Hop til indhold
holstebronx

En fredag eftermiddag.....ZZZzzzz

Recommended Posts

Godt at læse jeg ikke er den eneste. Januar er bare en helt ufattelig kedelig måned.

Bliver lidt småtrist i den her tid når der ikke rigtig sker noget

Normalt kan jeg godt finde på noget at lave, men ferien er nok bare en anelse for lang :S

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har fået et par timer til at gå med at flikke på min gamle bil, mens jeg tænkte på de dejlige oplevelser jeg har haft for det jeg sparer på mekanikerregninger :-P , jeg  sad med et stort smil og ænsede næsten ikke regnen, snusken og blæsten i den åbne carport :mrgreen:  

Venligst

Spunsen/Bundstokken :geek:

Så kan du nok svare på dette....min ventilator rem hyler, men hvis jeg så drejer, så holder det op... Er der så noget som sidder løst ?

den er ellers blevet strammet til osv. for 1-2 mdr. siden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sisse

Jeg syntes bare altid jan måned er lidt trist. Jeg tror det er her jeg begynder at få brug for mere sollys og varme. Bliver trist af at være ude og se al er slatten og gråt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg syntes bare altid jan måned er lidt trist. Jeg tror det er her jeg begynder at få brug for mere sollys og varme. Bliver trist af at være ude og se al er slatten og gråt.

Ja det er rigtigt...Jeg var en tur i gågaden og skulle købe bukser, men det var ikke ligefrem noget jeg gad bruge lang tid på, det regnede mere og mere :S

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så kan du nok svare på dette....min ventilator rem hyler, men hvis jeg så drejer, så holder det op... Er der så noget som sidder løst ?

Hæ den kan jeg svare på. Medens motoren kører tager du din silikonespray, eller wd 40 spray og giver remmen en ordentlig tur, på siderne og bund. Så holder det op i en rum tid. På et tidspunkt skal du nok få sat en ny rem på.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Sisse køb en lampe med dagslys/sollys...har en stående på job ved siden af puteren, giver det gode humør tilbage her i den mørke tid...et rigtigt godt køb du kan finde dem på nettet

http://www.lysterapi.dk/Produkter/lysterapi-lamper/?gclid=CLnDuse74rsCFY5b3godsV0A_g

Go for it :-P

Redigeret af Lady Cherie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Slatten og gråt. !!!

HOV HOV unge dame. Må man være her. Bare fordi man er moden- overmoden ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så er jeg da dækket ind resten af 2014

Nej, så lang tid tager det ikke. Meget af den er gentagelser og ligegyldige lister over slægter. Det kan man bare skimme.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tror du så ikke det er remmen til servostyringen? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tror du så ikke det er remmen til servostyringen?

Den stopper også med at hyle hvis jeg træder koblingen lidt ned og giver gas samtidig....

Jeg er sgu ikke lige så meget inde i det med automobiler :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

så er der kun at sætte en ny rem på så er det overstået, den hyler fordi den er slidt mvh

Det er den nok. Det underlige er at mekanikeren sagde at remmen ikke fejler noget.... Måske det er den forkerte rem han har roddet med...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg plejer at swinge når jeg keder mig :D. Er der ikke en swingerklub i nærheden? Ellers tag en tur til Kolding og Tucan.... så får du også en dejlig lang køretur ud af det :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hæ den kan jeg svare på. Medens motoren kører tager du din silikonespray, eller wd 40 spray og giver remmen en ordentlig tur, på siderne og bund. Så holder det op i en rum tid. På et tidspunkt skal du nok få sat en ny rem på.

Det er et rigtig fint råd Cherie giver der, men det KAN opløse materialet.

Du kan også købe noget harpikspulver og drysse på remmen derved bliver remmen ikke ødelagt, det er et utroligt godt middel. Vi bruger det på busserne og dermed kan remmen holde længere, men kan evt. også være den forkerte type rem der er monteret.

Venligst

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lyden kan måske også stamme fra et begyndende defekt generatorleje, men går vi ud fra det er ventilatorremmen, så kan det hjælpe at tilføre den et friktionfremmende middel -  et friktionsnedsættende middel som WD40 ell. lign. kan indeholde opløsningsmidler der skader remmen - og vi skal jo også have overført kraften mellem remmen og remskiven, og det sker jo netop via friktionen mellem kontaktfladerne  :wink: .

På fladremstrukne værktøjsmaskiner, ja, de fleste fladremstrukne transmissioner bruger bruger man et friktionsfremmende middel, enten på spray, eller det gode gamle velrenommerede 'GLADS' remvoks som fåes i en blok lidt større end en pakke margarine, disse midler skal naturligvis ikke bruges på moderne fladremme med gummi-friktionsbelægning.

Nu går jeg ud fra det problemfyldte køretøj er fra efter  WW 1 hvorfor der sandsynligvis ikke er fladrem, men en form for kilerem , og der har jeg også haft gode erfaringer med at give dem friktionsmiddel,  mulitiremme har jeg ingen erfaring med.

I en snæver vending kan et ganske tyndt lag honning eller harpiks også hjælpe :smile: 

Det var så alt fra Hardy Motor for denne gang :ugeek:   

Del dette indlæg

Link til indlæg

Evt. kan det også være remmen til airkonditionen, men når det hænger sammen med om du drejer eller ej, vil jeg mest hælde til servostyringen.

Prøv evt. at gå ind på http://www.bilgalleri.dk/forum og stil dit spørgsmål, men start med at angive din bilmodel  :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Undskyld, at jeg bliver lidt off topic.

Men et suk over en kedelig fredag har sjovt nok udviklet sig til en erfaringsudveksling om drivremmes bedre funktionsdygtighed i det rette nærmiljø.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Godt at læse jeg ikke er den eneste. Januar er bare en helt ufattelig kedelig måned.

Bliver lidt småtrist i den her tid når der ikke rigtig sker noget

Jep.

Havde du nu huseret her på djævle øen, så havde jeg gerne hjulpet til :-)

Mener jeg har et Ludo et eller andet sted ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Evt. kan det også være remmen til airkonditionen, men når det hænger sammen med om du drejer eller ej, vil jeg mest hælde til servostyringen.

Prøv evt. at gå ind på http://www.bilgalleri.dk/forum og stil dit spørgsmål, men start med at angive din bilmodel :D

Aircondition ??

Min bil er fra midt 90'erne hehe

Del dette indlæg

Link til indlæg

Undskyld, at jeg bliver lidt off topic.

Men et suk over en kedelig fredag har sjovt nok udviklet sig til en erfaringsudveksling om drivremmes bedre funktionsdygtighed i det rette nærmiljø.

Min lørdag var noget mere begivenhedsrig :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Jamen så beret da din drillepind

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du kunne altså ikke dy dig for at eksperimentere alligevel?  :lol:  :lol:  :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du kunne altså ikke dy dig for at eksperimentere alligevel? :lol::lol::lol:

Eksperimentere ?

Hvis du hentyder til motor snakken, så er det noget jeg holder mig langt fra :D

Det kan kun gå galt hehe

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...