SIO 167 Skrevet 14. September, 2023 Er der nogen her der har erfaring/kendskab til bordeller/sexarbejder i Grønland og kan i henvise til dem? Hvor annoncer sexarbejder i Grønland? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Møffe 2203 Skrevet 14. September, 2023 Har boet der i 8 år og bla. i Nuuk -der var ingen -dog er man ret omsværmet som enlig mand -pigerne vil gerne have en "prøvetur" -man kan godt føle sig lidt som en "fucking rockstar" -når man går ud -der er mange øjne på en... Jeg har ikke haft behov for, at køb sex/eller nået at blive særlig trængende... Der var nogen som tilbød massage -i lokalavisen -det har jeg prøvet både danske og thai piger -men ren grøn steder. 5 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
John41 934 Skrevet 14. September, 2023 Møffe skrev, for 8 timer siden: Har boet der i 8 år og bla. i Nuuk -der var ingen -dog er man ret omsværmet som enlig mand -pigerne vil gerne have en "prøvetur" -man kan godt føle sig lidt som en "fucking rockstar" -når man går ud -der er mange øjne på en... Jeg har ikke haft behov for, at køb sex/eller nået at blive særlig trængende... Åhh, man får helt lyst til at besøge grønland 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9599 Skrevet 15. September, 2023 Hvad med at kontakte de 2 medlemmer af Folketinget for Grønland. Som en interesseorganisation tænker jeg at SIO, måske vil opleve en imødekommende modtagelse af en henvendelse? Ikke at jeg tror at de har nogen paratviden der kan hjælpe jer, men måske de ved hvem der eventuelt kan hjælpe jer. Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jensen jr. 664 Skrevet 15. September, 2023 Bodeller er helt overflødige på Grønland 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Æ´Synderjyde 809 Skrevet 15. September, 2023 jensen jr. skrev, for 2 timer siden: Bodeller er helt overflødige på Grønland Enig. Hvis du ikke finder en pige for natten i Grønland, så er der noget helt galt med dig. Har set nogle jeg aldrig troede kunne få noget på krogen, selv de fik en pige med hjem på hotellet. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Møffe 2203 Skrevet 15. September, 2023 jensen jr. skrev, for 5 timer siden: Bodeller er helt overflødige på Grønland Hvis man ikke er for kritisk, og har høje krav... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Møffe 2203 Skrevet 15. September, 2023 Æ´Synderjyde skrev, for 2 timer siden: Enig. Hvis du ikke finder en pige for natten i Grønland, så er der noget helt galt med dig. Har set nogle jeg aldrig troede kunne få noget på krogen, selv de fik en pige med hjem på hotellet. -Tjaah -det kan så godt være hun ikke har en pløk i munden, og har menstruation...gg 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jensen jr. 664 Skrevet 16. September, 2023 Møffe skrev, for 23 timer siden: -Tjaah -det kan så godt være hun ikke har en pløk i munden Så gir hun til gengæld et uover truffent BJ 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 16. September, 2023 Rejsenetværk skrev, den 15.9.2023 at 04:00: Hvad med at kontakte de 2 medlemmer af Folketinget for Grønland. Som en interesseorganisation tænker jeg at SIO, måske vil opleve en imødekommende modtagelse af en henvendelse? Ikke at jeg tror at de har nogen paratviden der kan hjælpe jer, men måske de ved hvem der eventuelt kan hjælpe jer. Venlig hilsen Rejsenetværk Mener du helt seriøst, at han skal spørge de 2 medlemer af Folketinget, hvor man finder bordeller på Grøndland ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9599 Skrevet 16. September, 2023 EnsomSjæl skrev, for 1 minut siden: Mener du helt seriøst, at han skal spørge de 2 medlemer af Folketinget, hvor man finder bordeller på Grøndland ? Jeg tænker at hvis SIO spørger dem, ikke enhver privat person. Så kan de måske være behjælpelig via myndigheder i Grønland der måtte beskæftige sig med emnet i Grønland. Men ok hvis tanken er helt hen i vejret, så glem det. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jensen jr. 664 Skrevet 16. September, 2023 Rejsenetværk skrev, for 8 minutter siden: Men ok hvis tanken er helt hen i vejret, så glem det. Det er den Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 16. September, 2023 Rejsenetværk skrev, for 12 minutter siden: Jeg tænker at hvis SIO spørger dem, ikke enhver privat person. Så kan de måske være behjælpelig via myndigheder i Grønland der måtte beskæftige sig med emnet i Grønland. Men ok hvis tanken er helt hen i vejret, så glem det. Venlig hilsen Rejsenetværk ja det syntes jeg den er Rejse Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrolandj Skrevet 17. September, 2023 @jensen jr. og @EnsomSjæl Hvorfor er det "helt en i vejret" at en interesse-organisation spørger repræsentanter et geografisk og kulturelt område vedr. noget, der er relevant for både den grønlandske repræsentant og interesse-organisationen? Det er del af arbejdsopgaven for en "folkets repræsentant" at hjælpe den gruppe de repræsenterer - i dette tilfælde det grønlandske folk i det Danske Rige - vedr. alt, hvad der har med lovgivning at gøre. SIO's interesse i Grønland er jo netop inden for det politiske og de er derfor de absolut bedste at spørge, hvis man vil vide noget for forholdene og hvilke myndigheder, der kunne være interessante at snakke med. Det er for eksempel det nærmeste man kommer en 'Ambassadør' for Grønland, og derfor meget relevant forslag @Rejsenetværk kommer med. Men vil da gerne vide, hvorfor I mener, at det er "helt hen i vejret" at gå af de mest åbenlyse officielle kanaler? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jensen jr. 664 Skrevet 17. September, 2023 hrolandj skrev, for 5 timer siden: @jensen jr. og @EnsomSjæl Hvorfor er det "helt en i vejret" at en interesse-organisation spørger repræsentanter et geografisk og kulturelt område vedr. noget, der er relevant for både den grønlandske repræsentant og interesse-organisationen? Det er del af arbejdsopgaven for en "folkets repræsentant" at hjælpe den gruppe de repræsenterer - i dette tilfælde det grønlandske folk i det Danske Rige - vedr. alt, hvad der har med lovgivning at gøre. SIO's interesse i Grønland er jo netop inden for det politiske og de er derfor de absolut bedste at spørge, hvis man vil vide noget for forholdene og hvilke myndigheder, der kunne være interessante at snakke med. Det er for eksempel det nærmeste man kommer en 'Ambassadør' for Grønland, og derfor meget relevant forslag @Rejsenetværk kommer med. Men vil da gerne vide, hvorfor I mener, at det er "helt hen i vejret" at gå af de mest åbenlyse officielle kanaler? Jeg tror du har et idealiseret blide af en folke valgts opgave. Jeg kan ikk forestille mig at de grønlandske medlemmer vil bidrage med oplysning til et så tabu belagt emne. Man kunne jo mistænkes for at fremme prostitutionen. Det er osse svært at sige omfanget af det vi hernede forstår som prostitution for der oppe har man "fri sex" med omfattende pro miscuitet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrolandj Skrevet 17. September, 2023 jensen jr. skrev, for 1 time siden: Jeg tror du har et idealiseret blide af en folke valgts opgave. Jeg kan ikk forestille mig at de grønlandske medlemmer vil bidrage med oplysning til et så tabu belagt emne. Man kunne jo mistænkes for at fremme prostitutionen. Det er osse svært at sige omfanget af det vi hernede forstår som prostitution for der oppe har man "fri sex" med omfattende pro miscuitet. Jeg tror du har et forskruet syn på, hvad de folkevalgte* har til opgave. Det ér faktisk deres opgave at hjælpe befolkningen, virksomheder og organisationer efter bedste evne og formåen. Derfor er det supernærliggende at SIO retter henvendelse til Grønland's repræsentanter i Danmark og spørger dem, hvordan tingene står til. Jeg håber, at du er klar over at politikernes arbejde ikke er som vores Overherrer, der kun skal snakke med pøblen når det passer dem. Det er en del af deres job. Hverken mere eller mindre. *Der er ingen politikere, der er "folkevalgte". De er medlemmer af en gruppe, der internt har valgt at opstille dem som kandidater, hvorefter befolkningen kan vælge mellem de Udbudte Mulige Kandidater, eller blot et Gruppe. Det gør dem ikke til Folkevalgte - det gør dem til Parti-valgte Muligheder. Hvis du går på en restaurant kan du også kun bestille dét der er på menu-kortet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jensen jr. 664 Skrevet 17. September, 2023 hrolandj skrev, for 1 time siden: Jeg tror du har et forskruet syn på, hvad de folkevalgte* har til opgave. Tjah en ting er hvad der står på papiret en anden er virkeligheden. Der er for exempel noget der hedder parti disiplin. Noget helt andet er at flere indlæg her i tråden vidner om uvidenehed om forholdene på Grønland. Man skal have været der for at ku sætte sig ind i det. Ikk mindst det kønslige er et helt andet univers. Det fandt jeg hurtigt ud af da jeg kom der op i 78 for at tilbringe en år række der oppe. Pigerne sværmede om os og navnlig os hånd værkere. Blåt et exempel: Jeg blev kontaktet af en pige på "Mutten" og da hun var ganske atraktiv fulgte jeg med hende hjem. I entreen mødte vi hendes far og jeg tænkte at nu var Fanden sku løs. Nej jeg blev skam venligt modtaget og der fulgte en palaver på grønlandsk jeg ikk forstod. Da vi kom ind på hendes værelse spurte jeg hvad det var om. Hun forklarede at far havde sagt at det var godt at jeg havde gaffet en hånd værker for toilettet løb jo stadig. Prostitution? Tjah? Men tingene er alså anderledes der oppe. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrolandj Skrevet 17. September, 2023 (edited) jensen jr. skrev, for 59 minutter siden: Noget helt andet er at flere indlæg her i tråden vidner om uvidenehed om forholdene på Grønland. Man skal have været der for at ku sætte sig ind i det. Ikk mindst det kønslige er et helt andet univers. Og det er så netop grunden til at SIO SPØRGER HVEM DE SKAL KONTAKTE FOR AT FINDE UD AF DET!!!!! Det er HELE pointen med deres indlæg!!! Og de mest åbentlyse at spørge om det er.... IKKE FUCKING OVERRASKENDE.... Grønlændere! Og når man er en interesseorganisation og ikke et privatindivid så er det nærliggende at spørge en grønlandsk myndighedsperson, og derfor blev de ENESTE GRØNLANDSKE MYNDIGHEDSPERSONER INDEN FOR DANMARKS GRÆNSER foreslået!! jensen jr. skrev, for 59 minutter siden: Det fandt jeg hurtigt ud af da jeg kom der op i 78 for at tilbringe en år række der oppe Og tingene har jo absolut ikke ændret sig siden du tilbragte nogle år deroppe for 45 år siden? ALT har ændret sig, også i Grønland! Redigeret 17. September, 2023 af hrolandj Sdauefarhjl Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jensen jr. 664 Skrevet 17. September, 2023 hrolandj skrev, 1 time siden: Og det er så netop grunden til at SIO SPØRGER HVEM DE SKAL KONTAKTE FOR AT FINDE UD AF DET!!!!! Det er HELE pointen med deres indlæg!!! Og de mest åbentlyse at spørge om det er.... IKKE FUCKING OVERRASKENDE.... Grønlændere! Og når man er en interesseorganisation og ikke et privatindivid så er det nærliggende at spørge en grønlandsk myndighedsperson, og derfor blev de ENESTE GRØNLANDSKE MYNDIGHEDSPERSONER INDEN FOR DANMARKS GRÆNSER foreslået!! Og tingene har jo absolut ikke ændret sig siden du tilbragte nogle år deroppe for 45 år siden? ALT har ændret sig, også i Grønland! Du behøvs ikk råbe af mig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jensen jr. 664 Skrevet 17. September, 2023 PS. Nu ved du jo ikk hvor længe jeg var der oppe. Jeg skrev en år række. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrolandj Skrevet 17. September, 2023 jensen jr. skrev, for 56 minutter siden: Du behøvs ikk råbe af mig. Det er åbenbart nødvendigt at råwe ad dig, når du ikke forstår noget så simpelt... jensen jr. skrev, for 56 minutter siden: PS. Nu ved du jo ikk hvor længe jeg var der oppe. Jeg skrev en år række. Hvad er din pointe? Alt har ændret sig inden for de sidste 10 år, og hvis du havde været der inden for relativt kort tid (10-15 år) så havde du formuleret dig anderledes. Så havde du skrevet, at du vidste, hvordan tingene hænger sammen fordi du først forlod Grønland for nylig. Inden for de sidste 5-10 år har den grønlandske ungdom fået et helt nyt forhold til verden fordi de blandt andet er på internettet og er begyndt at lære om, hvor fæle vi danskere har været (noget, der først er kommet i deres skolebøger for nylig) OG det seksuelle handlemønster i Grønland har også ændret sig inden for de sidste 10-20 år. Iøvrigt var Danmark lige så seksuelt aggressivt som Grønland i 70'erne og 80'erne så du kan ikke rigtigt bruge det til noget, at du kunne få sex deroppe den gang... Det ville du ikke kunne nu, heller ikke selvom du på magisk vis blev samme alder igen, som du var da du tog derop. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3080 Skrevet 17. September, 2023 @hrolandj Er det kendsgerninger du ved noget om personligt eller noget du har læst dig til? hrolandj skrev, for 26 minutter siden: Iøvrigt var Danmark lige så seksuelt aggressivt som Grønland i 70'erne og 80'erne så du kan ikke rigtigt bruge det til noget, at du kunne få sex deroppe den gang... Det ville du ikke kunne nu, heller ikke selvom du på magisk vis blev samme alder igen, som du var da du tog derop. Vil blot sige at det som @jensen jr. beskriver ligger påfaldende tæt op af de erfaringer jeg havde for nogle år tilbage. At det skulle være vendt helt på hovedet siden jeg var der, kan jeg naturligvis ikke afvise, men det ville alligevel overraske mig hvis det skulle være blevet så radikalt anderledes på relativt få år. Den sexuelle frigørelse der løb af stablen i Danmark i 70'erne, synes jeg på ingen måde er sammenligneligt med det grønlandske syn på sex. Min oplevelse er at det er nogle helt andre ting der er (eller var) på spil i Grønland og at de i det hele taget har (eller har haft) en anden tilgang til sex end i Danmark. Både på godt og ondt, men altså slet ikke sammenligneligt med udviklingen i Danmark. Dermed ikke sagt at de ikke flytter sig, det gør alle jo over tid, men måske ikke 180° på relativt få år. Jeg gætter på det heller ikke er deres mål. Det må være at være gladere og lykkeligere som Grønlandsk folk, sådan som de nu ønsker det. Og det ligner på mange måder slet ikke det at være dansk, hvorfor jeg synes at din sammenligning ikke giver mening. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jensen jr. 664 Skrevet 17. September, 2023 hrolandj skrev, for 46 minutter siden: Det er åbenbart nødvendigt at råwe ad dig, når du ikke forstår noget så simpelt... Hvad er din pointe? Alt har ændret sig inden for de sidste 10 år, og hvis du havde været der inden for relativt kort tid (10-15 år) så havde du formuleret dig anderledes. Så havde du skrevet, at du vidste, hvordan tingene hænger sammen fordi du først forlod Grønland for nylig. Inden for de sidste 5-10 år har den grønlandske ungdom fået et helt nyt forhold til verden fordi de blandt andet er på internettet og er begyndt at lære om, hvor fæle vi danskere har været (noget, der først er kommet i deres skolebøger for nylig) OG det seksuelle handlemønster i Grønland har også ændret sig inden for de sidste 10-20 år. Iøvrigt var Danmark lige så seksuelt aggressivt som Grønland i 70'erne og 80'erne så du kan ikke rigtigt bruge det til noget, at du kunne få sex deroppe den gang... Det ville du ikke kunne nu, heller ikke selvom du på magisk vis blev samme alder igen, som du var da du tog derop. Jeg ved faktisk hvad jeg taler om. Det er en kulturelt betinget forskel der bunder i det gamle fanger samfunds overlevelse og kampen om at skaffe nye gener til bygden. Kom en fremmed til en bygd blev han bogstavelig tilbudt at besvangre kvinderne så nyt blod kom til stedet. Det bør hindres at den skingre tone kamrer over så jeg er hermed ude af tråden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrolandj Skrevet 17. September, 2023 AB455 skrev, for 53 minutter siden: @hrolandj Er det kendsgerninger du ved noget om personligt eller noget du har læst dig til? Det er såmænd noget Jeg har både læst mig frem til og har personlig erfaring med. Det er dog ikke det emne vi har med at gøre. SIO spurgte til, hvor de kunne finde svar på nogle spørgsmål vedr. Grønland, og @Rejsenetværk kom med et forslag, der blev haglet ned, men som faktisk ér det eneste SIO kan gøre, hvis de vil snakke med myndighedspersoner. Ellers kunne d'herrer, der rakkede et forslag ned, bruge deres ENORME erfaring med Grønlandsk nutidig kultur til at fortælle SIO, hvor de kan finde de informationer de efterspørger.... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3080 Skrevet 17. September, 2023 hrolandj skrev, for 1 time siden: Det er dog ikke det emne vi har med at gøre. Enig og den del af debatten har jeg heller ikke erfaring med, så det var heller ikke det jeg blandede mig i. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg