Hop til indhold
Guest Nice and easy

Stedets betegnelse

Recommended Posts

Guest Nice and easy
CamillaHusmor skrev, for 4 timer siden:

Hvorfor skulle den det når det er Benarbejde jeg svarer?

Fordi det er mig du citerer.

Mvh. Nice and easy.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nice and easy skrev, for 29 minutter siden:

Øverst i hele citatet står der lige så fint:

Benarbejde 8.9 2024 at 20.34 

Hvordan får du det til at det er dig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nice and easy skrev, for 30 minutter siden:

Mvh. Nice and easy.

I snakker forbi hinanden.. Du spurgte i et indlæg hvad man tænkte at pigerne tænkte omkring at blive kaldt “bollemaskiner” og Camilla svarede til det at hun ikke syntes det var værre end at blive kaldt uuddannet og deslige som Benarbejde gjorde.. Der var der ikke noget galanteri fra din side af:P.. Så hun siger ikke du har sagt det men at vi piger også bliver kaldt for ting.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja, det ville jo være noget lettere hvis man talte pænt til og om hinanden og om sexarbejdere og de steder de arbejder.

Der er ofte flere betegnelser for samme ting. Hore, luder, prostitueret, sexarbejder, skøge og Glædes Pige. Jeg ser ingen grund til ikke at kalde pigerne det de selv foretrækker at blive kaldt og jeg finder det både provokerende, respektløst og helt unødvendigt herinde, hvor vi ved at en del GP’er læser med, at bruge de mere nedsættende betegnelser.

Det samme gælder de steder de arbejder.

Ingen bliver gladere af at blive omtalt nedsættende og ingen bliver glade for at der bliver talt nedsættende om ens arbejdsplads. At tale nedsættende om udenlandske piger, der mere eller mindre tvungent arbejder under dårlige forhold på steder hvor tingene ikke foregår på en ordentlig måde, er da at sparke på folk der ligger ned. Det er der absolut ingen grund til. Der kan derimod være grund til at stille spørgsmålstegn ved om kunderne ved hvad de støtter og alligevel fortsætter med det og om det er ok.

Nogen vil sige at de kalder en spade for en spade, men når der er flere ord/betegnelser at vælge mellem, er der jo ingen grund til at vælge de nedsættende betegnelser, medmindre man ligefrem ønsker at tale nedladende og dårligt om folk. Hvad skulle grunden ellers være?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Slowman skrev, for 14 minutter siden:

Nogen vil sige at de kalder en spade for en spade, men når der er flere ord/betegnelser at vælge mellem, er der jo ingen grund til at vælge de nedsættende betegnelser, medmindre man ligefrem ønsker at tale nedladende og dårligt om folk. Hvad skulle grunden ellers være?

Som jeg læser tråden er der 0% der taler dårligt eller nedsættende om de udenlandske piger, udelukkende om de steder hvor det opfattes som om at vilkårene er dårlige og at pigerne udnyttes.

Til gengæld er der åbenbart nogle der har brug for at tro på at alle piger i branchen har det kummerligt, for at kunne ignorere deres dårlige samvittighed over at frekventere "fabrikkerne" og købe sex så billigt som muligt.

Jeg selv har tre gange besøgt piger der havde 24/7 vagter og fortrød bitterligt de to, da vilkårene virkede usle.

Den 3. besøgte jeg to gange og har skrevet lidt med hende efter hun rejste hjem til Brasilien. Mit indtryk af hende er at hun er i branchen på en ret fornuftig måde på linje med de danske piger jeg kender, men hun var her uden tilladelse og kun kort tid, så det gjaldt om at få lavet noget mønt og komme ud igen uden at blive opdaget. 

Jeg tænker at det er umuligt at skære alle over en kam uanset hvor og hvordan de arbejder i branchen, men i min optik er man naiv, hvis ikke man forstår at de fleste piger på fabrikkerne er langt dårligere stillet end de fleste piger på de danske klinikker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nice and easy
CamillaHusmor skrev, for 9 timer siden:

Øverst i hele citatet står der lige så fint:

Benarbejde 8.9 2024 at 20.34 

Hvordan får du det til at det er dig?

Ok.

Mvh. Nice and easy.

Redigeret af Nice and easy
Rettelse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nice and easy
JenniferRomantica skrev, for 9 timer siden:

I snakker forbi hinanden.. Du spurgte i et indlæg hvad man tænkte at pigerne tænkte omkring at blive kaldt “bollemaskiner” og Camilla svarede til det at hun ikke syntes det var værre end at blive kaldt uuddannet og deslige som Benarbejde gjorde.. Der var der ikke noget galanteri fra din side af:P.. Så hun siger ikke du har sagt det men at vi piger også bliver kaldt for ting.. 

Tak for opklaringen @JenniferRomantica. :)

Fra nu af, vil jeg gøre mit bedste for ikke at tale eller tænke nedsættende om GP'ere, eller kvinder generelt.

Mvh. Nice and easy.

Redigeret af Nice and easy
Rettelse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nice and easy
Slowman skrev, for 8 timer siden:

Ja, det ville jo være noget lettere hvis man talte pænt til og om hinanden og om sexarbejdere og de steder de arbejder.

Der er ofte flere betegnelser for samme ting. Hore, luder, prostitueret, sexarbejder, skøge og Glædes Pige. Jeg ser ingen grund til ikke at kalde pigerne det de selv foretrækker at blive kaldt og jeg finder det både provokerende, respektløst og helt unødvendigt herinde, hvor vi ved at en del GP’er læser med, at bruge de mere nedsættende betegnelser.

Det samme gælder de steder de arbejder.

Ingen bliver gladere af at blive omtalt nedsættende og ingen bliver glade for at der bliver talt nedsættende om ens arbejdsplads. At tale nedsættende om udenlandske piger, der mere eller mindre tvungent arbejder under dårlige forhold på steder hvor tingene ikke foregår på en ordentlig måde, er da at sparke på folk der ligger ned. Det er der absolut ingen grund til. Der kan derimod være grund til at stille spørgsmålstegn ved om kunderne ved hvad de støtter og alligevel fortsætter med det og om det er ok.

Kære @Slowman. Tak for dine gode indlæg. Disse er jeg oprigtigt talt rigtig glade for, og jeg bruger dem så godt jeg kan til, at reflektere over og kalibrere mine tanker. :)

Mvh. Nice and easy.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nice and easy skrev, for 22 minutter siden:

Tak for opklaringen @JenniferRomantica. :)

Fra nu af, vil jeg gøre mit bedste for ikke at tale nedsættende om GP'ere, eller kvinder generelt.

Nvh. Nice and easy.

Det jo op til dig at vurderer hvilken type menneske du vil være^_^..

Jeg vil ærlig talt 1000 gange hellere kaldes en bollemaskine end uintelligent, snobbet, udannet, manglende på indsigt, irrelevant og ondskabsfuld (man skal være ondskabsfuld for at “have ondt i røven” over de udenlandske piger der har langt dårligere vilkår end mange af os andre) som jeg er blevet kaldt bare i denne tråd..

Nogle af de ting har du selv nævnt.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 17 minutter siden:

Jeg vil ærlig talt 1000 gange hellere kaldes en bollemaskine end uintelligent, snobbet, udannet, manglende på indsigt, irrelevant og ondskabsfuld (man skal være ondskabsfuld for at “have ondt i røven” over de udenlandske piger der har langt dårligere vilkår end mange af os andre) som jeg er blevet kaldt bare i denne tråd..

Jeg tænker nu at langt de fleste GP’er vil have sig frabedt at blive kaldt bollemaskiner, men selvfølgelig også uintelligent, udannet (hvilket er meget forskelligt fra uuddannet) osv….

Dels er der ikke den mindste grund til at gøre det. GP’er er nok, lige som vi kunder, ikke så forskellige fra resten af befolkningen og dels er der meget stor forskel på at man kalder sig selv noget og så at andre gør det. Mange kalder sig selv mindre pæne ting for netop ikke at virke selvglade, snobbede, osv. Jeg kan godt kalde mig selv en gammel knark, men jeg ville ikke nyde at du gjorde det. Buttede mennesker kalder sig selv tykke eller fede, men bryder sig ikke om at andre kalder dem det…. 
Det må vi måske overlade til en psykolog at forklare, men sådan er det nok. Vi er sårbare overfor hvad vi bliver kaldt,  om vi så vil være ved det eller ej.

Men som du ved, er du smuk, intelligent, generøs, kærlig, venlig og klog og jeg er en pæn og klog gentleman i sin bedste alder. Det VED vi og derfor kan vi jo godt leve med at andre kunne finde på at sige noget andet. SELVTILLID OG SELVÆRD er det eneste reelle “våben” man kan stille op imod at blive negativt italesat. 

Redigeret af Slowman

Del dette indlæg

Link til indlæg
Slowman skrev, for 8 minutter siden:

Men som du ved, er du smuk, intelligent, generøs, kærlig, venlig og klog og jeg er en pæn og klog gentleman i sin bedste alder. Det VED vi og derfor kan vi jo godt leve med at andre kunne finde på at sige noget andet. SELVTILLIG OG SELVÆRD er det eneste reelle “våben” man kan stille op imod at blive negativt italesat. 

I know:P.. Det var nu heller ikke derfor jeg nævnte det.. Intet nævnt herinde rykker ved min selvopfattelse<3.. Jeg synes bare at skal man lege ridder så skal man ikke gøre det ved at være uridderlig overfor andre.. Det slet ikke nødvendigt.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nice and easy
JenniferRomantica skrev, for 22 minutter siden:

Det jo op til dig at vurderer hvilken type menneske du vil være^_^..

Det synes jeg ikke at jeg finder noget sted i denne tråd, at jeg omtaler dig sådan. Måske har jeg mistet overblikket. Har du opfattelsen fra andre tråde måske, så vil jeg hermed udstede min uforbeholdne undskyldning.

Mvh. Nice and easy.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nice and easy

Tråden bliver gentagne gange sporet væk fra "stedets betegnelse" og kommer til at handle om folks holdninger til arbejdsvilkårene for kvinderne på lokationerne i stedet.

Jeg vil gerne at vi lukker tråden her og hopper over i en ny tråd som handler om arbejdsbetingelser for GP på forskellige lokationer.

Mvh. Nice and easy.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nice and easy skrev, for 19 minutter siden:

Det synes jeg ikke at jeg finder noget sted i denne tråd, at jeg omtaler dig sådan. Måske har jeg mistet overblikket. Har du opfattelsen fra andre tråde måske, så vil jeg hermed udstede min uforbeholdne undskyldning.

Mvh. Nice and easy.

Du nævner at du ikke kan tage snobberi i sammenhæng med at de danske piger snakker - endog meget - negativt omkring de udenlandske piger.. Den er nok ikke møntet på mig alene er jeg klar over - lidt som den ikke er møntet på pigerne når vi kalder stedet for bollefabrikken.. 

Betegnelsen er jo pga pigernes vilkår så jeg kan på ingen måder se hvor afsporingen opstår men fred være med det.. Dit cirkus - dine aber som jeg plejer at sige.. 

over and out:P:lol:.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nice and easy skrev, for 4 timer siden:

Tråden bliver gentagne gange sporet væk fra "stedets betegnelse" og kommer til at handle om folks holdninger til arbejdsvilkårene for kvinderne på lokationerne i stedet.

Men som andre har nævnt hænger de to ting uløseligt sammen. 

Ja der findes sikkert lidt forskellige ikke nedsættende betegnelser der enten dækker det samme eller små varianter af forretningsmodeller, men de nedsættende betegnelser som du selv starter tråden ud med at undre dig over er ALENE som de er på grund af opfattelsen af hvordan vilkårene er for pigerne på stedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...