Bib 54 Skrevet 21. Maj, 2023 (edited) Liv skrev, for 25 minutter siden: Der var overhovedet ingen problemer, vi fik en snak om mit firma og de fik nogle papirer, så var alt fint. De forklarede, at det er noget de skal med alle…..kundekendskab, hvidvask osv. Det samme er sket for min terapeut-ven og flere andre små selvstændige jeg kender. Men så kan du jo også frit sætte kontanter ind og skal normalt ikke godtgøre for indbetalinger eller have en aftale om beløbstørrelsen. Det skulle ikke være noget problem at lave kontantindbetaling Redigeret 21. Maj, 2023 af Bib Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14324 Skrevet 21. Maj, 2023 Bib skrev, for 18 minutter siden: Men så kan du jo også frit sætte kontanter ind og skal normalt ikke godtgøre for indbetalinger eller have en aftale om beløbstørrelsen. Det skulle ikke være noget problem at lave kontantindbetaling Ja, der er ingen problemer, dog skulle jeg angive et ca beløb jeg sætter ind årligt, men jeg er jo også dansker og har et firma. Tråden omhandler vel udenlandske piger? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bib 54 Skrevet 21. Maj, 2023 Liv skrev, for 3 minutter siden: Ja, der er ingen problemer, dog skulle jeg angive et ca beløb jeg sætter ind årligt, men jeg er jo også dansker og har et firma. Tråden omhandler vel udenlandske piger? Udenlandske piger skal vel på samme vis dokumentere og opgøre deres indtægt? Og her kan jeg ikke se kontanter er et problem. Det oplever du så heller ikke Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18183 Skrevet 21. Maj, 2023 Jeg tror man undervurderer mængden af gifte mænd der ikke bare lige hæver penge i automaten inden et møde med en gp.. Dem der ligger et par hundrede til side hver gang de er nede og handle eller whatever.. Der ville konen nok undre sig over mandens veksling eller hævning i fremmed valuta.. Ligeledes ville andre betalingsmuligheder være afslørende medmindre man anvender prepayed kort som der jo advares meget imod.. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gerzelle999 156 Skrevet 22. Maj, 2023 (edited) Bib skrev, for 7 timer siden: Udenlandske piger skal vel på samme vis dokumentere og opgøre deres indtægt? Og her kan jeg ikke se kontanter er et problem. Det oplever du så heller ikke Du er lidt blå øjet. og måske naiv. der er måske 1 % af de udlandske der betaler skat elller oplyser deres reelle hensigt med deres ophold i DK. de skal ud på det sorte marked og veksle deres danske kroner inden de tager hjem. fordi de kan ikke bare gå ned og sende Danske kroner hjem og det er der problemet er. Og der de så skal betale overpris for at få vekslet deres penge. og ingen danske banker vil give dem lov at oprette en konto i en dansk bank. Redigeret 22. Maj, 2023 af Gerzelle999 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bib 54 Skrevet 22. Maj, 2023 Gerzelle999 skrev, for 2 timer siden: Du er lidt blå øjet. og måske naiv. der er måske 1 % af de udlandske der betaler skat elller oplyser deres reelle hensigt med deres ophold i DK. de skal ud på det sorte marked og veksle deres danske kroner inden de tager hjem. fordi de kan ikke bare gå ned og sende Danske kroner hjem og det er der problemet er. Og der de så skal betale overpris for at få vekslet deres penge. og ingen danske banker vil give dem lov at oprette en konto i en dansk bank. Den tror jeg alle har luret. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gerzelle999 156 Skrevet 22. Maj, 2023 Bib skrev, for 14 minutter siden: Den tror jeg alle har luret. Bare ikke det du giver udtryk for. og til info skal de betale ca. 20 % for at veksle så når de har betalt bagmænd husleje anoncer mm. så har de kun 30-40 % tilbage af det de har omsat for. så 100 tusind kr. har de i hånden 30-40000 kr. skulle de så også betale skat ja så er der vist ikke meget tilbage for at knalde med 100 mænd om måneden Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gløden 1714 Skrevet 22. Maj, 2023 John41 skrev, for 10 timer siden: Måske de retableret GPér skal gå over til mobilepay? Det kan man jo godt få som erhvervsdrivende Det kan man godt, det er dog noget mere omstændigt end at få en privat MP, desuden er jeg ikke sikker på at en GP kan få en erhvervs MP, når der skal oplyses hvorledes indtjeningen skal genereres. Det er min opfattelse at, MP ønsker ikke at, på nogen måde at blive sat i forbindelse med prostitution. Jeg siger ikke at det er sådan for alle, men jeg ved at thaierne kan have et problem med en erhvervs MP, netop grundet ovenstående. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14324 Skrevet 22. Maj, 2023 Gløden skrev, for 43 minutter siden: Det er min opfattelse at, MP ønsker ikke at, på nogen måde at blive sat i forbindelse med prostitution. Det er ikke tilladt at benytte mobilepay til noget sexrelateret….. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14324 Skrevet 22. Maj, 2023 JenniferRomantica skrev, for 8 timer siden: medmindre man anvender prepayed kort som der jo advares meget imod.. Der er ingen grund til at advare mod Paysafecard, det er nemlig supersmart. Der kan være grund til at advare mod folk der svindler med det, men det gælder jo også andre betalingsmidler…. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Didrik Slagheck 21 Skrevet 22. Maj, 2023 Bear skrev, den 2.5.2023 at 17:13: uden bagmænd Hvor mange af de selvstændige udenlandske prostituerde, der arbejder i DK, mon opgiver deres indtægter til rette myndighed? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jensen jr. 664 Skrevet 22. Maj, 2023 Didrik Slagheck skrev, for 33 minutter siden: Hvor mange af de selvstændige udenlandske prostituerde, der arbejder i DK, mon opgiver deres indtægter til rette myndighed? Det kan være en forklaring på at det kan være så svært at komme af med kontante kroner Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bib 54 Skrevet 22. Maj, 2023 Gerzelle999 skrev, for 7 timer siden: Bare ikke det du giver udtryk for. og til info skal de betale ca. 20 % for at veksle så når de har betalt bagmænd husleje anoncer mm. så har de kun 30-40 % tilbage af det de har omsat for. så 100 tusind kr. har de i hånden 30-40000 kr. skulle de så også betale skat ja så er der vist ikke meget tilbage for at knalde med 100 mænd om måneden Betaling til bagmænd vil konflikte med rufferiloven og vil vel i mange tilfælde høre under trafficking. Det ønsker vi jo ikke at støtte op om, vel? Og hvis de kørte det ordentlig, med cvr nummer etc, ja så kan de altså sagtens sætte kontanter ind på en erhvervskonto. Uden at miste de 20 % jeg har selv firma i et Land som Danmark har dobbelt beskatningsaftale med. Her er jeg da nød til at sætte mig ind i og følge reglerne for det pågældende land. Det samme må man da forvente af pigerne og det gør nogle da også er mit indtryk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gerzelle999 156 Skrevet 23. Maj, 2023 Bib skrev, for 17 timer siden: Betaling til bagmænd vil konflikte med rufferiloven og vil vel i mange tilfælde høre under trafficking. Det ønsker vi jo ikke at støtte op om, vel? Og hvis de kørte det ordentlig, med cvr nummer etc, ja så kan de altså sagtens sætte kontanter ind på en erhvervskonto. Uden at miste de 20 % jeg har selv firma i et Land som Danmark har dobbelt beskatningsaftale med. Her er jeg da nød til at sætte mig ind i og følge reglerne for det pågældende land. Det samme må man da forvente af pigerne og det gør nogle da også er mit indtryk Tror ikke du skal forvente de piger sætter sig ind i det. for det første ingen banker vil have dem. og de er heller ikke interesseret i det. som sagt de udlandske piger betaler ikke skat i Dk. de har rigeligt udgifter til dem der huserer dem og ordener ting for dem. så skulle de også betale skat. vil de intet have tilbage til dem selv. som sagt har de kun 3-40 % tilbage til dem selv uden de har betalt skat. så for hver 1000 kr. er overskuddet 3-400 kr. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
thetruth 82 Skrevet 24. Maj, 2023 Er jeg den eneste der sidder deprimeret og nervøs tilbage over at branchen muligvis synger på sidste vers med hensyn til udlandske piger? . Når man kigger på diverse hjemmesider og ser hvor lille udvalget egentlig er pt , Og at mange af de piger man kender ikke kommer tilbage til Danmark netop fordi de ikke kan veksle . Så har man kun minderne tilbage Man bliver squ lidt trist ...... jeg gør hvertfald Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4640 Skrevet 24. Maj, 2023 thetruth skrev, for 11 minutter siden: Er jeg den eneste der sidder deprimeret og nervøs tilbage over at branchen muligvis synger på sidste vers med hensyn til udlandske piger? Det tror jeg ikke, at du behøver være nervøs over. Når der er så mange penge i branchen, som tilfældet er her, så finder man løsninger. Fx at vi kan (eller skal) betale i EUR, hvilket for de fleste måske nok er mere bøvlet end at betale i danske kroner, men dog til at overkomme. Der er efterhånden en del piger, som også angiver deres priser i EUR, så vi er nok så småt på vej derhenad. En lille positiv effekt af dette vil så være, at pigerne ikke behøver betale store vekselgebyr på 20% til deres bagland for at komme fra DKK til EUR, sådan som @Gerzelle999 beskriver det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
hjlarsen 39 Skrevet 24. Maj, 2023 Jeg blevet mere nervøs for om det overhovedet bliver ved med at være muligt hæve penge uden bankdamen skal blande sig i hvad jeg bruger dem til. Og hvis man ikke kan overføre penge til revelut eller mobilpay uden hun også skal blande sig i det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Eva Nadine 4842 Skrevet 28. Maj, 2023 Mayer28 skrev, den 18.5.2023 at 18:45: @Eva Nadine Men har du ikke et problem når du overfører dem til din Danske konto? Har Skat ikke spurgt dig om hvad de mange udenlandske overførsler ind på din konto er for noget og fra hvem? Og hvis det er et land der i forvejen har en sambeskatningsaftale med Danmark(Som nærmest er hele verdenen), så sender banken i udlandet information til dig og din konto, samt hvor mange penge du har stående til Skattevæsenet, som formentlig beskatter dig af dem ? Eller overser jeg noget her? Næh... indtil videre har de blot accepteret overførslerne. Skat har ikke spurgt, men det er vel fordi jeg selv har fortalt det før de når at spørge, vil jeg tro. Eller også har de bare ikke så travlt med at undersøge hvorfra penge der frivilligt og uopfordret bliver betalt skat af, kommer fra. Men det er jo et gæt. Skat har aldrig spurgt mig hvor mine penge kommer fra. Det har kun bankerne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hering 158 Skrevet 29. Maj, 2023 Betaler normalt altid i Euro. De kan hæves i de fleste automater… Vi behøver ikke gøre det sværere… Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BrandmandSam 537 Skrevet 29. Maj, 2023 thetruth skrev, den 24.5.2023 at 11:32: Er jeg den eneste der sidder deprimeret og nervøs tilbage over at branchen muligvis synger på sidste vers med hensyn til udlandske piger? . Når man kigger på diverse hjemmesider og ser hvor lille udvalget egentlig er pt , Og at mange af de piger man kender ikke kommer tilbage til Danmark netop fordi de ikke kan veksle . Så har man kun minderne tilbage Man bliver squ lidt trist ...... jeg gør hvertfald Nej, du er ikke den eneste. Og selvom man “bare” kan betale i Euro, så er det nok også en udfordring for andre end kun mig. Jeg kan ikke bare hæve kontanter uden der bliver stillet spørgsmål. Og kontanthævninger fører også til spørgsmål fra banken. Når vi får det kontantfri samfund, så bliver det helt galt. Den_glade_amatør skrev, den 24.5.2023 at 11:52: Det tror jeg ikke, at du behøver være nervøs over. Når der er så mange penge i branchen, som tilfældet er her, så finder man løsninger. Håber da også der findes løsninger, så jeg ikke må opgive fornøjelserne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4640 Skrevet 29. Maj, 2023 BrandmandSam skrev, for 38 minutter siden: Og selvom man “bare” kan betale i Euro, så er det nok også en udfordring for andre end kun mig. Jeg kan ikke bare hæve kontanter uden der bliver stillet spørgsmål. Men den udfordring med at skaffe kontanter, den løser du jo i dag på en eller anden måde. Hvis du (og andre) gerne vil have Euro til at betale med, så er det vel bare et spørgsmål om at tage din stak kontanter med i banken eller til Forex, og så bede om at få dem vekslet til EUR under påskud af en snarlig ferie? BrandmandSam skrev, for 41 minutter siden: Når vi får det kontantfri samfund, så bliver det helt galt. Ja, det vil skabe en sporbarhed, som mange af vi købere ikke ønsker. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BrandmandSam 537 Skrevet 29. Maj, 2023 Den_glade_amatør skrev, for 5 minutter siden: Men den udfordring med at skaffe kontanter, den løser du jo i dag på en eller anden måde. Hvis du (og andre) gerne vil have Euro til at betale med, så er det vel bare et spørgsmål om at tage din stak kontanter med i banken eller til Forex, og så bede om at få dem vekslet til EUR under påskud af en snarlig ferie? Ja, ved at hæve over i forbindelse med køb i butikker mv. Dermed kan andre ikke se kontanthævningen. Banken veksler ikke uden konto, og ikke alle filialer har kontanter til udbetaling i euro uden forudbestilling. Kender ikke Forex. Er der muligt at veksle uden det bliver registeret? Og hvordan med gebyr/kurs, er det rimeligt eller uforholdsmæssigt dyrt? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4640 Skrevet 29. Maj, 2023 BrandmandSam skrev, for 11 minutter siden: Kender ikke Forex. Er der muligt at veksle uden det bliver registeret? Og hvordan med gebyr/kurs, er det rimeligt eller uforholdsmæssigt dyrt? De ligger bl.a. ved Nørreport og vistnok også nær Hovedbanen. Har ikke benyttet dem for nyligt, så måske har noget ændret sig, men det er et vekselkontor med overraskende fair priser. Og da det ikke er en bank, er der heller ikke krav om, at man skal være kunde. Det kan godt være, at de kræver ID af dig, hvis du kommer med fx 7500 kr, som du gerne vil veksle til 1000 EUR, men det er næppe et problem, og der kan du jo bare sige det er til en ferie, hvor du ikke er sikker på, om du kan betale med kort. Men én ting er, hvad vi kunder kan gøre. Anderledes forholder det sig selvfølgelig for pigerne, for deres stakke af DKK er nok så høje, at man vil (=er lovgivningsmæssigt forpligtet til at) stille spørgsmål, gætter jeg på. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
thetruth 82 Skrevet 29. Maj, 2023 Jeg har aldrig været tilhænger af at glædespiger skulle betale skat og moms af deres egen krop Vores kroppe er ikke statsejede så hvis nogen vælger og sælge deres egen krop har jeg aldrig syntes det noget staten skulle blande sig i . Lovligt ulovligt det ville jeg i dette tilfælde skide på , så jeg har fuld forståelse overfor de kvinder der ikke betaler skat af deres GP tjente penge . Ja vi andre bruger også vores kroppe på arbejdsmarkedet, men ikke på samme måde Det bare min holdning 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TordenSkjold 361 Skrevet 30. Maj, 2023 BrandmandSam skrev, den 29.5.2023 at 10:09: Banken veksler ikke uden konto, og ikke alle filialer har kontanter til udbetaling i euro uden forudbestilling. Der er kontantautomater med euro. Set i Danske Bank Rådhuspladsen Aarhus og Viby Torv. Har ikke undersøgt kursforhold. Skjold. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg