Slowman 1048 Skrevet 21. September Vi ser ofte at nogen tilbyder Tantra massage og at nogen har fået det, men det er også tydeligt at der er stor forskel på hvad det indebærer. Fælles er nok at Tantra massage ikke ender med sex selv om der i høj grad handler om erotisk stimulans, men i at massagen i slutfasen koncentreres omkring det mandlige køn - Lingam eller det kvindelige køn Yoni og så bliver der Lingam eller Yoni massage, som i visse tilfælde ender i en ekstraordinær orgasme, det er dog vistnok ikke en “betingelse”. Men hvis man får - bestiller, om man så må sige , en gang “Lingam massage” vil det så indebære kropsmassage som ender med massage af kønnet og evt orgasme eller vil det betyde at det kun er bækkenparti og kønsdele der masseres og ender med evt orgasme? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1004 Skrevet 21. September @Slowman Som jeg har forstået det, er Tantra og Lingam to vidt forskellige ting. Tantra går vist mere på en helhedsorienteret tilgang, hvor Lingam kun omhandler kønsorganet. Kropsmassage i forbindelse med Lingam er, som jeg har forstået det, en slags opvarmning. Men det ved jeg @Lemongrass Lingam kan underholde en hel masse med 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Eva Nadine 4840 Skrevet 21. September (edited) Jeg svarer altså ikke i debatter som Lemongrass. Der går gøgl og gejl i det når det jeg svinger med kasketterne samtidigt. Med denne profil er jeg debattør. Den eneste grund til at jeg linker til noget i min signatur, er fordi det sparer mig tid i indbakken herinde. Så I må altså nøjes med mig i denne "uniform". Jeg orker ikke at skulle skille riskorn fra havregryn her på Eroguide @Slowman Tak... nu kan jeg svare på dine to indlæg... som debattør og uden det bliver sovs-og-syltetøjs-agtigt men generel debat og hvor andre der er uenige med mig kan bidrage uden at sabotere en helt fantastisk anmeldelse Jeg har indsat link til tråden i bunden af dette indlæg, hvor du skrev og spurgte, så folk ikke tror jeg svarer på noget jeg selv har fundet på... eller der er større sandsynlighed for det i hvert fald Hvis det fortolkes som forsøg på reklame, må nogen jo fjerne det. I så fald citerer jeg også det jeg svarer på, for forståelsens og brugervenlighedens skyld, og så må folk selv søge i Anmeldelser hvis linket er forsvundet en af dagene. Slowman skrev, for 2 timer siden: Jeg finder det sværest at holde øjenkontakt når man næsten ikke kan få øjnene fra en kavalergang eller struttende brystvorter under tyndt stof. Faktisk lettere at holde øjnene fra nøgne bryster, synes jeg. Mænd er bare mærkelige, men det kan Eva sikkert også forklare måske noget med at hvis man kigger mere - kan man se mere…… eller Altså først og fremmest... det er ikke kun mænd der bliver semi-paralyserede af potentielt tilgængelige bryster. Det er instinktivt for de fleste mennesker. At det for nogle så også er seksualiseret med babser i øjenhøjde eller indenfor rækkevidde, er ej heller forbeholdt mænd Mærkelige mænd overstiger ikke antallet af mærkelige kvinder, er min erfaring Men når det er seksualiseret, er vi helt sikkert mærkelige på meget forskellige måder... vil jeg mene For mange mænd (formodentlig endnu større andel af Eroguide-læsere end mænd som flok i andre sammenhænge) er næsten-tilgængelighed som en rød klud foran en tyr. Det sætter gang i en proces hvor "Jagten" sætter ind. Så det er ganske enkelt forskelligt, biokemisk set og målbart anderledes (f.eks. det der "lyser op" når man skanner hjernen) når det er muligheden for at få bid og når der ER bid. Forskellen er faktisk relativt stor. Både fra det ene til det andet og fra den ene til den anden. Så folk oplever det forskelligt. Hvis man bliver mere øh... konfus?... af næsten-synlige og/eller tilgængelige bryster, så er det fordi du er en af dem der bliver mest påvirket af "Jagt"-delen. At man også - selv når fornuften er tæt på intakt - er nødt til at vente på at det næsten-synlige bliver synligt, så man ikke går glip af det hvis man blinker, er jo egentlig bare logik. Hvis man allerede HAR set hvad der gemmer sig, så går man jo ikke glip af noget man ikke ved om er "meningen med livet" så at sige, hvis man blinker eller kigger væk. Med det er det jo ikke anderledes end at følge med i en sportsbegivenhed live vs. at se den igen efter man kender resultatet. Altså bortset fra at det formodentlig er de færreste der seksualiserer kampen... så vidt jeg ved. I (Ur-)Tantrisk traditionel træning er nøgne bryster en både symbolsk, energisk og fysisk "manifestation" af Kvindelighed. Det går lyn-hurtigt med at implementere det feminine islæt også uden seksualisering. Af dem (af jer?) der har oplevet det når jeg praktiserer det ifm. en Lingam massage, hvor jeg ofte lægger mine bryster i panden på dem og beder dem om at trække vejret på en bestemt måde, oplever det faktisk ikke alle som seksualiseret først og fremmest. Nogle gør naturligvis. Men det er langt fra alle hvor rejsningen - uden berøring af Lingam - bliver hårdere eller lign. uanset at det for nogle faste gæster er den del de holder (næst-) mest af ved besøget. Når jeg har Kvinder til praktisk seksualterapeutiske sessioner der har enten en Yoni massage eller en almindelig velværemassage som en del af besøget, så har de den samme "connection" til det moderlige og feminine uanset om de forbinder bryster med noget seksuelt eller ej. Især mange af dem jeg ser i ny og næ sætter særligt pris på den del af en Lingam massage (som jeg ikke ALTID implementerer med alle, da det er "skræddersyet efter behov") er rigtigt glade for den del-øvelse/teknik der hedder "Sharing First Breath", som jeg er særligt glad for, idet mine bryster er store lange nok til at jeg kan lægge dem forsigtigt helt ned i øjnene på folk når jeg står i hovedenden af briksen og de ligger på ryggen. Så... bryster kan altså bare noget. Og mere end een ting, faktisk... jeg synes personligt det er en lidt flad fornemmelse når jeg en yderst sjælden gang engang imellem bliver spurgt om jeg beholde BH'en på fordi manden på briksen synes at det er på den rigtige grænse af utroskab hvis jeg er mere påklædt. Det respakterer jeg naturligvis, men jeg synes det er lidt sværere at "fornemme hvor han er" sådan empatisk set når jeg ikke har patværket fremme Slowman skrev, for 2 timer siden: Et opklarende spørgsmål. jeg har egentlig antaget eller forstået at Lingam massage er når der er det mandlige køn der bliver masseret, men her beskrives det som hele massagen er Lingam massage - er det når massagen i helhed har til formål at flytte energier og fornemmelser til kønnet før massagen af Lingam? Lingam betyder "Fallos" (sommetider også "de mandlige kønsorganer" sådan lidt hurtigt forklaret), på sanskrit som ofte er det sprog der bruges ifm. Tantra. Så en Lingam massage er ikke noget der egentlig er en slags varedeklaration. Som i overhovedet ikke. For nogle er det bare det der hed "svensk" før i tiden. Altså en hånder, håndtrold, wanker, spiller og hvad det ellers kaldes. Når det nutildags kaldes Lingam massage af et umådeligt stort antal af sexarbejdere der ikke engang har været på weekendkursus i noget relateret, så er det altså svært at skulle sige hvad man kan regne med. Det er heller ikke en beskyttet titel at være Tantriker eller Lingam massør... det er det heller ikke at være frisør f.eks. - eller cykelsmed, frisør, bager, arkitekt eller udsmider Så det man kan forvente eller "forstå" er hos den ene noget helt helt helt heeeelt andet hos de andre. Selv de kolleger jeg hjertens gerne henviser til har en HELT anden tilgang til Lingam massage end jeg har. Det betyder (i min optik) absolut ikke at det ene er bedre end det andet. Der er tantra-grene og skoler der er rigtigt meget fremme i skoene mht. at deres måde at gøre tingene på er de rigtige. I Ur-Tantra som er den gren på træet hvor jeg er blomstret, er vores grundlære "Der findes ikke rigtigt og forkert - der findes kun nu" i en halv-dårligt oversat og meget skrabet og enkel version eller formulering der er lang og dybsindig på Sanskrit. Jeg mener som Ur-Tantrika altså fra bunden af mit hjerte at der ikke findes en fastlåst definition af hvad en Lingam massage eller en Tantra massage er. Jeg tilbyder f.eks. slet ikke Tantra massage som sexarbejder. Det er fordi der på den gren hvor jeg sidder er en tradition helt tilbage fra dengang vi boede i huler, om at vi ikke tager penge (eller bytte-værdier af større omfang) af noget der er overleveret til os fra alle vores "Tantra-aner" igennem utallige generationer helt gratis, skal gøres til en vare man kan købe. En Lingam massage har et meget anderledes formål end en Tantra massage i Ur-Tantra. Jeg ville skulle tage en liter mælk i timen eller cirka deromkring, hvis jeg ikke skulle føle og fornemme at jeg pissede på hele min Tantriske familie - både levende og døde... det er en livslang forpligtelse for dem der tager "elever" for hver eneste elev. Så, det er ikke noget jeg nogensinde kommer til at gøre. At der på nogle af de andre grene på det Tantriske træk sidder folk der har det helt anderledes, er jeg ret begejstret for. At der sidder riiiiiiigtigt mange der ikke på nogen måder er kvalificerede til at kunne tilbyde det, er også sandt. Især i øjeblikket. Det er ligesom "trendy" eller "det nye sort" eller noget At der sidder en masse der er et sted midt imellem det ekstreme yderpunkt jeg er på og det en eller anden Truntelunte der synes hun har fået en god idé ved at kalde det Tantra fordi hun har købt en røgelsespind og taget en selfie i en sarong er hvorfor jeg personligt mener at det er så hamrende vigtigt med forventningsafstemningen. Selv når jeg praktiserer og implementerer Tantra i de møder jeg har med mænd på den ene eller den anden eller den tredje måde, så kalder jeg det ALDRIG Tantra. Jeg kan finde på at sige "inspireret af Tantriske teknikker og traditioner", selvom det i nogle tilfælde er en voldsom underdrivelse. Jeg undlader bevidst at svare på: "er det når massagen i helhed har til formål at flytte energier og fornemmelser til kønnet før massagen af Lingam?" fordi det jeg gør og det der ville være svaret fra min side, ene og alene er svaret på hvordan jeg praktiserer det. Og det er jo ikke interessant generelt, eftersom der på ingen måder er nogen som helst "rød tråd" på markedet for Lingam massager eller Tantra massager. Der er kaos, mudderkastning, Ragnarok tilstande og borgerkrig i det miljø. Men ikke kun. Det er virkelig lige så forskelligt som det kan blive. Selv internt er der institutter og "grene på træet" hvor uenighederne flyver som giftpile og eleverne er i skarp krydsild i kampen om de enorme summer de betaler for deres kurser og diplomer. Det er lidt som når frisøren til nye kunder lægger ud med at sige ""Ej hvem HAR dog klippet dig sidst? Det er helt skævt og spaltet og det var da godt du kom til mig, for du har da lignet noget der var løgn siden du sidst blev klippet"... som jeg ser det Spørger mig gerne om hvad formålet er når jeg gør det, hvis vi mødes en dag i virkelighedens verden i en anden sammenhæng. Det er ikke fordi jeg ikke har noget at sige eller skrive om det Dem der er hurtigst ude med "det er sådan og sådan det er og sådan er reglerne og de andre gør det forkert", er det min erfaring er dem der sidder længst muligt væk fra stammen og rødderne i Tantra. Lidt ligesom religiøse forgreninger. Det vi tror vi ved om Tantra antropologisk og historisk set, er i øvrigt at det oprindeligt var helt fri af religiøse forbindelser. Tantra (ikke nødvendigvis betegnelsen/navnet men traditionen og overleveringerne) stammer fra før både Hinduisme og Buddhisme... men det er en helt anden debat som Eroguide ville være det helt forkerte forum til Kærligst, Eva Tantrika - som menneske og ikke ret meget som sexarbejder. https://www.eroguide.dk/forum/topic/189632-lemongrass-lingam-en-indsigtsfuld-oplevelse/?do=findComment&comment=1643628 Redigeret 21. September af Eva Nadine 3 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1048 Skrevet 22. September Tak @Eva Nadine du brugte tid og energi på at dele din viden, mens jeg bare sov på mine grønne øren. Jeg er glad for dit svar. Dels er det uddybende og dels er det dejligt at der er den åbenhed i udlægningen af hvad Tantra er eller kan være. Nu kan jeg næsten se dine smukke bryster for mit indre øje, når jeg lukker dem og det er smukt og sexet. Al det bedste पुरुषार्थ til dig 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg