Hop til indhold
EroDK

Overførsel af penge

Recommended Posts

Jeg vil gerne overføre nogle penge til Thailand og kan se at de primært bruger:

Revolut

Wise

Paysend

Kender i til måde at gøre det på uden der kommer nogle poster på bank kontoen som man ikke kan forklare? :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg ønsker ikke at det er direkte til at se på bank kontoen, så jeg tænker der måske er nogle her der har været i samme situation og har fundet en smart måde at løse det på?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Uanset hvordan du overfører efterlader det en eller anden form for paper trail. Men af ovenstående ville jeg nok vælge Revolut. Du overfører til Revolut som var det en bank konto. Du får også et fysisk kreditkort og du kan oprette virtuelle kreditkort og du får meget attraktive priser på valuta, så det er generelt en rigtig fed løsning når man er ude at rejse. Du kan indbetale enten med en overførsel fra din egen bank, eller du kan betale med dit eksisterende kreditkort ind på Revolut. Konen eller bankrådgiveren kan så se at der er overført 10.000DKK til Revolut, men de skal have adgang til din Revolut app for at se hvad pengene er brugt til. Eftersom du er ude at rejse virker det jo rimeligt legitimt at overføre nogle penge dertil så du kan få billig valuta.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis det er din bankrådgiver du bekymrer dig om, så ser de er sket billede end du gør i din netbank. De har langt færre detaljer, netop fordi de ikke umiddelbart skal kunne gennemskue hvad du bruger dine penge på.

Medmindre det ligner noget finansiering af terror eller hvidvask, er din bankrådgiver med al sandsynlighed også helt ligeglad. De bruger ikke tid på at studere og kigge på din konto medmindre de har en specifik grund

Del dette indlæg

Link til indlæg
EroDK skrev, for 9 timer siden:

Jeg ønsker ikke at det er direkte til at se på bank kontoen, så jeg tænker der måske er nogle her der har været i samme situation og har fundet en smart måde at løse det på?

Paypal - hvis du så også har nogen indtægter (f.eks. udlejning gennem Airbnb), der går direkte ind på din Paypal-konto, kan du slå 2 fluer med et smæk ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 7 timer siden:

Paypal - hvis du så også har nogen indtægter (f.eks. udlejning gennem Airbnb), der går direkte ind på din Paypal-konto, kan du slå 2 fluer med et smæk ;-)

Jeg har penge stående på en Paypal konto, men det modtager de ikke og jeg synes ikke umiddelbart det er til at flytte fra Paypal til de andre

Del dette indlæg

Link til indlæg
EroDK skrev, for 16 timer siden:

Jeg har penge stående på en Paypal konto, men det modtager de ikke og jeg synes ikke umiddelbart det er til at flytte fra Paypal til de andre

Din modtager skal blot også have en Paypal konto med tilknytning til en bankkonto - så tager overførslen kun få sek. og du kan selv vælge valutaen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Til de "lidt kulørte sider" og som min bankrådgiver ikke skal vide bruger jeg et MasterCard hor re.member, så overfører jeg bare nogle penge når der er brug for det

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...