Guest hrolandj Skrevet 19. Juni, 2023 Panserbasse drev bordel Tænkte, at den historie hører til herinde Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Eventyrmanden 898 Skrevet 19. Juni, 2023 Citat Eksbetjenten har tidligere fået en ubetinget fængselsstraf på tre måneder, for at have misbrugt sin stilling som politibetjente, da han og en kollega blandt andet filmede en død mand. Han lyder som en ubehagelig type. Synes endda jeg kan huske det omtalt i nyhederne. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lauersen 9590 Skrevet 19. Juni, 2023 I pricippet har han vel bare udlejet til overpris og hjulpet sin lejer med noget teknisk. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 538 Skrevet 19. Juni, 2023 Lauersen skrev, for 33 minutter siden: I pricippet har han vel bare udlejet til overpris og hjulpet sin lejer med noget teknisk. I virkeligheden har han, udover den urimeligt høje lejefastsættelse, med stor sandsynlighed gjort sig skyldig i at udnytte, at en anden erhvervsmæssigt mod betaling eller løfte om betaling har haft seksuelle forhold til flere kunder. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3080 Skrevet 19. Juni, 2023 ErnstOle skrev, 1 time siden: I virkeligheden har han, udover den urimeligt høje lejefastsættelse, med stor sandsynlighed gjort sig skyldig i at udnytte, at en anden erhvervsmæssigt mod betaling eller løfte om betaling har haft seksuelle forhold til flere kunder. Ja, han har formodentligt overtrådt rufferi loven, som jeg personligt synes er åndssvagt skruet sammen og skader branchen i et dårligt forsøg på at beskytte kvinderne ved at ramme alle kvinder - også de der ikke er udsatte og som gerne vil betale (rimeligt) for ydelser som hjælp til deres arbejde. Det ændrer dog ikke ved at manden generelt ser ud til at være en klaphat der netop udnytter at alt foregår under radaren. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 538 Skrevet 19. Juni, 2023 AB455 skrev, 1 time siden: Ja, han har formodentligt overtrådt rufferi loven, som jeg personligt synes er åndssvagt skruet sammen og skader branchen i et dårligt forsøg på at beskytte kvinderne ved at ramme alle kvinder - også de der ikke er udsatte og som gerne vil betale (rimeligt) for ydelser som hjælp til deres arbejde. Det ændrer dog ikke ved at manden generelt ser ud til at være en klaphat der netop udnytter at alt foregår under radaren. Da de fleste piger, af flere årsager ikke indbringer sager med for høj betalt leje til huslejenævnet, så synes jeg det er fint at der er er strafferetligt værn mod det. Hvis en udlejer, udlejer en lejlighed eller andet lokale til en prostitueret til en urimelig leje med viden herom, så er der tale om at udnytte den prostituerede, uagtet om hun vil og er i stand til at betale den urimelige leje. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3080 Skrevet 19. Juni, 2023 (edited) ErnstOle skrev, for 1 time siden: Da de fleste piger, af flere årsager ikke indbringer sager med for høj betalt leje til huslejenævnet, så synes jeg det er fint at der er er strafferetligt værn mod det. Hvis en udlejer, udlejer en lejlighed eller andet lokale til en prostitueret til en urimelig leje med viden herom, så er der tale om at udnytte den prostituerede, uagtet om hun vil og er i stand til at betale den urimelige leje. Enig langt hen af vejen. Problemet er at paragrafferne (og stigmatisering ved at det ikke anerkendes som et almindeligt erhverv) også rammer alle de der ikke er udnyttet og som reelt har brug for at få nogle til at servicere med praktiske ting som fx faciliteter, transport, sikkerhed, rådgivning, vask, rengøring, banker etc. Alle er bange for at komme i klemme sådan som lovgivningen er skruet sammen idag og derfor gøres alt for meget under bordet, sort og i mange tilfælde derfor af banditter som klaphatten fra artikelen. Lovgivningen er derfor også med til at skabe utryghed og sort økonomi, sådan som den er skruet sammen idag. Dertil kommer at der er absolut ingen stemmer i at ændre forholdene, der venter kun shitstorm til den første politiker der foreslår at gøre op med den skæve lovgivning for at gøre det lettere at være prostitueret. Jeg tror derfor desværre det har lange udsigter, hvis man håber på en liberalisering af erhvervet. Tværtimod ved vi at der er partier der ønsker at indføre svenske tilstande i Danmark. Det vil igen redde nogle, men mange vil fortsætte endnu mere skjult og fastklemt i det kriminelle miljø. Redigeret 19. Juni, 2023 af AB455 Ændret "det hele" til "alt for meget" 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4394 Skrevet 20. Juni, 2023 ErnstOle skrev, for 9 timer siden: Hvis en udlejer, udlejer en lejlighed eller andet lokale til en prostitueret til en urimelig leje med viden herom, så er der tale om at udnytte den prostituerede, uagtet om hun vil og er i stand til at betale den urimelige leje. Artiklen på EB nævner, at der er blevet udlejet til ca 1000 kr om dagen, mens vedkommende selv har betalt 500 kr dagligt for lejligheden. Det fremgår derimod ikke, om det er indtjeningen på de 500 kr om dagen, som er den primære baggrund for sigtelsen, eller om det skal ses i sammenhæng med de sigtedes andre tiltag for at hjælpe pigen (annoncering og måske andet). Og hvis man hjælper med at sætte annoncer op, er det jo unægteligt svært at hævde, at man ikke har haft kendskab til, at pigen solgte sex. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4394 Skrevet 20. Juni, 2023 AB455 skrev, for 11 timer siden: Det ændrer dog ikke ved at manden generelt ser ud til at være en klaphat der netop udnytter at alt foregår under radaren. Det er ikke smart at filme døde folk, så vidt er vi enige. Men interessant, at du kalder manden en klaphat. Det kan da godt være, at du har ret. Det kan også være, at han “bare” vil give et par piger et ordentligt sted at arbejde fra og så er blevet lidt for “grådig”, selvom 1000 kr om dagen i husleje ifølge andre tråde faktisk er ganske standard i Storkøbenhavn. Og så vidt jeg husker har du også besøgt piger, som har til huse i private lejligheder, har du ikke? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 20. Juni, 2023 Puha, han har nok gjort en del mere end der beskrives. Når man tænker på hvor meget politifolkene dækker over hinanden, når enkelte bryder loven, når man tænker på hvordan de lyver, og tager alle midler i brug for at dække over vold overfor uberettiget anholdte og når man tænker på hvor lidt respekt de har for loven og retten, når de begår mened for at dække over brådne kar i egne rækker. Og her taler jeg af erfaring. Næh, ham her har VIRKELIG gjort noget skidt. Med mindre, selvfølgelig han har sagt fra overfor andres løgnehistorier og de tidligere kolleger har gjort livet surt for ham af den årsag. Så han er jo nok enten en engel eller djævel og nok ikke noget derimellem. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3080 Skrevet 20. Juni, 2023 Den_glade_amatør skrev, for 33 minutter siden: Men interessant, at du kalder manden en klaphat. Det kan da godt være, at du har ret. Nu skrev jeg ikke at han er, men at... AB455 skrev, for 12 timer siden: Det ændrer dog ikke ved at manden generelt ser ud til at være en klaphat der netop udnytter at alt foregår under radaren. For naturligvis kender jeg hverken ham eller sagen i detaljer. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3080 Skrevet 20. Juni, 2023 Den_glade_amatør skrev, for 35 minutter siden: Og så vidt jeg husker har du også besøgt piger, som har til huse i private lejligheder, har du ikke? Utvivlsomt, men det er jo svært at vide om det "bare" er overtaksering eller om der er andre utiltalende forhold. Men jeg prøver da at være opmærksom. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 538 Skrevet 20. Juni, 2023 Den_glade_amatør skrev, for 45 minutter siden: Det kan også være, at han “bare” vil give et par piger et ordentligt sted at arbejde fra og så er blevet lidt for “grådig”, selvom 1000 kr om dagen i husleje ifølge andre tråde faktisk er ganske standard i Storkøbenhavn. Og så vidt jeg husker har du også besøgt piger, som har til huse i private lejligheder, har du ikke? At kræve 50% mere i leje end hvad han selv betaler, må siges at være for egen vindings skyld og mindre "bare" at hjælpe nogle piger med et ordenligt sted. Derudover er en privat lejlighed efter min mening heller ikke er ordentligt sted, da det efter de lejeretlige regler, samt de fleste vedtægter, ikke tilladt at udøve prostitution i lejemålet/lejligheden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 20. Juni, 2023 ErnstOle skrev, for 31 minutter siden: At kræve 50% mere i leje end hvad han selv betaler, må siges at være for egen vindings skyld og mindre "bare" at hjælpe nogle piger med et ordenligt sted. Altså, hvis han udlejer til 1000 og selv betale 500, taler vi ikke 50% mere i leje, men 100% Bare lige for dem der ikke kan regne Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 538 Skrevet 20. Juni, 2023 tvr skrev, for 18 minutter siden: Altså, hvis han udlejer til 1000 og selv betale 500, taler vi ikke 50% mere i leje, men 100% Bare lige for dem der ikke kan regne Ja, korrekt. Det taler jo bare mere i skærpende retning og illusionen om en, der "bare" vil hjælpe pigerne med bedre forhold osv., må siges at briste. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4394 Skrevet 20. Juni, 2023 AB455 skrev, for 57 minutter siden: jeg prøver da at være opmærksom. Det tvivler jeg ikke på. Du virker som en fornuftig fyr. Jeg blev bare en smule spids over aspektet i, at vi over en bred kam synes, at pigerne da skal have fornuftige forhold at arbejde ud fra, herunder også et sted at være, men når nogen så fanges i at udleje til nogenlunde den normale takst i branchen, hvilket pigerne sikkert har godtaget uden sværdslag (og uden nogen form for pres, forhåbentlig), så hænges sigtede ud som en klaphat. Jeg kender ikke de sigtede, og det er da muligt, at @tvr har ret i, at pågældende er en skidt karl. Det kan vi bare ikke vide. ErnstOle skrev, for 1 minut siden: Det taler jo bare mere i skærpende retning og illusionen om en, der "bare" vil hjælpe pigerne med bedre forhold osv., må siges at briste. Ifølge flere tråde kan pigernes alternativ meget vel være at betale samme husleje for et uhumsk kælderværelse. Så er de da bedre stillet ved at arbejde ud fra en lejlighed til over 17000 i normal husleje. Flere danske piger her på EG har nævnt, at det er overordentlig svært at finde egnede arbejdssteder i København. Også selvom de nok ville være ok med at betale 1000 kr om dagen for et acceptabelt sted. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 20. Juni, 2023 Den_glade_amatør skrev, for 5 minutter siden: Jeg kender ikke de sigtede, og det er da muligt, at @tvr har ret i, at pågældende er en skidt karl. Det kan vi bare ikke vide. Skal lige for en god ordens skyld sige at jeg naturligvis heller ikke ved om han er en skidt karl. Jeg slutter det bare ud fra det kendskab jeg selv har til hvordan politifolk (ihvertfald Københavns Politi) dækker over hinanden, lyver, truer og er voldelige overfor potentielle vidner (imod dem). Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg