Hop til indhold
Snadremanden

“Clickbait overskrifter”

Recommended Posts

Tænker egentlig ikke det kan være så svært at lave en anmeldelse eller en efterlysning med en ordentlig overskrift, så man fra starten kan se hvem det drejer sig om og hvor vedkommende holder til.
Om det er dumhed eller dovenskab, der afholder folk fra at præsentere deres indlæg med en med få ord fyldestgørende overskrift, skal jeg lade være usagt. Men det er en uskik som efterhånden bliver mere og mere udbredt herinde, hvilket kan være ret så frustrerende! 
Med et profilnavn og en stedbetegnelse ved man fra starten om indlægget handler om noget man kan bidrage til med oplysninger eller ej. Alt andet er efter min mening irriterende clickbait!

Del dette indlæg

Link til indlæg
jensen jr. skrev, for 4 minutter siden:

"en uskik som efterhånden bliver mere og mere udbredt herinde"

Nej det har vidst altid været et problem Så ikk noget nyt.

Hilsen "ham der"

Nej, det er ikke noget nyt men det sker langt oftere end tidligere, synes jeg at have bemærket. Derfor mit skriv og min frustration …

Jeg kendte også engang en der hed “ham der”, han var lidt en sjov fætter …;):D

Redigeret af Snadremanden

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du prøver at opdrage sexkøbere. Det har jeg for nylig fået oplyst er umuligt :lol:

Tro mig du vil ikke ha bare en dag, med alle de intetsigende beskeder vi piger får. 
Du må jo bare lade være at klikke og svare på de trælse indlæg. Og kun deltage i de indlæg du synes er lavet korrekt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
SweettieDK skrev, for 1 minut siden:

Du prøver at opdrage sexkøbere. Det har jeg for nylig fået oplyst er umuligt :lol:

Tro mig du vil ikke ha bare en dag, med alle de intetsigende beskeder vi piger får. 
Du må jo bare lade være at klikke og svare på de trælse indlæg. Og kun deltage i de indlæg du synes er lavet korrekt. 

Men “hende her” kunne jo sagtens være en hvor jeg kunne give mit besyv med, det ved man jo ikke på forhånd når overskriften er så intetsigende. Men i 90% er det ikke …

Del dette indlæg

Link til indlæg
Snadremanden skrev, for 5 minutter siden:

Men “hende her” kunne jo sagtens være en hvor jeg kunne give mit besyv med, det ved man jo ikke på forhånd når overskriften er så intetsigende. Men i 90% er det ikke …

Det er jeg med på. Men min erfaring er den eneste måde folk “lærer på” er den hårde måde. Hvis de ikke får svar, som i ingen svar fra nogen, kan det være de laver en bedre overskrift næste gang. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
SweettieDK skrev, for 8 minutter siden:

Vil gætte på der kommer mange beskeder fra ensomme mænd, der ikke har mulighed ( økonomisk/fysiks ) for at besøge en gp.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg vil opfordre til at ordet CLICKBAIT banlyses på Eroguide. Vi har allerede alt alt for mange engelske ord i sproget. SKRIV DANSK:::

Del dette indlæg

Link til indlæg
sejer skrev, for 1 minut siden:

Jeg vil opfordre til at ordet CLICKBAIT banlyses på Eroguide. Vi har allerede alt alt for mange engelske ord i sproget. SKRIV DANSK:::

Hvad vil du foreslå i stedet? 

“Lokkendeoverskriftforatfåfolktilatklikkepågenvejen”?!? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
sejer skrev, for 12 minutter siden:

Der er ikke er dansk ord for clickbait. Men omvendt er EG heller ikke en side hvor click giver popularitet eller penge. Så tænker mere overskrifterne bare er ugennemtænkte. 

Redigeret af SweettieDK

Del dette indlæg

Link til indlæg
SweettieDK skrev, for 16 minutter siden:

Der er ikke er dansk ord for clickbait.

Narrefisse? Det viser i øvrigt at udtrykket er brugt forkert. Clickbait lokker med noget, som ikke gå i opfyldelse. Men vi taler om intetsigende overskrifter. Man skal være af en særlig natur for at finde dem lokkende.

Bortset fra det, er fornemmelsen for at der kommer mere nok mere udtryk for at nogle brugere bliver mere irriterede med tiden. Fordi når man har været her længe, er det irriterende at henstillingerne er givet så mange gange, men det bliver ved.

Min fornemmelse er, at omfanget variererer en lille smule, men ikke at tendensen er stigende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, for 33 minutter siden:

Narrefisse? Det viser i øvrigt at udtrykket er brugt forkert. Clickbait lokker med noget, som ikke gå i opfyldelse. Men vi taler om intetsigende overskrifter. Man skal være af en særlig natur for at finde dem lokkende.

Bortset fra det, er fornemmelsen for at der kommer mere nok mere udtryk for at nogle brugere bliver mere irriterede med tiden. Fordi når man har været her længe, er det irriterende at henstillingerne er givet så mange gange, men det bliver ved.

Min fornemmelse er, at omfanget variererer en lille smule, men ikke at tendensen er stigende.

Clickbait er en betegnelse for iøjnefaldende titler og sensationelle overskrifter i online medier, der har til formål at pirre læsernes nysgerrighed, så de klikker på overskriften.”

Min nysgerrighed er nem at pirre og man bliver jo nødt til at klikke på opslaget, hvis man skal få nogen som helt idé om hvem det er der er omtalt. Så der er vel i og for sig intet forkert ved at bruge udtrykket i denne forbindelse. Lokkende er måske så meget sagt …

Det kan godt være jeg generelt er blevet mere irriteret med tiden, men herinde er årsagen den du selv angiver.

Det kan også godt være at tendensen ikke er stigende, men det er sådan jeg oplever det …

Redigeret af Snadremanden

Del dette indlæg

Link til indlæg
SweettieDK skrev, for 1 time siden:

Forskellen er, at der er regler herinde for, hvordan man laver en overskrift. Der er ikke universelle regler om, hvordan man henvender sig til glædespiger ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liv skrev, for 28 minutter siden:

Forskellen er, at der er regler herinde for, hvordan man laver en overskrift. Der er ikke universelle regler om, hvordan man henvender sig til glædespiger ;) 

“Uskrevne” regler/retningslinjer/ønsker fra brugere. Det står ikke i EG’s officielle regelsæt i hvertfald. Uskrevne er med vilje sat i “.” for ja det er skrevet mange gange fra brugere. Men igen ikke en officiel EG regel. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, for 1 time siden:

Narrefisse?

Ah det er nu noget helt andet. Og i sjældne tilfælde korrekt hvis den omtalte GP er en fake. Men overskriften kan ikke være det, en mandlig skribent kan fysisk ikke være det. Og en anmeldelse/efterlysning af en ægte pige er det heller ikke. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
SweettieDK skrev, for 5 minutter siden:

“Uskrevne” regler/retningslinjer/ønsker fra brugere. Det står ikke i EG’s officielle regelsæt i hvertfald. Uskrevne er med vilje sat i “.” for ja det er skrevet mange gange fra brugere. Men igen ikke en officiel EG regel. 

Der har tidligere stået på siden for efterlysninger, at man skal skrive pigens navn og fx by i overskriften, måske er det taget væk?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liv skrev, for 4 minutter siden:

Der har tidligere stået på siden for efterlysninger, at man skal skrive pigens navn og fx by i overskriften, måske er det taget væk?

Kan ikke lige umiddelbart se det i hvertfald. Men ja der har været indlæg fra brugere om det. Men så vidt jeg ved ikke officielt fra staff, og har også lige scrollet de første 4 sider med “meddelelser fra EG”

Del dette indlæg

Link til indlæg
SweettieDK skrev, for 16 timer siden:

Kan ikke lige umiddelbart se det i hvertfald. Men ja der har været indlæg fra brugere om det. Men så vidt jeg ved ikke officielt fra staff, og har også lige scrollet de første 4 sider med “meddelelser fra EG”

Det må være blevet fjernet, det var ellers nyttig info….

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...