Hop til indhold
Nye tider

Julemanden har læst med

Recommended Posts

Hej derude:)

Jeg kan oplyse at Julemanden hele 2023 har læst med herinde i alt hvad alle har skrevet  - alle og alt  (ingen nævnt - ingen glemt)

Han skal lige have have de sidste få timer med.

Hans konklusion er allerede, at i alle efter Nytår med posten vil modtage en Ordbog og en Fremmedordbog

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Nye tider skrev, for 14 minutter siden:

at i efter Nytår

Det skal være I :lol: Godt nytår du gamle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Pedersendk
Nye tider skrev, for 22 minutter siden:

Nogen skal måske endda have en dobbelt ordbog? :ph34r:

Godt nytår ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nye tider skrev, for 27 minutter siden:

Hej derude:)

Jeg kan oplyse at Julemanden hele 2023 har læst med herinde i alt hvad alle har skrevet  - alle og alt  (ingen nævnt - ingen glemt)

Hans konklusion er allerede, at i alle efter Nytår med posten vil modtage en Ordbog og en Fremmedordbog

Det lyder da som en god idé - måske han også har en bog eller to omkring tegnsætning samt brugen af store bogstaver.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nye tider skrev, 1 time siden:

kan oplyse at Julemanden hele 2023 har læst med herinde i alt hvad alle har skrevet  - alle og alt 

...derfor har julemanden denne besked til alle herinde:

1333790404_images(10).jpeg.b2248afd6a0c984ac8e5a33c6f9af16c.jpeg

Knald godt nytår  :-P

Ps min retstavningsordbog er gammel og slidt, så ønsker mig en ny, hvis det ikke er for sent? ;) :rolleyes: :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Cruise skrev, for 2 minutter siden:

...derfor har julemanden denne besked til alle herinde:

1333790404_images(10).jpeg.b2248afd6a0c984ac8e5a33c6f9af16c.jpeg

Knald godt nytår  :-P

Ps min retstavningsordbog er gammel og slidt, så ønsker mig en ny, hvis det ikke er for sent? ;) :rolleyes: :lol:

Det er min sgu også - så derfor ser jeg også jeg frem til at kigge i postkassen efter Nytår;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Only_by_Night skrev, den 31.12.2023 at 13:31:

Det lyder da som en god idé - måske han også har en bog eller to omkring tegnsætning samt brugen af store bogstaver.

Og måske også en bog om hvornår man anvender "om" og "omkring" ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
xaxa skrev, for 17 minutter siden:

det er simpelthen grufuldt. Jeg kan ikke helt gennemskue om Erik Hansen er sarkastisk eller rent faktisk mener det.

God sarkasme er vel lige præcis dér, hvor du er i tvivl. 

Bortset fra det, jeg synes det er pragtfuldt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Nye tider skrev, den 31.12.2023 at 12:58:

Med posten???? Det troede jeg folk var holdt op med. Der er 0pct chance for at jeg kommer til at bruge de bøger hvis de findes fysisk. Digitalt, tjah måske.... men som fysiske bøger, der lugter, fylder, samler støv??? Ikke hos mig, tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
xaxa skrev, for 8 minutter siden:

det er simpelthen grufuldt. Jeg kan ikke helt gennemskue om Erik Hansen er sarkastisk eller rent faktisk mener det.

Har selv brugt "omkring" i den udvidede betydning.

Sidder og skriver på et foredrag, som i oplæget hedder "Om XX", XX er en ting. Men da der er mange mulige og intersante tangenter kunne det godt være at det ender med at hedde "Omkring XX" eller måske "XX og omliggende herreder"

Skjold.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har hørt et interview af en skolelærerinde, der mente at man "skulle have respekt omkring læringsprocessen". Der kastede jeg op i munden...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
xaxa skrev, for 6 minutter siden:

Jeg har hørt et interview af en skolelærerinde, der mente at man "skulle have respekt omkring læringsprocessen"

Fantastisk. Hun mente simpelt hen at respekt var på sin plads heeeeeeele vejen omkring den process dér....  Men ingen respekt for den ??

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...