Bebop 9504 Skrevet 19. September, 2023 (edited) Hedonis skrev, for 14 timer siden: Is that a fact? Jeg har faktisk tænkt på at begynde på noget vægttræning. I min alder er det nødvendigt at gøre noget aktivt for at bevare styrken og så ville det jo være en udmærket sidegevinst Ja, det er faktum. HIIT virker også, lidt mindre effektivt. Al motion faktisk, men kun midlertidigt. Den lavest hængende frugt er nattesøvn, da søvnmangel giver sænket testosteronniveau. Den næste er at reducere alkohol, da det også virker negativt. Minimering af overvægt, da fedtvæv virker negativt. Det eneste kosttilskud, der er værd at overveje er D-vitamin, hvilket for de fleste i Danmark er relevant i det mørke halvår og hvis man ikke er meget udenfor. En tilfældigt valgt troværdig gennemgang: https://www.wtamu.edu/~cbaird/sq/mobile/2015/10/29/can-a-mans-testosterone-be-boosted-naturally/ PS: Vægttræning er samtidig godt for dine knogler, som du også skal tænke på med alderen, og for kredsløbet. Win-win-win. Redigeret 19. September, 2023 af Bebop 3 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
underdog40 6866 Skrevet 19. September, 2023 (edited) Luna_Daydream skrev, den 16.9.2023 at 14:12: Tag på vandring med en backpack og overnat i er shelter alene. Kløv noget brænde. Tag en tur på motercyklen eller atv'en. Tænd et bål og drik en øl under stjernehimmelen. Tag på jagt eller på skydebanen- gå i træninscenteret anything! der får jer tilbage til jeres maskuline centrum. Tilbage til roen og stabiliteten, overblikket og fattetheden... fandme ja. jeg blev helt vildt grebet af stemningen der, og jeg er bare på vej....lige bortset fra et par småting: Har helt vildt meget høfeber, græsallergi og astma. Jeg har bestemt ikke motorcykel kort. Fik en gang en hudafskrabning på knæet da jeg faldt på en knallert. Så det skal jeg ikke nyde noget af, det der. Njaaa...levende ild er jo ikke så godt for ozonlaget og jeg drikker ikke alkohol (det får min drøbel til at hæve op, så kan jeg ikke udtale gér). Er ikke skide glad for skydevåben. Det larmer helt vildt, og jeg har sarte trommehinder og konstante hyletoner som holder mig vågen den halve nat. Jeg har forresten også løse ledbånd i stort set hele kroppen samt kroniske muskelsmerter, på trods af at jeg bader i et kar med Vitae Pro hver aften. Dog skal det lige nævnes at jeg har fået lægeerklæring på at jeg må køre på cykel uden brug af hjelm, støttehjul og knæbeskyttere. Det synes jeg alligevel gør lidt for min mandighed....det synes jeg. Ved nærmere eftertanke! Tror du ikke det er noget vi kan klare med lidt Netflix? Apropos soyamænd. Nu har jeg vildt lyst til en forårsrulle. Redigeret 19. September, 2023 af underdog40 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2026 Skrevet 19. September, 2023 (edited) @underdog40 Dén kan jeg trods alt godt slå ... For en del år siden, var jeg jævnligt på telttur hen over sommeren nogle dage ... Een af gangene lå vi i telt under et skybrud og et kodyl tordenvejr ... Det var lidt af en oplevelse .. Føler mig næsten helt macho når jeg læser dit indlæg ... Ved nærmere eftertanke, det ka' være du gasser ... ka' dårligt forestille mig andet ... Men jeg har vist blameret mig så meget i den her tråd, så een gang fra eller til ... Redigeret 19. September, 2023 af sneræven Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
underdog40 6866 Skrevet 19. September, 2023 (edited) sneræven skrev, for 11 minutter siden: Men OK, det ka' være du gasser ... ka' dårligt forestille mig andet ... Okay, okay. jeg har måske pyntet lidt på sandheden. det med hjelmen er ikke helt sandt. men hvad gør man ikke for at lyde bare en lille smule alfa. ps! jeg er glad for at jeg ikke var med dig på det horrible mareridt af en telttur. det ville have kostet mig en formue i terapitimer efterfølgende. Redigeret 19. September, 2023 af underdog40 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 20. September, 2023 underdog40 skrev, for 13 timer siden: Apropos soyamænd. Nu har jeg vildt lyst til en forårsrulle. En vegansk soyarulle, går jeg ud fra Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18129 Skrevet 21. September, 2023 Jeg har 3 børn, den ældste hiver jeg lige ud af ligningen da mine observationer mere gælder de to yngste.. Min mellemste er 13 og har altid været et lidt ængsteligt barn og meget forsigtig.. Samtidig overtænker han voldsomt men han er vitterligt den dejligste dreng i verden og det er alle der synes det.. Han har haft en enkel eller 2 kærester.. Han er super populær blandt vennerne osv men pigerne falder ikke i stimer endnu.. Han kæmper med noget selvværd og en smule overvægt.. Min mindste på 9 er den diametrale modsætning.. Han er egentlig en super dejlig dreng derhjemme men blandt lærerne er han lidt af en bølle.. Okayokayokay meget en bølle men kun imod de voksne.. Han respekterer dem nul og niks uanset hvad de siger og gør.. Han er OMSVÆRMET af tøsebørn i sådan en stil at jeg flere gange har måtte huske ham på at man altså kun må have en kæreste af gangen.. Han gå super meget op i sit udseende.. Det har fået mig til at tænke en del over den problemstilling der er i det faktum at piger åbenbart fra en meget tidlig alder udvikler en forkærlighed for de her badboys typer.. Min mellemste er typen der gerne giver gaver og blomster også foran vennerne og som husker månedsdage osv hvorimod den mindste er sådan lidt “Mor jeg har fået den her halskæde af min kæreste så vi skal nok lige købe noget til hende” og så kan hun få det når de er selv fordi det andet i skolen er sku for pinligt.. Hvad har gjort dette.. Det kan jo ses så langt tilbage at konceptet “samfund” har eksisteret.. Det jo en tosset egenskab at ønske i samfund så sikre som de fleste er i det 21’ende århundrede.. Hvad ønsker vi kvinder beskyttelse imod.? Tænker jeg dykker dybere i emnet så vi ses om nogle uger når jeg kommer op til overfladen.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2026 Skrevet 21. September, 2023 (edited) JenniferRomantica skrev, for 2 timer siden: Okayokayokay meget en bølle men kun imod de voksne.. Han respekterer dem nul og niks uanset hvad de siger og gør.. Han er OMSVÆRMET af tøsebørn i sådan en stil at jeg flere gange har måtte huske ham på at man altså kun må have en kæreste af gangen.. Han gå super meget op i sit udseende.. Det har fået mig til at tænke en del over den problemstilling der er i det faktum at piger åbenbart fra en meget tidlig alder udvikler en forkærlighed for de her badboys typer.. Jeg tænker nu det nok er charmen pigerne falder for ... hvis han er rap i replikken, svarer igen og får klassen til at grine - sådan lidt "Bølle Bob" typen - og også har udseendet med sig - så har han ingen problemer med pigerne ... Det har ikke nødvendigvis noget med 'Bad Boy' at gøre ... Jeg siger det fordi min datters nummer to søn, da han var lille, var det mest forsigtige og følsomme man kan forestille sig ... Han insisterede på at gå med langt hår, og var meget prikken med sit udseende, og jeg tænkte da flere gange, han måske slet ikke ville være til piger, når han nåede den alder ... Men, men, men ... Som teenager - stadig lige overfølsom (min datter driller ham nogle gange med at han har prinsessenøkker) og forfængelig med udseendet. Og han væltede han sig i piger .. Nu har han fast kæreste, og de leder efter lejlighed .. Tror det mest er de nørdede, lidt indesluttede typer - som jeg selv delvist er - der har problemer ... Men alligevel, et godt spørgsmål du stiller .. Redigeret 21. September, 2023 af sneræven Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18129 Skrevet 21. September, 2023 sneræven skrev, for 8 minutter siden: Jeg tænker nu det nok er charmen pigerne falder for ... hvis han er rap i replikken, svarer igen og får klassen til at grine - sådan lidt "Bølle Bob" typen - og også har udseendet med sig - så har han ingen problemer med pigerne ... Hvis det så bare var charme men at kalde sine lærer for psykopater og deslige mere grimme skældsord, råbe dem i ansigtet, nægte at deltage i undervisningen og have 9 ud af 15 klassekammerater til at være nervøse for ens temperament er vist hvad de færreste vil kalde charme.. Herhjemme er det selvfølgelig ikke det barn vi ser på nogen måder og det værste han nogensinde har sagt til mig var “dumme mor”.. Han udviser heller ikke den adfærd når jeg deltager i undervisningen for at holde styr på ham.. Jeg behøver ikke engang kigge på ham så retter han ind.. Har han noget som helst image så det bestemt badboy der ikke respekterer nogen som helst anden end hans mor og far.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2026 Skrevet 21. September, 2023 (edited) JenniferRomantica skrev, 1 time siden: Hvis det så bare var charme men at kalde sine lærer for psykopater og deslige mere grimme skældsord, råbe dem i ansigtet, nægte at deltage i undervisningen og have 9 ud af 15 klassekammerater til at være nervøse for ens temperament er vist hvad de færreste vil kalde charme OK ... ja, så er det selvfølgelig en anden situation ... Redigeret 21. September, 2023 af sneræven Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 25. September, 2023 JenniferRomantica skrev, den 21.9.2023 at 21:12: Hvis det så bare var charme men at kalde sine lærer for psykopater og deslige mere grimme skældsord, råbe dem i ansigtet, nægte at deltage i undervisningen og have 9 ud af 15 klassekammerater til at være nervøse for ens temperament er vist hvad de færreste vil kalde charme.. Herhjemme er det selvfølgelig ikke det barn vi ser på nogen måder og det værste han nogensinde har sagt til mig var “dumme mor”.. Han udviser heller ikke den adfærd når jeg deltager i undervisningen for at holde styr på ham.. Jeg behøver ikke engang kigge på ham så retter han ind.. Har han noget som helst image så det bestemt badboy der ikke respekterer nogen som helst anden end hans mor og far.. Han har flere kærester som 9-årig? Og kalder sin lærer psykopat osv? Han råber dem i ansigtet? og 9 af 15 af hans klassekammerater er nervøse?? Jeg håber virkelig skolen tager sig sammen og smider ham ud, af hensyn til de andre børn. Jeg er klar over at folkeskolen tit accepterer laveste fællesnævner. Meeeeen Sorry to say. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18129 Skrevet 25. September, 2023 (edited) tvr skrev, for 5 timer siden: Han har flere kærester som 9-årig? Og kalder sin lærer psykopat osv? Han råber dem i ansigtet? og 9 af 15 af hans klassekammerater er nervøse?? Jeg håber virkelig skolen tager sig sammen og smider ham ud, af hensyn til de andre børn. Jeg er klar over at folkeskolen tit accepterer laveste fællesnævner. Meeeeen Sorry to say. Det er rigtig nemt at komme med sine holdninger omkring folk og børn man slet ikke kender……. Generelt så få man ikke noget godt ud af at kalde andre mennesker “laveste fællesnævner”.. Jeg håber ikke du arbejder med mennesker.. Du har ikke nogen ide om han allerede gå i specialskole eller om han er under udredning eller hvad der foregår.. Redigeret 25. September, 2023 af JenniferRomantica Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 25. September, 2023 JenniferRomantica skrev, for 16 minutter siden: Det er rigtig nemt at komme med sine holdninger omkring folk og børn man slet ikke kender……. Generelt så få man ikke noget godt ud af at kalde andre mennesker “laveste fællesnævner”.. Jeg håber ikke du arbejder med mennesker.. Selvfølgelig er det nemt. Også for nemt, og naturligvis aldrig fair. Men jeg siger jo egentlig ikke andet end det du selv har sagt. At kalde lærerne psykopat, råbe dem i ansigtet, bør ingen lærer skulle acceptere i arbejdstiden. At gøre sine klassekamerater nervøse.... er det noget de har fortjent? eller skal de bare acceptere det? Det synes jeg ikke. Og havde en af mine sønner gået i en klasse hvor det skete, havde jeg taget ham ud og flyttet skole. Nu har jeg jo ikke kaldt nogen mennesker "laveste fællesnævner", men det har jeg kaldt opførslen. Og det har jeg ikke belæg for, da jeg ikke ved om det er rigtigt. Der kan jo godt være en opførsel i klassen der er værre. Det ved du bedre end jeg. Til din sidste kommentar. Nej, jeg arbejder ikke med mennesker. Jeg har mennesker ansat, men det er jo lidt noget andet. Men lærerne arbejder med mennesker. Og jeg jeg synes ærligt talt ikke at de skal acceptere det. Det tror jeg heller ikke arbejdstilsynet gør. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 25. September, 2023 JenniferRomantica skrev, for 3 timer siden: Det er rigtig nemt at komme med sine holdninger omkring folk og børn man slet ikke kender……. Generelt så få man ikke noget godt ud af at kalde andre mennesker “laveste fællesnævner”.. Jeg håber ikke du arbejder med mennesker.. Du har ikke nogen ide om han allerede gå i specialskole eller om han er under udredning eller hvad der foregår.. Ja det er rigtig nemt at komme med holdninger og meninger om folk man ikke kender….. det er helt korrekt. Og der er altid to sider af samme sag osv. Men som du ligger det ud her, så ……WTF! Specialklasse/ skole, udredning eller hvad det end måtte være, så er den opførsel godt nok langt ude. Men igen, jeg kender ikke knægten eller baggrunden for at han opfører sig sådan……men noget er ihvertfald helt galt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18129 Skrevet 26. September, 2023 Butch skrev, for 10 timer siden: Ja det er rigtig nemt at komme med holdninger og meninger om folk man ikke kender….. det er helt korrekt. Og der er altid to sider af samme sag osv. Men som du ligger det ud her, så ……WTF! Specialklasse/ skole, udredning eller hvad det end måtte være, så er den opførsel godt nok langt ude. Men igen, jeg kender ikke knægten eller baggrunden for at han opfører sig sådan……men noget er ihvertfald helt galt. Jeg tænker at der er noget galt med skolerne nu om dage når børn ikke har den følelse af autoritet fra lærerne længere.. Jeg har aldrig lagt hånd på mine børn men de hører efter hvad jeg siger og er generelt super velopdragne hvilket alle der har mødt mine børn privat ville sige.. Jeg har samtidig valgt at arbejde meget lidt så jeg har mulighed for at deltage i undervisningen når det er ønsket af lærerne.. Det ledte så til at de mente jeg måtte slår mit barn fordi han opførte sig pænt når jeg deltog.. Mine to ældste har haft problemer med at følge med fagligt.. De er begge to meget stille og forsigtige børn der ikke gør noget nummer ud af sig selv.. Det resulterede i at deres faglige kompetencer har lidt skade, fordi så bliver man ikke set, hvilket er nærved umuligt at rette op på med de aldre de har.. Der vil min mindste ikke bare finde sig i at kede sig og stirrer ud af vinduet så han gør oprør.. Han vil ikke hører om regnbuens farver men evolutionen og deslige så han røvkeder sig.. Det er ingen undskyldning for dårlig adfærd, men det er uanset hvor dårlig en grund, grunden til at han opfører sig sådan.. Måske det er flere år siden du og andre i tråden havde børn i folkeskolen.. Jeg kan så fortælle jer at der er seriøse problemer.. Ser man på stigningen af udredninger, angst hos børn, lærere der sygemeldes osv så er der en kæmpe stigning bare fra 1990’erne hvor jeg var barn og til nu.. Det burde sige noget om hvor mange problembørn der er i skolesystemet hvilket burde fordre en forandring men det er som om der ikke rigtig sker noget.. Det var nu slet ikke det tråden skulle handle om.. Jeg delte egentlig bare en observation der undrede mig.. Omkring pigers reaktionsmønster og hvor tidligt det egentlig bliver synligt.. Måske skulle debatten tilbage på sporet…… 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 26. September, 2023 Det er jo egentlig ret interessant..... JenniferRomantica skrev, for 5 timer siden: Mine to ældste har haft problemer med at følge med fagligt.. De er begge to meget stille og forsigtige børn der ikke gør noget nummer ud af sig selv.. JenniferRomantica skrev, for 5 timer siden: Der vil min mindste ikke bare finde sig i at kede sig og stirrer ud af vinduet så han gør oprør Mon ikke dine 2 ældste ville have endnu større problemer, hvis de havde været i klasse med én som din yngste? JenniferRomantica skrev, for 5 timer siden: Jeg tænker at der er noget galt med skolerne nu om dage når børn ikke har den følelse af autoritet fra lærerne længere.. Ja og nej. Det er jo ikke skolen der skal opdrage børnene. Jeg forestiller - og der har jeg muligvis ikke ret - at det må være svært for en lærer at sætte sig igennem overfor 20 børn, hvis disse ikke har lært at opføre sig ordenligt hjemmefra. Det er jo de færreste forældrer der ville tillade lærerne at lange et par lussinger ud til børn der ikke gør hvad der bliver sagt. Men selvfølgelig er der noget galt med skolerne - ihvertfald med folkeskolerne. Det kan jo slet ikke undgåes med den måde Danmark har organiseret undervisningen af vores børn på. Og det bliver kun værre. Derfor gik mine børn kun på privatskole. Men dét bliver hurtigt en politisk diskussion, så den holder jeg mig fra. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18129 Skrevet 26. September, 2023 tvr skrev, for 23 minutter siden: Ja og nej. Det er jo ikke skolen der skal opdrage børnene. Jeg forestiller - og der har jeg muligvis ikke ret - at det må være svært for en lærer at sætte sig igennem overfor 20 børn, hvis disse ikke har lært at opføre sig ordenligt hjemmefra. Det er jo de færreste forældrer der ville tillade lærerne at lange et par lussinger ud til børn der ikke gør hvad der bliver sagt. Det er muligvis korrekt i nogle tilfælde.. Jeg kan ikke tvinge min mindste til at hører efter i skolen medmindre jeg fysisk er der hvilket jeg så har stillet til rådighed for skolen, ligeledes har de tilladelse fra mig til magtanvendelse og lignende tiltag de kan finde på.. Deres foretrukne løsning er at sende ham hjem hvilket i bund og grund er det barnet ønsker selvom han så skal sidde og læse på en stol indtil han normalt ville have fri.. Adfærden han udviser i skolen har jeg ALDRIG nogensinde set herhjemme eller når jeg kommer og deltager i undervisningen hvilket jeg føler er vigtigt at påpege når du snakker om uopdragenhed.. Ingen af de voksne der er i hans liv har set den adfærd som skolen beskriver nogensinde.. Lærerne er forundret over at jeg ikke engang behøver at kigge på ham før han retter ind.. Alle udtalelser siger at han godt ved hvordan han skal opfører sig fordi det ser de også men at han bare vælger at gøre det modsatte når han keder sig.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2026 Skrevet 26. September, 2023 (edited) JenniferRomantica skrev, for 9 timer siden: Det var nu slet ikke det tråden skulle handle om.. Jeg delte egentlig bare en observation der undrede mig.. Omkring pigers reaktionsmønster og hvor tidligt det egentlig bliver synligt.. Måske skulle debatten tilbage på sporet…… Enig! Jeg sidder faktisk og er rigtig ked af det ... Det var mit svar på et indlæg fra Jennifer, der fik diskussionen drejet over på nogle meget personlige ting. Og jeg tænker, at den diskussion, hvis man ønsker den, måske er bedre over PB ... eller i et helt andet forum .. ? ... Når det gælder vores egne børn, så er det selvsagt ekstremt følsomt .. Vi vil alle sammen det bedste - og gør alle sammen det bedste vi kan - for vores børn, og hvis der er konflikter på det punkt, kommer følelserne i kog ... Jeg har selv nogle mere positive erfaringer omkring nutidens folkeskole, end det, der beskrives ovenfor. Men igen, så er det meget individuelt .. det afhænger af ledelse, lærere, klassen, børn, forældre ... osv. Igen, så er det ret personligt, så jeg vil ikke komme mere ind på det her i det åbne forum .. Der er rigtig mange facetter på diskussionen om folkeskolens problemer, og det er svært at få alle nuancer med .. især da hvis det er meget tæt på een personligt ... Jeg synes det var en godt emne Jennifer har fat i, omkring det med at piger tiltrækkes af 'Bad Boys' ... (Min tanke med det svar jeg skrev var egentlig bare at nuancere det synspunkt lidt) Jeg har masser af vinkler .. Jennifer skriver også et par steder om stille og forsigtige drenge ... Også det er et emne der rammer lige i plet hos mig ... Jeg var selv så udpræget en stille og forsigtig dreng, (det som TS måske opfatter som drenge / mænd med for lidt testosteron ). Men i skolen var jeg rimelig fagligt stærk (ikke en god kombination, i en drengeflok, sku' jeg hilse og sige) Det vil så vise sig om vi kan få diskussionen tilbage på sporet ... Redigeret 26. September, 2023 af sneræven Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 26. September, 2023 JenniferRomantica skrev, for 3 timer siden: Lærerne er forundret over at jeg ikke engang behøver at kigge på ham før han retter ind.. Alle udtalelser siger at han godt ved hvordan han skal opfører sig fordi det ser de også men at han bare vælger at gøre det modsatte når han keder sig.. Så er problemet vel i virkeligheden "bare" at han er for smart til en folkeskole. Er du sikker på han ikke er meget, meget intelligent, og keder sig når (og nu siger jeg det igen, sorry) laveste fællesnævner rent fagligt skal med? Og lærerne (når du ikke er der) rent fagligt slet, slet ikke kan holde ham beskæftiget, når de skal have "halen" med? Prøv at få dét testet. Og så få ham sendt i en privatskole. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18129 Skrevet 27. September, 2023 tvr skrev, for 22 timer siden: Så er problemet vel i virkeligheden "bare" at han er for smart til en folkeskole. Er du sikker på han ikke er meget, meget intelligent, og keder sig når (og nu siger jeg det igen, sorry) laveste fællesnævner rent fagligt skal med? Og lærerne (når du ikke er der) rent fagligt slet, slet ikke kan holde ham beskæftiget, når de skal have "halen" med? Prøv at få dét testet. Og så få ham sendt i en privatskole. Jeg er sikker på det er sådan noget blandet med noget voldsomt ADHD (hans brødre på fars side har det).. Dagplejen var et helved (færre børn og mindre udfordringer) men børnehaven det var bare fantastisk fra dag et (flere børn og flere udfordringer) hvilket jeg føler vidner om at han ikke bliver udfordret nok.. Udredning er påbegyndt et par gange efterhånden uden en ende på det så nu håber vi at tredje gang er lykkens gang.. Privatskole er ikke muligt i vores område desværre og det er vigtigt for mig at han gå i skole der hvor han er så han har mulighed for at mødes med sine klassekammerater efter skole også.. Andet er forsøgt og så bliver han ensom og endnu mere et helved fordi så skal hele hans sociale behov dækkes i skoletiden hvilket giver uro.. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2026 Skrevet 27. September, 2023 (edited) JenniferRomantica skrev, for 2 timer siden: Jeg er sikker på det er sådan noget blandet med noget voldsomt ADHD (hans brødre på fars side har det).. Jeg tænkte også på ADHD med det samme jeg så beskrivelsen ... Men syntes ikke jeg ville blande mig på dén måde ... Jeg har kendt flere unge voksne med ADHD eller ADD både i forbindelse med job, og privat. Og heldigvis kan det behandles - eller håndteres, afhængig af grad og art af ADHD'en. De kan være lidt rastløse (det er jeg osse selv ... ) men de klarer sig udmærket fagligt, og de er helt fine at omgås ... Nu bliver jeg lidt fredsommelig nysgerrig ... Er der emner eller områder han er specielt interesseret i eller dygtig til .. ? ( .. nåja, OK jeg kan godt se, at det er imod min egen opfordring til at hoppe tilbage til trådens emne ... ) Så vi kan bare gemme spørgsmålet til anden sammenhæng ... ) Redigeret 27. September, 2023 af sneræven Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18129 Skrevet 27. September, 2023 sneræven skrev, for 15 minutter siden: De kan være lidt rastløse (det er jeg osse selv ... ) men de klarer sig udmærket fagligt, og de er helt fine at omgås ... Nu bliver jeg lidt fredsommelig nysgerrig ... Er der emner eller områder han er specielt interesseret i eller dygtig til .. ? Han er “født i sejerskåbe” og på 19 minutter så jeg plejer at sige at han kom ud løbende og har ikke stået stille siden.. Han er super skarp i rigtig mange ting og har altid været lidt gammelklog.. Da jeg fortalte ham at man ikke måtte spise wc-blokkende selvom de kunne ligne slik, da han var 4 år, spurgte han “men hvorfor har man så lavet dem hvis de er giftige?”.. Generelt er alle i skoleregi forundret over hans faglige formåen sammenlignet med hvor lidt egentlig undervisning han modtager.. Især matematik er hans favorit.. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest sexes Skrevet 27. September, 2023 "Jennifer's liv" eller måske "Jennifer's børn" kunne en ny tråd hedde, det virker til at være en god interesse. Har selv haft lyst til at sige noget, men vil ikke afspore en tråd jeg selv har startet. Men kan også bare sige at nu jeg selv gået hen og blevet mere blød i det, på en måde, fordi jeg er små forelsket i min nye favorit pige, det var godt jeg ikke startet som meget blød, for så var jeg smeltet helt sammen. Har det lidt underligt med det når det er en gp. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2026 Skrevet 27. September, 2023 (edited) JenniferRomantica skrev, den 21.9.2023 at 18:32: Det har fået mig til at tænke en del over den problemstilling der er i det faktum at piger åbenbart fra en meget tidlig alder udvikler en forkærlighed for de her badboys typer.. (...) Hvad har gjort dette.. Det kan jo ses så langt tilbage at konceptet “samfund” har eksisteret.. Det jo en tosset egenskab at ønske i samfund så sikre som de fleste er i det 21’ende århundrede.. Hvad ønsker vi kvinder beskyttelse imod.? T Tænker det oprindeligt stammer fra, at kvinderne fra de tidligste tider har været bundet til lejren / bopladsen af børnene, og kun kunne tage sig af de lettere opgaver. Mændene gik på jagt, og det kræver styrke, behændighed, dristighed og evne til at adlyde ordre fra den dygtigste jæger - hvis det var et større dyr der skulle nedlægges De gode jægere og beskyttere blev derfor favoriseret af kvinderne. Da landbrugssamfundene opstod, og samfundene begyndte at føre krig, fik de mere afstumpede og brutale desværre en stor fordel. Og så var det en stor fordel hvis en mand kunne manipulere andre ... og opnå kontrol over en hær ... Jeg er lige ved at læse Ken Follets "Jordens Søjler" fra 1100-tallets England, og den giver et grumt billede af livet i middelalderen - den hensynsløshed, der herskede ... Det har lejret sig i generne over mange, mange generationer ... Og desværre forandrer generne sig ikke, nær så hurtigt som samfundet forandrer sig nu ... Som verden ser ud nu, er det faktisk en fordel hvis mennesker er venlige og kan samarbejde - på den måde kunne vi f. eks. løse klimakrisen, der kræver mange eksperimenter og meget dialog ... Men desværre er der mange menneskelige kamphunde tilbage, og de får stadig magten så let som ingenting - især hvis en befolkning lider nød eller er bange ... Det er mit bud sådan lige her og nu på, hvorfor mange kvinder tiltrækkes af 'Bad Boys' ... Det første gør at de er gode til at slås og burde være gode beskyttere, det sidste gør at de tænder kvinderne ... en træls kombination .. Den amerikansk dominerede underholdningsindustri gør desværre ondt meget værre ... Men det kunne være meget spændende at se i hvor høj grad det faktisk forholder sig sådan (at kvinder foretrækker Bad Boys) ... Synes at de undersøgelser jeg har set rundt omkring på nettet, omkring hvad kvinder finder tiltrækkende, stritter i alle retninger ... Måske fordi det ikke altid er klart, når kvinderne svarer, om hun styres af hjernen (forstanden), hjertet (følelserne) eller hormonerne ... Det kunne også være spændende at se hvordan det ser ud for forskellige naturfolk ... Er det ens alle vegne - det er næppe tilfældet, der er enorm forskel fra kultur til kultur, tænker jeg .. Og så er der lige spørgsmålet, hvad gør vi så ved det ... ?? . Redigeret 27. September, 2023 af sneræven Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweetKisses 2278 Skrevet 28. September, 2023 sneræven skrev, for 10 timer siden: Tænker det oprindeligt stammer fra, at kvinderne fra de tidligste tider har været bundet til lejren / bopladsen af børnene ... Jeg tænker du har helt ret - en stor farlig mand, der kan beskytte og forsørge én.. Men, jeg tror ikke at man i dag kan sætte folk i kasser - for det er langt fra alle kvinder, der bliver tændt på store, muskuløse neandertalere. Og mange kvinder oplever, at deres smag i mænd ændre sig med alderen... Grunden til dette kan også være spændende at gå ind i - for jeg tror ikke altid det handler om erfaring.. Og så er Jordens Søgler nogle fantastiske bøger, der virkelig får læseren til at reflektere over den udvikling samfundet har været igennem de sidste mange 100 år. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2026 Skrevet 28. September, 2023 (edited) SweetKisses skrev, for 11 timer siden: Men, jeg tror ikke at man i dag kan sætte folk i kasser - for det er langt fra alle kvinder, der bliver tændt på store, muskuløse neandertalere. Enig - det er osse derfor jeg skrev længere oppe, at der er mange nuancer. Alligevel er der en tendens ... Som mand - især som ung - oplever man at der er nogle bestemte mænd der 'vælter sig i piger' mens de fleste virkelig skal kæmpe for at få nogle få kærester hen ad vejen. Mange af de mænd, pigerne går efter, er "Karl Smart" typer, der kombinerer en særlig charme, et talent for at 'trykke på de rigtige knapper' hos pigerne, en vis frækhed og pågåenhed og et godt udseende ... Det er faktisk et problem, fordi mange af de mænd egentlig ikke interesserer sig så meget for pigerne ... Jeg har selv oplevet det, på meget nært hold ... med store konsekvenser .. Redigeret 28. September, 2023 af sneræven Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg