Maxxon 180 Skrevet 7. Februar Irsk og Århusiansk (Er det nordjysk? Køvenhavnar'n siger undskyld på forhånd!) Min tiltrækning af Irsk opstod engang for længe siden da jeg så en pige/kvinde i serien Nord og Syd (Jeg føler mig gammel...) som talte med Irsk accent og så mega sød ud. Århusiansk pga. en sød pige jeg mødte i et tog på vej fra Tyskland og hjem til DK som talte det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Francois 1264 Skrevet 7. Februar (edited) Jeg tror jeg skal begynde at øve mig på at tale dansk med med fransk accent - gad vide om det vil virke, hvis jeg begynder at tale dansk som afdøde Prins Henrik gjorde.. "Jaj ka' ik får stå drengen.... " = "Jeg kan ikke forstå drengene..." /Francois Redigeret 7. Februar af Francois 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
postmand 526 Skrevet 22. Maj Besøgte engang en rigtig flot gper i Odense, og da jeg nævnte i forbi farten "...kommer du fra Nørresundby?", så besvimmede hun næsten og troede vi kendte hinanden...greb hende i et langt kram.... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Francois 1264 Skrevet 23. Maj Pianistinden skrev, den 1.2.2024 at 21:02: Uuuhh som eksiljyde, så bliver jeg altid liiiidt blød i knæene når jeg taler med en jysk mand . Det lyder bare så "hjemme" /reminder to ego : Tal vendelbomål hele aftenen, til næste fredagsbar hvor @Pianistinden også deltager... /Francois Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jesp 31 Skrevet 28. Maj Vi har så mange forskellige egnsdele, at et ord som numse kan have langt over 100 dækkene ord, som popo mølle en god røv som kan forvirrer udlændinge da de tror vi snakker om et pattedyr, synes selv at numse er det perfekte ord, lyder bare sexet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Moden slikken M 512 Skrevet 30. Maj (edited) Mine foretrukne dialekter i denne verden er dansk og fransk, hvis muligt også spansk og selvfølgelig græsk. Nå undsklyd det er vist ikke dialekter men sprog. Redigeret 30. Maj af Moden slikken M Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg