Madame Helene 491 Skrevet 22. April, 2014 orker jeg næsten igen ??? vi kan trække det samme fra som alle andre erhverv, hvis vi vel og mærke for en kvittering som er lovlig, dvs at den SKAL indeholde et CVR.nr, en adresse, en dato og beløb med og unden moms. Så hvis din telefondame er selvstændig dvs har et cvr nummer så kan du få en kvittering på udført arbejde, alle andre omkostninger kan trækkes fra som relatere sig til dit erhverv, dvs annoncer, telefon, husleje, transport, køkkenrulle, toiletpapir, printer papir, gynkolobriks, kors, piske, kondomer osv osv osv. men men men jo mere man trækker fra jo mere skal man tjene, jo mere moms skal der betales og jo mere skat i sidste ende skal der betales. Jeg kan bare give et råd få en god revisor det er guld værd 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 23. April, 2014 Måske jeg har kun har været meget meget uheldig- men jeg har fået mange kvitteringer for bla husleje igennem tiden..... Men meget få af dem har faktisk været lovligt udført/lavet. Og 9 ud af 10 har været på et væsentligt lavere beløb end huslejen rent faktisk har været. Jeg har aldrig nogensinde fået en kvittering fra en teledame. På een specifik klinik med tvungen teledame var huslejen 1800kr og 1000kr til teledamen. Jeg personligt er helt færdig med den slags klinikker. Mht de udenlandske piger - Jeg bliver da en anelse små sur når jeg kan se de sælger en halv time til 7-800kr. De betaler ikke en krone i skat her i landet. Men igen - jeg ville så heller ikke hyre en polsk håndværker til at lave mit køkken. Af nøjagtigt samme grund. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest bogholderen Skrevet 23. April, 2014 (edited) Endnu en grund til at momseriet er meningsløst i min verden, er at der i virkelighedens verden hverken er bilag med moms på salg eller husleje / telefonpiger . Noget af det første man lærer i bogholderskolen er, at man ikke kan bogføre moms, hvis det ikke fremgår af bilaget. Det holder så tit ikke virkeligheden, men det er jo systemet selv der siger sådan. Nå jeg har lavet regnskaber for nogle piger, så har jeg trukket moms af husleje, telefonpiger, kosmetik, undertøj mv. uanset hvad der måtte stå på eventuelle bilag. Redigeret 23. April, 2014 af bogholderen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 23. April, 2014 Hvis vi siger et overskud på 20.000, lønsum på 4,12% og en trækprocent på 40%, så er der 1.900 mere i lommen ved lønsum. Jeg ved så ikke, om skat giver problemer i forhold til at foretage momsfradrag af lokaler og telefonpiger, så kan forskellen potentielt blive endnu større. Men det er frem for alt råddent at ligestille branchen på en enkelt ufordelagtig måde, altså ifht til skat. Du har ret i dit eksempel, men det er stadig en skat/afgift. Mit udsagn gik dog generelt på alle brancher, der er momsfritaget. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heine 1644 Skrevet 23. April, 2014 (edited) som altid bliver det sgu noget langhåret noget herinde når kunderne føler trang til at organisere og reorganisere. Fyldt med komplicerede forslag og beregninger der ikke tjener noget formål udover at demonstrere skribentens teoretiske indsigt ... Der stort set er omvendt proportional med hands-on viden, der er en vild trang til at ville strukturere og rådgive/vejlede - iøvrigt med stort set samme indsigt i de virkelige (nuancerede) forhold for branchen som jeg har i kvantefysik... De er ingen trylledormular der passer til alle - pigernes ønsker og behov er lige så forskellige herinde som alle andre steder. Det er formentlig ikke 2 piger der har nøjagtigt samme prioriterer / baggrund /viden / vilje/ evner. Det eneste der er nogenlunde sikkert det er at nyfigenheden og lysten til at snage i forhold som dybest set ikke rager andre ende direkte involverede (piger/mutre/udlejere) ingen ende har. Redigeret 23. April, 2014 af Heine 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest bogholderen Skrevet 23. April, 2014 Mht de udenlandske piger - Jeg bliver da en anelse små sur når jeg kan se de sælger en halv time til 7-800kr. De betaler ikke en krone i skat her i landet. Men igen - jeg ville så heller ikke hyre en polsk håndværker til at lave mit køkken. Af nøjagtigt samme grund. Det er det danske systems skyld. Vore politikere svæver i en anden dimension. Først indfører de ekstremt skattetryk inklusive sindssyge ideer som biler betalt 3 gange, og siden gik de med i EU cirkusset med åbne grænser for EU borgere, inklusive en masse fattiglemmer. De udenlandske betaler typisk 50% af hver krone til mutter, du betaler til skat. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 23. April, 2014 Måske jeg har kun har været meget meget uheldig- men jeg har fået mange kvitteringer for bla husleje igennem tiden..... Men meget få af dem har faktisk været lovligt udført/lavet. Og 9 ud af 10 har været på et væsentligt lavere beløb end huslejen rent faktisk har været. Jeg har aldrig nogensinde fået en kvittering fra en teledame. På een specifik klinik med tvungen teledame var huslejen 1800kr og 1000kr til teledamen. Jeg personligt er helt færdig med den slags klinikker.Så har Jasmin jo ret. Der findes klinikker der tager ågerpriser, hvis jeg forstår Trine ret. Og der findes piger der har vagter på disse klinikker. Tror Trine vil give mig ret i, at de piger, der arbejder der er mindre "kvikke" eller i hvert fald i et eller andet omfang bliver udnyttet og snydt ved ikke at de ikke modtager tilstrækkelig dokumentation for de omkostninger de bliver pålagt. Med Trines erfaring lyde det nærmest som om fremgangsmåden er reglen snarere end undtagelsen, hvilket stærkt indikerer, at den del af branchen er gennemsyret af snyd og bedrag. For mit vedkommende blot endnu en bekræftelse af mine formodninger. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest bogholderen Skrevet 23. April, 2014 som altid bliver det sgu noget langhåret noget herinde når kunderne føler trang til at organisere og reorganisere. Rigelige dueslag til at pilitisere, Strukturere og rådgive/vejlede - iøvrigt med stort set samme indsigt i de virkelige (nuancerede) forhold for branchen som jeg har i kvantefysik... De er ingen trylledormular der passer til alle - pigernes ønsker og behov er lige så forskellige herinde som alle andre steder. Det eneste der er nogenlunde sikkert det er at nyfigenheden og lysten til at snage i forhold som dybest set ikke rager andre ende direkte involverede (piger/mutre/udlejere) ingen ende har. Jeg synes sq heller ikke det rager andre hvad jeg tjener eller bruger penge til. Men skat har hele tiden sugerøret i kassen og afviser blankt mit tilbud om en tusse pr måned i skat og afgifter Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 23. April, 2014 som altid bliver det sgu noget langhåret noget herinde når kunderne føler trang til at organisere og reorganisere. Fyldt med komplicerede forslag og beregninger der ikke tjener noget formål udover at demonstrere skribentens teoretiske indsigt ... Der stort set er omvendt proportional med hands-on viden, der er en vild trang til at ville strukturere og rådgive/vejlede - iøvrigt med stort set samme indsigt i de virkelige (nuancerede) forhold for branchen som jeg har i kvantefysik... De er ingen trylledormular der passer til alle - pigernes ønsker og behov er lige så forskellige herinde som alle andre steder. Det er formentlig ikke 2 piger der har nøjagtigt samme prioriterer / baggrund /viden / vilje/ evner. Det eneste der er nogenlunde sikkert det er at nyfigenheden og lysten til at snage i forhold som dybest set ikke rager andre ende direkte involverede (piger/mutre/udlejere) ingen ende har. Så du mener, at køberne ikke skal bekymre sig om de forhold pigerne arbejder under? Det synes jeg er en mærkelig indstilling. Det får mig igen til at tænke på undersøgelsen, hvor ca. 70 % af de adspurgte ikke tog afstand fra at besøge handlede kvinder. Ligegyldighed er den stensikre vej til et forbud. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest VarmePia Skrevet 23. April, 2014 (edited) hvor ved du det fra? er du deres revisor? Trine Tease har ret. 99,9% af de udenlandske piger betaler ikke en bøjet femøre i skat i Danmark, men det er ikke nødvendigvis fordi de snyder i skat, men fordi de ikke er skattepligtige i Danmark. Jeg har gennem min tid i branchen haft kendskab til minumum 250 udenlandske piger og ud af dem er der 3 der har betalt skat i DK og 1 der gerne ville betale skat, men det blev ligesom aldrig til noget.... Der er ikke i alle tilfælde tale om "skattesnyd" men derimod om at de udenlandske piger er lysår foran de danske i forhold til at indrette sig på en for dem indbringende måde. De søger hjælp, nogen gange min hjælp, og indretter sig så smart at skattefar ikke kan gøre krav imod dem - fuldt lovligt naturligvis. Jensvinet: Du er tæt på sandheden... De investere dog ikke i Tyrkiet, men i et andet land. Dette land har i øvrigt en bank, som tilbyder whopping 5 % i rente udbetalt hver 3 måned hvis man låser en opsparing på minimum 50000 og de bygge investeringer der bliver lavet i det land har en gevinst på fra 60% ( ja, i læste rigtigt det er 60 ) og helt op til 180% på en 2 års løbetid - så ja, de er lysår foran de danske piger og derfor kommer der også flere og flere af dem. Det gør nemlig ikke ondt på dem at sælge en halv time til 700 for de ved, de bare skal op over 50000 så kan de låse en konto og fra 200.000 så kan de komme med i et byggekonsortie. Et lille eksempel fra den virkelige verden: En udenlandsk pige sætter sine spareskillinger ind i banken - 200.000 bobs og låser dem i 6 mdr, da hun ikke kan komme med i et konsortie før end 6 måneder senere. Da de 6 måneder er gået står der nu 220500 på kontoen. Etableringsudgifter til advokat for kontoen og for at komme med i et byggekonsortie er 20000 - det vil sige renten på kontoen har betalt for etableringsudgifterne og så er der ydermere 500bobs at feste for. 2 år senere da der udbetales udbytte af projektet går der whopping 346000 bobs ind på hendes konto så hun forøgede sin formue med 73% uden at give et eneste blowjob. Smart, eller ikke smart? Hvormeget fik skattefar her i Danmark af den kage? Ikke en nikkel! Da hun var i DK for at tjene penge betalte hun ikke en krone i skat, ikke fordi hun snød, men fordi hun simpelthen ikke var skattepligtig i DK. Så når en udenlandsk pige sætter kursen imod Danmark, så tænker hun ikke: jeg skal minimum ha en tusse for en halv time, for jeg skal jo også ha noget til mig selv efter moms og skat, næ nej, hun tænker: jeg sætter prisen på grisen sådan at jeg hurtigt får etableret mine investeringer og der er nu flere mennesker der kan undvære 700 end der er som kan undvære 1000. En dansk pige derimod tænker: jeg skal minimum ha en tusse for en halv time hvis jeg skal ha noget som helst til mig selv efter moms og skat har været der. Knus Pia Redigeret 23. April, 2014 af VarmePia Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest bogholderen Skrevet 23. April, 2014 Pia, Det er ganske almindelige regler, at hvis man arbejder under 6 måneder i et land, så er man skattepligtig til sit hjemland - uanset hvad de så måtte have af skattesystem. Hvis du har 200.000 kr at investere for, så kan du også være heldig, at de er 400.000 lidt senere. Men det er ingen garanti eller unikke regler for udenlandske massagepiger. Den man skal være sur eller ikke sur på, er vores system og EUs åbne grænse. Det sociale cirkus Danmark er, koster penge. Stadigvæk så vil jeg skeptisk for, om du ønskede et Venezuela eller Rumænien pas. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 23. April, 2014 Trine Tease har ret. 99,9% af de udenlandske piger betaler ikke en bøjet femøre i skat i Danmark, men det er ikke nødvendigvis fordi de snyder i skat, men fordi de ikke er skattepligtige i Danmark. Jeg har gennem min tid i branchen haft kendskab til minumum 250 udenlandske piger og ud af dem er der 3 der har betalt skat i DK og 1 der gerne ville betale skat, men det blev ligesom aldrig til noget.... Det er simpelthed ikke korrekt. Fra dag et, er en EU-borger skattepligtig til Danmark af indkomst fra prostitution og skal henvende sig på nærmeste Skattecenter. Det gælder også moms når/hvis omsætningen overstiger kr. 50.000 i løbet af en 12 måneders periode. Borgere uden for EU kan ikke drive virksomhed som prostitueret i Danmark, men er naturligvis skattepligtig af indkomsten alligevel. Læs denne folder fra SKAT, der tilmed er på engelsk, så du kan uddele den til de piger du kender og hjælper: http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=92973 Så hvis de udenlandske piger ikke betaler skat, er det fordi de snyder. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest VarmePia Skrevet 23. April, 2014 (edited) Nå nå, Starson, du er fejlinformeret, der er tilfælde hvor en prostitueret IKKE er skattepligtig i Danmark, du har bare ikke styr på hvornår det er..... Redigeret 23. April, 2014 af VarmePia Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 23. April, 2014 Nå nå, Starson, du er fejlinformeret, der er tilfælde hvor en prostitueret IKKE er skattepligtig i Danmark, du har bare ikke styr på hvornår det er..... Knus Pia Det må så være, når de føler sig hævet over loven. Ellers har du helt ret. Så har jeg ikke styr på det (eller fantasi til at forestille mig, hvad du mener). 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest VarmePia Skrevet 23. April, 2014 Ved du hvad Starson, kontakt en advokat med speciale i skat så kan han fortælle dig hvordan det kan være. Knus Pia Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest bogholderen Skrevet 23. April, 2014 (edited) Eu Pigerne er udenlandske virksomheder der sælger til dammark. De må være omfattet af eu moms regler som bare er statistik og dobbeltbeskatningsregler, sidst nævnt hvis over 6 mdr. Mon ikke Pia har styr på det. Redigeret 23. April, 2014 af bogholderen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest VarmePia Skrevet 23. April, 2014 (edited) Bogholderen. Dette er ikke grunden Knus Pia Redigeret 23. April, 2014 af VarmePia Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest bogholderen Skrevet 23. April, 2014 Man taler I så fald rent teknisk stadig om at betale moms og skat til dk. Det kan forvirre Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 23. April, 2014 Ved du hvad Starson, kontakt en advokat med speciale i skat så kan han fortælle dig hvordan det kan være. Knus Pia Han kan så fortælle, hvorfor det SKAT skriver er forkert, og at de dobbeltbeskatningsoverenskomster, som Danmark har med samtlige EU-lande, der i øvrigt følger OECD's model, der er anerkendt af samtlige OECD-lande og som har været i funktion siden en gang i 60'erne (så vidt jeg husker) lige pludseligt ikke gælder for prostituerede. Tror jeg ikke. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 23. April, 2014 Eu Pigerne er udenlandske virksomheder der sælger til dammark. De må være omfattet af eu moms regler som bare er statistik og dobbeltbeskatningsregler, sidst nævnt hvis over 6 mdr. Mon ikke Pia har styr på det. De har fast driftssted i Danmark i dobbeltbeskatningsoverenskomsternes forstand. Og derfor er de skattepligtige til Danmark. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest bogholderen Skrevet 23. April, 2014 Starson, Hvis hun er her I over 6 mdr hvis de almindelige regler gælder Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 23. April, 2014 Starson, Hvis hun er her I over 6 mdr hvis de almindelige regler gælder Nej. Fast driftssted = skattepligt fra første dag. Basta. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heine 1644 Skrevet 23. April, 2014 Så du mener, at køberne ikke skal bekymre sig om de forhold pigerne arbejder under? Det synes jeg er en mærkelig indstilling. Det får mig igen til at tænke på undersøgelsen, hvor ca. 70 % af de adspurgte ikke tog afstand fra at besøge handlede kvinder. Ligegyldighed er den stensikre vej til et forbud. Hvis du læser det ud af det jeg skriver - så er du velkommen til det... det bliver det bare ikke mere rigtigt af. Og dit ad honimen argument kan du bruge efter forgodtbefindende, mig gør det ikke meget indtryk på... Det du derimod kan læse/lære er at uvidenhed kombineret med fejlagtige præmisser - som du jo så så fornemt demonstrerer - ikke er det bedste grundlag for rigtige konklusioner. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest bogholderen Skrevet 23. April, 2014 Nej. Fast driftssted = skattepligt fra første dag. Basta. Du kan ikke både være under 6 md I et land og have fast driftssted I skattemæssig forstand. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 23. April, 2014 Nu er de piger her jo typisk kun i alt fra 14 dage til 3 mdr. Jeg har 2 gange prøvet uheldigvis at arbejde steder med udenlandske piger hvor Skat og Politi lavede kontrol besøg. I følge skat selv under kontrol besøg skal de betale skat i hjemlandet. Hvis de er her i en kortere periode - hvor lang/kort kan jeg ikke huske. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg