Hop til indhold
Da Vinci

Nu må pigerne snart undvære os ..

Recommended Posts

http://ekstrabladet.dk/nationen/article2226003.ece 

Det er da utroligt hvor mange der er villige til at acceptere formynderi med eget og andres liv såvel som retten til at træffe egne valg, 

når det er 'for en god sag'..

Det giver vel ingen mening at udtrykke sin afsky herinde, over at risikere at blive kriminaliseret - fordi en række store og dyre instanser ikke formår at gøre deres arbejde ordentligt..  Jeg er led og træt af den evindelige symptom behandling, fremfor at der bruges kræfter på at løse de grundlæggende problemer der har skylden for menneskehandel, tvang etc...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den politiske korrekthed kender ingen grænser. Det er efterhånden til at brække sig over.
For helvede da indfør et licens system i stil med spiritus bevilling på værtshuse. Det er da et ganske simpel skridt i retning af at forhindre menneskehandel mm. Men nej det tør de ikke. Det ville jo ikke være en del af den politisk korrekte dagsorden. Fandme en flok svagpissere vi har til at styre vores land  :evil:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Nu er menneske handel jo allerede forbudt. og forbuddet mod menneske handel er på ingen måder begrænset til salg af sex.

Det man så kan undre sig over, er de få sager der rejses, uagtet om der er tale om opvaskere, sexarbejde e.lign. Måske var det en god idé først at give nogle fakta omkring menneske handel i danmark, før man går skridtet videre og bruger omfanget af menneske handel som argument for helt at forbyde køb af sex.

Men....det er selvfølgeligt nok for meget at forlange, for de kunne jo være, at omfanget var til at overse. Hvis ikke kan man så undre sig over, at man ikke får gjort noget ved netop dette problem, snarere end at "sludre" om noget helt andet som frivilligt salg af sex.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes det er helt i orden at forbyde handel med kvinder til sexslaveri - men det er det vel i forvejen? Men at kriminalisere folk for at købe en tjenesteydelse, som andre uden tvang, selv har valgt at tilbyde - det er simpelthen for langt ude. Man burde istedetfor gå den modsatte vej og sørge for ordnede forhold og oplysning til de som tilbyder sex, så de ikke falder i kløerne på lumske bagmænd, der idag har alt for nemt ved at udnytte unge godtroende individer.

Det ender jo med vi alle må sidde foran computeren og tage en spiller cam2cam sammen med en webcamgirl  :wink:

INDTIL DET OGSÅ BLIVER FORBüdan

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ro på.

Nu skal de liiige have tyskerne med på det også, og medmindre Mor Merkel bøjer sig, og god vind med at få hende til det, så sker der nok ikke noget.

Og selv om der gør, så bliver jeg en glad kunstsamler istedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Den politiske korrekthed kender ingen grænser. Det er efterhånden til at brække sig over.

For helvede da indfør et licens system i stil med spiritus bevilling på værtshuse. Det er da et ganske simpel skridt i retning af at forhindre menneskehandel mm. Men nej det tør de ikke. Det ville jo ikke være en del af den politisk korrekte dagsorden. Fandme en flok svagpissere vi har til at styre vores land  :evil:

Hvordan skulle et licenssystem forhindre menneskehandel mm?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Nu er menneske handel jo allerede forbudt. og forbuddet mod menneske handel er på ingen måder begrænset til salg af sex.

Det man så kan undre sig over, er de få sager der rejses, uagtet om der er tale om opvaskere, sexarbejde e.lign. Måske var det en god idé først at give nogle fakta omkring menneske handel i danmark, før man går skridtet videre og bruger omfanget af menneske handel som argument for helt at forbyde køb af sex.

Men....det er selvfølgeligt nok for meget at forlange, for de kunne jo være, at omfanget var til at overse. Hvis ikke kan man så undre sig over, at man ikke får gjort noget ved netop dette problem, snarere end at "sludre" om noget helt andet som frivilligt salg af sex.

Medens vi venter på fakta om omfanget, kan man studere de 18 sager, der er refereret på dette link:

http://www.anklagemyndigheden.dk/_layouts/Ankl.dk.SP.Vidensbase.Handler/VidensbaseDocumentHandler.ashx?VidensbaseDocumentName=http://www.anklagemyndigheden.dk/sites/vidensbase/Documents/opdateret%20domspraksis%20strflov%20§%20262%20-%20609-0005%20-%2004.10.2013.pdf

Husk lige at multiplicere med det antal kvinder, der har været gennem maskineriet som ofre. Og den anvendte paragraf har kun, ved oversigtens udarbejdelse, været i funktion i lidt over ti år.

Omfanget er måske for nogen i småtingsafdelingen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
I dansker bliver snart nødt at forstå at det ikke egentlig overhovedet drejer sig om menneskehandel, hvis i skal have skyggen af en chance at stå imod en ny lov. Det drejer sig om samfundets syn på kvinden, og den feministiske kamp for ligestilling. Og det handler om hvor man kan plukke politiske pointer. Politiken er iskold og kynisk, den bryder sig kun om magt og hvordan man får den.

Selv om jeg intet har imod feminism og ligestilling per se, så er desværre prostitution kommet i blikfanget som en symbol for mandligt svineri og undertrykkelse af kvinder. Det er meget ulykkeligt, og det fungerer som en snare; jo mer man trækker og vil komme løs, desto værre bliver det. Jo mer man råber og skriger om verdens ældste erhverv, retten at gøre som man vil etc, desto mer svinsk fremstår man.

Det er åbenbart sådan at de beretninger som fortælles fra købesexmiljøet domineres af tragik, narko og ødelagte mennesker. Og prostitutionen får skylden. At det er moralske vurderinger der egentlig står bag, har ingen betydning. At en gammelkristen syn på forhold og sex gemmer sit grimme ansigt i kulissen, har ingen betydning. Det er beretningerne som teller, ikke hvorfor de fortælles.

Det er altså tid at fortælle andre beretninger; beretninger som viser at det handler om møden mellem ligestillede mænd og kvinder, mellem moderne oplyste mennesker, beretninger som handler om kvinder der er stolte og glade over at have magt over sit liv, beretninger som handler om seksualitetens glæde og positive indvirkning på vores sundhed etc etc etc. Det er den slags beretninger som kan gøre forskel. Ikke dem som fortæller om mænd der indigneret råber om retten at købe kvindekropper, om retten at kalde dem luder, om retten at beskrive dem som kødstykken i butikken og give dem karaktærer.

Det kaldes storytelling og er i internettets tid blevet en utroligt stor del af hvorhen poitiken styr os. Eller markedet for den del.
Men eftersom mænd er mænd og sjældent i stand at se hvad som sker mellem linjerne, så trækker vi selve snaren alt hårdere om vores sexkøberstruber.

B

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvordan skulle et licenssystem forhindre menneskehandel mm?

Fordi det i den grad ville begrænse adgangen til kvinder der laver det mod deres vilje og under foden på bagmænd. Det er selvfølgelig kun set isoleret på salg af sex. Jeg tror rigtig mange besøger eller har besøgt nogen af disse kvinder. Uvidende om det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Fordi det i den grad ville begrænse adgangen til kvinder der laver det mod deres vilje og under foden på bagmænd. Det er selvfølgelig kun set isoleret på salg af sex. Jeg tror rigtig mange besøger eller har besøgt nogen af disse kvinder. Uvidende om det.

Det var så hvorfor, men hvordan?

Det er vel den enkelte pige, der skal have licensen? Skal myndighederne så kigge pigen dybt i øjnene når de spørger om hun er handlet? Eller hvordan havde du tænkt dig at gribe den an?

Husk en handlet pige har i forvejen mulighed for at gå til myndighederne og anmelde overgreb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Tywin Lannister

Ro på.

Nu skal de liiige have tyskerne med på det også, og medmindre Mor Merkel bøjer sig, og god vind med at få hende til det, så sker der nok ikke noget.

Og selv om der gør, så bliver jeg en glad kunstsamler istedet.

EU parlamentet er et sørgeligt dilletantteater. Heldigvis har de ikke i sig selv magt til at vedtage ting, men kan kun komme med betænkninger som her.

Jeg er for øvrigt næsten sikker på, at et EU-krav om forbud mod sexkøb ville være et brud på Retsforbeholdet.... Hvis den parlamentariske situation i Danmark er som i dag, får vi derfor i det mindste chancen for at stemme NEJ.

Del dette indlæg

Link til indlæg

I dansker bliver snart nødt at forstå at det ikke egentlig overhovedet drejer sig om menneskehandel, hvis i skal have skyggen af en chance at stå imod en ny lov. Det drejer sig om samfundets syn på kvinden, og den feministiske kamp for ligestilling. Og det handler om hvor man kan plukke politiske pointer. Politiken er iskold og kynisk, den bryder sig kun om magt og hvordan man får den.

Selv om jeg intet har imod feminism og ligestilling per se, så er desværre prostitution kommet i blikfanget som en symbol for mandligt svineri og undertrykkelse af kvinder. Det er meget ulykkeligt, og det fungerer som en snare; jo mer man trækker og vil komme løs, desto værre bliver det. Jo mer man råber og skriger om verdens ældste erhverv, retten at gøre som man vil etc, desto mer svinsk fremstår man.

Det er åbenbart sådan at de beretninger som fortælles fra købesexmiljøet domineres af tragik, narko og ødelagte mennesker. Og prostitutionen får skylden. At det er moralske vurderinger der egentlig står bag, har ingen betydning. At en gammelkristen syn på forhold og sex gemmer sit grimme ansigt i kulissen, har ingen betydning. Det er beretningerne som teller, ikke hvorfor de fortælles.

Det er altså tid at fortælle andre beretninger; beretninger som viser at det handler om møden mellem ligestillede mænd og kvinder, mellem moderne oplyste mennesker, beretninger som handler om kvinder der er stolte og glade over at have magt over sit liv, beretninger som handler om seksualitetens glæde og positive indvirkning på vores sundhed etc etc etc. Det er den slags beretninger som kan gøre forskel. Ikke dem som fortæller om mænd der indigneret råber om retten at købe kvindekropper, om retten at kalde dem luder, om retten at beskrive dem som kødstykken i butikken og give dem karaktærer.

Det kaldes storytelling og er i internettets tid blevet en utroligt stor del af hvorhen poitiken styr os. Eller markedet for den del.
Men eftersom mænd er mænd og sjældent i stand at se hvad som sker mellem linjerne, så trækker vi selve snaren alt hårdere om vores sexkøberstruber.

B

Men ingen melder sig på banen med en fortælling...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Men ingen melder sig på banen med en fortælling...

Hov hov, tag ikke fejl. Vi fortæller hver eneste dag herinde.Og folk læser med. Og vi fortæller når vi snakker med venner og bekendte, vi fortæller på Facebook, når vi linker til aviser og artikler, vi fortæller i kommentarerne til avisernes artikler, etc etc etc. Og vi er næsten altid indignerede på alle disse steder.

Men måske skulle vi starte en gruppe - en FB-gruppe måske - med sexkøbere og flinke fruentimmer der vil gøre en forskel? Nogen ...?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det var så hvorfor, men hvordan?

Det er vel den enkelte pige, der skal have licensen? Skal myndighederne så kigge pigen dybt i øjnene når de spørger om hun er handlet? Eller hvordan havde du tænkt dig at gribe den an?

Husk en handlet pige har i forvejen mulighed for at gå til myndighederne og anmelde overgreb.

Det skal jeg ikke kloge mig alt for meget på. Men ja det at se personen der ansøger om licens (og dermed også arbejds tilladelse) ville være en god start.

Og så ved du jo udemærket godt, at mange af de kvinder der er her mod deres vilje og underkummerlige forhold, de som oftest ikke er klar over det. Eller ikke tør gå til myndighederne. Det er jo de her piger politikerne elsker at høre sørgelige historier om. Og dermed også dem de skal hjælpe. Ikke de mange ligitime piger som er i brancen og har det godt med det.

Generelt er det jo bare endnu et bevis på at feminismen går for vidt nogen gange. Politikerne tror de har et klart billede af virkeligheden. Men ja... Virkeligheden er som oftest langt fra det de tror.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hov hov, tag ikke fejl. Vi fortæller hver eneste dag herinde.Og folk læser med. Og vi fortæller når vi snakker med venner og bekendte, vi fortæller på Facebook, når vi linker til aviser og artikler, vi fortæller i kommentarerne til avisernes artikler, etc etc etc. Og vi er næsten altid indignerede på alle disse steder.

Men måske skulle vi starte en gruppe - en FB-gruppe måske - med sexkøbere og flinke fruentimmer der vil gøre en forskel? Nogen ...?

Tjaa hvorfor ikke. Jeg vil godt stå for at oprette den. Men måske vi skal starte en ny tråd til et sådan formål. For at vejre interesse og stemning :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hov hov, tag ikke fejl. Vi fortæller hver eneste dag herinde.Og folk læser med. Og vi fortæller når vi snakker med venner og bekendte,e vi fortæller på Facebook, når vi linker til aviser og artikler, vi fortæller i kommentarerne til avisernes artikler, etc etc etc. Og vi er næsten altid indignerede på alle disse steder.

En større FB gruppe er urealistisk medmindre gruppen kommer til at bestå af en masse fiktive personer som ikke findes i virkeligheden.

De fleste mænd og piger ønsker ikke at opgive deres anonymitet og det ved du også Banan og ellers så gå foran og opret en FB gruppe selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg

En større FB gruppe er urealistisk medmindre gruppen kommer til at bestå af en masse fiktive personer som ikke findes i virkeligheden.

De fleste mænd og piger ønsker ikke at opgive deres anonymitet og det ved du også Banan og ellers så gå foran og opret en FB gruppe selv.

Altid skal man få en på kæften, uanset ...

Men hvad er det der siger at en gruppe er nødt at være stor til at begynde med. Og hvis jeg forstår det rigtigt, kan man også starte med en begrænset gruppe, lukket for andre. For at se hvorhen det bær.

Men indrømmet, det var ikke gennemtænkt, kun et infald. Fy på mig!!

B

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Og så ved du jo udemærket godt, at mange af de kvinder der er her mod deres vilje og underkummerlige forhold, de som oftest ikke er klar over det. Eller ikke tør gå til myndighederne.

Jeps, og derfor tvivler jeg på værdien af en sådan samtale, der jo nødvendigvis gennemføres før pigen starter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Altid skal man få en på kæften, uanset ...

Men hvad er det der siger at en gruppe er nødt at være stor til at begynde med. Og hvis jeg forstår det rigtigt, kan man også starte med en begrænset gruppe, lukket for andre. For at se hvorhen det bær.

Men indrømmet, det var ikke gennemtænkt, kun et infald. Fy på mig!!

B

Hold op med det tuderi. Jeg påpeger blot at hverken kvinder eller mænd generelt er meget for at opgive deres anonymitet i det her game og det kan du vel tåle at høre, du bør vist slet ikke være så sart. En lukket gruppe ja, men man viser stadig overfor hinanden i gruppen hvem man er, men opret selv gruppen og modbevis hvad jeg siger.

Det er altid det letteste at sige at nogen bør gøre det, hvis man tror på ideen og synes den er fornuftig så realiserer man da bare den selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hold selv op med dine aggressioner Fraiser. Jeg har aldrig sagt at nogen bør gøre noget. Jeg har konstateret hvad jeg mener det er som sker i samfundet. Jeg har heller ikke noget at modbevise, fordi jeg har aldrig sagt at du har fejl og jeg ret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hold selv op med dine aggressioner Fraiser. Jeg har aldrig sagt at nogen bør gøre noget. Jeg har konstateret hvad jeg mener det er som sker i samfundet. Jeg har heller ikke noget at modbevise, fordi jeg har aldrig sagt at du har fejl og jeg ret.

Jeg har ingen aggressioner, har du ? Du kom med et forslag om en FB Gruppe efterfulgt af

Nogen ?

Dit forslag mener jeg bare ikke er realistisk, og det var det jeg skrev.

The end.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ingen grund til at blive sure på hinanden...

Det var ellers en diskret hentydning jeg kom med tidligere   :???:

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg

Link til indlæg

EU parlamentet er et sørgeligt dilletantteater. Heldigvis har de ikke i sig selv magt til at vedtage ting, men kan kun komme

med betænkninger som her.

Det er jo ikke blot en diskriminering af de prostitutionerede, men også os andre, hvis vi ikke kan få sex må vi ikke længere gå til en glædespiger, hvis vi ikke kan slå græs ender det med at vi ikke længere må hyre en gartner til det, når vi ikke længere kan klippe vores tå-negle er det også forbudt at bede om hjælp osv osv det er skruen uden ende og det service samfund som vi har nu, forsvinder stille og roligt - endnu et klart argument til at stemme nej ved næste EU-valg - de fatter bare ingen ting der nede, og beskæftiger sig med alle de ting de ikke skal blande sig i.

I stedet for at tage fat i nogle ting som borgerne kan bruge, senest tænkte jeg på hvorfor sko- kjole- og andre størrelser var forskellige over hele eruopa - ja hele verden, kom nu i gang med noget vi kan bruge.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...