden: Det handler om rammer og streger. Rammer og streger har det med at bryde sammen hver gang man får dem bygget op. Jotak, jeg taler af erfaring ... Heste Er De Bedste skrev, for 48 minutter siden: Disciplin og dyd. Uha nej-nej-nej .. Der er intet værre end disciplin og dyd. Med stærke træk fra Dionyses og Hermes, så erkender man nødvendigheden af disciplin og dyd ... men det er ikke og bliver aldrig en del af éns kernekompetencer. Eller mål. Heste Er De Bedste skrev, for 48 minutter siden: En restriktiv form for energi hvor man benægter kaotiske dele af sig selv NEJ!!! (Ikke for mig) Tvært imod: En evne til at erkende, og lære at navigere i, kaos .. kaos i sig selv og i den ydre verden. Dét er en stærk kvalitet, er jeg indædt overbevist om ... og godt for både een selv og verden. Ikke for alle ... for som du skriver ... Heste Er De Bedste skrev, for 48 minutter siden: for at spille den bedst mulige rolle i samfundets teater. Man kan også sige det sådan, at samfundet - menneskeheden - har (i dén grad) brug for diversitet!!!! Så det er godt, at vi har mange forskellige former for maskulinitet .. og feminitet ... Heste Er De Bedste skrev, for 48 minutter siden: Nogle gange krakellerer kaoset igennem, men det kan jo fikses men en gang gaffa tape, ikk... Bedre at bide tænderne sammen og holde næsen i sporet ... så kommer man måske ud med en større forståelse for hvor kompleks tilværelsen er ... Mangfoldighed - mangfoldighed - mangfoldighed ... 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jensen jr. 664 Skrevet 16. Marts, 2023 Heste Er De Bedste skrev, 1 time siden: Men hvad mener i andre? at jeg ikk håber at identitets diskussionen nu osse begynder her inde 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest henlan Skrevet 16. Marts, 2023 (edited) Drømmer om at være Charles Bronson, men er desværre mere Woody Allen. Redigeret 17. Marts, 2023 af henlan Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17566 Skrevet 16. Marts, 2023 At være mand er at kunne holde sin kæft og ikke spilde sine bønner til højre og venstre i jagt på bekræftelse. Og selvfølgelig at vove bejae sin Anima (apropos Jung), uden angst for ikke at være maskulin nok. Er heller ikke tilbøjelig at benægte kaos hverken indeni eller udenfor. Det er hvad det er, og ikke farligt. Langt værre at tro på en orden som ikke eksisterer. Bare spørg bankerne - f.eks Credit Suisse. Finansvæsnet er i øvrigt maskulinitet når den er som værst. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Møffe 2203 Skrevet 17. Marts, 2023 Tjaah det er helt sikkert for mig der er mere end ½vejs igennem livet -at -"det-at-være-mand" er en truet art -det er svært at få lov til -og det er en daglig kamp... Mange orker den ikke det er tydligt i vores samfund;-) Stå ved den du er, og ikke lade andre forme dig -og forbliv troværdig, når du kikker dig selv i spejlet. Medierne/reklamer/penge har alt for meget magt -de manipolere dig til, at tro de har noget at tilbyde dig -det har de slet ikke -er du først afhængige, og ikke kan få nok -er du fortabt... Løb en tur i skoven med hunden, uden noget i ørene -lyt og duft -sæt farten op -mærk blodsmagen i munden, og sveden på din krop -føler du dig som en rigtig mand "ja det gør jeg" -Tag øksen frem -kløv en stak brænde -knep en lækker kvinde -gi den gas til du ligger helt flad på hendes seng... -hvor hun alligevel får dig klar til 2. runde -inden du føler dig færdig... -men på vej hjem er det lige en der kikker på den helt rigtige måde til dig -så du ender med også lige, at give hende en tur... Når så du sidder hjemme i sofaen og konen pludre i baggrunden, og du en i mellem siger "ja det er også rigtig" -så føler jeg mig elsket som manden jeg er. Bryd med hamsterhjulet -gør det du bedst kan, gør det simpelt -lad være at lade dig nedbryde som mand! Giv den respekt til andre som du selv ønsker at få... -det har stor betydning for mig, og det er cirka sådan jeg prøver at gøre det -det lykkes ikke hver dag -men det kan jeg godt tilgive mig selv for;-) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sexy Flora 299 Skrevet 17. Marts, 2023 Der er maskulin og feminin energi til stede og vi har alle brug for begge. Jeg synes ikke man skal stille op, hvad er en mand og hvad er en kvinde, hvad opførsel angår. Vi burde bare alle være gode mennesker, som acceptere hinanden for hvem vi er 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Møffe 2203 Skrevet 17. Marts, 2023 Sexy Flora skrev, for 3 timer siden: Der er maskulin og feminin energi til stede og vi har alle brug for begge. Jeg synes ikke man skal stille op, hvad er en mand og hvad er en kvinde, hvad opførsel angår. Vi burde bare alle være gode mennesker, som acceptere hinanden for hvem vi er Det er bare flere "kvinder" herinde som agere meget mere maskulint end mange mænd (tøser) nogensinde vil turde.....-de er så vant til at blive banket på plads -så de loger bare med halen for, at få en kiks...ggg Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
John12 37 Skrevet 17. Marts, 2023 Interessant emne! ..... så hvis man lever uden grænser, principløst, kompromissøgende, rigid og inkompetent, så er man ..... feminin? Hofstede har arbejdet med kulturdimensioner, herunder maskulinitet ... hvis du vil være nysgerrig på emnet, kan det anbefales - god læsning Heste Er De Bedste skrev, for 11 timer siden: Maskulinitet, i min optik, handler om at sætte grænser, stå ved sine principper og kompromisløst at leve efter sine bedst formulerede overbevisninger, at være pragmatisk organiseret og kompetent i det man brænder for. Det handler om rammer og streger. Disciplin og dyd. En restriktiv form for energi hvor man benægter kaotiske dele af sig selv for at spille den bedst mulige rolle i samfundets teater. Nogle gange krakellerer kaoset igennem, men det kan jo fikses men en gang gaffa tape, ikk... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nyde 241 Skrevet 17. Marts, 2023 Jeg er på en stor "kvindearbejdsplads", hvor alt skal planlægges og diskuteres til det ender med at ingen længere kan huske hvad der egentlig var meningen med det man skulle. Der føler jeg glæde ved at være den mand, der får løst nogle problemer uden alt for megen snak. Jeg vil jo gerne snakke om tingene, men også handle i stedet for at forhale. God weekend til alle skønne kvinder og mænd 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest SweetMilf6630 Skrevet 17. Marts, 2023 Godt spørgsmål. Hvad vil det sige. Hvis vi tænker bare tyve år tilbage ville jeg stadig ikke forbinde det med Heste Er De Bedste skrev, for 13 timer siden: røde bøffer, utætte udstødningsrør og en højrøvet mandehørm med et par promiller i blodet og et oversavet jagtgevær i bagsmækken. Men mere beskytterrollen. Den der signalerede du er min kvinde nu. Og ingen kommer forbi mig for at skade dig (og evt børn). Den der kun signalerede styrke udenpå selvom usikkerheden kunne sidde lige under huden. Den der om nødvendigt tog et ekstrajob for at forsørge, så moren (job eller ej var mest sammen med børnene) og kunne varetage de opgaver vi instinktivt er født til. Alt dette har på godt og ondt ændret sig. Mange kvinder har fundet ud af vi ikke har brug for den “beskytter” og sagtens kan klare os selv. Og mange mænd har fundet ud af de godt må og egentligt også trives bedst med at kunne vise sin følsomhed og usikkerhed. 2 af den slags som begge har rykket sig meget, kæmper, efter min mening, for at finde balancen i et ligeværdigt forhold. Og det er helt klart feminismen der har skubbet en helt masse til den balance. Og gør det svært for jer mænd at vide hvilket ben i skal på. Det er svært at være den bløde mand, uden at ende som tøffelhelt. Magtbalancen er skiftet, vi kvinder har så meget I har brug for: fisse, bryster, evnen til at føde børn, (som nu til dags kan klares alene, med en sædbank). Men det vi i sin tid havde brug for fra manden og den respekt vi gav jer pga vi satte pris på det i præsterede. Den er der desværre ofte ikke mere. Og råber i for meget op og forsøger at genvinde lidt respekt, så er I diskriminerende, skræmmende, udøver psykisk vold mm. Efter min mening har vi tilraget os mere magt end vi på den lange bane kan håndtere. Men har aldrig selv været kvindeforkæmper el.lign. Lever også blot med konsekvenserne af den drejning tingene har taget. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den lille frøken 1402 Skrevet 17. Marts, 2023 (edited) Jeg vil ikke gøre mig klog på hvad det vil sige at være en mand. Men da jeg selv er kvinde og har altid fået at vide at jeg er meget feminin eller " piget" sågar. Så må det vel nødvendigvis være det modsatte - altså maskulinitet. Men jeg er ikke længerne så sikker på hvad maskulinitet er i forhold til adfærd og personlighed som jeg har været. Vi er jo i en tid hvor der i den grad stilles spørgsmål til dette store emne og det er blevet ret problematisk at definere sig selv og andre udfra køn. Men hvis vi koncentrerer os om seksualitet - ja så er jeg ikke i tvivl og kan sagtens være klar i spyttet. Og når der handler om hvad jeg personligt tiltrækkes af, så ved jeg godt hvad jeg synes er " maskulint" Rent seksuelt tiltrækkes jeg af en mand der får mig til at føle mig som kvinde. Dvs en mand der er fysisk stærkere end jeg. Som ser maskulin ud. Dvs han må ikke ligne en kvinde. En mand der tør tage initiativ og udvise mod. En der beskytter mig. En der ikke er bange for stærke kvinder. En der har selvtillid men har bevaret nysgerrighed og ydmyghed overfor alt det han ikke ved. En der tør sætte grænser. En der kan være dominerende men også give plads til sin partner. Jeg tiltrækkes af det maskuline fordi det får mig til at føle mig feminin og attraktiv. Jeg bliver nødt til at sige at jeg tror ikke der er mange kvinder, der føler sig tiltrukket af en feminin fyr. Jeg husker jeg engang i min gymnasietid havde en rigtig god ven som jeg sås meget med. Han gik med masser af bruncreme og kunne stå timer foran spejlet og ordne sit hår. Han var faktisk en pæn fyr og han var heteroseksuel. Han var også ret intelligent. Og måske lidt lun på mig. Men jeg følte absolut ingen erotisk tiltrækning. Han var simpelthen for feminin. Det feminie bestod i at han mindede lidt for meget om mig selv, blot mere overdrevet. Fordi jeg brugte slet ikke så lang tid foran spejlet og havde slet ikke så meget bruncreme på. Jeg følte mig ikke mere feminin af at være sammen med ham fordi der ikke rigtig var nogen kontrast. Ihvertfald ikke en der var tydeligt. Det der sker i vores tid er at (vi) forsøger at udviske kontrasterne. Man forsøger at bagatellisere de uomtvistelige biologiske forskelle mellem mænd og kvinder. Og fokuserer kun på de kulturelle. Men de biologiske kan man ikke ændre. I seksualiteten står kontrasterne allertydeligst frem. Det er her vi kan lege med kontrasterne så meget vi har lyst til og det er her det skinner tydeligst igennem hvad maskulinitet og feminitet er. For selv når jeg er Domina eksempelvis og indtager en " maskulin" rolle som den styrende og ledende part, ja så er det jo min feminitet der slår kraftigst igennem. Netop fordi jeg leger med kontrasterne. Hvis man - som jeg oplever det er ved at ske og ledet i visse dele af kultur eliten - vil udviske kontrasterne mellem kønnene - tror jeg at der vil gå noget tabt. Men vi vil også vinde noget. Men jeg kan slet ikke gennemskue hvad der vil gå tabt og hvad der vil blive vundet. Det kan man nok først se om et par generationer. I mellemtiden må man bare dyrke kontrasterne det sted hvor det stadig er helt tilladt at dyrke dem Og det er indenfor det seksuelle. Håber det giver mening Redigeret 17. Marts, 2023 af Den lille frøken 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 6825 Skrevet 17. Marts, 2023 (edited) Hej derude Hvad betyder det at være mand? Her er hvad jeg har praktiseret hele mit liv med: korttids kærester - langtids kærester - kæreste/kone gennem 20 år - samt det løse ind i mellem, f.eks dating - de må ikke tjekke min mobiltelefon - de skal lade mig hvile/sove når jeg har brug for det - de skal lave god mad - de skal give mig masser, masser, masser og masser af fisse - det må aldrig mangle Det var ikke alle der til fulde ville acceptere min simple mandlige behov, - og dog min kæreste/kone gennem 20 år var den der holdt længst Mange hilsner Nye tider Redigeret 17. Marts, 2023 af Nye tider Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 17. Marts, 2023 Nye tider skrev, for 19 minutter siden: Hej derude Hvad betyder det at være mand? Her er hvad jeg har praktiseret hele mit liv med: korttids kærester - langtids kærester - kæreste/kone gennem 20 år - samt det løse ind i mellem, f.eks dating - de må ikke tjekke min mobiltelefon - de skal lade mig hvile/sove når jeg har brug for det - de skal lave god mad - de skal give mig masser, masser, masser og masser af fisse - det må aldrig mangle Det var ikke alle der til fulde ville acceptere min simple mandlige behov, - og dog min kæreste/kone gennem 20 år var den der holdt længst Mange hilsner Nye tider Du svarede ikke på, hvad det betyder at være mand, kun hvad du kræver af en partner..... derfor kommer jeg pludselig lidt i tvivl, leder du efter en mandlig partner, og hvordan skulle han så kunne give dig masser, masser, masser og masser af fisse ?? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bødlen Skrevet 17. Marts, 2023 En mand har en pik, en mand sørger godt for kone og børn, en mand har masser af potens, og bruger den flittigt, en mand kan reparere ting (handy mand) en mand er familiens beskytter og en mand lytter inddrager kvindens synspunkter, og beslutter herefter, hvad der er rigtigt for kone og børn - manden er leder af ægteskabet, parforhold og lader sin kæreste hengive sig. Mænd er adræte slanke agile og dyrker sport. Feminine og homoer, og mænd der strikker, er ikke maskuline mænd blot kvinder med tissemænd. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 17. Marts, 2023 Bødlen skrev, for 7 minutter siden: Feminine og homoer, og mænd der strikker, er ikke maskuline mænd blot kvinder med tissemænd. Du glemte veganerne Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den lille frøken 1402 Skrevet 17. Marts, 2023 (edited) Aarhuselsker skrev, for 5 minutter siden: Du glemte veganerne Ja og hvis man bliver i tvivl om hvad en rigtig mand er - så kan man altid tage i zoo og kigge på han gorillaerne. Her bliver man mindet om hvad det vil sige at være en rigtig mand - hvis man altså er meget i tvivl Redigeret 17. Marts, 2023 af Den lille frøken 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17566 Skrevet 17. Marts, 2023 Den lille frøken skrev, for 2 timer siden: Rent seksuelt tiltrækkes jeg af en mand der får mig til at føle mig som kvinde. Dvs en mand der er fysisk stærkere end jeg. Som ser maskulin ud. Dvs han må ikke ligne en kvinde. En mand der tør tage initiativ og udvise mod. En der beskytter mig. En der ikke er bange for stærke kvinder. En der har selvtillid men har bevaret nysgerrighed og ydmyghed overfor alt det han ikke ved. En der tør sætte grænser. En der kan være dominerende men også give plads til sin partner. Har han lov at skrive poesi i mellemtiden? Altså når han ikke er optaget af at beskytte dig og sætte grænser... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 17. Marts, 2023 Den lille frøken skrev, for 4 minutter siden: Ja og hvis man bliver i tvivl om hvad en rigtig mand er - så kan man altid tage i zoo og kigge på han gorillaerne. Her bliver man mindet om hvad det vil sige at være en rigtig mand - hvis man altså er meget i tvivl Ja og her ser du hvad der er sket over tid Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bødlen Skrevet 17. Marts, 2023 Skøn film plakat, fra fra filmen Easy Rider. (Mænd på mc choppers) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 17. Marts, 2023 Bødlen skrev, for 18 minutter siden: en mand er familiens beskytter og en mand lytter inddrager kvindens synspunkter, og beslutter herefter, hvad der er rigtigt for kone og børn - manden er leder af ægteskabet, parforhold og lader sin kæreste hengive sig. Ha. Her ser vi vist en "mand", der er bange for stærke kvinder, bange for at give andre plads og i det hele taget så usikker på sig selv at det virker Andrew-Tate-taber-agtigt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bødlen Skrevet 17. Marts, 2023 (edited) Svaret kommer fra en “metro mand” der underlægger sig alt og alle blot for at få medhold og betinget opmærksomhed…en mand der sidder ned og tisser… Redigeret 17. Marts, 2023 af Bødlen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sweetstone 2765 Skrevet 17. Marts, 2023 Hvad betyder det at være mand ? betyder man tilhører det svage køn. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Heste Er De Bedste Skrevet 17. Marts, 2023 Bananas skrev, for 25 minutter siden: Har han lov at skrive poesi i mellemtiden? Altså når han ikke er optaget af at beskytte dig og sætte grænser... Kun Haiku digte er tilladt, fordi et eller andet med Samuraier og matematik Kødhoveder nok Gorillaens sommerfugl Har sin egen vej Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den lille frøken 1402 Skrevet 17. Marts, 2023 Bananas skrev, for 54 minutter siden: Har han lov at skrive poesi i mellemtiden? Altså når han ikke er optaget af at beskytte dig og sætte grænser... Ja da. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg