Nis 311 Skrevet 5. Juni, 2023 God aften. Det her er lidt syret. For måske to måneder tilbage skrev jeg med en shemale, der angiveligt holdte til på Grønnegade på Christianshavn. Vi lavede en aftale, hun ville dog ikke have cash, men en voucher til paysafecash, jeg skulle købe i Cirkle K, der ligger ok tæt på. Jeg var dum nok til at gøre det. Hendes opfordring herefter var at jeg skulle tjekke at den var gyldig på en eller anden side, som jeg ikke kan huske i dag. Resultatet var, at pengene var taget få minutter efter, altså det der paysafecash card var tomt, som jeg kunne se da jeg tjekkede op på det. Dengang formodede jeg at det var scam, at der ikke fandtes hende der transen og ikke noget sted på Grønnegade. For et par dage siden skrev jeg igen sammen med en transseksuel. Samme sag. Hun ville ikke have penge (???), men kun det der gavekort. Jeg gik selvfølgelig ikke med til det. Det er den profil på shemalewiki der kalder sig Sofia001, sjovt nok også angiveligt værende på Grønnegade: https://www.shemalewiki.com/?id=987&profileid=9424&lan=en Nå men, jeg ved ikke om jeg er for godtroende eller om jeg bare har en hukommelse som en si, men jeg prøver igen, denne gang med LadyboyTBM https://www.shemalewiki.com/?id=987&profileid=9504&lan=en - igen samme sag. Hun befinder sig så åbenbart i en privat lejlighed på Vesterbrogade på Vesterbro. Jeg tænker ok, nemt nok, men så må jeg så igen konstatere at det samme nummer igen bliver gennemført. Hun vil ikke have penge, men hun vil have, at man kører forbi Cirkle K og køber en voucher. Hvad sker der lige? Er der nogen der kan forklare mig det her? Eksisterer de her "damer" egentlig i virkeligheden og hvis ja, hvorfor er de så tosset med de der voucher? eller er det bare et stort klamt scam-nummer? Jeg håber nogen kan hjælpe. Jeg har givet op for nu. 3 ud af 3 der vil have voucher - jeg er bare træt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3080 Skrevet 5. Juni, 2023 Nis skrev, 1 time siden: Jeg håber nogen kan hjælpe. Jeg har givet op for nu. 3 ud af 3 der vil have voucher - jeg er bare træt. Det er vist rigtigt at mange scammers anvender voucher, men hvis du bare holder det for dig selv indtil du er kommet ind, så er det vel lige så sikkert/usikkert som kontanter. Udfordringen kommer kun hvis de vil have koden (eller hvad det nu er) på forhånd. Så er det 99% sikkert et scam. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nis 311 Skrevet 5. Juni, 2023 AB455 skrev, 1 time siden: Det er vist rigtigt at mange scammers anvender voucher, men hvis du bare holder det for dig selv indtil du er kommet ind, så er det vel lige så sikkert/usikkert som kontanter. Udfordringen kommer kun hvis de vil have koden (eller hvad det nu er) på forhånd. Så er det 99% sikkert et scam. Den første gang, hvor jeg faktisk købte voucheren, bedte hun mig om at tjekke om den er godkendt. Det gjorde jeg så på den side (dum som jeg er, mit virusprogram advarede mig om ikke at bruge den hjemmeside) og så var de 500 kroner forsvundet. Det er jo derfor tildels min egen naivitet der er skyld her, men det slår mig, at der er så mange transseksuelle, der bruger den betalingsmetode. Jeg kan kun advare om at lade være. Er derudover nysgerrig på om der er flere der røg i fælden... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3080 Skrevet 5. Juni, 2023 Nis skrev, for 40 minutter siden: Jeg kan kun advare om at lade være. Er derudover nysgerrig på om der er flere der røg i fælden... Alt hvad vi ikke mestrer kan naturligvis udnyttes, ligesom din første gang. Intet skal vises, prøves, testes før du står sammen med kvinden. Frygten for vores egen uvidenhed er rigeligt. Der er vel ikke grund til at toppe det med frygten for et betalingsmiddel generelt. Viden er magt og det er det scammerne bruger. Når det er sagt, så kunne jeg utvivlsomt også falde i gryden, da jeg endnu ikke har benyttet vouchers. Men nu hvor du er blevet opmærksom på at holde den for dig selv indtil du står over for den der skal modtage betalingen, så er det vel ikke så farligt i sig selv? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
hkohko 401 Skrevet 5. Juni, 2023 Jeg har set et par eksempler på piger også der kun ville tage Paysafecard og min første indskydelse var at det måtte være et scam, men var nysgerrig på metoden. Men det lader så til at være afdækket nu. Som sådan er der ikke noget i vejen med Paysafecard. Jeg oplevede også en pige der spurgte mig hvor man kunne købe Paysafecard efter at jeg havde haft et vellykket møde med hende. Jeg tror bare hun brugte det til at sende penge hjem. Det lød i hvert fald til at hun selv havde planer om at gå ned og købe det - hun prøvede ikke at overtale mig til at betale med det. Men i dette tilfælde har de jo så lokket dig ind på hvad der lyder til at være en "falsk betalingsside", hvor du så under dække af at "kontrollere" kortet har sendt dem pengene. Du skal aldrig indtaste koden på det Paysafecard på noget som helst andet end paysafecard.com. Hun kan selv tjekke saldo på kortet når du møder hende. Du ville heller ikke lade hende "tjekke saldo" på dit visakort ved lige at taste kortnummeret ind på en fremmed hjemmeside der får antivirus alarmen sat igang? Har du stadig link til sitet du tastede ind på? Jeg er lidt nysgerrig efter om man kan trace hvem der ejer domænet (næppe) eller i det hele taget se hvordan det er bygget op. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
2300AM 304 Skrevet 5. Juni, 2023 (edited) Nis skrev, for 3 timer siden: Grønnegade på Christianshavn. Det er fint, at du advarer andre med dine erfaringer, og jeg vil ikke træde mere i det end højst nødvendigt. Men der er altså ikke nogen Grønnegade på Christianshavn, så det er ikke Jordens smarteste scam, vi taler om her. At vi er omgivet af fupmagere er jo tydeligt, når vi læser indlæg af folk som dig, som har format til at stå ved deres fejltagelser. Du er ikke den første, som er blevet snydt. Men det svarer sig altså at kontrollere liderligheden længe nok til at man kan nå at tjekke detaljerne - i dette tilfælde ved hjælp af noget så banalt som et landkort. De bedste hilsner AM Redigeret 5. Juni, 2023 af 2300AM Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg