Hop til indhold
Timp1

Afpresnings-mail

Recommended Posts

Gæst
Timp1 skrev, den 20.8.2023 at 15:45:

jeg har gennem de sidste par måneder modtaget mails flere gange om ugen i min spam indbakke, fra nogen der vil afpresse mig ca.6-700$, for ikke at sende pinlige mails til mine kontakten på min enhed, som de siger de har fuld kontrol over.

Hvad for en enhed snakker vi om ? Tror du, du har fået virus ? hvis det er en mobil reset den, lave din kodeord om (hurtig) på din mail.

Så er du sikkert

God sommer:D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det der går i bølger. Bare slet mailen og ignorere dem. Der sker ikke noget. Om et stykke tid lærer roboten at det ikke fungerer hos dig. Måske kommer det tilbage om et år eller to - og igen; bare slet og ignorere.

Hvis du virkelig havde fået virus som fik adgang til dit dine adresser ville du ikke blive advaret, men dine venner ville få mail fra dig som spreder viruset videre.

Det værste du kan komme ud for er at din computer virkelig bliver hi-jacket, og så får du betale for at få den tilbage. Men i det fald fungerer din computer næsten ikke overhoved.

Hvis du har et godt anti-virusprogram, skal du egentlig ikke behøve være urolig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tusind tak, for alle de gode råd, det har været til stor hjælp, da jeg ikke selv er så færm i IT-verdenen.

jeg prøver at sletter dem, og ser om det gå i sig selv, på et tids punkt.

igen tak, og god sommer!

Del dette indlæg

Link til indlæg
SiaUngQ skrev, den 20.8.2023 at 20:12:

svarede bare, i kommer for sent, har selv offentliggjort dem :rolleyes:

Well played, well played indeed :D

/Francois

Del dette indlæg

Link til indlæg
Timp1 skrev, den 20.8.2023 at 15:45:

(…)

jeg har gennem de sidste par måneder modtaget mails flere gange om ugen i min spam indbakke, fra nogen der vil afpresse mig ca.6-700$, for ikke at sende pinlige mails til mine kontakten på min enhed, som de siger de har fuld kontrol over.

jeg vil selfølgelig ikke betale, men ved ikke hvad de er i stand til.

(…)

Nu kender jeg ikke til de nærmere detaljer i din konkrete sag, men jeg er som udgangspunkt til dels enig med @Den_glade_amatør. Du skriver netop selv, at dine mails ender i spam-filteret. Så bliver de allerede sorteret fra. Derfor har jeg som udgangspunkt også svært ved at se problemet? Der er omvendt dog den detalje, at det selvfølgelig er en lidt bizar form for mail at modtage, hvis det bliver ved – også i spam-filteret. Der findes mange typer af den slags mails.

Timp1 skrev, for 10 timer siden:

Tusind tak, for alle de gode råd, det har været til stor hjælp, da jeg ikke selv er så færm i IT-verdenen.

jeg prøver at sletter dem, og ser om det gå i sig selv, på et tids punkt.

igen tak, og god sommer!

Jeg tror for øvrigt ikke, at det er nødvendigt, at du sletter dem, hvis de ligger der – i spam. Så bliver de det ofte automatisk. Der findes for øvrigt netop typisk mange af den slags mails, der udgiver sig for at være det ene og andet, som andre også nævner :)

Redigeret af TheLion
Korrektur mm.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...