dhnmdst 2367 Skrevet 2. Maj, 2023 Aarhuselsker skrev, for 56 minutter siden: Næ. Grunden til at pigerne ikke så gerne vil have DKK er at de udenlandske banker har svært ved at få dem solgt til Nationalbanken pga hvidvaskningsloven. Det samme gælder for € og banker i EU. Ergo havde vi stemt ja til euro, havde problemet ikke eksisteret Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 2. Maj, 2023 dhnmdst skrev, for 4 minutter siden: Ergo havde vi stemt ja til euro, havde problemet ikke eksisteret Hvis det er din konklusion efter at have læst mit indlæg, skal du læse det igen. Det er et problem med al Europæisk valuta, fordi vi har identiske love mht hvidvask. At pigerne hellere vil have Euro end DKK hænger sammen med den måde de afregner på med deres mellemmænd. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 2. Maj, 2023 Hugewatergun skrev, for 24 minutter siden: Øh Nej..... Euro holder kursen, og kan umiddelbart veksles eller indsættes på konto uden problemer i udlandet "Thailand" Det er ikke den info jeg får Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hyggeonkel 64 Skrevet 2. Maj, 2023 (edited) Jeg har aldrig oplevet at de danske piger jeg har besøgt ikke ville ha mine danske penge, så kan ikke rigtig se problemet Redigeret 2. Maj, 2023 af Hyggeonkel stavefejl 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Malermester Skrevet 2. Maj, 2023 Tiden er ved at indhente denne branche ligesom alle andre brancher med sort arbejde . Jeg syntes det er fair nok, når man tænker på at man rammer Bagmændene hårdt, hash handlerne på staden, narko hajer osv . Jeg betaler gerne med dankort til GP, ligesom jeg gør hos min thaimassør, men kan godt forstå at alle jer gifte mænd får det hårdt fremover, hvis i skal besøge GP uden konens viden Jeg er single og er fløjtende ligeglad med hvad min bankmand tænker om mig . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Eva Nadine 4842 Skrevet 2. Maj, 2023 Nye tider skrev, 1 time siden: @Eva Nadine Jeg mener der her i DK er en grænse der hedder 70.000dkr som er det max man tage med over grænsen/eller også gælder det hele EU uden dokumentation for hvad de skal bruges til Kender du den? Jeg arbejder ikke ret meget og tager på ferie ret ofte, så det har ikke været aktuelt for mig at undersøge Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Signor Cuoco 1878 Skrevet 2. Maj, 2023 Eva Nadine skrev, for 2 timer siden: Jeg har løst det midlertidigt ved at lave en mere attraktiv pris hvis man betaler kontant i Euro. Da jeg er så heldig at jeg har bankkonti i udlandet, kan jeg ved personligt fremmøde sætte pengene ind - mod forevisning af pas - og så kan jeg overføre dem elektronisk fra min udenlandske bank til min danske konto og så er de sporbare. Så kan jeg både betale skat og købe varige goder med sporbare danske kroner. De udenlandske banker er fløjtende ligeglade med at få navn på Svend, Knud og Valdemar. Så pengene er sådan set kun sorte så længe min danske bank ikke ønsker at modtage dem. Så snart jeg fører dem ud af landet og sætter dem ind - så bliver de hvide igen... Vupti! Det er lidt skørt - men det virker da. At dette "system" ligesom inviterer til at føre penge ud af landet OG selv bestemme om der skal betales skat af dem eller ej, det er så til gengæld liiiidt uheldigt i en branche hvor så stor en del af dem der tjener pengene ikke er herboende. Fordele og ulemper... ja da... de sorte penge bliver ikke vasket hvide af de danske banker, så de kan ikke anklages for at assistere med hvidvask. Men til gengæld bliver pengene ført ud af landet uden at der er betalt skat af dem... hvilket måske var sket alligevel i størstedelen af tilfældene. Mine kontanter er sådan set "tvungne grå" i en rum tid imellem mine rejser til udlandet hvor jeg har bank(er). Men så er der jo en ekstra undskyldning for at tage på ferie... og så går der jo også tid med dét Stor grad af økonomisk visdom, og trolddom, i dit indlæg....:) Den fortsatte historie tror jeg, at vi tar' ved et kaffemøde. Vi er jo sapiosexuelle....va bene? 1 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Allan37 454 Skrevet 2. Maj, 2023 Eva Nadine skrev, 1 time siden: Jeg arbejder ikke ret meget og tager på ferie ret ofte, Jeg er helt misundelig.. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bødlen Skrevet 2. Maj, 2023 dhnmdst skrev, for 4 timer siden: Hvorfor fanden kunne danskerne ikke også bare have stemt ja til euro i sin tid…det havde gjort mange ting nemmere Jeg stemte nej, og bliver ved med at stemme nej, hvis det bliver ja så tænk på hvordan priserne i de nye eurolande steg voldsomt uden købekraften for “den lille mand” m/k blev forringet med 20 % eller mere i Tyskland, blev den kaldt “teuro” (teurer betyder dyrt) læg dertil at eurolande hæfter solidarisk for eurogæld, spanien, grækenland italien, srlv ville jeg ikke lide nød ved dansk ja til Euro, men mange i den mindre lønklasse, og såmænd også den lavere middelklasse vil blive fatiggjort - tjek hvor working poor er mest udbredt… Så er jeg rent ud sagt i denne kontekst ligeglad med om en udenlandsk, eller dansk GP ksn få vekslet de sorte (velfortjente) penge. Bødlen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
newbee 370 Skrevet 2. Maj, 2023 Ok så prøver vi lige en gang til. 1: Der er faktisk en del piger der gerne vil betale skat og det hele men det er praktisk talt umuligt med lovgivningen i Danmark for folk der lever af at sælge fysisk sex. 2: Det er kun Danmark som nægter at købe DKK retur ingen andre lande nægter det. Og bare for prins knud det er ikke National banken som køber kroner retur det har de nemlig valgt at udlicitere og det er Danske Bank og Nordea der har vundet kontrakterne og det er de 2 banker som nægter at købe DKK retur. De 2 største svindel banker i Norden det er max til grin. Så nej lovgivningen virker ikke den sætter bare folk i den situation at de som Eva siger fører pengene ud af landet sætter dem ind i udlandet og sender dem retur til Danmark. Det er helt ufatteligt at vi er endt i denne situation at alle dansker nu faktisk ikke længere kan bruge kontanter. Kort eksempel fra en bekendt der arbejder i en bank her i DK vi sidder en aften og spiser sammen og der oplyser personen: Konfirmationer er et helvede fordi mange vil gerne lave pengetræ osv. men problemet er bare at bankerne vil ikke acceptere pengene retur du får ikke lov til at indsætte mønterne. Nogle banker har også begrænsninger på beløb for sedler der kan indsættes. Næste eksempel bedste forældre der hæver deres surt tjente opsparet penge og giver dem til barnebarnet de penge kan ikke sættes retur ind i banken fordi de ikke kan spores. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Dickmand 80 Skrevet 3. Maj, 2023 Dem der ikke kan komme af med deres penge, må godt give dem til mig! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Stenbukken4700 421 Skrevet 3. Maj, 2023 (edited) Når jeg er hos Western Union/Forex for at sende penge eller veksle penge som jeg sender til min veninde i Østen så spøger de altid om hvad de penge går til og det skriver de ind men det jeg sender er kun små beløb .. Redigeret 3. Maj, 2023 af Stenbukken4700 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8087 Skrevet 3. Maj, 2023 (edited) Blueberry skrev, for 18 timer siden: Det ER et reelt problem. Nationalbanken har netop i dag udsendt en pressemeddelelse om det: https://www.nationalbanken.dk/da/sedlerogmoenter/regler/Sider/Omveksling-af-danske-kontanter-i-udlandet.aspx?nid=MHKazHlrGLQ6Nfn7OwGX1DrLYoqdFh0SH6uUmyf9fuAGM9HpwHA1wGAz0 Det er selvfølgeligt lidt komisk, da det er vores egne bankers politik (med ikke at købe danske kontanter), der er skyld i problemet. Igen tørrer bankerne deres problemer af på os, mens de skovler penge ind. Sørgeligt... Danske banker har lige været igennem en mega shitstorm (helt fortjent), for deres rolle i hvidvask af penge. Det er ved ret OK at de nu (endelig) overholder reglerne, og ikke vil medvirke til at vaske penge der er indtjent på tvivlsom vis, hvide. Hvis man bare kunne tage sine sorte kontanter ud af landet, veksle dem i en udenlandsk bank hvor der ikke er dokumentationskrav, og så lade den udenlandske bank veksle pengene i danske banker, så var antihvidvask reglerne i Danmark jo ret ligegyldige. Redigeret 3. Maj, 2023 af Bear 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Didrik Slagheck 21 Skrevet 3. Maj, 2023 Det er forbavsende "populært" at rejse fra Kastrup, med betragtelige beløb https://www.toldst.dk/nyheder/presse-og-nyheder/lufthavnskontrol-toldere-fandt-knap-tre-millioner-i-kontanter/ Vejen frem må være Halala .... undskyld Hawala .... der er filialer i det ganske land, der står klar til at hjælpe .............. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pite 3294 Skrevet 3. Maj, 2023 Der er også mange både enlige mænd og familier der har opdaget, at man ikke kan betale med danske kroner i f.eks. Thailand. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gløden 1714 Skrevet 4. Maj, 2023 Pite skrev, for 17 timer siden: at man ikke kan betale med danske kroner i f.eks. Thailand. Betale med danske ??........., du mener veksle ík ?? Danske kontanter er bestemt ikke i høj kurs i Thailand, man kan godt finde steder hvor man kan veksle fra DKK til TBH, men kursen er grotesk dårlig, normalt ligger kursen på 470-490, men de steder der gerne vil modtage DKK, køber i øjeblikket til kurs 210-230. Det vil sige at, fra før i tiden hvor man fik ca 500(+/-) TBH for 100 DKK, så får man nu kun ca 240(+/-) TBH for 100 DKK. Nogle steder i Thailand er kursen endda lavere. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liderbukken 631 Skrevet 4. Maj, 2023 Jeg foretrækker at betale med en crosset check. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
yrghh 1593 Skrevet 4. Maj, 2023 Problemet er reelt og det kommer til at gå udover markedet og udvalget. Det er næsten umuligt at veksle danske kontanter til Euro i Danmark (medmindre man finder en lille butik, som ikke går så meget op i love og regler) og de danske kroner, kan de ikke veksle, når de kommer hjem, da de fleste udenlandske banker boycotter DKK. For nyligt ville jeg veksle 20.000 DKK (cash) til Euro, men fik at vide, at de kun tog kreditkort. En enkelt butik ville gerne veksle, men tog 15% ekstra i gebyr. Jeg har allerede fundet ud af hvor nærmeste EUR automater ligger (for nej, det er ikke ALLE ATM'er der har Euro, og beholdningen er begrænset, så de løber hurtigt tør), så jeg kan hjælpe pigerne lidt, men PayPal, Revolut og andre digitale betalingsmidler er måske vejen frem... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3658 Skrevet 4. Maj, 2023 Kan se der er flere og flere der tager revolut of paypal. Har også flere der helst vil have euro Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AarhusianerPåAfveje 33 Skrevet 4. Maj, 2023 -det må være op til os som gæster at løse ved fremadrettet at betale i Euro... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Elprebsi 1730 Skrevet 4. Maj, 2023 Pigerne må bare tage til det sydjyske, hvor der er masser af automater med Euro Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pite 3294 Skrevet 4. Maj, 2023 Elprebsi skrev, for 1 time siden: Pigerne må bare tage til det sydjyske, hvor der er masser af automater med Euro Som du kan bruge til at veksle, uden at have en konto ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pite 3294 Skrevet 4. Maj, 2023 AarhusianerPåAfveje skrev, for 2 timer siden: -det må være op til os som gæster at løse ved fremadrettet at betale i Euro... Eller bare besøge danske piger. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Elprebsi 1730 Skrevet 4. Maj, 2023 Pite skrev, for 14 minutter siden: Som du kan bruge til at veksle, uden at have en konto ? Jeg kan da bare hæve med mit kort og betale euro til pigerne. Hvis det skulle gå helt galt, kører jeg lige syd over grænsen og hæver. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
wag 392 Skrevet 4. Maj, 2023 Hvorfor er der så mange i denne tråd, der synes det er et problem, at staten med hjælp fra bankerne, har opsat nogle forholdsvist effektive barrierer mod skattesnyd og hvidvask? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg