Hop til indhold
pensionisten

Hvad betaler glædespigerne i leje af lokaler

Recommended Posts

Nikita

Jeg skrev jo også kun, at man kunne indrette sig således at ens omkostninger blev lavere. ;) I øvrigt også  bare dejligt at læse, at valget på PD ikke som tommelfinger-regel tager afsæt i pigen ønsker at optimere det økonomiske aspekt, men helt andre forhold. Uden at kende så pokkers mange PD, kunne jeg såmænd også godt forestille mig, at Gina F med sit flotte indretning heller ikke at tænkt primært i økonomi, men mere i "Sådan vil jeg gerne have det".

Kæmpesengen var der nu i forvejen, men Gina gav den og rummet hendes eget touch  :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sunny the best

Jasmin skrev:

klinik er i højere grad for piger der ikke er trygge ved at stå på egne ben og gøre alting selv og ikke har ballast til at vælge til og fra!!! - det er for piger der ikke har tiden, tålmodigheden og viljen til at opbygge en kundekreds på samme måde som PDerne... og fremfor alt slet ikke har den pondus der skal til for at stå branchen imod på egne ben..

MEN

bare fordi man ikke er kvik nok til at køre alle aspekter af sin egen forretning, ikke har styrke nok til at håndtere alle pikspillerne, ikke har mod nok til at sætte foden ned og sige "nej" - så skal man ikke udnyttes eller tromles af nogen der har øjnet en smart måde at udnytte andres svagheder

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu var det lige det her jeg bed mærke i.

Ved du hvad Jasmin.

Lige nøjagtig de ting du skriver her er simpelthen det værste jeg har set du har haft skrevet. Det er simpelthen ikke rigtigt. Det får mig nærmest til at selvantænde at du skriver det.

Syntes det er fint at der er PD steder og at pigerne vælger at have/ være de steder har selv haft et par steder.

Nu har jeg selv arbejdet på andres klinik det meste af den tid jeg har jobbet, jeg har selv haft en par klinikker hvor pigerne lejede sig ind på stedet.

Jeg har på intet tidspunkt fornemmet at de piger var svagere eller mindre selvstændige. Incl mig selv. End dem der arbejdede PD.

Og det sker vel begge steder at pigerne ikke kan finde ud af at sige fra og passe på sig selv. Jeg ved godt at der er klinikker der udnytter pigerne osv... Men det er jo op til pigen at finde en anden klinik i de tilfælde.

Nogengange skulle du måske lige tænke dig om inden du skriver noget. Du skriver mange fornuftige ting, meeeen det sker altså også at du skriver noget som sætter både piger og klinikker i et dårligt lys.

Det jeg kommenterer her er udelukkende til det du skrevet i det jeg har kopieret øverst i dette indlæg. Det du skriver der holder ganske enkelt ikke.

Kan sgu ikke altid følge dig i det du skriver.

Kh Sunny.

Del dette indlæg

Link til indlæg

I reference til Blues indlæg, vil jeg gerne pointere at de priser jeg har skrevet IKKE er inkluderet tlfpigens løn ej heller annoncering, på nær dem der forlanger fra 40% og op, her er alt inkluderet.

Der hvor jeg for tiden er, betaler jeg 0 det ene sted og det andet sted er mit eget, så mine udgifter er begrænsede. For en pige på klinik ser regnskaber typisk lidt anderledes ud, selv hvis vi tager en mellemklasse klinik.

Dette eksempel er fra et sted i Østjylland, hvor jeg valgte ikke at være:

Husleje pr dag 1700

Rengøring pr dag 250

Telefonpige pr dag 1000

Mutter ville dog kun gi en kvittering på 800kr, bare lige så i har med hvor lidt af driftsomkostningerne jeg ville kunne trække fra....

Læg hertil annoncepenge mindst 300 pr dag og transport og når alt dette er betalt, så er der lige ham der " skal og tot " der også vil have en god stor bid af kagen: 25% moms og typisk 38 til 40 % indkomstskat. Så kære herrer som sætter en ære i at prutte priser, dette er en del af grunden til at i burde holde jer for gode til det. En anden grund er at det ødelægger den gode stemning.... Men det er en anden historie :smile:

Knus Pia

Kære Pia, prutter du aldrig om priserne? Eller betaler du altid den pris du bliver præsenteret for??? Det tvivler jeg på, da du i et lidt tidligere indlæg, bla. sagde at du ikke nødvendigvis betalte "andelen" eller det forlangte , men forhandlede om det, så jeg tror ikke der er nogen der ikke skal se sig for gode til at forhandle/prutte om prisen.....Det er så ikke altid man kan få rabat, og så må man jo vælge om man vil betale fuld pris eller gå..... Må også forhandle min løn hvert år, og min chef holder sig ikke for god til at presse prisen... :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nikita

Jeg skrev jo også kun, at man kunne indrette sig således at ens omkostninger blev lavere. ;)

I know. :)

Jeg ville netop bare have frem - som du så skarpt observerede ;) - at ikke alle piger tænker i kroner og øre, når de skal etablere sig. :)

Faktisk kan det gå helt over gevind! Jeg skal da ha' det... Og det... Og det! Nødvendigt...? Næeh, men pisse hyggeligt :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

I know. :)

Jeg ville netop bare have frem - som du så skarpt observerede ;) - at ikke alle piger tænker i kroner og øre, når de skal etablere sig. :)

Faktisk kan det gå helt over gevind! Jeg skal da ha' det... Og det... Og det! Nødvendigt...? Næeh, men pisse hyggeligt :D

Har man været pakæsel for flere kvinder på en hurtig lille shoppingtur, så ved man godt hvad over gevind kan betyde. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sisse

fordi PD er en helt anden boldgade

PD er for piger der kan selv og vil selv... og gør det... det er piger der er selvstændige i ordets bogstaveligste forstand... alle valg er deres personlige ansvar!

de klarer alting selv - og så kan de også finde ud af at vælge de steder der kræver en ublu husleje fra... jeg er fx PD - og det er de fleste lyserøde herinde vist også... ikke overraskende...

klinik er i højere grad for piger der ikke er trygge ved at stå på egne ben og gøre alting selv og ikke har ballast til at vælge til og fra!!! - det er for piger der ikke har tiden, tålmodigheden og viljen til at opbygge en kundekreds på samme måde som PDerne... og fremfor alt slet ikke har den pondus der skal til for at stå branchen imod på egne ben..

MEN

bare fordi man ikke er kvik nok til at køre alle aspekter af sin egen forretning, ikke har styrke nok til at håndtere alle pikspillerne, ikke har mod nok til at sætte foden ned og sige "nej" - så skal man ikke udnyttes eller tromles af nogen der har øjnet en smart måde at udnytte andres svagheder

det er IKKE ok at den kloge narrer den mindre kloge, det er ikke ok at "går den så går den" og det er ikke ok at spille på andres manglende erfaring og viden...

det er ikke en hetz mod de berørte klinikker at sige åbenlyst at det er forkert og umoralsk at tage ågerpriser - hvis klinikkerne føler sig stødt - så er der jo en grund. dem der ikke gør det... de har vel rent mel i posen og moralen i orden.

det er meget meget relevant at trække bæredygtigt arbejde (herunder børnearbejde) ind i debatten, for der er jo en meget stor kundegruppe der gladeligt betaler lidt mere for at deres varer er produceret med et minimum af moral i de forskellige led...

her er det dobbelt op på opperen med bæredygtighed fordi det betyder at priserne alt andet lige vil falde lidt

hvis huslejen kommer ned på et rimeligt niveau - så gør udbudsprisen også.... ligesom hos PD pigerne der jo generelt ligger 20% under klinik FORDI de ikke tillader andre at tage røven på dem hver gang de går på arbejde

Ovvvvvv... så fik vi da lige det på plads.. Jeg kan ikke lade være med at tænke.. det var da godt nok en gruelig masse erfaring om klinik pigerne du fik raget til dig på den ene vagt du havde på en klinik...

Nu har jeg knaldet på bordel et par gange mere end en gang. Og min oplevelse af de piger jeg har mødt er at De er fuldt ud lige så kompetente som de piger jeg møder pd. De har bare en anden tilgang til virket som pige end jeg har og har nogle andre behov. Så jeg har meget svært ved at genkende det billede du beskriver jasmin...

Og nu er der jo masser af forskellige måder at afregne på på bordellerne. Så kan pigerne ikke lide lugten i bageriet funder de blot et nyt sted. Der er nok steder at være.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg er principielt enig men jeg håber også du er enig med mig i, at så skal oplysningerne være troværdige.

Jeg husker for nylig en pige, en anden pige og en klinik i en diskussion om afgrening. Ord som løgn blev brugt.

Jeg husker en pige der kaldte sig x pigen, først skamrosede hun en klinik, senere skældte hun ud på klinikken i helt vilde gloser.

Forvirret ? Ja det var man.

Jeg tror man er lidt naiv hvis man bare tror at siger en et og andet et i et forum så kan vi alle gå derhen med god samvittighed. Det er ikke så enkelt endda. Hvordan der afregnes er bestemt heller ikke det eneste barometer man kan måle på. Hvordan mutter er, tlfpige, hvordan vagtplaner laves, klinikkens beliggenhed, lokaler og kundegrundlag og meget andet spiller da også ind. Det skriver du også lidt så vi er nok ret enige måske, jeg ville blot lige fremhæve et par ting, deriblandt også at pigen kan have egne motiver for at kritisere eller rose en klinik.

Jasmins underfundige påstande som hendes kollegaer tager afstand fra bekræfter hvad jeg skrev til Bluejacket

Del dette indlæg

Link til indlæg

MEN

Til Sunny, Liv, Sisse og Nikita...

inden i tager afstand fra det jeg har skrevet fordi i ser det som en generalisering - så se lige på det jeg har markeret med rød fra mit indlæg... 

det er IKKE en generalisering... det er en tendens...  jeg skelner meget skarpt mellem de to ting og beklager hvis det ikke fremgår tydeligt nok 

alle jer piger der har taget afstand kan jeg se er gået PD.... i er alle på min alder eller lidt ældre, i har alle erfaringen med jer, i har pondus, klasse, stil OG frem for alt... i er pisse modige... 

havde i det på jeres dag 1 på klinikken??  jeg havde ikke.... jeg gav selv 3 vagter et forsøg efter 6 md research ..... og formåede at blive smidt ud FORDI jeg slet ikke kunne se fornuften i at tjene penge til andre end mig selv da det var en underskudforretning med klinikkens model!!

Starson har læst mit indlæg som det var ment - ikke som en generalisering, men som et udtryk for, at hvis man ikke er virkelig hardcore eller har meget erfaring... så er klinikken et oplagt startskud som en vej ind...  og det er der nogen der udnytter på det groveste i ågerstil.... igen nogen... ikke alle!

i har selv  startet sådan allesammen kan jeg læse.... 

betyder det at i har været steder der udnyttede nogen..... nej.... men det har jeg heller ikke skrevet

betyder det at i har ladet jer snyde.... nej.... men i har alligevel skiftet til PD da i fik år på bagen.... ikke så lyset... sådan er det ikke... men med erfaring kommer ofte nye valg

Pointen med det jeg skriver er IKKE!!! at alle bliver snydt eller at ALLE bliver behandlet dårligt.... det betyder at NOGEN klinikker har opdaget at nye der starter har et meget svagt erfaringsgrundlag og derfor snyder dem så vandet driver.... uden at pigerne ved bedre - og det opponerer jeg stærkt imod

Mit indlæg har ikke og var aldrig ment som at handle om jer ELLER dem der ikke har følt at de blev snydt... for føler man sig ikke snydt (set i bakspejlet) så er man nok heller ikke blevet det... men det er der jo hundreder af andre der blev og bliver den dag i dag... 

Jeg skulle have markeret det i mit indlæg fra før så det kom tydeligere frem hvilken gruppe det er jeg taler om....

mht Sisses kommentar om "kender til piger i branchen" - så gjorde jeg ca 6 md research inden jeg startede hvor jeg kunne se nøjagtig hvad tendensen siger + 3 vagter og en helvedes informativ tele med 14 år på bagen der fuldendte billedet

derudover har jeg hjulpet opstartende virksomheder i flere år...  denne branche er ikke anderledes... vi behøver ikke kende hinanden personligt for at kunne gennemskue hvad der sker for de nye piger ... 

dem der ikke ved hvad de går ind til bliver snydt af dem der ikke vil en det godt... de svage går til grunde - de stærke overlever og finder nye græsgange.... på den måde ligner erhvervet alle andre...... 

jer der opponerede føler ikke i blev snydt... og i var stærke nok til at blive i faget..... men se lige på hvem der er skribenter herinde...der er en klar fællesnævner i forløbene selv om det strækker sig over forskellig tid....   det er jo en relativt klar tendens i sig selv :) (uden at være en generalisering)

så jeg tror reelt vi er enige selv om jeg skulle have markeret at mit indlæg handlede om tendenser og ikke ALLE piger og ALLE klinikker.... for hvis det gjorde det var der jo ingen grund til debatten overhovedet :)

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg

Link til indlæg

Selvom du ikke mener ALLE klinikpiger, så synes jeg du er meget fordomsfuld overfor klinikpigerne. Der er masser af stærke piger, der er på klinik i hele deres karriere som pige og trives fint med det, eller laver en kombi med klinik om torsdagen og arbejder privat andre dage.

Jeg har ikke styr på, hvilket indlæg du henviser til, når du skriver Livs indlæg om 'kender til piger i branchen'?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Selvom du ikke mener ALLE klinikpiger, så synes jeg du er meget fordomsfuld overfor klinikpigerne. Der er masser af stærke piger, der er på klinik i hele deres karriere som pige og trives fint med det, eller laver en kombi med klinik om torsdagen og arbejder privat andre dage.

Jeg har ikke styr på, hvilket indlæg du henviser til, når du skriver Livs indlæg om 'kender til piger i branchen'?

når jeg netop ikke skriver alle - så er jeg de facto ikke fordomsfuld....  det er 2 modsætninger...  kan ikke være begge dele på samme tid...  

selvfølgelig er der stærke piger... og selvfølgelig er der klinikker der behandler pigerne rimeligt... men de klinikker og de piger er jo ikke så relevante hvad angår snyderi og åger... 

og de piger der ER stærke... de er jo IKKE på de klinikker der snyder... for den kloge kan kun narre den mindre kloge... hvorfor de 2 nødvendigvis må hænge sammen... der er vi jo enige.... og har aldrig været uenige.... den gruppe agf piger og klinikker er bare slet ikke relevant for debatten hvorfor jeg aldrig har skrevet om dem

Pointen er: klinikker er den oplagte vej ind... og nye piger er jo ... nye... og det udnyttes af nogen.. og åger og bondefangeri kan alle forhåbenlig tage afstand fra

det hele handler om at give vores købere et informeret valg når de vælger en klinik HVIS det indgår i køberens overvejelser om pigen tjener penge til hende selv eller om hun er blevet draget ind i en deal hvor alle pengene ender med at gå til alle andre... 

og Sorry - det var Sisse der skriv det - ikke dig - retter det lige i det oprindelige indlæg for det skal selvfølgelig benævnes korrekt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest MushRoom

Var jeg pige, så havde jeg også lagt ud ved en klinik. Fået alt serveret på et sølvfad, undgået alle de pikspillere som blev sorteret ved døren og stille opbygget en kundekreds. Og når dagen var inde, ville jeg rejse min vej og slæbe min kreds med mig.

Jamen det må du ikke.

Jeg må alt, jeg kan alt. Jeg spiller spillet som spillet bliver spillet imod mig. Stratetisk anlagt.

Desuden så kan man godt have siddet bag tæppet i mange år og suget erfaring til sig, for derefter og selv gå igang. Finder man ud af at livet på bordel ikke var så lyserød som man forventede, så går man solo og høster til sig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Man kan sagtens være fordomsfuld overfor en gruppe af et-eller-andet ;-)

Ja, klinik kan være en god start, men det kan også være en god arbejdsform gennem hele karrieren for nogle piger, også stærke, selvstændige og dygtige piger.

Ok Sisses indlæg.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Man kan sagtens være fordomsfuld overfor en gruppe af et-eller-andet :wink:

Ja, klinik kan være en god start, men det kan også være en god arbejdsform gennem hele karrieren for nogle piger, også stærke, selvstændige og dygtige piger.

Ok Sisses indlæg.

men vi er vel (forhåbentlig) enige om at det kun for alvor kan være en god arbejdsform på de klinikker der ikke tager røven på pigen ?? 

for så er vi nemlig 100% enige *gg*

men igen - nu handler debatten pludselig om en helt forkert (og egentlig uinteressant gruppe) frem for dem det giver mening at debattere ... nemlig dem der bliver snydt og hvordan vores købere kan undgå at være en bidragende faktor til at de klinikker kan blive in business :)

men godt vi fik den reddet ud... 

Knus og karma... 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sunny the best

Til Sunny, Liv, Sisse og Nikita...

inden i tager afstand fra det jeg har skrevet fordi i ser det som en generalisering - så se lige på det jeg har markeret med rød fra mit indlæg... 

det er IKKE en generalisering... det er en tendens...  jeg skelner meget skarpt mellem de to ting og beklager hvis det ikke fremgår tydeligt nok 

alle jer piger der har taget afstand kan jeg se er gået PD.... i er alle på min alder eller lidt ældre, i har alle erfaringen med jer, i har pondus, klasse, stil OG frem for alt... i er pisse modige... 

havde i det på jeres dag 1 på klinikken??  jeg havde ikke.... jeg gav selv 3 vagter et forsøg efter 6 md research ..... og formåede at blive smidt ud FORDI jeg slet ikke kunne se fornuften i at tjene penge til andre end mig selv da det var en underskudforretning med klinikkens model!!

Starson har læst mit indlæg som det var ment - ikke som en generalisering, men som et udtryk for, at hvis man ikke er virkelig hardcore eller har meget erfaring... så er klinikken et oplagt startskud som en vej ind...  og det er der nogen der udnytter på det groveste i ågerstil.... igen nogen... ikke alle!

i har selv  startet sådan allesammen kan jeg læse.... 

betyder det at i har været steder der udnyttede nogen..... nej.... men det har jeg heller ikke skrevet

betyder det at i har ladet jer snyde.... nej.... men i har alligevel skiftet til PD da i fik år på bagen.... ikke så lyset... sådan er det ikke... men med erfaring kommer ofte nye valg

Pointen med det jeg skriver er IKKE!!! at alle bliver snydt eller at ALLE bliver behandlet dårligt.... det betyder at NOGEN klinikker har opdaget at nye der starter har et meget svagt erfaringsgrundlag og derfor snyder dem så vandet driver.... uden at pigerne ved bedre - og det opponerer jeg stærkt imod

Mit indlæg har ikke og var aldrig ment som at handle om jer ELLER dem der ikke har følt at de blev snydt... for føler man sig ikke snydt (set i bakspejlet) så er man nok heller ikke blevet det... men det er der jo hundreder af andre der blev og bliver den dag i dag... 

Jeg skulle have markeret det i mit indlæg fra før så det kom tydeligere frem hvilken gruppe det er jeg taler om....

mht Sisses kommentar om "kender til piger i branchen" - så gjorde jeg ca 6 md research inden jeg startede hvor jeg kunne se nøjagtig hvad tendensen siger + 3 vagter og en helvedes informativ tele med 14 år på bagen der fuldendte billedet

derudover har jeg hjulpet opstartende virksomheder i flere år...  denne branche er ikke anderledes... vi behøver ikke kende hinanden personligt for at kunne gennemskue hvad der sker for de nye piger ... 

dem der ikke ved hvad de går ind til bliver snydt af dem der ikke vil en det godt... de svage går til grunde - de stærke overlever og finder nye græsgange.... på den måde ligner erhvervet alle andre...... 

jer der opponerede føler ikke i blev snydt... og i var stærke nok til at blive i faget..... men se lige på hvem der er skribenter herinde...der er en klar fællesnævner i forløbene selv om det strækker sig over forskellig tid....   det er jo en relativt klar tendens i sig selv :) (uden at være en generalisering)

så jeg tror reelt vi er enige selv om jeg skulle have markeret at mit indlæg handlede om tendenser og ikke ALLE piger og ALLE klinikker.... for hvis det gjorde det var der jo ingen grund til debatten overhovedet :)

Se Jasmin nu må du igen komme med et mega indlæg for at forklare hvad det egentlig var du mente. I stedet for at tænke dig om inden du skriver noget i første omgang.

I det her tilfælde er vi nogen der har lidt mere erfaring i at arbejde på klinik end du har. For mit eget vedkommende vil jeg stadig ikke give dig helt ret. Og så kan du forklare hvad det var du egentlig mente herfra og langt ud i evigheden.

Nu skal du ikke føle jeg er efter dig for det er jeg ikke. Vi debaterer bare lige et emne hvor vi langt fra er enige :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Se Jasmin nu må du igen komme med et mega indlæg for at forklare hvad det egentlig var du mente. I stedet for at tænke dig om inden du skriver noget i første omgang.

I det her tilfælde er vi nogen der har lidt mere erfaring i at arbejde på klinik end du har. For mit eget vedkommende vil jeg stadig ikke give dig helt ret. Og så kan du forklare hvad det var du egentlig mente herfra og langt ud i evigheden.

Nu skal du ikke føle jeg er efter dig for det er jeg ikke. Vi debaterer bare lige et emne hvor vi langt fra er enige :)

det har jeg al respekt for - uenighed er fint

og så må jeg i fremtiden prøve at markere ekstra de ting der måske kan opfattes som generaliseringer hvis man ser alting fra oven... så jeg slipper for forklaringerne.. for de bliver jo pisselange når jeg pludselig skal tage 90 nye forbehold for hvad der måske kan misforståes .... hmmm.. 

for jeg må indrømme at jeg ikke havde set det komme at piger herinde der var helt uden for den målgruppe jeg skrev om pludselig ville spejle sig... den kom noget bag på mig.. (ligesom at jeg blev fantastisk positiv og glad over at Starson var den der havde fanget essensen i mit indlæg *ggg*)

men at vi er uenige - det har jeg det fint med :)  min research tegner en anden tendens men det undrer mig ikke at de piger der er herinde som hører til de absolut stærkeste der kan findes vil være uenige... for det handler i min optik slet ikke om dem/os ... ingen af os ser jeg som en del af tendensen  :)

og jeg tror skam ikke i er efter mig *gg* tanken faldt mig faktisk slet ikke ind... 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så så alle i dejlige tøser, kan i ikke hakke på mig i stedet for på hinanden ;-)

Jeg har børn med flere forskellige, så jeg er ret hærdet :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så så alle i dejlige tøser, kan i ikke hakke på mig i stedet for på hinanden :wink:

det vil jeg få svært ved - du er alt for sød!! *gg* 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Så så alle i dejlige tøser, kan i ikke hakke på mig i stedet for på hinanden :wink:

Det er dælme humor der vil noget. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvad motiverer dig til at drage syersker fra bangdalesh ind i denne tråd?! :D hvis du drager sammenligning til de danske klinikker, så er du vist på forbudsholdet..

Øh...gør det? Er det din konklusion?

Jeg advokerer da bestemt hverken for forbud mod produktion af skjorte i Østen og ej heller for børnearbejde.

Børnenes arbejde er en vigtig indtægts kilde, men det skal ikke være arbejde på bekostning af uddannelse...og det skal først og fremmest være arbejde (for alle) på ordentlige vilkår.

De vilkår opnås kun, hvis arbejderne får lov at organisere sig...og dermed videndele (internt og til omverdenen), hvilke forhold de har!

Det samme skal pigerne i denne branche have mulighed for!

Det er netop IKKE et forbud!...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hovhov Jasmin... Nu skal du passe på ikke at generalisere og skære alle klinikpiger over en kam, og udtale dig så skråsikkert på alle klinikpigers vegne.

Jeg var på klinik i næsten et årti. Det var ikke fordi, jeg ikke var kvik nok til at køre alle aspekter af min forretning. Det var ikke fordi jeg ikke havde ballast nok til at sige til og fra. Jeg havde sørme også tiden, tålmodigheden og viljen til at opbygge en kundekreds, for det er sådan set den kundekreds, der stadig besøger mig... Bare i min egen lejlighed.

Mange af de piger, som arbejder på klinik gør det fordi de ikke har tiden til andet. De gør det, fordi de rent faktisk godt kan lide det sociale og fællesskabet i det miljø. Sådan var det også for mig.

Men det ændrer ikke på, at man selvfølgelig ikke skal tromles, og det er da heldigvis ikke alle steder, man bliver det. Også selvom klinikkerne igen skal fremstilles som helt forfærdelige steder, hvor man kan være sikker på at blive udnyttet. Det passer simpelthen ikke! Og når jeg føler mig truffet, så er det fordi, jeg har været så glad for at være på den klinik jeg var, og jeg blev ikke udnyttet. Jeg reagerer på din voldsomme generalisering af piger, der vælger at være på klinik. De er ikke alle små uintelligente mæhlam, som bare ikke har set dit lys! De er ikke alle svage kvinder, der ikke kan sige fra - som om det er den eneste synlige grund til, at de kunne drømme om at arbejde på klinik! Det kunne jo være, at man bare foretrak den måde at arbejde på.

Nogle af de mest legendariske kvinder i denne branche kørte/kører deres (meget gode) forretning fra klinik. Legendariske, kvikke og fantastiske kvinder! Så helt umuligt er det ikke.

Da jeg fik en mail fra en helt ny kvinde i branchen, som ikke havde en levende sjæl at spørge til råds... Der sad jeg da og tænkte, hvor heldig jeg selv var, da jeg var ny, at have en masse mennesker omkring mig, som jeg kunne spørge om alle de ting, jeg var i tvivl om, og som kunne råde og guide mig. Og da der startede nye piger efter mig, der hjalp og guidede jeg alt det jeg kunne, og følte mig veltilfreds over, at jeg kunne give min erfaring videre.

Var det mon ikke bare pga. manglende konkurrence til de etablerede klinikker...og manglende udbud af alternative steder, at pigerne så kunne tjene kassen...SELVOM de betalte ofte langt over kr. 1.000 i afgifter (inkl. telefondame, påkrævet) til de hæderkronede klinikker....?

Tiderne er skiftet...og heldigvis lukker klinikker med dårlige forhold ned....bl.a. også fordi informationssamfundet kan videndele oplevelser ...til gavn for udbyder og efterspørger!

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære McQueen  :)

- - jeg giver dig fuldstændig ret i at jeg ingen viden har om denne branche! :???::  - jeg er jo ikke massagepige - jeg kender intet til forholdene :???::

Men det er jo heller ikke det jeg kommenterer! - det jeg kommenterer er Sisse´s helt krystalklare ;)  og fornuftige holdning ;)  til at pigernes samlede økonomiske forhold herunder også lejeforhold, - -  ikke rager kunderne, -  nej det rager rigtig nok ikke kunderne - slet ikke.

Prøv lige en gang til at læse Sisse´s indlæg og min efterfølgende kommentarer, der skal meget gerne "ses en usynlig gennemgående rød tråd" - men  denne tråd kan aldrig fortsætte ned i din kommentar med en bagers kvaler, - din kommentar er fejlplaceret, den hører hjemme et andet sted.

Kære McQueen :)  - jeg håber du kan acceptere at jeg har udredt forholdene mellem Sisses´s + min + din kommenterer.

- også fortsat God Påske til dig.

Mange hilsner

Nyder livet

- - - og lige for resten, så er jeg da glad for at ikke mindre end 3 glade piger "liker" mit indlæg, - jeg antager de mener der er bare lidt sandhed i mine anbefalinger.

Hvorfor skulle lejeforhold ikke rage kunderne?

Det er vel 'produktionsforhold'...

Og vel at mærke produktionsforhold, der historisk har været anløbne ...

Alt for mange 'interessenter' har og har haft fingerne i kagedåsen i denne branche....uden selv at lave et ærligt stykke arbejde..og i hvert fald slet ikke de 'primære ydelser'.

Er helt enig i det Jasmin skriver ovenfor.

Del dette indlæg

Link til indlæg

exactly liv! bare fordi man gerne vil bære glædespige vil man ikke nødvedigvis finde bøvlet rundt om interessant :smile: hvis mit firma kunne bære det havde jeg også sekretær og anden medhjælp til det kedelige

Ja men du ville være en dårlig erhvervsleder, hvis du betalte en sammenlignelig andel til den slags serviceopgaver!

Faktum er jo, at det gør du næppe...fordi det marked har gennemsigtiglighed...og du derfor kan sammenligne priser, der er offentlige tilgængelige.

Det er IKKE tilfældet i denne branche...og derfor er det en god diskussion...der i sidste ende kommer pigerne til gode!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...