elcon71 257 Skrevet 2. Maj, 2023 Har efterhånden talt med en del piger, som overveje ikke at komme til Danmark mere. Problemet skulle eftersigende være den danske valutas kurs er faldet mellem 50 og 100% i udlandet. Kursen hvor de tager imod danske kroner følger ikke den officielle notering og hvis du ikke vil acceptere det, tager de slet ikke imod dine kontanter. Alternativet er naturligvis euro eller anden valuta 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bullaarhus 96 Skrevet 2. Maj, 2023 Vrøvl, den danske krone er låst til euroen. Det kan være at nogle bagmænd forsøger at udbytte deres usikkerhed og give dem en dårlig kurs. Plus, at hvis de står med mange kontanter kan de nok ikke veksles uden videre i en bank eller lignende, og er tvunget ud på det sorte marked. 7 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Charlie2022 65 Skrevet 2. Maj, 2023 De kan veksle inden de tager hjem. 1€ = 7,50 dkk dwt kan vel ikke være så svært. 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
denventende 97 Skrevet 2. Maj, 2023 Problemet er at de skal redegøre for hvor pengene kommer fra og hvordan det kan være at de har dem kontant. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
denventende 97 Skrevet 2. Maj, 2023 Charlie2022 skrev, for 1 minut siden: De kan veksle inden de tager hjem. 1€ = 7,50 dkk dwt kan vel ikke være så svært. Det kan de, men banken vil vide hvor pengene kommer fra, og det kan give problemer 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
newbee 361 Skrevet 2. Maj, 2023 Det er et kæmpe problem at du ikke kan veksle danske kroner i udlandet. Deres eneste mulighed er at veksle dem i Danmark inden de tager hjem. Har hørt rygte om Western Union gør det uden spørgsmål men jeg er ikke sikker. Ellers skal de bytte med en dansker som overfører til dem i udlandet - er dog i tvivl om du kunne risikere at bryde hvidvaskningslovgivningen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 2. Maj, 2023 Det er jo præcis hvad lovgivingen er lavet for. At forhindre at sorte penge fra kriminalitet bliver vasket hvide. Der er en ret simpel løsning, at de tjener pengene legalt (dvs hvidt) og uden bagmænd osv.. 6 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Blueberry 930 Skrevet 2. Maj, 2023 Det ER et reelt problem. Nationalbanken har netop i dag udsendt en pressemeddelelse om det: https://www.nationalbanken.dk/da/sedlerogmoenter/regler/Sider/Omveksling-af-danske-kontanter-i-udlandet.aspx?nid=MHKazHlrGLQ6Nfn7OwGX1DrLYoqdFh0SH6uUmyf9fuAGM9HpwHA1wGAz0 Det er selvfølgeligt lidt komisk, da det er vores egne bankers politik (med ikke at købe danske kontanter), der er skyld i problemet. Igen tørrer bankerne deres problemer af på os, mens de skovler penge ind. Sørgeligt... 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Charlie2022 65 Skrevet 2. Maj, 2023 Det er vel ikke mit problem, at pigerne ikke kan veksle i udlandet. jeg skal ikke rende i banken for at veksle eller bankoverførelser hvor min konto bliver registeret med køb af euro. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
elcon71 257 Skrevet 2. Maj, 2023 (edited) Bullaarhus skrev, for 27 minutter siden: Vrøvl, den danske krone er låst til euroen. Det kan være at nogle bagmænd forsøger at udbytte deres usikkerhed og give dem en dårlig kurs. Plus, at hvis de står med mange kontanter kan de nok ikke veksles uden videre i en bank eller lignende, og er tvunget ud på det sorte marked. Du ved tydeligvis ikke hvad du taler om og hvad der sker ude i verden. Jeg ved at de tilbydes omvekslet til kurs 50% af den officielle kurs hos udenlandske banker men prøv og kig forbi Nationalbanken. https://www.nationalbanken.dk/da/sedlerogmoenter/regler/Sider/Omveksling-af-danske-kontanter-i-udlandet.aspx Redigeret 2. Maj, 2023 af elcon71 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bogormen 105 Skrevet 2. Maj, 2023 (edited) newbee skrev, for 23 minutter siden: Ellers skal de bytte med en dansker som overfører til dem i udlandet - er dog i tvivl om du kunne risikere at bryde hvidvaskningslovgivningen Jeg går ud fra at man kan give pigerne nogle Euro i kontanter mod at få nogle danske kroner i kontanter. Det bliver de vel ikke mere eller mindre sorte/hvide af. Men det har i lang tid været et problem med danske kroner i udlandet, hvor veksle kursen er 0 kroner. Fordi danske banker ikke vil tage imod. https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/advarer-tag-ikke-danske-kontanter-med-til-udlandet/9667256 Redigeret 2. Maj, 2023 af Bogormen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jarhead 104 Skrevet 2. Maj, 2023 Jeg veksler gerne til kurs 7,00 ☺️ 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
rupsaz 208 Skrevet 2. Maj, 2023 Hvis løsningen er at man(vi) skal betale i Euro så virker det som en rimelig løsning, som man godt kan leve med :). Revolut indfører vist også snart at man skal oplyse sine skatteoplysninger. Western Union er vist fint nok, men de tager en ret stor procentdel af ens penge ved at veksle og overførsler. Tænker det er helt fair at pigerne beder om at blive betalt i Euro. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Noel Brady 25 Skrevet 2. Maj, 2023 Så kan jeg godt forstå hvorfor de piger vil gerne ha' man bruger Revolut, der er næsten igen gebyrer. De eneste problem er jo at man afslører sin identitet vis man ikke vil ha pigerne eller deres alfonser vil vide hvem man er. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Eva Nadine 4840 Skrevet 2. Maj, 2023 Jeg har løst det midlertidigt ved at lave en mere attraktiv pris hvis man betaler kontant i Euro. Da jeg er så heldig at jeg har bankkonti i udlandet, kan jeg ved personligt fremmøde sætte pengene ind - mod forevisning af pas - og så kan jeg overføre dem elektronisk fra min udenlandske bank til min danske konto og så er de sporbare. Så kan jeg både betale skat og købe varige goder med sporbare danske kroner. De udenlandske banker er fløjtende ligeglade med at få navn på Svend, Knud og Valdemar. Så pengene er sådan set kun sorte så længe min danske bank ikke ønsker at modtage dem. Så snart jeg fører dem ud af landet og sætter dem ind - så bliver de hvide igen... Vupti! Det er lidt skørt - men det virker da. At dette "system" ligesom inviterer til at føre penge ud af landet OG selv bestemme om der skal betales skat af dem eller ej, det er så til gengæld liiiidt uheldigt i en branche hvor så stor en del af dem der tjener pengene ikke er herboende. Fordele og ulemper... ja da... de sorte penge bliver ikke vasket hvide af de danske banker, så de kan ikke anklages for at assistere med hvidvask. Men til gengæld bliver pengene ført ud af landet uden at der er betalt skat af dem... hvilket måske var sket alligevel i størstedelen af tilfældene. Mine kontanter er sådan set "tvungne grå" i en rum tid imellem mine rejser til udlandet hvor jeg har bank(er). Men så er der jo en ekstra undskyldning for at tage på ferie... og så går der jo også tid med dét 7 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
rupsaz 208 Skrevet 2. Maj, 2023 Jeg tænker grunden til revolut ikke er mere brugt er den modsatte logik. At pigerne er nødt til at bruge deres rigtige navne og oplysninger der. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sailorman 243 Skrevet 2. Maj, 2023 Jeg har for nylig vekslet 2.000 euro hos Forex og der scannede de mit pas og skulle have oplyst hvor pengene kom fra. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Elprebsi 1686 Skrevet 2. Maj, 2023 Før de dropper det danske marked, kunne de jo overveje bare at kræve betaling i Euro. Jeg tænker at timeprisen heroppe er rigelig høj til at nok stadig kunne betale sig. Derudover kan man jo så sige, at reglerne virker efter hensigten. Hvor lidt nogen/vi alle/nogle få ikke kan lide det, er det jo en branche, hvor mange penge går til mere eller mindre fine bagmænd, som næppe indberetter det til skattevæsenet, hverken her eller i udlandet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
rupsaz 208 Skrevet 2. Maj, 2023 Sailorman skrev, for 8 minutter siden: Jeg har for nylig vekslet 2.000 euro hos Forex og der scannede de mit pas og skulle have oplyst hvor pengene kom fra. Men Forex er også (så vidt jeg ved) en dansk virksomhed, og du veksler Euro til kroner. Pigerne har ikke noget problem så længe de bare får Euro... eller i hvert fald færre problemer. Det er stadig mere almindeligt i resten af Europe at bruge kontanter og der er nok også flere banker og måder at få sat sine euro ind på ens bankkonto uden at de spørger hvor de kommer fra. Udfordringen er mest at danske kroner er værdiløse for alle andre end danskere, hvis de ikke kan veksles. Man kan hæve euro i alle ATM's ligesom man kan hæve almindelige danske sedler. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
dhnmdst 2154 Skrevet 2. Maj, 2023 Hvorfor fanden kunne danskerne ikke også bare have stemt ja til euro i sin tid…det havde gjort mange ting nemmere 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 2. Maj, 2023 dhnmdst skrev, for 3 minutter siden: Hvorfor fanden kunne danskerne ikke også bare have stemt ja til euro i sin tid…det havde gjort mange ting nemmere Næ. Grunden til at pigerne ikke så gerne vil have DKK er at de udenlandske banker har svært ved at få dem solgt til Nationalbanken pga hvidvaskningsloven. Det samme gælder for € og banker i EU. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrolandj Skrevet 2. Maj, 2023 rupsaz skrev, for 42 minutter siden: Men Forex er også (så vidt jeg ved) en dansk virksomhed, og du veksler Euro til kroner. Forex er svensk... rupsaz skrev, for 42 minutter siden: Man kan hæve euro i alle ATM's ligesom man kan hæve almindelige danske sedler. Det er lidt forskelligt. Nogle opstillede ATM-maskiner - der ikke tilhører en bank, men et "valuta-firma" - koster det hvide ud af øjnene i gebyrer, mens de fleste danske banker tager et mindre gebyr. Den eneste bank Jeg med véd lader dig hæve Euro gebyrfrit er Arbejdernes Landsbank. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hugewatergun 67 Skrevet 2. Maj, 2023 Aarhuselsker skrev, for 39 minutter siden: Næ. Grunden til at pigerne ikke så gerne vil have DKK er at de udenlandske banker har svært ved at få dem solgt til Nationalbanken pga hvidvaskningsloven. Det samme gælder for € og banker i EU. Øh Nej..... Euro holder kursen, og kan umiddelbart veksles eller indsættes på konto uden problemer i udlandet "Thailand" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 6817 Skrevet 2. Maj, 2023 @Eva Nadine Jeg mener der her i DK er en grænse der hedder 70.000dkr som er det max man tage med over grænsen/eller også gælder det hele EU uden dokumentation for hvad de skal bruges til Kender du den? - - eller er det bare mig der roder nogle ting sammen Mange hilsner Nye tider Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg