yrghh 1585 Skrevet 6. September, 2023 Jeg har en veninde, som tidligere har været GP på forskellige lokationer i Danmark. Hun er taget hjem nu, men bliver nu eksponeret af hendes "Agency", som mener, at hun ikke har overholdt sine aftaler. Eksponeringen består af fuldt navn, by og land, personlige billeder og billede af hendes pas sammen med en lang historie om, hvor forfærdeligt et menneske hun er og at hun bevidst har forsøgt at snyde. Der var også screenshot af hendes vagtskema, som agenturet havde udformet, og screenshots af samtaler mellem hende og agenturet og endda med en af hendes gæster. Disse informationer er postet på 5-6 forskellige sites, som alle er relativt godt sikrede på distribuerede servere. Alle informationer er postet anonymt, men med screenshots af samtaler på WhatsApp og en historie, som "retfærdiggør" den offentlige udstilling af hende. Den slags doxxing ville naturligvis være ulovligt i Danmark og Europa (og er det sandsynligvis også i hendes hjemland) men måden det er gjort på er gennemtænkt og velorganiseret. FACT: Pigens navn og personlige informationer er søgbare på nettet og bagmændende kræver €1.200 for at fjerne det. For hver dag hun ikke betaler poster de hendes informationer flere steder. Senest har det også ramt TikTok FACT: Hendes agentur har arrangeret alt for hende, så hun kan knap nok påvise, at hun har været i Danmark så det danske politi kan gå ind i sagen. Hendes husleje har hun selv betalt kontant og agenturets andel er betalt via en lokal service, som ikke kan spores. FACT: Screenshots af samtaler viser, at hun har fået en dårlig anmeldelse af en utilfreds kunde, og at hun ikke har fået løst problemet "tilfredsstillende". Agenturet har krævet en erstatning, som hun nægtede at betale. SPEKULATION: Den utilfredse kunde har (at dømme udfra screenshots af samtaler) talt samme sprog som hende (og agenturet), så det er ikke usandsynligt, at der har været tale om en "mystery shopper" som har haft til hensigt at give hende problemer. SPEKULATION: Agenturet tjener flere penge på afpresning end de gør på selve "udstationeringen", så hele deres forretning er bygget op omkring at ødelægge unge pigers liv. Deres sites har 1000-vis af den slags eksponeringer på unge piger, som har været rundt omkring i Europa. FACT: Pigen har fået ødelagt sit liv og har svært ved at se en fremtid, nu hvor en simpel søgning på hendes navn giver adskillige resultater, som siger hun er luder, upålidelig og ustabil. Som det er nu, er hun decideret selvmordstruet og kan ikke få hjælp uden at eksponere sig selv. SPEKULATION: Skulle hun vælge at betale de €1.200 vil agenturet fortsætte med at kræve penge af hende. Der er ingen grund til at tro at de vil overholde deres del af aftalen og slette alt. FACT: Internettet glemmer aldrig. De informationer, der er postet vil for altid eksistere. FACT: Hendes WhatsApp var en virksomhedskonto. På en virksomhedskonto kan andre logge ind og læse og svare beskeder. Da jeg mødte hende første gang, fik hun mig hurtigt tilføjet til sin private WhatsApp, så vi kunne skrive sammen privat. SPEKULATION: Skriver du til en pige som har en virksomhedskonto på WhatsApp er der en risiko for, at det ikke er hende selv du skriver med - hvilket også forklarer hvorfor mange oplever, at pigen ikke kan huske hvilke services, der er aftalt. Det kan være hendes agent, som varetager og overvåger hendes aftaler. Der er som sådan ikke nogen pointe eller morale i at fortælle dette udover at informere - men så længe der er et marked for disse bagmænd vil problemet fortsætte og flere piger vil blive berøvet deres fremtid. Jeg er utroligt ked af det på min venindes vegne, men der er intet jeg kan gøre herfra. Jeg sender dagligt en lille hilsen til hende, og den dag, hun stopper med at svare, ved jeg at hun har givet op... 4 3 1 6 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4409 Skrevet 6. September, 2023 Tak for at dele, @yrghh. Og godt opsat indlæg med opdelingen i fact og spekulation. Det er lige præcis foretagender som dette, at mange af os forsøger at undgå at støtte. Brugere som @Gerzelle999 har flere gange informeret om samme mønster, som tråden her beskriver. Fint tip med at se, om der er tale om en virksomhedskonto hos WhatsApp, hvis man ellers i “vores ende” kan se forskel på de forskellige kontotyper. yrghh skrev, for 36 minutter siden: SPEKULATION: Skulle hun vælge at betale de €1.200 vil agenturet fortsætte med at kræve penge af hende. Der er ingen grund til at tro at de vil overholde deres del af aftalen og slette alt. Helt enig. yrghh skrev, for 39 minutter siden: så længe der er et marked for disse bagmænd vil problemet fortsætte Ja, for alene i Danmark omsætter sexbranchen for milliarder årligt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13841 Skrevet 6. September, 2023 (edited) Agenturet - skal vel nærmest oversættes med mafiaen. Hun kan forsøge at skifte navn - afhængig af hvor nemt det er i hendes hjemland - og så ellers se at komme videre og søge arbejde andre steder, hvor folk ikke kender hende, så hun kan lægge det bag sig. Alene kan hun nok ikke tage kampen op mod "agenturet", som åbenbart har stor erfaring med at slippe afsted med denne form for afpresning - men hun bør anmelde det og håbe at politiet tilfældigvis har resourcer til at forfølge det - prostitution er en rimelig uskyldig foretagsomhed i forhold til afpresning - så de burde tage action på en eller anden måde. Redigeret 6. September, 2023 af Jernsvinet 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrolandj Skrevet 6. September, 2023 Jernsvinet skrev, for 41 minutter siden: ... men hun bør anmelde det og håbe at politiet tilfældigvis har resourcer til at forfølge det Det danske panserbasse-slæng har ikke tid til at tage sig af ret meget med de prioriteringer de har. En udenlandsk pige, der har været i kløerne på en udenlandsk Mafia er ikke en høj prioritet hos danske panserbasser. Jeg ved ikke om hendes lokale politi er noget værd, men hvis hun er fra Øst-Europa har de en tendens til enten at se ig€nn€m fingre med det eller tage hårde midler i brug for at stoppe det - det er rimeligt enten eller på dét punkt, og det kommer an på hvilke forbrydere hun har været i kløerne på. EkstraBladet er en helt anden spiller, der i dén grad kunne give noget opmærksomhed omkring emnet og skabe den ravage, der skal til for at panserbasserne letter røven fra stolen og gør noget ved det - hvis EkstraBladet altså presser hårdt nok. yrghh skrev, for 1 time siden: Den slags doxxing ville naturligvis være ulovligt i Danmark og Europa (og er det sandsynligvis også i hendes hjemland) men måden det er gjort på er gennemtænkt og velorganiseret. "Doxxing" ér rent faktisk ulovligt i alle EU-lande. Du må ganske enkelt ikke videreformidle Person-Informationer om privatpersoner. Du skriver blandt andet, at de har vist hendes pas, som er et Personligt Dokument, hvilket er ulovligt at videregive til privatpersoner. Der skete en markant lovændring på dét punkt i 2019, GDPR, som kan give flere års fængsel. Hvis hun kender navnene på de her fænakker kan hun i ro og mag melde dem til sit lokale politi fordi forbrydelsen er foregået i Danmark, og dermed i et EU-land. Dét, kombineret med en snak med EkstraBladet - anonymt eller hvis hun tør står frem - ville give ret gode chancer for, at den menige dansker ville gå i selvsving over grov udnyttelse. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9595 Skrevet 6. September, 2023 Det her er så tragisk at politiet måske kunne efterforske sagen på eget initiativ? Jeg er godt klar over at det hurtigt kan blive et ressource spørgsmål, når der er tale om grænseoverskridende kriminalitet. Men når det internationale politi og efterretningssamarbejde, virkelig ruller det tunge skyts ud og griber dybt i den fælles værktøjs kasse. Så ser vi hvad de kan udrette når der er tale om terror, mafia, pædofili og narko kriminalitet. Problemet er jo at det er et prioriterings spørgsmål når de gør det, og at de kun er i stand til at gøre det i meget få udvalgte sager. Derfor slipper nok selv så afstumpede og modbydelige mennesker, som står bag denne forfærdelige forfølgelse af denne pige af krogen. Og slipper nok sandsynligvis godt fra at gentage denne forbrydelse gang på gang Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
yrghh 1585 Skrevet 6. September, 2023 Jernsvinet skrev, for 3 timer siden: hun bør anmelde det og håbe at politiet tilfældigvis har resourcer til at forfølge det Politiet i hendes hjemland kræver en anmeldelse i det land, det er sket., så jeg har henvist hende til den politikreds, hvor hun opholdt sig samt til Online-patruljen under NSK. hrolandj skrev, for 2 timer siden: EkstraBladet er en helt anden spiller EB ville være en mulighed. Jeg tror ikke en enkelt piges historie vejer tungt nok, men jeg vil overveje at kontakte dem, hvis jeg kan få vinklet historien på en måde, så det fanger deres interesse. hrolandj skrev, for 3 timer siden: Du skriver blandt andet, at de har vist hendes pas, som er et Personligt Dokument, hvilket er ulovligt at videregive til privatpersoner. Der skete en markant lovændring på dét punkt i 2019, GDPR, som kan give flere års fængsel. Jeg er overbevist om (spekulation) at bagmændene er ret ligeglade med hvad der er lovligt både i og udenfor EU. Hun er forresten ikke fra et EU-land. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrolandj Skrevet 6. September, 2023 yrghh skrev, for 8 minutter siden: Hun er forresten ikke fra et EU-land. Så er der faktisk ikke ret mange muligheder for hende uanset om hun melder det i eget land eller ej. Hvis hun er fra et ikke-EU-land, men har har Arbejds- og Opholdstilladelse så kan politiet i Danmark måske gøre noget ved det, men havde hun ikke en gyldig Arbejds- og Opholdstilladelse har hun - rent juridisk - slet ikke været i Danmark. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 7. September, 2023 yrghh skrev, for 23 timer siden: Hun er forresten ikke fra et EU-land. Hmmm. OK, hun er ikke fra et EU-land, og må derfor ikke arbejde uden en opholdstilladelse. Så hvis hun ikke har en opholdstilladelse, er jo selv taget til Danmark for at snyde os andre.... At en kriminel bande har et opgør med en kriminel enkeltperson (eller omvendt) er helt ærligt ikke noget jeg mener politiet skal spilde ressourser på, med mindre det kan gå ud over uskyldige. Det er der ikke meget der tyder på her. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4409 Skrevet 7. September, 2023 tvr skrev, for 7 timer siden: At en kriminel bande har et opgør med en kriminel enkeltperson (eller omvendt) er helt ærligt ikke noget jeg mener politiet skal spilde ressourser på, med mindre det kan gå ud over uskyldige. Mener du virkelig, at styrkeforholdet er så jævnbyrdigt? For mig at se svarer det lidt til at sige, at alle som cykler over for rødt frit må køres bevidst ned uden straf, for cyklisten har jo selv brudt loven. Og da ingen uskyldige er berørt, behøver politiet ikke spilde ressourcer på den slags. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 8. September, 2023 Den_glade_amatør skrev, for 7 timer siden: Mener du virkelig, at styrkeforholdet er så jævnbyrdigt? For mig at se svarer det lidt til at sige, at alle som cykler over for rødt frit må køres bevidst ned uden straf, for cyklisten har jo selv brudt loven. Og da ingen uskyldige er berørt, behøver politiet ikke spilde ressourcer på den slags. Næh. Det har du vist misforstået. Hvis vi endelig skal tage sammenligningen med cyklisten, skal det vel være sådan: En cyklist kommer til Danmark med det formål at køre over for rødt. Det er derfor vedkommende er her. Ene og alene for at køre over for rødt. Da vedkommende og afpresserne både er bosat uden for Danmark og "hævnen" - berettiget eller uberettiget - foregår uden for Danmark, ser jeg som sagt ingen grund til at dansk politi skal involveres. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
yrghh 1585 Skrevet 8. September, 2023 tvr skrev, for 2 timer siden: Næh. Det har du vist misforstået. Hvis vi endelig skal tage sammenligningen med cyklisten, skal det vel være sådan: En cyklist kommer til Danmark med det formål at køre over for rødt. Det er derfor vedkommende er her. Ene og alene for at køre over for rødt. Da vedkommende og afpresserne både er bosat uden for Danmark og "hævnen" - berettiget eller uberettiget - foregår uden for Danmark, ser jeg som sagt ingen grund til at dansk politi skal involveres. Det man lige skal huske er, at årsagen til afpresningen er at bagmændene har tjent penge på at prostituere en pige i Danmark, hvilket er ulovligt uanset hvor i verden bagmændene befinder sig. Det er selvfølgelig ren spekulation fra min side, men jeg tillader mig at antage, at de måske har undladt at fortælle hende, at det de gjorde var ulovligt. Til gengæld er det et faktum, at en del af den pakke de tilbyder er, at alt er arrangeret - inklusiv det de kalder alle nødvendige tilladelser. Fuldstændig uagtet at hun selvfølgelig ikke havde arbejdsvisum og selvfølgelig ikke må betale procenter for de sex-services hun sælger i Danmark. For at politiet i hendes hjemland kan starte en international efterforskning, har de brug for at der er en anmeldelse i Danmark. Og det er vel også i Danmarks interesse, at en international prostitutionsring som opererer i Danmark kan efterforskes og afsløres. Selve afpresningen ikke er en sag for det danske politi, men årsagen til afpresningen er. Det lyder lidt som om, du antager, at hun var bevidst om, at hun tog til Danmark med det formål at bryde loven, og der tror jeg, du måske har overvurderet i hvor høj grad almindelige mennesker i små østeuropæiske lande er informerede om dansk lovgivning. Hvis du bliver narret til at tage 1 kg heroin med i en kuffert fordi nogle bagmænd har overbevist dig om, at det er lovligt, har du selvfølgelig et ansvar og du burde have undersøgt sagen bedre selv - men det er stadig i alles interesse at fange bagmændene og sørge for at det ikke sker igen. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 8. September, 2023 OK. Tak for uddybningerne. Jeg ser dog flere ting her: yrghh skrev, for 7 minutter siden: Det man lige skal huske er, at årsagen til afpresningen er at bagmændene har tjent penge på at prostituere en pige i Danmark, hvilket er ulovligt uanset hvor i verden bagmændene befinder sig. Det er selvfølgelig ren spekulation fra min side, men jeg tillader mig at antage, at de måske har undladt at fortælle hende, at det de gjorde var ulovligt. Ja. Jeg er med på dette er en del af problemet. yrghh skrev, for 7 minutter siden: Til gengæld er det et faktum, at en del af den pakke de tilbyder er, at alt er arrangeret - inklusiv det de kalder alle nødvendige tilladelser. Fuldstændig uagtet at hun selvfølgelig ikke havde arbejdsvisum og selvfølgelig ikke må betale procenter for de sex-services hun sælger i Danmark. Ja, at der ikke må betales procenter, kan man måske ikke direkte klandre hende at hun ikke ved. Hun må dog antages at vide at en opholdstilladelse (som i Danmark også er en arbejdstilladelse) er nødvendig. Beder hun ikke om at se den, er hun meget naiv. yrghh skrev, for 10 minutter siden: For at politiet i hendes hjemland kan starte en international efterforskning, har de brug for at der er en anmeldelse i Danmark. Og det er vel også i Danmarks interesse, at en international prostitutionsring som opererer i Danmark kan efterforskes og afsløres. Selve afpresningen ikke er en sag for det danske politi, men årsagen til afpresningen er. Det er klart. Hvis politiet ikke kender til sagen, sker det nok ikke på deres initiativ, så det skal vel anmeldes - og hvis politiet skal ind i sagen, må det være naturligt at der også bliver kigget på om pigen har betalt skat eller har forsøgt at unddrage sig den obligatoriske del af at arbejde i Danmark. Hvis afpresserne er i hendes hjemland og hun selv befinder sig dér, er dansk politis involvering ikke nødvendig, hvis man kan regne med at afpresning er ulovligt i hendes hjemland. Under alle omstændigheder kan hun godt selv melde det i hjemlandet. Den lovovertrædelse sker jo trods alt dér. yrghh skrev, for 10 minutter siden: Det lyder lidt som om, du antager, at hun var bevidst om, at hun tog til Danmark med det formål at bryde loven, og der tror jeg, du måske har overvurderet i hvor høj grad almindelige mennesker i små østeuropæiske lande er informerede om dansk lovgivning. Ja. Selvfølgelig er hun bevidst omkring at hun bryder loven i Danmark. Det kan der jo slet ikke være tvivl om. Det er muligt hun har været let at overbevise om at bagmændene havde ordnet tilladelserne (hvis hun ikke har set dem, er hun godt nok naïv), men hun kan jo ikke bare ignorere at der naturligvis skal betales skat af arbejde..... det skal der også i Østeuropa. Det er klart at ikke alle i Østeuropa er informerede om dansk lovgivning. Det kan man heller ikke forvente. Hvis man derimod tager til Danmark for at arbejde, har man vel en pligt til lige at sætte sig ind i det mest nødvendige. Og at hun tager til Danmark for at tjene penge og undlader at betale skat, kan kun ses som at hun tager til Danmark med det formål at begå lovovertrædelser. yrghh skrev, for 10 minutter siden: Hvis du bliver narret til at tage 1 kg heroin med i en kuffert fordi nogle bagmænd har overbevist dig om, at det er lovligt, har du selvfølgelig et ansvar og du burde have undersøgt sagen bedre selv - men det er stadig i alles interesse at fange bagmændene og sørge for at det ikke sker igen. Ja. At være ignorant er jo ingen undskyldning i retten, så selvfølgelig har jeg et ansvar. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
yrghh 1585 Skrevet 8. September, 2023 tvr skrev, for 9 minutter siden: Ja. Selvfølgelig er hun bevidst omkring at hun bryder loven i Danmark. Det kan der jo slet ikke være tvivl om. Det er muligt hun har været let at overbevise om at bagmændene havde ordnet tilladelserne (hvis hun ikke har set dem, er hun godt nok naïv), men hun kan jo ikke bare ignorere at der naturligvis skal betales skat af arbejde..... det skal der også i Østeuropa. Det er klart at ikke alle i Østeuropa er informerede om dansk lovgivning. Det kan man heller ikke forvente. Hvis man derimod tager til Danmark for at arbejde, har man vel en pligt til lige at sætte sig ind i det mest nødvendige. Og at hun tager til Danmark for at tjene penge og undlader at betale skat, kan kun ses som at hun tager til Danmark med det formål at begå lovovertrædelser. Nu har jeg ikke det fulde aftalegrundlag, så jeg kan ikke direkte modsige din påstand, men jeg har helt klart en forståelse af at når agenturet siger, at de klarer alt det praktiske, så kan man ikke klandre en klient for forstå det som ALT det praktiske og derfor ikke nødvendigvis er bevidst om at loven er overtrådt. Naivt eller ej. Men som købere har vi vel også et ansvar. Hvis du besøger en pige, ved du så på forhånd om hun er handlet, er kommet til landet gennem et agentur, har en pimp eller mama? Udfra den logik du beskriver, er det jo også DIT ansvar, at loven er overholdt hele vejen igennem - også selv om du vælger at stole på pigen som fortæller dig at alt er lovligt. Naivt eller ej. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 8. September, 2023 yrghh skrev, for 2 timer siden: jeg har helt klart en forståelse af at når agenturet siger, at de klarer alt det praktiske, så kan man ikke klandre en klient for forstå det som ALT det praktiske og derfor ikke nødvendigvis er bevidst om at loven er overtrådt. Naivt eller ej. Jeg er egentlig enig her. Det fritager bare ikke pigen for lige at se beviset (opholdstilladelse). Jeg fastholder dog, at hun som minimum måtte have vidst at hun skulle betale skat - og aktivt undlod. Derfor konkluderer jeg også at hun som minimum selv har intentioner om at bryde dansk lovgivning og altså være kriminel. yrghh skrev, for 2 timer siden: Men som købere har vi vel også et ansvar. Hvis du besøger en pige, ved du så på forhånd om hun er handlet, er kommet til landet gennem et agentur, har en pimp eller mama? Udfra den logik du beskriver, er det jo også DIT ansvar, at loven er overholdt hele vejen igennem - også selv om du vælger at stole på pigen som fortæller dig at alt er lovligt. Naivt eller ej. Ja og nej. Vi har et ansvar. Der er masser af tegn på at en pige kunne være handlet, og som gør man derfor bør undgå at besøge hende. Eller direkte hjælpe pigen. Eller, som jeg tidligere har gjort, anmelde mistanker om specifikke steder/piger til Politiet. Men jeg/vi har ikke et ansvar for at loven er overholdt hele vejen igennem. Kun så vidt angår os selv. Ligesom pigen du beskriver jo heller ikke er ansvarlig for hvad hendes bagmænd måtte lave af andre ting. Men hun er helt klart ansvarlig for hvad de gør i hendes navn, og hun er selv ansvarlig for egne handlinger og undladelser. Nøjagtigt lige som du og jeg er det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg