SweettieDK 1203 Skrevet 16. November, 2023 Hvis jeg skulle tage lidt rundt i landet ville jeg klart vælge et sommerhus med lidt afstand til andre huse. Har kigget på et par stykker. Min bekymring kunne være f.eks vandet. Ofte har sommerhuse kun en lille varmt vands anlæg. Og hvis jeg skal bade før ankomst, kunden ved ankomst, måske igen når han er færdig. Mig i bad igen osv. Tænker på mine erfaringer fra familie ferier der måtte vi fordele os morgen og aften. Ikke sjovt at være nummer 3 i rækken hvis alle lige ville i bad inden f.eks restaurant besøg. Hvad gør I andre. Undlader at tilbyde bad. Og evt kun vask af udstyret ved håndvasken? Og ja ved godt de fleste udlejere vil være negative hvis de opdager formålet med opholdet. Men ville tage mit laklagen og masser af sengetøj med til skift mellem kunder. Så der ville ikke komme kropsvæsker på deres madras ect. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frodige Ida 5255 Skrevet 16. November, 2023 Jeg giver mere i leje så der ikke er begrænsning på bad. Gider ikke de billige skod sommerhuse med begrænsninger. Så bad har aldrig været et problem . Hvis huset varmes op med oliefyr er det aldrig et problem . Med det med naboer er nok det sværeste at forudse hvor tæt husene ligger. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Blækspruttemanden 718 Skrevet 16. November, 2023 Kære søde Sweeattie Tænk ikke over hvad udlejer siger hvis du har betalt som aftalt, ryddet op som aftalt og de iøvrigt ikke har inkorporeret indvendinger i annoncen vedr. det du har tænkt dig at bruge det til. Men spørg da bare om hvordan vandet opvarmes, så ved du om det er oliefyr, og hvis de siger en vandkedel, så spørg om hvor stor den er. Så får du en idé om det du søger, uden at spørge direkte... Hvorom alting er, så holder jeg med dig lige meget hvad 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Miza 972 Skrevet 16. November, 2023 Jeg synes det er svært at finde et sommerhus der lever op til alle krav. F.eks skal der jo være dobbeltseng, enkeltsenge er nogo. Men man kan finde adressen på google maps og via satelitview tjekke hvor langt det er fra andre huse. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 1203 Skrevet 16. November, 2023 Frodige Ida skrev, for 6 minutter siden: Hvis huset varmes op med oliefyr Ok det må jeg kigge efter i beskrivelsen så. Synes nu hvis jeg zommer godt ind på kortet så kan jeg se omrids af husene. Og kigger på billederne af der udvendige/haven om det er godt afskærmet. Men jo lidt et sats. Der hvor jeg er fast er tæt til naboer. Ingen problem. Men vil ikke skabe unødige uenigheder med udlejningsfirma. I forhold til støj og trafik til og fra huset. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 1203 Skrevet 16. November, 2023 Miza skrev, for 2 minutter siden: finde et sommerhus der lever op til alle krav. Ja det er lidt tricky. Havde også håbet på en weekend. Burde være muligt (eller var før i tiden) uden for høj sæson. Men mange jeg lige har kigget på kræver leje en hel uge. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Miza 972 Skrevet 16. November, 2023 Hvis du vil nøjes med et par dage skal du søge på last minute, max 28 dage frem, så kommer der en del hits. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Julie_SødeTøs Skrevet 16. November, 2023 SweettieDK skrev, for 6 minutter siden: Ja det er lidt tricky. Havde også håbet på en weekend. Burde være muligt (eller var før i tiden) uden for høj sæson. Men mange jeg lige har kigget på kræver leje en hel uge. På Feline.dk kan man vælge fra 2 overnatninger. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 6993 Skrevet 16. November, 2023 SweettieDK skrev, for 20 minutter siden: Hvis jeg skulle tage lidt rundt i landet ville jeg klart vælge et sommerhus med lidt afstand til andre huse. Har kigget på et par stykker. Min bekymring kunne være f.eks vandet. Ofte har sommerhuse kun en lille varmt vands anlæg. Og hvis jeg skal bade før ankomst, kunden ved ankomst, måske igen når han er færdig. Mig i bad igen osv. Tænker på mine erfaringer fra familie ferier der måtte vi fordele os morgen og aften. Ikke sjovt at være nummer 3 i rækken hvis alle lige ville i bad inden f.eks restaurant besøg. Hvad gør I andre. Undlader at tilbyde bad. Og evt kun vask af udstyret ved håndvasken? Og ja ved godt de fleste udlejere vil være negative hvis de opdager formålet med opholdet. Men ville tage mit laklagen og masser af sengetøj med til skift mellem kunder. Så der ville ikke komme kropsvæsker på deres madras ect. Kære SweettieDK Det med det varme vand - forventning om et varmt bad og så i stedet for få en "kold afvaskning" - er der sgu ikke meget ved Spørg udlejer om hvad er der af varmt vand fordi du får besøg af familie som også skal bade uden at det hele ender som koldt vand. Hvis det er en lille EL vandvarmer på de omkring 25 - 30 l og selvom den er skruet til max temperatur - - - så er dens kapacitet altså tvivlsom ved et langt bad eller kort tid mellem dine herrebesøg. Jeg har selv været bruger af sådan en lille skod vandvarmer i et par måneder - - det var også 2 måneder med KORTE bad - - gæt selv hvorfor Mere sikker er en 60 L eller 100 L når der er skruet op til max temperatur. Det er hvad jeg kan hjælpe dig med - - Håber du kan bruge det Bedste hilsner Nye tider - - og lige ! - du kan jo også have en "buffer" - ja en 3 - 4 grøder m ed varmt vand på komfuret - just en case Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 1203 Skrevet 16. November, 2023 Nye tider skrev, for 8 minutter siden: Det med det varme vand - forventning om et varmt bad og så i stedet for få en "kold afvaskning" - er der sgu ikke meget ved Ja lige præcis. Føj. Og du bekræfter blot min bekymring. Må undersøge det nøje. Men dejligt der åbenbart findes huse med oliefyr unden problemer. Må opsnuse dem. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18183 Skrevet 16. November, 2023 Hvis du er interesseret så kan jeg godt komme med nogle bud på nogle steder der godt nok ikke er sommerhuse men som er okay med at man arbejder derfra.. Min erfaring er at det sjældent kan betale sig super meget at tilbringe for mange dage det samme sted.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 1203 Skrevet 16. November, 2023 JenniferRomantica skrev, for 12 minutter siden: Hvis du er interesseret så kan jeg godt komme med nogle bud på nogle steder der godt nok ikke er sommerhuse men som er okay med at man arbejder derfra.. Min erfaring er at det sjældent kan betale sig super meget at tilbringe for mange dage det samme sted.. Det må du gerne så kan jeg kigge og overveje det. Men tænker de første par gange jeg vælger sommerhus, så kan jeg også få fornemmelsen af måske bare et par timers ferie væk fra familie og forpligtelser. og resten arbejde. Og skulle det floppe totalt med manglende fremmøde så kan jeg nyde fritiden et ordentligt sted. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frodige Ida 5255 Skrevet 16. November, 2023 SweettieDK skrev, for 27 minutter siden: Det må du gerne så kan jeg kigge og overveje det. Men tænker de første par gange jeg vælger sommerhus, så kan jeg også få fornemmelsen af måske bare et par timers ferie væk fra familie og forpligtelser. og resten arbejde. Og skulle det floppe totalt med manglende fremmøde så kan jeg nyde fritiden et ordentligt sted. Præcis derfor jeg lejer sommerhuse fremfor moteller og lejligheder mm når jeg er væk flere dage ad gangen. Friheden til at leve lidt (Normalt) når man er på vagt. Friheden til at hygge i køkkenet, gåture med og uden hund eller bare det at nyde kaffen udendørs . Det er så skønt en måde at arbejde på. Og så kik efter et sted med vaskemaskine og rent luksus en tørretumbler . Jeg har aldrig forstået hvordan de piger der rejser fra det ene motel og lignende til anden, holder sig kørende med friske håndklæder mm. Der er altså en grænse for hvor mange der bliver udleveret til vores forbrug. Nej find du et lækket sommerhus og nyd opholdet og dine gæster i ordnet forhold 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Danskeblondeemma 484 Skrevet 17. November, 2023 JenniferRomantica skrev, for 8 timer siden: Hvis du er interesseret så kan jeg godt komme med nogle bud på nogle steder der godt nok ikke er sommerhuse men som er okay med at man arbejder derfra.. Min erfaring er at det sjældent kan betale sig super meget at tilbringe for mange dage det samme sted.. Kæreste Jennifer Du må meget gerne sende en opdateret liste til mig - du har før givet gode fifs knus Emma 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jyske Coco Erotik massør 242 Skrevet 17. November, 2023 Da jeg arbejde og tog rund i landet, ved leje af sommerhuse, skulle sommerhuset ellers ikke været for billig, jeg have den i flere dage og tilbød forskellige massage typer, så det med nok vand var også vigtig og var ikke et problem. Det med nabo huse er ja vigtig, samt der både er vaske og tørremaskine, jeg have jo meget vasketøj hverdag. Sommerhus vindruer, Sug ind på billerne og se ud, er der naboer at se, se på Google kort både tegning og satellit foto, hvordan omgivelserne er. Alt det affald der have med mit arbejde tog jeg med derfra, og smid pæn af ved en skraldespand på vejen hjem. Jeg have næsten hver gang brug for at flytte nogle møbler, så jeg fik plads til min massagebrik mm af massage udstyr. Og når jeg have pakket mit udstyr i bilen, satte jeg sommerhuset møbler pæn på plads. Vil du bruge stuen, vær Obs på om der manglede gardiner i vinduerne. Kommer der ude vindue vask hold en pause i mens. Er der nabo tag i mod dine gæster med hvor dejlig du kunne komme til frokost, øv Lise ikke kunne komme med, mm. Få det til at se alm ud. Ude for ferie er okay sommerhuse til at leje for fin beløb, lej fra søndag/mandag til omkring torsdag/fredag både pga pris men også der ikke er så mange de i, de andre sommerhuse frem for i weekenden. Vælge sommerhuse områder der er central i landet. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13951 Skrevet 17. November, 2023 (edited) Nye tider skrev, for 11 timer siden: Hvis det er en lille EL vandvarmer på de omkring 25 - 30 l og selvom den er skruet til max temperatur - - - så er dens kapacitet altså tvivlsom ved et langt bad eller kort tid mellem dine herrebesøg. Her bruger jeg kun en 30 ltr. el-vandvarmer (mange moderne sommerhuse/ferielejligheder har evt. istedetfor gennemstrømningselvandvarmere og man har næsten uendeligt med varmt vand - men bemærk lige at strømforbruget så også kan løbe løbsk) - og det er alt rigeligt, medmindre man: 1. Skruer helt op og tager meget lange og varme bade, som iøvrigt er skadelige for både hud og hår 2. ikke udnytter det kolde vand som står i ledningerne til en begyndene vask af de nedre regioner 3. ikke afslutter badet med efterhånden at skrue mere og mere ned for det varme vand og tilsidst afslutter med en kold afskyldning af de nedre regioner + evt. rengøring af gulvet. 4. mange går hurtigt i bad lige efter hinanden Ved besøg hos en glædespige, har man som regel allerede taget et bad hjemmefra - derfor er et kort opfriskende bad af de nedre regioner alt rigeligt, men der kan være glædespiger, der føler en sådan afsky for deres job og dem de nødtvungent er intimt sammen med at de føler de har et behov for varme bade på ½ timer eller mere for at vaske "skammen" af sig. Ligelede kan der også være mænd, der efter at have været sammen med en glædespige med kraftig parfumeduft eller afsmittende læbestift har trang til et længerevarende bad, inden de skal hjem til konen. Desværre har de fleste udlejningsbureauer af sommerhuse en politik med kun at udleje i hele uger ad gangen. Lej derfor hellere et feriehus, ferielejlighed igennem alternative bureauer som f.eks. Airbnb, så kan man som regel nøjes med kun at leje de dage - oftest hverdage, man ønsker (hverdage er ofte også de dage, hvor der er mindst aktivitet i sommerhusområder, medmindre det er decideret pensionisthuse) - og hvis man læser anmeldelser får man også ofte en ide om forholdene og her ville jeg til prostitutionsformål, fremfor mængden af varmt vand - hellere bide mærke i beskrivelser af sengen: om den knirker, om det er 2 sammensatte senge eller en rigtig dobbeltseng i god kvalitet med en ordentlig topmadras. Derudover ville jeg kikke efter om der er andre møbler, der er egnede til forskellige former for seksuel udfoldelse - eller nemt kan ændres til det: f.eks. cafestole, lave lænestole, sofaer med løse hynder, solide spiseborde, massagebænk - evt. badekar, Jacuzzi - kræver dog begge en rimelig stor mængde varmt vand og findes oftest kun i dyrere lejemål. Redigeret 17. November, 2023 af Jernsvinet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Miza 972 Skrevet 17. November, 2023 Jernsvinet skrev, for 23 minutter siden: Desværre har de fleste udlejningsbureauer af sommerhuse en politik med kun at udleje i hele uger ad gangen. Lej derfor hellere et feriehus, ferielejlighed igennem alternative bureauer som f.eks. Airbnb, så kan man som regel nøjes med kun at leje de dage - oftest hverdage, man ønsker (hverdage er ofte også de dage, hvor der er mindst aktivitet i sommerhusområder, medmindre det er decideret pensionisthuse) Hvis man kun ønsker et par dage kan man stadig sagtens bruge dancenter.dk og cofman.com, blot nøjes med at kigge max 28 dage frem, så kommer der masser af hits. 28 dage er nemlig den periode hvor der låses op for korttidsleje. Længere end 28 dage frem er de fleste huse låst til hele uger og med bestemt skiftedag, enten lørdag eller søndag. Men ja airbnb er også en mulighed, helt sikkert. Jeg kunne sagtens være interesseret i at gå sammen med en eller flere piger om at leje et lækkert hus hvor vi kan modtage gæster. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrolandj Skrevet 17. November, 2023 Mulig 'afsporing af tråd', men lidt vigtigt så det ikke kommer som en overraskelse; Det er faktisk ikke lovligt at benytte et Sommerhus/fritidsbolig, der udlejes kommercielt til erhvervsformål, og specifikt ikke prostitution. Sommerhus og hotelværelser går under samme kategori. Et privatejet sommerhus eller en AirBnB er 'lovligt' i juridisk forstand, og der er ikke ret meget ejeren kan gøre ved det, men hvis sommerhuset er ejet af en virksomhed kan I få bøder af politi-myndigheden og/eller erstatningskrav fra virksomheden, der ejer sommerhuset. Bare så det ikke kommer som en overraskelse, hvis I bruger sommerhuse, der er ejet af virksomheder til udlejning. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
dfreak 192 Skrevet 17. November, 2023 2 personer kan godt badevlige efter hinanden med en 30l beholder (hvis det ikke er for langt) med en 100l beholder er det intet problem, vandet i beholderen er ca. 55˚c og det vand du står under er sikkert ikke mere end 37˚ så der er faktisk langt mere vand end man lige tror til rådighed. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 17. November, 2023 Jeg ved godt det virke lidt dobbeltmoralsk. Jeg besøger jo selv piger..... Men jeg har også et sommerhus, som jeg periodevis har udlejet. En enkelt gang er det blevet brugt af piger til at modtage besøg. En nabo lugtede lunten. Jeg kunne selv se på min app at huset brugte RIGTIG meget strøm (med vaskemaskine og tørretumbler kørende til at vaske håndklæder etc) - varme er ikke el, så der er ikke så mange muligheder for at bruge SÅ meget strøm...... Og da naboen så bekræftede hvad der var gang i, fik jeg meget hurtigt dancenter til at komme forbi et par gange. Havemanden kom også for at slå græs. Som @hrolandj skriver, er det meget lidt ejeren kan gøre. MEN jeg har heldigvis fået ind i min kontrakt at jeg ikke vil se mit hus udlejet til andet end ferie og at huset helt specifikt ikke må bruges til håndværkere og prostitution. Så jeg jeg gå efter bureauet. Og beder dem møde op på adressen for at vise dem hvad det drejer sig om..... Der går ikke længe før der ingen besøgende kommer. Og så løser problemet ligesom sig selv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 1203 Skrevet 17. November, 2023 Blækspruttemanden skrev, for 19 timer siden: og de iøvrigt ikke har inkorporeret indvendinger i annoncen vedr. det du har tænkt dig at bruge det til. Efter du skrev det har jeg været ekstra opmærksom på det og ingen har skrevet noget om det. (Tænkt så langt at det er et nødvendigt fravalg). Til gengæld frabeder mange sig grupper af unge, forståeligt. Til gengæld blev jeg først lidt hmm. For et sted stod der håndværker frabedes. Mine tanker gik. Hvad hvorfor må man ikke arbejde som håndværker og leje huset. Er de bange for nogen gratis laver deres hus… Næste gang jeg stødte på det stod der så håndværker grupper. Og så faldt ti øren. Grupper der er på opgave rundt i landet og har brug for et sted at sove. Og fatter det stadig ikke eller rettere har ingen forståelse for det. Hvad er de bange for. De kommer træt fra job sover står op og kører igen. Og tænker da ærligt talt de fleste har fornuft nok til at tage fodtøj og beskidt arbejdstøj af inden de vader ind i de “fine” møbler. Det blev så et gevaldigt sidespor fra min egen tråd. Men jøsses mit temperament nåede lige det røde felt. Kan lige se dem sidde og føle sig åh så rige. Åh vi har råd til at eje sommerhus. Og fy føj da de fattige beskidte håndværkere, nej nej ikke i vores fine sommerhus. Kan i se røgen fra min kortslutning. Ender muligvis med at vælge et hus med netop den kommentarer bare for at kunne fryde mig over deres uvidenhed mens jeg er der. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Blækspruttemanden 718 Skrevet 17. November, 2023 SweettieDK skrev, for 3 minutter siden: Efter du skrev det har jeg været ekstra opmærksom på det og ingen har skrevet noget om det. De kommer træt fra job sover står op og kører igen. Og tænker da ærligt talt de fleste har fornuft nok til at tage fodtøj og beskidt arbejdstøj af inden de vader ind i de “fine” møbler. Det blev så et gevaldigt sidespor fra min egen tråd. Men jøsses mit temperament nåede lige det røde felt. Kan lige se dem sidde og føle sig åh så rige. Åh vi har råd til at eje sommerhus. Og fy føj da de fattige beskidte håndværkere, nej nej ikke i vores fine sommerhus. Kan i se røgen fra min kortslutning. Kære Sweetie Jeg tror du bliver hidsig på sommerhusejerne uden grund. Det de mener med håndværkere, er ikke 2- 3 fredelige danske håndværkere som lige skal sove ud efter én dags arbejde og drikke 3 bajere inden de snorker igennem. Med håndværkere tænker de f.eks. en gruppe polske, eller især rumænske håndvære, hvor der komme 10 mennesker og overnatter på et sted med plads til 6. Det er helt normalt at man i Danmark underbetaler dem massivt og får dem til at overnatte steder som bliver overbelagt. Så inden du bliver sur på udlejerne, så forestil dig 10 østeuropæiske håndværkere som lover de nok skal rydde op efter sig Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SweettieDK 1203 Skrevet 17. November, 2023 Blækspruttemanden skrev, for 5 minutter siden: Kære Sweetie Jeg tror du bliver hidsig på sommerhusejerne uden grund. Det de mener med håndværkere, er ikke 2- 3 fredelige danske håndværkere som lige skal sove ud efter én dags arbejde og drikke 3 bajere inden de snorker igennem. Med håndværkere tænker de f.eks. en gruppe polske, eller især rumænske håndvære, hvor der komme 10 mennesker og overnatter på et sted med plads til 6. Det er helt normalt at man i Danmark underbetaler dem massivt og får dem til at overnatte steder som bliver overbelagt. Så inden du bliver sur på udlejerne, så forestil dig 10 østeuropæiske håndværkere som lover de nok skal rydde op efter sig Ja ok, det havde jeg så ikke lige tænkt. Men omvendt de skal jo også være et sted. Hoteller har de jo slet ikke råd til. Meget kunne løses ved alle behandlede hinanden ordentligt, og i dette tilfælde de ikke blev underbetalt. Når de kommer og løser mange af de “lorte” opgaver vi danskere ikke selv gider. Det kunne også være et krav arbejdsgiver skulle stille sove/opholdssted til rådighed når de kommer for at arbejde. Men nu skal jeg undlade at gøre min debat politisk. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pite 3295 Skrevet 17. November, 2023 SweettieDK skrev, for 18 timer siden: Ja lige præcis. Føj. Og du bekræfter blot min bekymring. Må undersøge det nøje. Men dejligt der åbenbart findes huse med oliefyr unden problemer. Må opsnuse dem. Et oliefyr er ingen sikkerhed, da der også kan være en lille varmvandsbeholder. Hvis du vælger at bruge https://www.cofman.com/ kan du vælge helt ned til 2 overnatninger. En ledetråd kan være nyere huse med plads til 6-8 personer, der er der en større varmvandsbeholder. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pite 3295 Skrevet 17. November, 2023 SweettieDK skrev, for 33 minutter siden: Og fy føj da de fattige beskidte håndværkere, nej nej ikke i vores fine sommerhus. Kan i se røgen fra min kortslutning. Ender muligvis med at vælge et hus med netop den kommentarer bare for at kunne fryde mig over deres uvidenhed mens jeg er der. Jeg har i tidens løb haft flere håndværkergrupper i mine huse, nogle kan godt finde ud af det, andre er totalt ligeglade og splitter dit hus totalt ad. Og ingen vil betale for skaderne og huset er lejet via dækfirmaer hvor der ingen værdi er, så nej ingen håndværker i mine huse mere. Har prøvet, det kostede 180000 kr. i reparation og mine egne arbejdstimer fik jeg ikke en rød reje for. Bare lige for forståelsen skyld nævner jeg lige det der var ødelagt: Huller i vægge, samtlige møbler, toilet, vask, bruser, spa, saunaovn, vaskemaskine, tørretumbler, senge, lamper, køkkenbordsplade, køkkenlåger, kogeplade, begge skuffer til opvaskermaskinen, og så lå der et bjerg af byggeaffald uden for huset. Har lukket for udlejning fra Efterårs ferien til Påske. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg