Hop til indhold
økonomen

Drikkepenge etikette

Recommended Posts

Jeg kan se herinde at flere ligger drikkepenge til de piger de besøger, noget jeg ikke selv har prøvet eller gør mig i. Giver heller ikke drikkepenge andre steder i mit liv, ud over sjældent når jeg er på rejse steder hvor det er en social forventning.

Derfor er jeg uvant/uvidende om hvordan folk behandler hele drikkepengekonceptet i glædespigeverdenen, og undrer mig over hvornår, hvorfor, og hvor meget i giver jeres udvalgte piger i drikkepenge. Kommer det an på pigens pris, som en %-sats af regningen? Er der nogen bestemte piger der får ekstra og hvorfor lige dem?

Jeg forsøgte at smide et søg på "tips" og "drikkepenge" uden at der dukkede en tråd om det op, så tænker det kan tåle at blive vendt!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg giver aldrig drikkepenge i denne branche. Til gengæld har jeg et par gange købt en lille gave, hvis det har vist sig at der var kemi nok til at jeg kom forbi mere end en gang. Det har jeg oplevet har som noget der blev godt modtaget.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg giver aldrig drikkepenge. Ikke i denne særlige verden ej heller på restauranter så længe vi befinder os i DK. 

Det er dog ikke usædvanligt, at jeg har en lille buket med til en  kvinde, jeg besøger flere gange...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg giver normalt ikke drikkepenge sådan bevidst eller planlagt. Forstået på den måde at det er sket i enkelte tilfælde at jeg ikke har vidst prisen fuldt ud på forhånd eller ikke har gidet at veksle større sedler til mindre før besøget og har haft lidt ekstra med og ikke kunnet give lige penge.

Og så er det sket at jeg har givet GPen lidt over beløbet og gjort det klart at de ikke behøvede at finde byttepenge frem, dog ikke noget vildt 1-300 kr højst altså nogenlunde svarende til en mindre ekstra ydelse som shower together feks. ville koste nogen steder. 

Jeg kan godt finde på at have gave med til en GP jeg har mødt før det er dog ikke noget jeg fast gør ved genbesøg eller gør hvergang mere hvis jeg føler for det fordi der er en eller anden lejlighed til det hvor jeg har lyst til at være ekstra  flink ved dem. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Har aldrig givet drikkepenge, men som @Dillermand Junior nævner, er der da røget lidt ekstra oven i, hvis pengene skulle veksles, fordi jeg havde for store sedler. Og en gave eller to er det os blevet til, men kun hvis kemien er der.

Ps. Når du søger herinde, så vælg altid den mulighed der hedder f.eks "Drikkepenge udelukkende i indholdstitlen" Så har du en bedre chance, for at finde det du leder efter. :P 

https://www.eroguide.dk/forum/search/?q=Drikkepenge&updated_after=any&sortby=relevancy&search_in=titles Der er lidt tråde med en god mængde svar i.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Giver ikke drikkepenge oven i, af flere grunde. Dels så kan det få pigen til at tro, at man forventer en ekstra service og dels så synes jeg ikke det giver mening i netop denne sammenhæng.

Jeg har dog ved faste piger, haft gaver med i form af slik, sodavand, en enkelt gang et stykke tøj eller et smykke. ( I sidstnævnte tilfælde, har der været tale om en fast fast pige)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg giver normalt ikke drikkepenge da jeg som regel betaler ved ankomst og ikke ved afgang. Nogen af pigerne tager først penge bagefter og der har jeg af og til givet ekstra. 

K

Del dette indlæg

Link til indlæg
Captain skrev, for 2 timer siden:

Hvis jeg ved pigen er ryger har jeg nogle gange haft en karton smøger med.

God stil @Captain  :D

Selv har jeg kun éen god cigar med til de dejlige damer. Den er så til gengæld også; lang og tyk samt "håndrullet" hjemmefra ;) 

ps min cigar virker hver gang (7-9-13),  den skal blot tændes :razz: 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak for tilliden AgentLeman;)

Vedrørende drikkepenge og betaling kører jeg en helt fast rytme med de 4-5 GPs, som jeg ser fast. Når vi har krammet og kysset og nydt gensynsglæden, dykker jeg diskret ned i venstre lomme på mine bukser efter en konvolut med honoraret. Den lægger jeg uden kommentarer på bordet, hylden, stolen eller hvad der nu er. Nogle gange foregår det dog kyssende og gramsende, hvis det er særligt hedt, og så ryger konvolutten som regel på gulvet.:wub:

I den højre lomme har jeg løse pengesedler, ofte 100 kronesedler, og jeg lægger en eller to af dem, mens jeg tar tøj på igen efter vores time sammen.

Jeg prutter aldrig priser. Pigen får det honorar, som hun har skrevet i sin annonce. Jeg booker altid mindst en time.

Det sker, at vi går ud og spiser middag sammen efter sex. Mad, vin og taxa betaler jeg naturligvis, og pigen viser altid flaget og forlanger ikke penge for den del af tiden sammen. Vi har det godt med hinanden i den ramme, der nu en gang er sat. Gensidig respekt. Gensidig glæde.

Jeg følger samme fremgangsmåde ved førstegangsbesøg og lægger drikkepenge, hvis det har været godt og som forventet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Signor Cuoco skrev, for 2 timer siden:

I den højre lomme har jeg løse pengesedler, ofte 100 kronesedler, og jeg lægger en eller to af dem, mens jeg tar tøj på igen efter vores time sammen.

Foruden den citerede del, er vores besøg overraskende ens, åbenbart er der ikke mange der laver den med kuverten. Har dog ikke ligefrem taget en med i byen bagefter (kun før) --- det må jeg prøve en dag!

Omend jeg ikke har så mange "faste" piger, det kunne være interessant hvilken type pige og løs alderskategori du er interesseret i?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak for input, Økonomen.

Mine faste GPs er alle modne piger på 29/30...50 år, der hviler i sig selv. De er naturlige, smilende og livserfarne. Gode i sengen og i samtalen. Elegante, smukke, ikke vulgære, men meget frække, og med en udpræget humoristisk sans. Og så er de bare så kære, glade og positive.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Signor Cuoco skrev, for 3 timer siden:

Jeg prutter aldrig priser. Pigen får det honorar, som hun har skrevet i sin annonce. Jeg booker altid mindst en time.

Lige der er jeg med Signoren. Jeg prutter aldrig priser, og har endnu ikke booket under en time.

Men jeg er ikke smooth nok til at have taget en værtinde med ud efter sex - og de par gange jeg har prøvet at lægge drikkepenge er det ret konsekvent blevet afvist. Men jeg har ofte en lille æske chokolade med - om ikke andet så for at konvolutten ikke skal afleveres helt 'blankt', men som del af noget andet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg vil ikke mene at man skal give drikkepenge i denne branche, vi bestemmer jo selv vores løn hehe ;) 

Jeg har været ude for at nogle ikke havde lige penge med og så bare har givet mig de ekstra 100 eller 200 i stedet for at jeg sku veksle for dem. Nogle har også været så flinke at tage en lille gave med til mig, en æske chokolade eller lignende, men det er kun fordi de er ekstra søde :wub: Det er slet ikke en nødvendighed, som jeg også siger til dem :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Cruise skrev, den 21.7.2023 at 11:33:

God stil @Captain  :D

Selv har jeg kun éen god cigar med til de dejlige damer. Den er så til gengæld også; lang og tyk samt "håndrullet" hjemmefra ;) 

ps min cigar virker hver gang (7-9-13),  den skal blot tændes :razz: 

Håber da ikke lugten fra cigaren hænger fast i gardiner osv som en alm cigar... Phu ha det kunne blive fælt hahaha:wacko:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg giver drikkepenge i tilfælde af et godt besøg og jeg føler det har været mere værd.

Jeg synes kun det er rimeligt, noget jeg gerne vil og det er også for at vise min påskønnelse. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg giver ikke drikkepenge. Hvis det har været godt, så kommer jeg igen. Det er min politik.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...