En mand 30 Skrevet 7. Juni, 2023 Jeg oplevede for nylig at pigen jeg ville besøge var væk. Havde besøgt hende tidligere. Hendes kollega fortalte at Politiet havde været forbi og taget hende med. Hun kom fra Brasilien, men bor i Spanien. Jeg fik gennem mail at vide at hun var i Politiet varetægt i 5 dage og bagefter udvist af Danmark i 2 år. Så hende ser jeg nok ikke mere.Hendes kollega er også brasilianer men har et EU pas arbejder her stadig, men er ikke særlig meddelsom omkring begivenheden Nogen som ved hvad Politiet gør når pigen har et EU pas. Melder det til Skat? Eller bare går igen? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jensen jr. 664 Skrevet 8. Juni, 2023 Næ ingen aning. Men bo pæl i EU giver vel adgang til hele EU? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 8. Juni, 2023 En mand skrev, for 20 timer siden: Nogen som ved hvad Politiet gør når pigen har et EU pas. Melder det til Skat? Eller bare går igen? I princippet har hun ret til at være her, med EU pas. Men er hun her for at arbejde, skal hun registrere sig. Jeg kender ikke de nøjagtige bestemmelser, men for nogle erhverv er det OK at betale skat i hjemlandet, hvis man opgiver hvad man tjener her. Så det der sker, vil jeg tro (uden at vide det med sikkerhed) er, at Politiet informerer skat, som så enten direkte kontakter pigen og/eller skattemyndighederne i hendes hjemland for at checke om der bliver svaret skat dér eller om der skal svares skat hér. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg