Hop til indhold
elcon71

Pigerne kan ikke komme af med deres danske penge

Recommended Posts

Elprebsi skrev, for 18 timer siden:

Jeg kan da bare hæve med mit kort og betale euro til pigerne. Hvis det skulle gå helt galt, kører jeg lige syd over grænsen og hæver.

Nu er der jo også Euro i andre end de Sønderjyske automater.

Del dette indlæg

Link til indlæg
wag skrev, for 9 timer siden:

Hvorfor er der så mange i denne tråd, der synes det er et problem, at staten med hjælp fra bankerne, har opsat nogle forholdsvist effektive barrierer mod skattesnyd og hvidvask?

Det er vel ikke problemet? 
Problemet er alle de små fisk der også bliver fanget uden at det er hensigten, fordi maskerne i nettet er for små. 
Det der for kort tid siden bare var kontanter er nu blevet til sorte penge fordi der er sat en prop i systemet sådan at intet slipper ind længere. 
Det inviterer til at pengene bruges uden at betale skat og/eller bliver ført ud af landet. Det gælder dog i praksis kun DKK i kontanter, dette her med at de er "tvangs-sorte" for mig. 
Det er simpelthen blevet for svært at betale skat af kontanter. Men... måske er vi ikke så mange der er utilfredse med dette i sidste ende alligevel, til at det gør nogen forskel i det store regnskab. 
Så alt i alt er det da en fantastisk udvikling rent samfundsøkonomisk set... synes jeg. 

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Pite skrev, 1 time siden:

Nu er der jo også Euro i andre end de Sønderjyske automater.

Folk skriver da om at det er begrænset med automater, men fint hvis der er. Så kan det jo løse en stor del af problemet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

En løsning kunne være at bestille Ungarske Forint, Polske Zloty, Rumænske Leu i Forex inden man besøger pågældende GP, så modtager de deres egen valuta. Problem løst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 3 timer siden:

Problemet er alle de små fisk der også bliver fanget uden at det er hensigten, fordi maskerne i nettet er for små. 

Og....

Eva Nadine skrev, for 3 timer siden:

Det er simpelthen blevet for svært at betale skat af kontanter. Men... måske er vi ikke så mange der er utilfredse med dette i sidste ende alligevel, til at det gør nogen forskel i det store regnskab. 
Så alt i alt er det da en fantastisk udvikling rent samfundsøkonomisk set... synes jeg. 

Mener du det er bedre at vi ikke betaler til fælleskassen eller mener du at reglerne hjælper mere end de skader og det derfor er ok eller er du sarkastisk?

Ud fra hvad du har skrevet hidtil, så har det stået klokkeklart for mig at du gerne vil betale skat af din indtægt, faktisk så meget at du har haft en årelang kamp for at balancere dig igennem regler og restriktioner for at få lov til (mulighed for) at betale din skat. Det fremgår bare ikke så tydeligt for mig i dette indlæg og derfor spørger jeg af oprigtig interesse hvad du præcist skriver og mener her.

Del dette indlæg

Link til indlæg
AB455 skrev, for 1 time siden:

Og....

Mener du det er bedre at vi ikke betaler til fælleskassen eller mener du at reglerne hjælper mere end de skader og det derfor er ok eller er du sarkastisk?

Jeg er absolut ikke sarkastisk. Jeg synes det er skidegodt og at reglerne hjælper mere end de skader. 
De er måske bare ikke så gennemtænkte, så der er vel lidt "børnesygdomme" i måden det gøres på. 

Det er godt, især fordi fordelingen mellem dem der er herboende danske sexarbejdere, hvoraf en eller anden andel ønsker at bidrage til Danmark som skatteborgere, og dem der i forvejen ikke ønsker at betale skat her til lands og alligevel hele tiden har taget pengene med hjem til både sig selv og deres hmm... "bagland" - er så skæv at det formentlig er ganske få af os "små fisk" der bliver ramt af de fine masker at det betyder noget i det store regnskab. Men det betyder jo ret meget for os enkeltvis. Men som stime, er vi sikkert ikke nok til at det kan mærkes om vi er med i nettet eller ej. 
Hvis det bliver ved at være så svært, kan det være at vi over tid ser at forholdende bliver så ugunstige at Danmark ganske enkelt ikke længere vil være et attraktivt marked at være på for dem der for nuværende har næsten overtaget markedet. Det kan man jo så synes om hvad man vil. 
Kan man ikke længere finde et bredt udvalg af piger man kan tømme sig i for under 500 DKK en gang om ugen med eller uden kondom, vil der da være en del der bliver ærgerlige, gætter jeg på.
Bagmænd og sexarbejdere der primært eller alene er motiverede af at tjene flest mulige penge på kortest mulige tid, vil måske søge andre steder hen end her. 
Men, mon ikke vi bare ser at priser bliver angivet i Euro i stedet for i kroner før det sker?
Hvis det alligevel viser sig at være tilfældet, så vil der formodentlig komme en opblomstring i markedet af herboende sexarbejdere når der bliver plads til det, vil jeg gætte på. 
Personligt er jeg da pisse irriteret over at jeg bliver fanget i nettet, og faktisk er nødsaget til at lave alle mulige cirkus numre og tilmed lyve om hvordan jeg er kommet til pengene for at kunne betale skat af dem. Det er tæt på at jeg bare tænker "FÅG jer! Jeg betaler skat igen når I har fundet ud af hvordan I ønsker jeg skal/kan gøre det!".
Men som skatteborger og dansker, synes jeg det er et stort hit :) 

At jeg som enkeltperson, dansker, skatteborger og sexarbejder har "hvide intentioner" men bliver tvunget til "sort adfærd" er det formentlig mest bare mig der kan hidse mig op over. Overordnet set er jeg jo en dråbe i havet. 

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 44 minutter siden:

At jeg som enkeltperson, dansker, skatteborger og sexarbejder har "hvide intentioner" men bliver tvunget til "sort adfærd" er det formentlig mest bare mig der kan hidse mig op over. Overordnet set er jeg jo en dråbe i havet. 

Tak for hele forklaringen - også den del jeg ikke citerer ovenfor.

Jeg er imidlertid ikke enig i at vi ikke også skal gøre meget mere for at værne om den enkelte. Collateral damage er ikke ok, for det er ikke at værne den enkelte som masserne som i sidste ende består af. At det så ikke nødvendigvis er hvidvaskningsreglerne omkring veksling af penge alene der skaber det problem, men også bankernes skræk for at få pletter på deres image ud over de mystiske regler og begrænsninger inderfor salg af sexuelle ydelser. 

I det hele taget er jeg ikke glad for regler det indføres med gode hensigter om at beskytte nogle, men som ender med også at begrænse (mange?) andre.

Nå men det er vist ved at bevæge sig over i politik og det må vi som bekendt ikke herinde. Jeg var blot glad for at du ville hjælpe mig med at forstå dit indlæg <3

Del dette indlæg

Link til indlæg

@wag Jeg er en af dem som er pænt utilfreds med reglerne og det har intet med at jeg ikke ønsker at betale skat eller har sorte penge.

Faktisk sjovt nok har jeg aldrig haft sorte penge det tillader min profesion nemlig ikke.

Der hvor filmen knækker for mig er at når man ikke længere kan hæve de penge der passer en uden banken eller staten forlanger en forklaring.

Når jeg ikke længere kan sætte mine egne penge retur ind i banken.

Når jeg ikke kan veksle min udenlandske valuta retur ind på min egen konto.

Når jeg lige pludselig som det eneste land i hele verden ikke kan få vekslet mine Danske kroner i udlandet fordi Danske Bank og Nordea nægter at købe dem retur.

Så er det jeg bliver gal og mener der er noget helt galt med systemet.

Men det virker som om at der en del danskere der mener det er helt ok at staten og banken skal vide hvor du har fået dine penge fra og hvad du vil bruge dem til.

Jeg bliver nødt til at sige systemet burde kunne laves bedre så vi ikke havde snagende i folks privatliv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bib skrev, for 13 timer siden:

jeg kan sætte 250.000 ind i Nordea om måneden i deres automat

Det har du formentlig en aftale om, som står omtalt i de oplysninger banken har om dig og dine økonomiske vaner

Del dette indlæg

Link til indlæg

I Sverige havde vi på et tidspunkt en debat om hvorhvidt overgreb på børn kunne betragtes som en så alvorlig forbrydelse at man kunne nøjes med svagere bevis. Devisen var: "Hvis det koster at 9 uskyldige mænd bliver dømt så er det en ok pris bare den 10:e som faktiskt er skyldig, også bliver dømt". Det var en tid når jeg og mange andre mænd, ikke turde give vores børn et knus når vi kørte dem til børnehaven. Personalet fik hurtiguddannelse i hvordan man spotter pædofiler. Og det gjorde de - spottede pædofiler, hver dag ugen lang.

Idag er det lidt på samme måde med penge og kontanter. Bankfolket har fået hurtiguddannelser og alle vi som gerne vil bruge vores penge på den vis vi selve vælger, er potentielle forbrydere.
Det hele fungerer desuden kongenialt med bankernes naturlige gen at tjene så meget som muligt med så lille risiko som muligt.

Normal og grundlæggende samfundsservice er ikke længere en gyldig del i ligningen. Det er en pris vi måtte betale, når en så stor del af befolkningen er potentielle økonomiske forbrydere.

Og vi accepterer det, som de lydige mennesker vi er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, den 2.5.2023 at 19:30:

Det er et problem med al Europæisk valuta

Men den væsentlige forskel er, at Euro er officiel valuta i mange lande og derfor kan bruges der som kontanter.

Aarhuselsker skrev, den 2.5.2023 at 19:30:

At pigerne hellere vil have Euro end DKK hænger sammen med den måde de afregner på med deres mellemmænd. 

Absurd konspirationsteori. Mellemmændene har præcis samme udfordring, så det gør ingen forskel om de er involveret eller ej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gløden skrev, for 6 timer siden:

Det har du formentlig en aftale om, som står omtalt i de oplysninger banken har om dig og dine økonomiske vaner

næh det står højt og tydelig på deres automat når du indbetaler penge. 250.000 per måned

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Bib beklager hvis ikke det står i dine papirer med din bank så skal de spørge dig hvor pengene kommer fra og du skal svare gør du ikke det skal de indrapportere dig og de kan faktisk tillade sig at smide dig ud af banken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bib skrev, for 18 timer siden:

næh det står højt og tydelig på deres automat når du indbetaler penge. 250.000 per måned

I taler forbi hinanden. En ting er hvad du "kan", noget andet er konsekvenserne. Du vil skulle forklare indbetalingen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vi er vel mange med sommerhus, som stadig får euro i kontanter af tyskerne. Jeg har ind i mellem tilbudt pigerne at veksle men der tages sjældent i mod det. Så det er ikke mit indtryk at problemet er så stort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, for 21 timer siden:

I taler forbi hinanden. En ting er hvad du "kan", noget andet er konsekvenserne. Du vil skulle forklare indbetalingen.

Præcis min pointe! @Bib

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Eva Nadine Men har du ikke et problem når du overfører dem til din Danske konto? Har Skat ikke spurgt dig om hvad de mange udenlandske overførsler ind på din konto er for noget og fra hvem?

Og hvis det er et land der i forvejen har en sambeskatningsaftale med Danmark(Som nærmest er hele verdenen), så sender banken i udlandet information til dig og din konto, samt hvor mange penge du har stående til Skattevæsenet, som formentlig beskatter dig af dem ?  Eller overser jeg noget her?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest … And Justice for All
Blueberry skrev, den 2.5.2023 at 17:23:

Det er selvfølgeligt lidt komisk, da det er vores egne bankers politik (med ikke at købe danske kontanter), der er skyld i problemet. Igen tørrer bankerne deres problemer af på os, mens de skovler penge ind. Sørgeligt...

Det har jo absolut intet at gøre med at banker tørrer problemer af på nogen som helst. Der er en lovgivning de skal følge for ikke at modtage bøder eller få frataget banklicensen. Og lige her virker lovgivningen - for den skal forhindre kontantomsætning der stammer fra kriminalitet og sort arbejde. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gløden skrev, den 8.5.2023 at 08:04:

Præcis min pointe! @Bib

Jeg har aldrig skullet opgøre beløbet overfor Banken. Jeg indbetaler kontanter på en erhvervskonto. Ligesom Pigerne burde skulle gøre. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bib skrev, for 17 minutter siden:

Jeg har aldrig skullet opgøre beløbet overfor Banken. Jeg indbetaler kontanter på en erhvervskonto. Ligesom Pigerne burde skulle gøre. 

Så er de nok bare ikke kommet til dig endnu i deres projekt Kundekendskab. Jeg er først fornylig blevet spurgt til kontantindbetalinger, på trods af at jeg har været erhvervskunde i banken i lang tid, og privatkunde i samme endnu længere tid. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Måske de retableret GPér skal gå over til mobilepay? Det kan man jo godt få som erhvervsdrivende, hvis man ikke selv vil frem med sit eget navn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liv skrev, 1 time siden:

Så er de nok bare ikke kommet til dig endnu i deres projekt Kundekendskab. Jeg er først fornylig blevet spurgt til kontantindbetalinger, på trods af at jeg har været erhvervskunde i banken i lang tid, og privatkunde i samme endnu længere tid. 

Men så skal du vel også bare godtgøre du har kontantomsætning. Og evt fremvise en udskrift af regnskabsprogrammet eller hvordan det ønskes dokumenteret. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bib skrev, for 1 minut siden:

Men så skal du vel også bare godtgøre du har kontantomsætning. Og evt fremvise en udskrift af regnskabsprogrammet eller hvordan det ønskes dokumenteret. 

Der var overhovedet ingen problemer, vi fik en snak om mit firma og de fik nogle papirer, så var alt fint. De forklarede, at det er noget de skal med alle…..kundekendskab, hvidvask osv. Det samme er sket for min terapeut-ven og flere andre små selvstændige jeg kender.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...