Hop til indhold
Den nye grydeske

Hvornår må man som kunde droppe en aftale ?

Recommended Posts

Jeg sad i weekenden og sankkede med en god ven, en rigtig god ven, da vi taler frit med hinanden om den hobby som jeg næsten har lagt på hylden og han forsat dyrker, i stor stil.

snakken kom ind på hvornår man som kunde kan droppe en aftale, hvis man ikke får svar, og om man skal skrive en lille besked om det til pigen, når aftalen ikke er endelig bekræftet.

sagen kort.

han skriver til en pige om en aftale en uge sener, og spørger ind til pris, om om tiden er mulig, og gør opmærksom på at han vil vende tilbage mandag ( den første besked var fredag) når hans ophold i den pågældende by er endelig bekræftet.

han får svar i løbet af en time, om at det er muligt, på det ønsket tidspunkt, og hvad prisen er, så langt så godt, skriver lige igen med tak for info og at han som sagt vil vende tilbage mandag.

svar: hav en god dag.

mandag, ved middagstid, skriver han at det hele er faldet i hak, og han gerne vil bestille tiden, samt om han skal bekræfte den 1 time før, ankomst .

og så er der ellers dødt, ingen svar, og han kan også se på sms at den hverken er leveret eller læst.

nu overvejer han hvad han skal gøre, og vælger tirsdag at skrive en kort beske, om at da han ikke har hørt noget går han ud fra at aftalen ikke står ved magt, og laver derefter en aftale med en anden pige.

han høre ikke mere fra den første pige, men ville gerne se hende, men er nu overbevist om at han nok er blokeret.

var det ok den måde han gjorde det på, jeg gav ham ret, og kunne ikke se han havde gjordt noget galt, men hvorfor gør pigen så lidt for at holde på en kunde, ja jeg er godt klar over at de nok får mange sms, mm. Men det han sendte virkede da helt klart som en seriøs kunde, med korte og klare spørgsmål, men hun har måske ment at han spurgte for meget ?

hvad skulle han evt have gjordt anderledes ?

jeg mener bare at han skal glemme hende og komme vidder,  når det går galt inden de mødes så vil jeg ikke tænke på hvordan det ville gå hvis de mødes.

PS: alt korrespondance forgik på perfekt engelsk, da hun er udlænding, og hun svarede også på næsten perfekt engelsk. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den nye grydeske skrev, for 23 minutter siden:

(…)

sagen kort.

han skriver til en pige om en aftale en uge sener, og spørger ind til pris, om om tiden er mulig, og gør opmærksom på at han vil vende tilbage mandag ( den første besked var fredag) når hans ophold i den pågældende by er endelig bekræftet.

han får svar i løbet af en time, om at det er muligt, på det ønsket tidspunkt, og hvad prisen er, så langt så godt, skriver lige igen med tak for info og at han som sagt vil vende tilbage mandag.

svar: hav en god dag.

mandag, ved middagstid, skriver han at det hele er faldet i hak, og han gerne vil bestille tiden, samt om han skal bekræfte den 1 time før, ankomst .

og så er der ellers dødt, ingen svar, og han kan også se på sms at den hverken er leveret eller læst.

nu overvejer han hvad han skal gøre, og vælger tirsdag at skrive en kort beske, om at da han ikke har hørt noget går han ud fra at aftalen ikke står ved magt, og laver derefter en aftale med en anden pige.

han høre ikke mere fra den første pige, men ville gerne se hende, men er nu overbevist om at han nok er blokeret.

(…)

Tak for dit indlæg. Her beskriver du historien. Det er jo dog ikke sikkert han er blokeret, som GP’en bare ignorerer ham eller har fået travlt.

Den nye grydeske skrev, for 23 minutter siden:

(…)

var det ok den måde han gjorde det på, jeg gav ham ret, og kunne ikke se han havde gjordt noget galt, men hvorfor gør pigen så lidt for at holde på en kunde, ja jeg er godt klar over at de nok får mange sms, mm. Men det han sendte virkede da helt klart som en seriøs kunde, med korte og klare spørgsmål, men hun har måske ment at han spurgte for meget ?

jeg mener bare at han skal glemme hende og komme vidder,  når det går galt inden de mødes så vil jeg ikke tænke på hvordan det ville gå hvis de mødes.

(…)

Du spørger ind til, hvad han kunne have gjort anderledes. Eller hvornår man som klient kan droppe en aftale, som du spørger i overskriften. Ud fra hvad du skriver lyder det mere som om der aldrig kom en aftale.

Jeg ville måske mere spørge, hvorfor pigen mon aldrig vendte tilbage, eller om han netop som du skriver skulle overveje en anden pige. Jeg tror dog måske også, der bliver lagt lidt for meget i tingene her. En aftale kan sagtens gå galt en gang og så alligevel blive til et fantastisk møde på et senere tidspunkt. Så der er jo også mulighed for en anden gang, hvis han gider at gøre et ekstra forsøg? Det kunne være rart evt. også at høre fra personerne selv :)

Redigeret af TheLion
Korrektur mm.

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheLion skrev, for 3 minutter siden:

Her beskriver du historien. Det er jo dog ikke sikkert han er blokeret, som pigen bare ignorerer ham eller har fået travlt.

Ja jeg ved ikke om han er blokeret, men den første sms blev besvaret på under en time, ligeledes nummer to, og da han så afgiver en endelig aftale så høre han intet i over et døgn, og så travlt er der nok ingen der har, og hvis ja så klare de sig uden hans aftale :D

kender jeg ham ret, så vil han nok prøve at kontakte hende næste gang han er på de kanter igen, og så må vi se om han har mere held til den tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes han har gjort som han skulle.. Det vel egentlig svar nok:lol:.. 

Jeg er dog selv kommet til at lave lignende fejl som pigen i fortællingen.. Det sker oftest hvis jeg få travlt i mit private liv.. Der ville jeg sætte pris på en besked som den din ven har sendt med at man regner med at aftalen er aflyst da det gør at jeg bliver mindet om det manglende svar fra min side af.. Og åbner for at jeg kan svarer uden at bryde diskretionen.. Det kan også tit være et problem i forhold til hvornår jeg lige få tjekket min arbejdsmobil om jeg føler mig fortrolig nok med den der har skrevet til at opstarte samtale uden forudgående aftale om at dette er muligt hvis beskederne er mere end en time gamle f.eks.. It’s a thin line:ph34r:.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 3 timer siden:

Og åbner for at jeg kan svarer uden at bryde diskretionen.

En væsentlig pointe.

Om det var årsagen i @Den nye grydeskes vens tilfælde, eller pigen bare ikke gad mere kommunikation en uge før en aftale, kan vi jo ikke vide.

Hvis man i sin sms skriver noget i stil med “svar helst inden kl. 16.00, tak”, så ved pigen, hvornår det er ok at svare.

Eksemplet fra trådstarter står dog slet ikke alene. Var i december to gange ude for, at en aftale lavet om formiddagen til en tid sidst på eftermiddagen gik i vasken, fordi pigen pludselig ikke var tilgængelig på det aftalte tidspunkt alligevel. Hvilket jeg kun fandt ud af, fordi jeg skrev en sms om, at jeg var på vej og vi ses om lidt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Gennem et laangt liv har jeg også prøvet at lave sex aftaler læænge før det skal ske.

Erfaringen er at min lyst som regel er forduftet når tiden for aftalen er op over. Jeg har så aflyst med en eller anden syg undskyldning. Det er jo ikke OK i det lange løb.

Moralen er lav ikke aftaler der ligger flere dage ud i fremtiden. I dag laver jeg ikke aftaler længere ude i fremtiden end samme dag.

Og så er der jo ikke brug for alle de sms'er :P

Hvis det er aftalt at der 'kontrol' sms'es feks 1 time eller et kvarter før og den dejlige kvinde ikke svarer bliver jeg væk. :twisted:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Moden slikken M skrev, for 40 minutter siden:

Moralen er lav ikke aftaler der ligger flere dage ud i fremtiden. I dag laver jeg ikke aftaler længere ude i fremtiden end samme dag.

Fint nok, at du har det sådan. Mit eget mønster ligner dit ret meget, men ligefrem at lave en morale over det? For andre virker det fint med lange aftaler. Vi er ikke ens.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Moden slikken M skrev, 1 time siden:

Hvis det er aftalt at der 'kontrol' sms'es feks 1 time eller et kvarter før og den dejlige kvinde ikke svarer bliver jeg væk.

Den med 15 min kontrol skal du passe på med. Jeg har tit lavet kontrol sms 15 min før uden at få svar fordi pigen netop er i bad da hun ved jeg er på vej. Der burde du give dem en fair chance :D 1 time derimod og intet svar, så forstår jeg dig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Moden slikken M skrev, for 1 time siden:

Laver  ofte  mine  aftaler  ud  i fremtiden,  for at det  kan  lade  sig  gøre at mødes.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Moden slikken M skrev, for 1 time siden:

Det er en dårlig morale som ikke gælder over en kam de GPer jeg besøger der kan man ikke booke på selve dagen på den måde. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ingen kontrakt gælder før alle parter har skrevet under, når det er det, der er aftalen. I TS eksempel, var der således ingen aftale.

Jeg laver gerne aftaler et stykke ud i fremtiden, så har jeg det at gå og bygge op til. Det er dog en god vane at bekræfte aftalen dagen forinden eller på selve dagen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den nye grydeske skrev, for 7 timer siden:

Intet.

Kommunikations fejlen i dit eks. ligger hos GP. 
Nu er mænds adfærd allerede blandet ind i tråden og derfor tillader jeg mig, at sige mange mænd spørger og når man så bekræftet præcist det klokkeslæt de har spurgt til, eller foreslår et klokkeslæt hører man ikke mere. 
Derfor enig aftaler er ikke gældende før begge parter har bekræftet. 
Derfor kører jeg først til mølle princippet, ikke hvem som spurgte først men hvem der bekræfter “lukker” aftalen først. Det har da gennem tiden givet sure miner når nogen så flere timer efter skriver de gerne vil ha tiden. Og jeg svarer “ærgerligt, for sent, tiden er gået til en anden.” Fik endda engang svar retur det var for dårligt jeg dobbeltbookede, men bookingen var ikke endeligt på plads  

I den perfekte verden, svaret alle uanset om de ønsker tiden eller ej, men sådan er det ikke.

Min egen reaktion i dit eks  havde svaret været “du kan godt prøve at skrive på mandag, men tiden er ikke reserveret til dig. Bliver den optaget inden jeg hører fra dig igen er det bare ærgerligt”. 

Redigeret af SweettieDK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan ikke se, at din ven kunne ha gjort det anderledes. Ingen aftale, hvis den ikke er bekræftet af begge parter. I min butik skal aftalen bekræftes inden kl 9 på dagen, derefter skal man ringe fem min før man lander, for at være helt sikker på at der er fri bane. Medmindre det er en førstegangsbesøgende, der bare skal ringe fra p-pladsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

DJ: Det er min egen morale som gælder for mig, ikke generelt. Kan man ikke booke (eller i det mindste forsøge men få besked på alt optaget resten af dagen) så er det ikke en GP for mig. :(

Sweetie: Enig og jeg skrev også at det ikke er OK, og må da forvente at hvis jeg ikke er meeget god kunde så gør den pågældende det. Meen er jeg meeget god kunde kommer jeg ikke med syge aflysninger, men vedkommende ved at det er alvor. Og det sket aldrig 2 gange i træk. :)

Til flere: Ja vi er forskellige, også mht. hvor længe inden et møde vi booker, og gudskelov for det. Mine kommentarer skal ses i lyset af TS indledning der går på hvordan man håndterer at man ikke har 'closed the deal'. Og for mit vedkommende kommer jeg udenom det problem ved ikke at lave aftaler langt ude i fremtiden. Og ved at hvis der ikke bekræftes fra begge sider på aftalt tidspunkt så er der ikke en aftale.

Bruse: Jeg forstår din fascination af at kvinderne går i bad inden vores besøg.  Formentlig deraf dit nick. :D Men enten så afstår de fra badet lige netop på det tidspunkt hvor vi har aftalt at bekræfte, eller også køber de sig en Caterpillar telefon der kan tåle vand og betjenes med våde fingre. Sådan en har jeg :rolleyes: og kan derfor håndtere 'våde' beskeder. smf

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den nye grydeske skrev, for 8 timer siden:

hvorfor gør pigen så lidt for at holde på en kunde,

Hun har nok lukket butikken pga. velstand ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
SweettieDK skrev, for 1 time siden:

Og netop derfor har jeg en regel om 3 aflysninger uden fremmøde. Så er chancen spildt. Det stopper den adfærd. 

Jeg kører med en aflysning for gæster jeg ikke har mødt før.. Derefter skal der betales depositum hvis de ønsker en chance nummer to:D..

Det virker super godt især fordi jeg kan henvise til anmeldelser herinde til dem der påstår jeg er fake pga kravet om depositum for at booke efter en forudgående aflysning/udeblivelse.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ved mig skal man bekræfte dagen før.. Det er sjældent jeg har særlig mange ledige tider tilbage når mine vagter starter fordi mine stamgæster booker som regel i god tid.. Generelt så er mine gæster faktisk super gode til at booke på forhånd.. Det sætter jeg stor pris på fordi så kan jeg allerede inden min vagtuge starter se at målsætningen for den måned holder.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tænker her i første afsnit som kunde/køber og booker af aftaler - det kan jo være hvorsomhelst og til hvadsomhelst. 
Hvis det ikke foregår via et booking system men mere er bare sådan at man har ringet eller sms'et, så siger jeg altid at jeg bekræfter på selve dagen senest kl. XX med en sms. Får jeg intet svar på min sms, så ringer jeg dem op. Sommetider kan det være fordi det er en fastnettelefon med en receptionist, hvor sms'er så slet ikke bliver modtaget. Er der ingen reaktion på opkald så bliver jeg væk efter at have skrevet på alle kanaler (evt. email eller kontaktform på en hjemmeside, facebook osv.)
Det har jeg kun gode erfaringer med, faktisk uanset hvor seriøst eller hobbybaseret en aftale er lavet. 

I mine egne "butikker" foregår det med klare og tydelige skabelonbeskeder der alle ender med "Lyder det ok?" og folk må så svare med en reaktion på sms'en (sådan en thumbs up eller et hjerte eller lign.) eller et almindeligt sms svar. 
Jeg oplever aldrig rigtigt at nogen er i tvivl om hvornår, hvad tid, hvor, til hvad eller hvordan en aftale med mig (uanset hvilken kasket jeg har på) glipper. 
Ganske få udebliver. Nogle få sender en "The Dog ate my homework" beskeder når jeg skriver en kølig sms om deres udeblivelse, eller manglende bekræftelse som aftalt på selve dagen senest kl. 09:00. Og dem der bare udebliver uden omsvøb bliver svaret med "Nej tak. Da du er udeblevet fra en aftale DD/MM kl. XX er du ikke længere velkommen" efter jeg bare har svaret "Nej tak" uden forklaring overhovedet de første 3-4 gange de har skrevet om ny aftale uden at nævne deres udeblivelse. 

Professionalisme og effektivisering af kommunikationsprocessen, herunder forventningsafstemning er det ikke mit indtryk at ret mange sexarbejdere praktiserer :wub:
Jeg gør fordi jeg er lidt howskisnovski og vant til et HELT andet job hvor det skal sidde lige i skabet HVER gang :P

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 10 minutter siden:

Jeg kører med en aflysning for gæster jeg ikke har mødt før.. Derefter skal der betales depositum hvis de ønsker en chance nummer to:D..

Det virker super godt især fordi jeg kan henvise til anmeldelser herinde til dem der påstår jeg er fake pga kravet om depositum for at booke efter en forudgående aflysning/udeblivelse.. 

Ok, dejlig du har fundet en løsning der virker for dig. 
Jeg gør det ikke på den måde, da jeg jo også selv må aflyse af og til. Vil gerne lige præcisere, siger ikke din måde er forkert. Min egen beslutning og min metode er for at alle har en fair chance. Alle kan blive reelt forhindret. Især en aflysning med kort varsel er træls, uanset hvem der aflyser. Men kan være reel. 
På et tidspunkt gav jeg selv rabat ved næste aftale hvis jeg aflyste uden 2 timer før. Udfra en vurdering, kun få er så langt væk geografisk at de var nået at køre før 2 timer forinden. 
Men efter en episode med en, som mente aflysning fra ham, 2 min før aftalens start, var aflysning og ikke udeblivelse. Så tænkte jeg “hell no”, jeg er alt for flink. De kan aflyse uden konsekvenser, så hvorfor er det lige, jeg vælger at kompensere. Siden da gider jeg ikke rode med rabatter eller forudbetaling (kunne jeg også ha indført). Men nej jeg holder mig bare til 3 chancer, så uheldig er meget få. Der tænker jeg ugler i mosen, useriøs, ud til højre. De der er nået til blokering grundet den regel er ved løs optælling i min dårlige hukommelse, under 10. 
Men dejligt forudbetaling virker for dig. Jeg ville frygte at skræmme folk væk. Også selvom jeg også har anmeldelser, som beviser “ægte”. Jeg kan dog også snerre så meget, at nogen ikke booker igen (jeg ikke ønsker de booker igen), det afhænger meget af aflysnings årsag, hvor seriøs kommunikation var op til, osv individuel vurdering. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
SweettieDK skrev, for 24 minutter siden:

Ok, dejlig du har fundet en løsning der virker for dig. 
Jeg gør det ikke på den måde, da jeg jo også selv må aflyse af og til. Vil gerne lige præcisere, siger ikke din måde er forkert. Min egen beslutning og min metode er for at alle har en fair chance. Alle kan blive reelt forhindret. Især en aflysning med kort varsel er træls, uanset hvem der aflyser. Men kan være reel. 
På et tidspunkt gav jeg selv rabat ved næste aftale hvis jeg aflyste uden 2 timer før. Udfra en vurdering, kun få er så langt væk geografisk at de var nået at køre før 2 timer forinden. 
Men efter en episode med en, som mente aflysning fra ham, 2 min før aftalens start, var aflysning og ikke udeblivelse. Så tænkte jeg “hell no”, jeg er alt for flink. De kan aflyse uden konsekvenser, så hvorfor er det lige, jeg vælger at kompensere. Siden da gider jeg ikke rode med rabatter eller forudbetaling (kunne jeg også ha indført). Men nej jeg holder mig bare til 3 chancer, så uheldig er meget få. Der tænker jeg ugler i mosen, useriøs, ud til højre. De der er nået til blokering grundet den regel er ved løs optælling i min dårlige hukommelse, under 10. 
Men dejligt forudbetaling virker for dig. Jeg ville frygte at skræmme folk væk. Også selvom jeg også har anmeldelser, som beviser “ægte”. Jeg kan dog også snerre så meget, at nogen ikke booker igen (jeg ikke ønsker de booker igen), det afhænger meget af aflysnings årsag, hvor seriøs kommunikation var op til, osv individuel vurdering. 

hm du har jo skræmt dem væk når de ikke møder op ? jeg ville også have halvdelen i forskud hvis jeg var dig. Mindst 500 , så de der bare leger med tanken bliver sorteret fra. jeg sagde f eks far kl 16 til et møde kl 20 da jeg søgte om dagen, så blev jeg blokeret . 
god dag

Del dette indlæg

Link til indlæg
kan ikke hele tiden skrev, for 36 minutter siden:

hm du har jo skræmt dem væk når de ikke møder op ? 

Ah ikke nødvendigvis. Folk bliver syge, syge børn, arbejde der kommer på tværs etc. Nogen beder allerede om tiden rykkes til en anden dag, eller skriver de henvender sig næste gang muligheden byder sig. Skulle de bare blokeres eller betale extra for noget der er uforskyldt, ikke hos mig. ( er den beslutning der er taget, efter mange overvejelser)

Vi skal skelne mellem aflysninger og udeblivelser. Og ham jeg nævnte som aflyste med 2 min varsel, kom en anden dag og flere gange siden. 

Aflysninger som, jeg har fortrudt, samvittigheden i forhold til konen har taget magten etc. Dem spilder jeg ikke mere tid på de har bevidst valgt fra. 

Udeblivelser : bloker

Redigeret af SweettieDK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak for alle jeres svar og input.

er glad for at blive bekræftet i at han ikke har gjordt noget forkert, og at jeg heller ikke er helt galt på den.

en lille manglende oplysning: han skrev i sin første sms at hun bare kunne sende sms men ingen telefon opkald, så hun kunne ikke være i tvivl om at det var ok at svare, selv om der gik lang tid inden hun så hans besked. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Moden slikken M skrev, for 2 timer siden:

Bruse: Jeg forstår din fascination af at kvinderne går i bad inden vores besøg.  Formentlig deraf dit nick. :D Men enten så afstår de fra badet lige netop på det tidspunkt hvor vi har aftalt at bekræfte, eller også køber de sig en Caterpillar telefon der kan tåle vand og betjenes med våde fingre. Sådan en har jeg :rolleyes: og kan derfor håndtere 'våde' beskeder. smf

havde aldrig troet en vil gætte den virkelige mening med mit navn. Mit gamle hamster hed peter og jeg har en fascination af GP"er som går i bad før jeg besøger dem. Du ramte spot on ! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...