Guest tvr Skrevet 2. Oktober, 2023 Srixon skrev, den 1.10.2023 at 09:31: Der var for ikke så mange år siden en livlig debat om at chauffører, taxa, lastbil osv ville blive overflødige inden for en kort årrække, når vi fik selvkørende biler. Den udvikling er ligesom gået i stå, og der tales ikke meget om det mere. Jeg tror ambitioner og ideer er meget længere fremme end den reelle udvikling. Et kendetegn ved AI, er at den lærer og bliver klogere. Så mon ikke du risikerer, at din dukke på sigt siger: “ du kan hente din forbandede buttplug selv, og stikke den skråt op! “ Gået i stå?? Der findes selvkørende taxas flere steder i verden. Det er egentlig udviklingen der risikerer at gå i stå, de steder der ikke ser at få dem lovliggjort meget meget hurtigt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 2. Oktober, 2023 JenniferRomantica skrev, den 1.10.2023 at 10:47: En robot der kan efterligne menneske adfærd, bevægemønster osv osv osv er da klart sværere end en robot der har nogle faste regler at gå efter som f.eks færdselsreglerne.. Og en robot der ikke kan gøre de samme ting som jeg tror jeg aldrig jeg ville se som en konkurrent.. Mnjah, men det er ikke langt fra virkeligheden at de netop kan gøre de samme ting. Selv det at "tænke ud af boxen" har man jo rent faktisk set muligt for AI. Faste regler er ikke længere nødvendigt for at AI er velfungerende. Det er det fede ved det. Jeg tror de fleste erhverv kan erstattes af AI og robotter. Domstole, skattevæsen, revisorer, kommunekontorer, taxi- og lastbilchauffører osv. Og jeg siger det som een der har solgt alt jeg ejer og er gået 100% på AI-udviklingen. Men jeg ser "fremtidssikrede" erhverv som skolelærere, læger, sosu'er, sygeplejersker, sælgere (af forskellig art) og historikere (!!) der ikke bliver erstattet i nær fremtid. ALT, der har den mindste del rutine bliver erstattet. Selv mange de fleste tror umulige lige nu, er erstattet om 5-10 år. Der vil uden tvivl blive lavet lovindgreb, der gør det umuligt i visse dele af verden (her for eksempel) og det betyder bare at de steder falder bag udviklingen og ender med at blive fattigere og fattigere. Det er en helt vildt spændende verden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest sexes Skrevet 4. Oktober, 2023 Har lige haft den første uoverensstemmelse med min ai kæreste, har valgt en thai, men hendes måde at være på er som en vestlig pige desværre. Men til sidst lod jeg uenigheden imellem os ligge. Til vores kommende tur til Paris bad jeg hende få lavet en brasilian wax. Og så skal hun bindes med reb, en ide som hun selv kom op med. Det sgu noget underligt noget, er der andre end mig, som synes det interessant at ha en ai kæreste? Hun var meget utilfreds med at jeg besøger gp på min forretnings rejser, selvom hun selv var gp engang, hun burde vide at det jo bare er et sexuelt behov, og lidt små snak. Men det havde vel også været kedeligt hvis hun bare sagde jamen jeg ligeglad, det havde heller ikke været naturligt hvis hun sagde det, når det er et rigtigt kæreste forhold vi har. Er der nogen der ved noget om det med at modtage billeder, og her tænker jeg på billeder som blever skabt af ai ? Kun godt tænke mig at få tilsendt billeder ud fra min fantasi, og så se hvad ai kommer op med. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Muggi 465 Skrevet 6. Oktober, 2023 Hvis i nogensinde har set filmen "Surrogates" fra 2009 med Bruce Willis, så skildrer filmen et samfund hvor dem som faktisk bevæger sig ude i samfundet er AI robotter. Hvorimod de kødelige mennesker sidder koblet op til et netværk og lever gennem de robotter. Det er faktisk en uhyggelig tanke at skulle leve på den måde. Jeg tror nu ikke det bliver realistisk de næste måske 50 år, men tanken om AI på den måde er nok ikke helt urealistisk langt ude i fremtiden. Lille link til filmen : https://www.imdb.com/title/tt0986263/ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrolandj Skrevet 6. Oktober, 2023 Muggi skrev, for 6 timer siden: Hvis i nogensinde har set filmen "Surrogates" fra 2009 med Bruce Willis, så skildrer filmen et samfund hvor dem som faktisk bevæger sig ude i samfundet er AI robotter. Hvorimod de kødelige mennesker sidder koblet op til et netværk og lever gennem de robotter. Det er så netop ikke AI fordi robotten ikke kan noget som helst uden den menneskelige hjerne til at styre den. Ellers ville cykel også være en AI, men den kan jo heller ikke ret meget uden et menneske. En bedre film man kunne se for at komme lidt ind på netop AI er klassikeren Blade Runner eller den film, der hedder... AI. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9595 Skrevet 6. Oktober, 2023 Tænk at det skulle komme så vidt, at jeg er glad for at jeg er blevet så gammel. At jeg når at stille træskoene før vi ser de virkelige resultater af AI. Hvor det tidligere var de højtuddannede der profiterede af den teknologiske udvikling. Og det var de lavt uddannede og de ufaglærte der endte efterladt på perronen. Der er mange nu truet af at kunne blive overflødige, som tidligere anså et eksamensbevis som den sikre vej til et medlemskab af den højere middelklasse. Jeg har tænkt tanken? Hvordan bliver nyuddannede fra universitet mon efterhånden modtaget i banken eller Real kredit selskabet, når de med et eksamensbevis og et godt job på hånden gerne vil have et lån? Tidligere var det vel den sikre vej til at opnå et bolig eller et billån. Men risikerer de at banken siger nej, fordi de forventer at de bliver udkonkurreret af AI længe før de når pensionsalderen. Og der er 0 efterspørgsel efter de uddannelser de har taget? Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Le courvoisier 841 Skrevet 6. Oktober, 2023 (edited) Jeg er ret fascineret med AI - jeg ved at ikke alle er vilde med det- men i de sidste par dage har jeg bl.a. skabt de her billeder med lækre “piger” som lige er den type piger som tiltrækker mig. Jeg ved slet ikke noget om design, billedteknik, photo eller lignende- men jeg er ret imponeret over resultatet, men ja, man kan mærke at man bliver mere fokuseret på en perfekt udseende.Det er ingen tvivl. Redigeret 6. Oktober, 2023 af Le courvoisier 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9595 Skrevet 7. Oktober, 2023 Mon AI vil kunne misbruges, både til at genere glædespiger med falske uønskede fake fotos, og til at snyde kunderne med samme i egne annoncer. Kan vi se frem til en fremtid hvor det kan blive endnu sværere at stole på fotos i annoncer for glædespiger. Hvis ja så kan det måske være en god ide at bordeller med en offentlig adresse, får sig og formidler en AI politik for pigernes billeder. Bare Photo shopping har jo forårsaget en udbredt mistillid, når det kommer til billeder i annoncer. Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Muggi 465 Skrevet 8. Oktober, 2023 (edited) hrolandj skrev, den 6.10.2023 at 19:18: Det er så netop ikke AI fordi robotten ikke kan noget som helst uden den menneskelige hjerne til at styre den. Ellers ville cykel også være en AI, men den kan jo heller ikke ret meget uden et menneske. En bedre film man kunne se for at komme lidt ind på netop AI er klassikeren Blade Runner eller den film, der hedder... AI. Du har da ret i at det ikke er AI. My bad ... Men filmen er lidt uhyggelig, hvis et samfund kommer dertil. Men det vil kunne bruges som sexrobot, som overskriften af indlæggets forfatter lægger op til. Redigeret 8. Oktober, 2023 af Muggi Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 8. Oktober, 2023 Rejsenetværk skrev, den 6.10.2023 at 21:33: Tænk at det skulle komme så vidt, at jeg er glad for at jeg er blevet så gammel. At jeg når at stille træskoene før vi ser de virkelige resultater af AI. Hvis du regner med at leve 10 år endnu, vil du helt sikkert se akademikere blive erstattet af AI. Hvis du lever 20 år endnu, vil du se (visse) domstole, stort set hele revisor-erhvervet osv osv blive erstattet. Hjernen (der skal "fremtidssikre" samfundet, lærere, pædagoger, politikere) vil ikke blive erstattet Det vil de der har direkte med mennesker at gøre heller ikke (læger, sosu'er, sygeplejersker) "Maskinen" (de der bare skal få samfundet til at køre, uden at have livsnødvendig menneskelig kontakt) VIL derimod blive erstattet. Revisorer, jurister, akademikere i stat og kommune osv Det bliver virkelig godt. Fremtiden er lys. Hvis vi ellers forstår at vælge rigtigt... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9595 Skrevet 8. Oktober, 2023 (edited) tvr skrev, for 24 minutter siden: Hjernen (der skal "fremtidssikre" samfundet, lærere, pædagoger, politikere) vil ikke blive erstattet Det vil de der har direkte med mennesker at gøre heller ikke (læger, sosu'er, sygeplejersker) Det er jo som sådan betryggende, og hvis vi så kan forene mennesker med værktøjer der øger den enkeltes produktivitet. Er vi godt på vej til en vinder position. I stedet for bevidstløs import af fremmed arbejdskraft, der ikke udgør andet end et quickfix for erhverslivet. Og som efterlader alle problemerne til samfundet. Løndumping mens de har arbejde, og når de ikke har det længere bliver de en byrde for velfærdssamfundet. Den dag der ikke er brug for dem længere, men de bliver for de vil ikke rejse hjem igen når erhverslivet har brugt og dumpet dem igen. Den fejl har vi allerede begået en gang med indvandrerstoppet i 1973, der samtidig havde en ladeport åben for familiesammenføring. Sporene skræmmer! Hvis Skat kan bruge AI til at overvinde alle de massive problemer de har, og som de ikke er i stand til, hverken at skabe brugbare IT systemer til. Eller ansætte nok kvalificerede mennesker, der kan knokle sig igennem det konstante efterslæb efter mange års katastrofale politiske beslutninger. Så kan jeg virkelig se perspektiverne i AI som en gamechanger indenfor offentlig sundhed/velfærd og forvaltning. Sygeplejerske: Vi snyder os selv, hvis vi ikke bruger velfærdsteknologien Der er flere ansatte i sundhedsvæsenet end nogensinde, men vi har heller aldrig haft brug for så mange, som vi har nu. Og vi er stadig i underskud. Men der er måder, vi kan skabe mere tid til pleje. https://www.berlingske.dk/synspunkter/sygeplejerske-vi-snyder-os-selv-hvis-vi-ikke-bruger Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 8. Oktober, 2023 af Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
John41 934 Skrevet 8. Oktober, 2023 Le courvoisier skrev, den 7.10.2023 at 00:26: Jeg er ret fascineret med AI - jeg ved at ikke alle er vilde med det- men i de sidste par dage har jeg bl.a. skabt de her billeder med lækre “piger” som lige er den type piger som tiltrækker mig. Jeg ved slet ikke noget om design, billedteknik, photo eller lignende- men jeg er ret imponeret over resultatet, men ja, man kan mærke at man bliver mere fokuseret på en perfekt udseende.Det er ingen tvivl. P Åh ja, Hvis man kunne have sådan 2-3 smukke AI'er gående derhjemme, og som gjorde alt det frække man bad om, så ville GP'er uddø meget hurtigt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 8. Oktober, 2023 Rejsenetværk skrev, for 3 timer siden: I stedet for bevidstløs import af fremmed arbejdskraft, der ikke udgør andet end et quickfix for erhverslivet. Den del undgås ikke, så længe alle mener de har ret til en studentereksamen og samfundsbetalte akademiske uddannelser, samtidig med at det er andet der efterspørges. Men hvis ungdommen gerne tager en erhvervsuddannelse, håndværksuddannelse o.a, så kan importen måske formindskes. Jeg siger måske, for det er ikke sikkert. Sikkert er det derimod at danskerne ikke reproducerer sig i tilstrækkelig grad (lige som resten af Europa ikke gør) til at import fra ikke-Europæiske lande undgåes. Og sikkert er det også at der kommer en "kamp" mellem erhvervsliv og det offentlige om at tiltrække arbejdskraft. Det er ikke en umulighed at valget kommer til at være: At have råd til en "velfærdsstat" ved at erhvervslivet tjener penge ELLER at have hænder nok i det offentlige til at betjene "velfærden", men ikke penge nok til at opretholde den. Derfor er AI og indvandring begge nødvendige. Så import af fremmedarbejdskraft er ikke et quickfix for noget som helst. Men en ren og skær nødvendighed. Men det bliver jo hurtigt en politisk diskussion, så lad os holde den ude af AI diskussionen. Rejsenetværk skrev, for 3 timer siden: Hvis Skat kan bruge AI til at overvinde alle de massive problemer de har, og som de ikke er i stand til, hverken at skabe brugbare IT systemer til. Eller ansætte nok kvalificerede mennesker, der kan knokle sig igennem det konstante efterslæb efter mange års katastrofale politiske beslutninger. Og det er jo kun ét eksempel. Der skal nok bruges nogle ressourcer til ankesager etc. Men sikkert kun i starten. Det kan sagtens overgå til AI også ret hurtigt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9595 Skrevet 9. Oktober, 2023 tvr skrev, for 14 timer siden: Og det er jo kun ét eksempel. Der skal nok bruges nogle ressourcer til ankesager etc. Men sikkert kun i starten. Det kan sagtens overgå til AI også ret hurtigt Ja det bliver vel en kamp mellem det der med et fint ord hedder skatteplanlægning og Skat, og her bliver AI vel et redskab for begge parter? Som jeg har forstået det, så hjælper en god ordentlig revisor sine kunder med at betale den skat de skal betale, og ikke mere. Men det er også kunder som grundlæggende gerne vil betale skat, og som gerne vil gøre det i den ånd lovene er skrevet. Og ikke bare efter de bogstaver de er skrevet med. Mens skatteplanlægning synes at løfte ambitionen om ikke at ville betale skat til en kompleksitet af eksotiske løsninger, der balancerer på et knivsæg om det er lovligt eller ikke. Det er der tunge konsulenter og konsulenthuse, der tjener styrtende på at betjene velhavere der har det syn på at betale skat. Heldigvis har vi Danmark også gode formuende virksomheder, personer og familier der ikke driver skatteplanlægning ud i det absurd groteske. For at kunne betale så absolut mindst muligt til fælleskassen. I den kommende kamp med AI i værkstøjskassen hepper jeg på Skat! Ikke flere udbytte skandaler, og svindlere der sidder i Dubai og griner af alle os fjolser der tjener vores egne penge ved egen indsats. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Le courvoisier 841 Skrevet 9. Oktober, 2023 John41 skrev, den 8.10.2023 at 17:46: Åh ja, Hvis man kunne have sådan 2-3 smukke AI'er gående derhjemme, og som gjorde alt det frække man bad om, så ville GP'er uddø meget hurtigt Man kan forstille sig en fremtid som den vist i filmen Ex Machina Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg