Nye tider 6826 Skrevet 31. December, 2023 (edited) Hej derude Jeg kan oplyse at Julemanden hele 2023 har læst med herinde i alt hvad alle har skrevet - alle og alt (ingen nævnt - ingen glemt) Han skal lige have have de sidste få timer med. Hans konklusion er allerede, at i alle efter Nytår med posten vil modtage en Ordbog og en Fremmedordbog Redigeret 31. December, 2023 af Nye tider 1 1 6 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 31. December, 2023 Nye tider skrev, for 14 minutter siden: at i efter Nytår Det skal være I Godt nytår du gamle Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Pedersendk Skrevet 31. December, 2023 Nye tider skrev, for 22 minutter siden: Han skal lige have have de sidste få timer med. Nogen skal måske endda have en dobbelt ordbog? Godt nytår Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lille_peter 2413 Skrevet 31. December, 2023 En hver fugl synger med sit næb, ingen er fejl fri heller ikke lektor blomme / @Nye tider Man blive ikke større af at træde på andre......... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Only_by_Night 241 Skrevet 31. December, 2023 Nye tider skrev, for 27 minutter siden: Hej derude Jeg kan oplyse at Julemanden hele 2023 har læst med herinde i alt hvad alle har skrevet - alle og alt (ingen nævnt - ingen glemt) Han skal lige have have de sidste få timer med. Hans konklusion er allerede, at i alle efter Nytår med posten vil modtage en Ordbog og en Fremmedordbog Det lyder da som en god idé - måske han også har en bog eller to omkring tegnsætning samt brugen af store bogstaver. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Cruise 1075 Skrevet 31. December, 2023 Nye tider skrev, 1 time siden: kan oplyse at Julemanden hele 2023 har læst med herinde i alt hvad alle har skrevet - alle og alt ...derfor har julemanden denne besked til alle herinde: Knald godt nytår Ps min retstavningsordbog er gammel og slidt, så ønsker mig en ny, hvis det ikke er for sent? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 6826 Skrevet 31. December, 2023 Cruise skrev, for 2 minutter siden: ...derfor har julemanden denne besked til alle herinde: Knald godt nytår Ps min retstavningsordbog er gammel og slidt, så ønsker mig en ny, hvis det ikke er for sent? Det er min sgu også - så derfor ser jeg også jeg frem til at kigge i postkassen efter Nytår 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TordenSkjold 354 Skrevet 31. December, 2023 Hvis I har god tid har DR lavet en "stilguide", som går et trin videre end ordbøger. Stilguide kan downloades her Skjold. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
xaxa 31 Skrevet 1. Januar Only_by_Night skrev, den 31.12.2023 at 13:31: Det lyder da som en god idé - måske han også har en bog eller to omkring tegnsætning samt brugen af store bogstaver. Og måske også en bog om hvornår man anvender "om" og "omkring" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TordenSkjold 354 Skrevet 2. Januar xaxa skrev, for 21 timer siden: Og måske også en bog om hvornår man anvender "om" og "omkring" https://sproget.dk/raad-og-regler/artikler-mv/sprogbrevet-dr/sprogbrev-nr-18/omkring Skjold. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
xaxa 31 Skrevet 2. Januar TordenSkjold skrev, for 14 minutter siden: https://sproget.dk/raad-og-regler/artikler-mv/sprogbrevet-dr/sprogbrev-nr-18/omkring Skjold. det er simpelthen grufuldt. Jeg kan ikke helt gennemskue om Erik Hansen er sarkastisk eller rent faktisk mener det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 2. Januar xaxa skrev, for 17 minutter siden: det er simpelthen grufuldt. Jeg kan ikke helt gennemskue om Erik Hansen er sarkastisk eller rent faktisk mener det. God sarkasme er vel lige præcis dér, hvor du er i tvivl. Bortset fra det, jeg synes det er pragtfuldt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 2. Januar Nye tider skrev, den 31.12.2023 at 12:58: Hans konklusion er allerede, at i alle efter Nytår med posten vil modtage en Ordbog og en Fremmedordbog Med posten???? Det troede jeg folk var holdt op med. Der er 0pct chance for at jeg kommer til at bruge de bøger hvis de findes fysisk. Digitalt, tjah måske.... men som fysiske bøger, der lugter, fylder, samler støv??? Ikke hos mig, tak. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TordenSkjold 354 Skrevet 2. Januar xaxa skrev, for 8 minutter siden: det er simpelthen grufuldt. Jeg kan ikke helt gennemskue om Erik Hansen er sarkastisk eller rent faktisk mener det. Har selv brugt "omkring" i den udvidede betydning. Sidder og skriver på et foredrag, som i oplæget hedder "Om XX", XX er en ting. Men da der er mange mulige og intersante tangenter kunne det godt være at det ender med at hedde "Omkring XX" eller måske "XX og omliggende herreder" Skjold. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
xaxa 31 Skrevet 2. Januar Jeg har hørt et interview af en skolelærerinde, der mente at man "skulle have respekt omkring læringsprocessen". Der kastede jeg op i munden... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 2. Januar xaxa skrev, for 6 minutter siden: Jeg har hørt et interview af en skolelærerinde, der mente at man "skulle have respekt omkring læringsprocessen" Fantastisk. Hun mente simpelt hen at respekt var på sin plads heeeeeeele vejen omkring den process dér.... Men ingen respekt for den ?? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg