Hop til indhold
wannabewild

Er det ikke lige meget om en GP er "post op" ell ej?

Recommended Posts

ErnstOle skrev, for 12 minutter siden:

Nej, du er ikke en kvinde, fordi en kvinde er et menneske af hunkøn. Du er et menneske af hankøn, der opfatter sig som kvinde, derfor er du en transkvinde. Hvilket er helt legitimt og fint.

Hvis jeg samtykker til at have samleje med en kvinde (hunkøn), og det viser sig at personen er hankøn, og personen bevist har fortiet dette eller snydt mig til at tro dette, så er vi tæt på et overgreb.

alt det her er sket før, og kommer utvivlsomt til at ske igen, i andre sammenhænge.

Da hetero begyndte at blive brugt, var homofoberne ude og sige "neeej! jeg er ilke heteroseksuel, jeg er bare normal. . . det er de andre som er nogle homo'er"

Og eftertiden var ikke været venlig overfor denne type mennesker... Nu har vi så andre fober, som er ude og sige "neeej! jeg er ikke cis, der er de andre som bare er transer"

Men det kom jo til, at heteroseksuel blev et helt almindeligt ord, som alle bruger. Ligesom det også vil komme, at ciskønnet bliver helt almindeligt at bruge.

Cis og trans er nemlig ganske fine ord, som bliver brugt i utalllige former, cis pg trans konfigurationer af isomere f.eks.

Ligesom hetero og homo bliver brugt i utallige former.. homogen/heterogen blanding f.eks.

• Synes godt om 1
  • Forvirret 1
  • Sørgelig 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

... og selvfølgelig skal ingen tvinges til at have sex med et menneske, som de 'ik tænder på, det er nemlig et overgreb, og dybt ulovlig og strafbart!

Men hvis en person tænder på et andet menneske, og vælger at have sex med denne person, er der intet, som bare tilnærmelsesvist er et overgreb.

Det står jo også enhver frit, at afbryde samleje, nårsomhelst man føler for det.

Men det er absolut ikke en pligt, at oplyse ens medicinske fortid i dette smmenhæng. Det er en privat sag.

• Synes godt om 1
  • Forvirret 1
  • Sørgelig 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Som heteroseksuel har jeg samtidig en præference for meget smukke og meget feminine transseksuelle kvinder, nogle kan mene at jeg så er biseksuel men det opfatter jeg mig ikke som da jeg ikke er til mænd som sådan.

Samtidig med at jeg klart mener at voksne mennesker skal kunne leve et liv som den de selv mener at de er, så er jeg helt på linje med både Ernst Ole og Den lille frøken!

Jeg er helt enig i at det ikke er en privat sag når det kommer til købesex hvilket biologisk køn en partner er født som, og siden har valgt at transformere sig fra til at opfatte sig selv som kvinde.

Det er helt ok med mig, faktisk tænder jeg på det!
Men en mand for hvem det er af alt afgørende betydning at en partner er en biologisk kvinde har et lige så berettiget krav på at vide det, som at han ikke med rette kan fordømme at mennesker transformerer sig til en anden personlig kønsopfattelse af det køn de er født som.

Der findes hetero mænd som fryser og går i baglås hvis de først for sent opdager at hun har et mandligt kønsorgan, og de mænd kan med rette føle det som et overgreb hvis de ikke forinden er gjort bekendt hermed.

Jeg tilhører den skole at der kun findes 2 køn og at dette må gøre sig gældende i den fælles samtale i sundheds og undervisnings sektoren, men alle minoriteter skal selvfølgelig kunne leve det liv de vil og betegne sig selv som det de selv mener at de er.

Der hvor filmen den knækker det er når overdrevet kommer til udtryk som lovgivning om og straframmer for, hvis ikke det helt overvejende flertal retter ind og ikke bruger ord og vendinger som ved lov er indført som det eneste acceptable.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

• Synes godt om 5
  • Sørgelig 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 31 minutter siden:

.."Men en mand for hvem det er af alt afgørende betydning at en partner er en biologisk kvinde"..

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Dette er jo netop, definitionen på transfobi.. Hvis man ikke kan kende forskel, hverken fysisk eller psykisk, men tænker anderledes om et menneske, udelukkende på baggrund af om person er trans- eller ciskønnet, er det transfobi.

• Forvirret 1
  • Sørgelig 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Natascha DK skrev, for 12 minutter siden:

Dette er jo netop, definitionen på transfobi.. Hvis man ikke kan kende forskel, hverken fysisk eller psykisk, men tænker anderledes om et menneske, udelukkende på baggrund af om person er trans- eller ciskønnet, er det transfobi.

Overhovedet ikke!

Det svarer til hvis du insisterer på at servere svinekød for en som på grund af sin religiøse overbevisning ikke spiser svinekød, og som vil kunne komme til at spise svinekød fordi at vedkommende ikke ved at det er svinekød.

Mennesker har som jeg ser det krav på at kunne træffe egne til og fra valg, i overensstemmelse egen overbevisning på et oplyst grundlag.

Det gælder selvfølgelig kun i relation til egne valg i livet, og betyder ikke af den grund at du skal begrænse andre i at leve som den de oplever sig selv som.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk
  • Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 1 minut siden:

Overhovedet ikke!

Det svarer til hvis du insisterer på at servere svinekød for en som på grund af sin religiøse overbevisning ikke spiser svinekød, og som vil kunne komme til at spise svinekød fordi at vedkommende ikke ved at det er svinekød.

Mennesker har som jeg ser det krav på at kunne træffe egne til og fra valg i overensstemmelse egen overbevisning på et oplyst grundlag.

Det gælder selvfølgelig kun i relation til egne valg i livet, og betyder ikke af den grund at du skal begrænse andre i at leve som den de oplever sig selv som.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

jamen så har man da også en aversion for svinekød, eller, en fobi for svinekød.

At sammenligne mennesker med kød... wow. . nu har kød jo ikke følelser, men måske det i virkeligheden er sådan mange ser på en de køber sex af...

Og man har da selv et ansvar også! Hvis du synes noget ligner oksekød, og sætter dig til at spise... så er det da din egen skyld.

Ligesom en potentiel sexkøber så også må sige, at de altså er transfober, inden de går igang. Hvis nogen har et problem med transkønnethed, så er det altså deres problem, og deres ansvar også.

• Haha 1
  • Forvirret 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Naturen er mangfoldig, og det er ofte tydeligt, at nogle mennesker ikke bare passer helt ind i et af de to køn, som vi grundlæggende tilhører.

Det er ikke bare mentalt eller psykisk, men også biologisk har mange drenge feminine træk og opfører sig som piger, og det omvendte er også tilfældet, men ofte mindre problematisk at være en drenge-pige end en feminin dreng, synes jeg.

Det er fedt, hvis vi alle kan acceptere disse afvigelser fra normen, og sætte pris på deres forskelligheder og kvaliteter - det er da bare med til at gøre tilværelsen mere farverig, herunder det sexuelle, og der er ingen grund til, at det ikke kan være ligeværdigt og respektfuldt.

MEN når man så begynder at pille ved det, bliver det kunstigt. Juridisk kønsskifte er ikke så indgribende, men det er noget rod. Når man begynder at foretage operative ændringer, derimod, så skaber man nogle hybrid-sexuelle konstruktioner, som ikke hører hjemme nogen steder - hverken i naturen eller socialt.

Det er naturligvis menneskers eget ansvar, og netop det!

Det er ikke noget, vi andre kan tage ansvar for eller være forpligtet til at synes om eller respektere.

Det betyder ikke, at jeg har noget imod jer som mennesker - jeg synes bare, I har truffet nogle underlige valg, og det må være jeres egen sag.

I må godt, men I må selv om det!

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Natascha DK skrev, for 43 minutter siden:

amen så har man da også en aversion for svinekød, eller, en fobi for svinekød.

At sammenligne mennesker med kød... wow. . nu har kød jo ikke følelser, men måske det i virkeligheden er sådan mange ser på en de køber sex af...

Og man har da selv et ansvar også! Hvis du synes noget ligner oksekød, og sætter dig til at spise... så er det da din egen skyld.

Ligesom en potentiel sexkøber så også må sige, at de altså er transfober, inden de går igang. Hvis nogen har et problem med transkønnethed, så er det altså deres problem, og deres ansvar også.

I den forstand at det kun gælder din egen ret til at mene, føle, tro og ville spise indenfor rammerne af ja, i mine øjne en dybt irrationel subjektiv overbevisning eller tro.
Så mener jeg at min parafrasering af kød contra følelser udgør et retvisende eksempel grundlag.

Det handler her kun om hvilke præferencer du selv har, din mulighed for at kunne takke nej på et grundlag heraf, ikke at du kan pålægge andre at følge din egen overbevisning.

Du skal ikke tro eller håbe at det ikke er svinekød du får serveret hvis du ikke ønsker at spise det, du skal vide det så du kan fravælge at spise svinekød.

Personligt ser jeg ikke på en sexsælger som et stykke kød.
Men som det menneske denne er som jeg selv, og som en person jeg er taknemmelig for vil sælge sex til mig.

Men følelser, nej det handler det ikke om når jeg køber sex.
Jeg har behov sex, det betaler jeg et andet menneske for der er villig til at sælge mig sex og tak for det!

Du er ikke pr definition transfob hvis du fravælger at købe sex af en transseksuel, du er ganske simpelt ikke til transseksuelle kvinder.

Længere er den ikke og hvis du på et oplyst grundlag kan fravælge at opsøge en transseksuel kvinde, så finder du aldrig ud af at en person ikke er til dig.
For du møder ham aldrig :)

Transfob det er du først hvis du mod bedre vidende opsøger en transseksuel for at give udtryk for din transfobi, det er chikane og det er uacceptabelt!

Der er bare ingen der skal pånødes at blive konfronteret med andres seksualitet.

Hvis du er hetero og føler dig ukomfortabel i sammenhænge hvor LGBT identiteter kommer til udtryk, så går du ikke ind på en kendt bøssebar.
Og hvis du som hetero vælger at besøge en bøssebar så udviser du respekt for det sted og de mennesker der er der.

Som du selv valgte at besøge og du kunne have ladet være med at besøge.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 24 minutter siden:

I den forstand at det kun gælder din egen ret til at mene, føle, tro og ville spise indenfor rammerne af ja, i mine øjne en dybt irrationel subjektiv overbevisning eller tro.
Så mener jeg at min parafrasering af kød contra følelser udgør et retvisende eksempel grundlag.

Det handler her kun om hvilke præferencer du selv har, din mulighed for at kunne takke nej på et grundlag heraf, ikke at du kan pålægge andre at følge din egen overbevisning.

Du skal ikke tro eller håbe at det ikke er svinekød du får serveret hvis du ikke ønsker at spise det, du skal vide det så du kan fravælge at spise svinekød.

Personligt ser jeg ikke på en sexsælger som et stykke kød.
Men som det menneske denne er som jeg selv, og som en person jeg er taknemmelig for vil sælge sex til mig.

Men følelser, nej det handler det ikke om når jeg køber sex.
Jeg har behov sex, det betaler jeg et andet menneske for der er villig til at sælge mig sex og tak for det!

Du er ikke pr definition transfob hvis du fravælger at købe sex af en transseksuel, du er ganske simpelt ikke til transseksuelle kvinder.

Længere er den ikke og hvis du på et oplyst grundlag kan fravælge at opsøge en transseksuel kvinde, så finder du aldrig ud af at en person ikke er til dig.
For du møder ham aldrig :)

Transfob det er du først hvis du mod bedre vidende opsøger en transseksuel for at give udtryk for din transfobi, det er chikane og det er uacceptabelt!

Der er bare ingen der skal pånødes at blive konfronteret med andres seksualitet.

Hvis du er hetero og føler dig ukomfortabel i sammenhænge hvor LGBT identiteter kommer til udtryk, så går du ikke ind på en kendt bøssebar.
Og hvis du som hetero vælger at besøge en bøssebar så udviser du respekt for det sted og de mennesker der er der, som du selv valgte at besøge og du kunne have ladet være.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

jeg synes det er så beklageligt og sørgeligt, og bliver så ked af, at man kan mene at det er os, som skal bære ansvaret for at skilte med hvem vi er.. så ikke vi skulle komme til at støde nogle andre. Skal en klub, som henvender sig eksempelsvis til LGBT personer, skilte med at den er det?

Og du gør det jo personligt, når du mener vi skal dele dybt personlige oplysninger, om os selv.

Det jeg finder så skørt er, at vi vil jo bare gerne være os selv, det er altså ikke noget man vælger!! Vi er født sådan her.

det valg som vi tager, er om vi vil leve i fornægtelse om hvem vi er, og eventuelt ende i den statistik på de 25% af transkønnene, som førsøger selvmord, eller om vi tror på at vi er stærke nok inden i, til at leve med det stigma, at være transkønnet.

Når jeg læser noget af det folk skriver, om mennesker som mig, løber tårene ned af mine kinder.. det eneste jeg trøster mig med, er at ingen, som i ingen som helst, gør det mod mig ude i virkeligheden... men det gør ondt alligevel.

Redigeret af Natascha DK
  • Synes godt om 1
  • Forvirret 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
køb dansk skrev, for 44 minutter siden:

Naturen er mangfoldig, og det er ofte tydeligt, at nogle mennesker ikke bare passer helt ind i et af de to køn, som vi grundlæggende tilhører.

Det er ikke bare mentalt eller psykisk, men også biologisk har mange drenge feminine træk og opfører sig som piger, og det omvendte er også tilfældet, men ofte mindre problematisk at være en drenge-pige end en feminin dreng, synes jeg.

Det er fedt, hvis vi alle kan acceptere disse afvigelser fra normen, og sætte pris på deres forskelligheder og kvaliteter - det er da bare med til at gøre tilværelsen mere farverig, herunder det sexuelle, og der er ingen grund til, at det ikke kan være ligeværdigt og respektfuldt.

MEN når man så begynder at pille ved det, bliver det kunstigt. Juridisk kønsskifte er ikke så indgribende, men det er noget rod. Når man begynder at foretage operative ændringer, derimod, så skaber man nogle hybrid-sexuelle konstruktioner, som ikke hører hjemme nogen steder - hverken i naturen eller socialt.

Det er naturligvis menneskers eget ansvar, og netop det!

Det er ikke noget, vi andre kan tage ansvar for eller være forpligtet til at synes om eller respektere.

Det betyder ikke, at jeg har noget imod jer som mennesker - jeg synes bare, I har truffet nogle underlige valg, og det må være jeres egen sag.

I må godt, men I må selv om det!

"...som ikke hører hjemme nogen steder - hverken i naturen eller socialt"

hvad du skriver er helt i stil med.. "im not a racist, but...."

ej noget væmmeligt noget at sige! og heldigvis, en minoritets-opfattelse. Alle mulige mennesker, for lavet alle mulige indgreb, for at have det bedre med deres ydre. Og den slags ser man altså ikke ned på mere... hvis man da er bare et nogenlunde ordentligt menneske, som kan rumme at respektere sine medmenmesker.

Ingen vælger at være at transkønnet, det er noget man bare er, vi er født sådan her!

• Forvirret 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Natascha DK skrev, for 11 minutter siden:

jeg synes det er så beklageligt og sørgeligt, og bliver så ked af, at man kan mene at det er os, som skal bære ansvaret for at skilte med hvem vi er.. så ikke vi skulle komme til at støde nogle andre. Skal en klub, som henvender sig eksempelsvis til LGBT personer, skilte med at den er det?

Og du gør det jo personligt, når du mener vi skal dele dybt personlige oplysninger, om os selv.

Det jeg finder så skørt er, at vi vil jo bare gerne være os selv, det er altså ikke noget man vælger!! Vi er født sådan her.

det valg som vi tager, er om vi vil leve i fornægtelse om hvem vi er, og eventuelt ende i den statistik på de 25% af transkønnene, som førsøger selvmord, eller om vi tror på at vi er stærke nok inden i, til at leve med det stigma, at være transkønnet.

Når jeg læser noget af det folk skriver, om mennesker som mig, løber tårene ned af mine kinder.. det eneste jeg trøster mig med, er at ingen, som i ingen som helst, gør det mod mig ude i virkeligheden... men det gør ondt alligevel.

Hvad er det der gør så ondt ? Jeg synes da ikke der er nogle der skriver fordømmende om typer som dig ? Måske har jeg misset det, men hvad er det der har såret dig i de kommentarer der hidtil har været skrevet i denne tråd ?

Vi oplever alle at blive fravalgt  i livet. Nogle fordi de er for lave nogle fordi de er for høje. Nogle for gamle , nogle for unge.

Nogle fordi de har " forkert " hudfarve, nogle fordi de er for tykke.

Der er da - såvidt jeg forstår - en pænt stor kundekreds til transkvinder som dig . Og der er flerd der her afslører at de også tænder på dem/ jer. 

Jeg synes kun der er skrevet pænt og sagligt om dette emne og det er endda flere gange påpeget at man intet har imod transer og at alle må leve som de har lyst men at der så er nogle der fravælger dig grundet du er trans er vel ikke så mærkeligt eller.  Det har jo ikke noget med dig at gøre. Det har noget at gøre med hvad de personligt foretrækker når de skal have sex Ligesom man kan foretrække hvide mennesker fremfor sorte . Ikke tatoverede fremfor tatoverede. Silikone bryster fremfor naturlige. Etc etc 

Jeg vil gerne forstå baggrunden for hvad der er så sårende. ?

• Synes godt om 5
  • Sørgelig 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Natasja

Det handler ikke hverken om at du skal leve i fornægtelse eller at du skal dele dybt fortrolige oplysninger om dig selv!

For det skal du ikke pr definition gøre uanset i hvilken kontekst vi taler om, men når det kommer til at dyrke sex med hinanden så handler det ikke kun om ens egen opfattelse af køn.

Det handler i høj grad også om den andens opfattelse af køn, og det er lige så meget et udtryk for respekt at respektere en anden persons opfattelse af køn når det kommer til hvem denne ønsker at have sex med eller ikke.
Som den respekt du selv har krav på som den person du er.

I den virkelige verden er der nu en gang forskel på at blive set og oplevet som den man er hvis man drikker kaffe sammen, eller hvis man skal dyrke noget så personligt sammen som sex.

Skulle man mod bedre vidende som hetero finde indenfor på en LGBT cafe, og skulle man have noget imod det tror jeg nu nok at de fleste vil have pli nok til stille og roligt bare at forlade stedet igen
Uden at forårsage nogen form for drama i den forbindelse, tværtimod vil jeg tro.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Natascha DK skrev, for 22 minutter siden:

Du har skrevet nogle fine indlæg som ev havde kunnet få nogle at tænke en ekstra tanke eller to. Desværre er mennesker sjældent interesserede i at tænke en ekstra tanke eller udvide sine horisonter.

Istedet får du at vide at du er respektløs mod "rigtige" kvinder og begår overgreb mod "rigtige" mænd. Hvis det ikke var tragiskt ville det næsten være lidt komiskt. Hvis vi skulle måle respektløshed mod "riktige" kvinder så tænker jeg at "rigtige" mænd kommer lysår før alle andre, og at ciskvinder ikke en gang kan ses på måleinstrumentet.

At transfobi øger i samfundet lige nu, vidner mange om - også folk jeg er personligt bekendt med. Så jeg forstår godt at du bliver ked af det indimellem. 

Jesus sagde det godt: "Gå ikke en gang ind i den byen".

• Synes godt om 1
  • Forvirret 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Natascha DK skrev, for 1 time siden:

Dette er jo netop, definitionen på transfobi.. Hvis man ikke kan kende forskel, hverken fysisk eller psykisk, men tænker anderledes om et menneske, udelukkende på baggrund af om person er trans- eller ciskønnet, er det transfobi

Ah, skal vi nu ikke lige.

https://lgbt.dk/ordbog/transfobi/ skriver 

Betydning:

Negative kulturelle og/eller personlige overbevisninger, meninger, holdninger og adfærd baseret på fordomme, afsky, frygt og/eller had til transpersoner, eller som er imod variationer af kønsidentitet og kønsudtryk.

Jeg hader og afskyr ikke transpersoner, jeg ønsker bare ikke sex med dem. Er jeg også homofob fordi jeg ikke ønsket sex med en mand?

Du virker i mine øjne meget ekstrem i din tilgang. Jeg ønsker alle transpersoner et fantastisk liv uden had og med masser af kærlighed og sex, men fordi jeg ikke ønsker sex med dem, er jeg åbenbart transfob.

• Synes godt om 7

Del dette indlæg

Link til indlæg

jo der er da en del folk i denne tråd, som insisterer på at kalde kvinder som mig for mænd, hvilket var grunden til jeg overhovedet starte med at skrive her.

Kigger du lidt op, vil du se en, som siger vi hverken hører til i naturen eller samfundet.. det gør da ondt!

Jeg ville ønske jeg var født i den krop, der stemmer overens med, som jeg også er inde i.. men sådan var mit lod bare ikke.. så jeg gør en masse ting, som ikke er super sundt, de piller jeg tager for at lukke helt ned for testosteron i min krop kan lede til nyre og lever svigt.

Hedeture.. yip, dem har så også fået siden jeg startede hormonbehandling. Smerter diverse steder hvor min krop ændrer sig.. yip. . . osv. osv.

Bekymringer om fødsel, amning eller kejsersnit? nej, men det er der altså mange ciskvinder, som vælger ikke at have, og det gør dem vel ikke til mindre kvinde?

Der var engang, hvor en kvinde, var en som passede hjemmet, ikke havde stemmeret, og tilhørte sin far, indtil hun så tilhørte sin ægtefælle. Sådan er det gudskelov ikke længere! . . Og nu har det begrebet kvinde så flyttet sig igen, til også at inkludere transkvinder, ligesom ciskvinder.

Og ja! er da udemærket godt klar over, at der kun findes to biologiske køn! . . jeg er trods alt bachelor i biologi.. men at folk hele tiden synes jeg liiige skal have at vide en ekstra gang.. at "hov hov.. du er jo altså født hankøn, og det kan du bare ikke høre noget ved"

I FUCKING KNOW OKI!! . . det har forårsaget mig sorger hele mit liv!... så måske, man kunne have den anstændighed, ikke at ville minde mig om det hele tiden...

• Forvirret 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Elprebsi skrev, for 8 minutter siden:

Ah, skal vi nu ikke lige.

https://lgbt.dk/ordbog/transfobi/ skriver 

Betydning:

Negative kulturelle og/eller personlige overbevisninger, meninger, holdninger og adfærd baseret på fordomme, afsky, frygt og/eller had til transpersoner, eller som er imod variationer af kønsidentitet og kønsudtryk.

Jeg hader og afskyr ikke transpersoner, jeg ønsker bare ikke sex med dem. Er jeg også homofob fordi jeg ikke ønsket sex med en mand?

Du virker i mine øjne meget ekstrem i din tilgang. Jeg ønsker alle transpersoner et fantastisk liv uden had og med masser af kærlighed og sex, men fordi jeg ikke ønsker sex med dem, er jeg åbenbart transfob.

så du ville afsky sex med en person, som du tændte vildt meget på. . lige indtil du fandt ud af personen var trans, frem for cis?

men hvis du aldrig fandt ud af det, så ville du jo have nydt det.. og måske endda ville igen... 

så begrunder det jo på en fordom, ene og alene fordi personen er transkønnet, og ikke ciskønnet.

Selvfølgelig er det oki at have sine præferencer... det har jeg da også selv!

Man kunne jo bare spørge!. . undskyld, jeg vil ikke sove med en kvinde som er transitioneret fuldt ud, fordi det kan jeg ikke lide... jeg kan love dig for, at enhver transkvinde ville så ikke have sex med dig... og det er der helt sikkert også ciskvinder, som ikke ville.

• Forvirret 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, for 31 minutter siden:

Du har skrevet nogle fine indlæg som ev havde kunnet få nogle at tænke en ekstra tanke eller to. Desværre er mennesker sjældent interesserede i at tænke en ekstra tanke eller udvide sine horisonter.

Istedet får du at vide at du er respektløs mod "rigtige" kvinder og begår overgreb mod "rigtige" mænd. Hvis det ikke var tragiskt ville det næsten være lidt komiskt. Hvis vi skulle måle respektløshed mod "riktige" kvinder så tænker jeg at "rigtige" mænd kommer lysår før alle andre, og at ciskvinder ikke en gang kan ses på måleinstrumentet.

At transfobi øger i samfundet lige nu, vidner mange om - også folk jeg er personligt bekendt med. Så jeg forstår godt at du bliver ked af det indimellem. 

Jesus sagde det godt: "Gå ikke en gang ind i den byen".

Hr bananas. Jeg skrev at det er respektløst at mene man som transkvinde er kvinde på lige fod med biologiske kvinder. Og det vil jeg da gerne uddybe , hvis det virkelig er så svært st forstå.

Det er ikke møntet på natasha personligt men på alle dem der mener at en kvinde kun er noget man kan føle sig som eller se ud som.

For det at være kvinde skal ikke reduceres til en " følelse" eller et ydre.

Det indebærer lidelse og smerte og nogle vilkår som msn kun har hvis msn er født som kvinde.  Det er fint at lege kvinde og jeg elsker at hænge ud med transkvinder og  har næsten lige været på homo bar hvor jeg dansede med de skønneste transer. De var også vilde med mig og deres overdrevne kvindelighed fasciberer mig. Jeg drages af transkvinder. Tag ikke fejl af det. 

Men jeg synes der mangler respekt for den historie , den kollektive smerte og lidelse der ligger i at være født som kvinde hvis msn insisterer på at kalde sig kvinde og fornægter biologien. Når man fornægter de biologiske forskelle der er mellem mand og kvinde.  Det er fint at lege kvinde . Det elsker jeg og rollespillet fungerer fint. Jeg kunne sagtens have sex med en trans,  da jeg er ret fri og grænseløs i min egen seksualitet. 

Men der bør også være en ydmyghed overfor at biologiske  kvinder fødes til en lidelse og en smerte som man kun har og får FORDI man er født som kvinde. At bagatellisere det og reducere kvindekønnet til noget så diffust som en følelse  er respektløst. 

Redigeret af Den lille frøken
  • Synes godt om 5
  • Sørgelig 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den lille frøken skrev, for 5 minutter siden:

Hr bananas. Jeg skrev at det er respektløst at mene man er kvinde på lige fod med biologiske kvinder. Og det vil jeg da gerne uddybe , hvis det er så svært st forstå.

Det er ikke møntet på natasha personligt men på alle dem der mener at en kvinde kun er noget man kan føle sig som eller se ud som.

For det at være kvinde skal ikke reduceres til en " følelse" eller et ydre.

Det indebærer lidelse og smerte og nogle vilkår som msn kun har hvis msn er født som kvinde.  Det er fint at lege kvinde og jeg elsker at hænge ud med transkvinder og  har næsten lige været på homo bar hvor jeg dansede med de skønneste transer. De var også vilde med mig og deres overdrevne kvindelighed fasciberer mig. 

Men jeg synes der mangler respekt for den historie , den kollektive smerte og lidelse der ligger i at være født som kvinde hvis msn insisterer på at kalde sig kvinde og fornægter biologien. Når man firnægter de biologiske forskelle der er mellem mand og kvinde.  Det er fint at lege kvinde . Det elsker jeg og rollespillet fungerer fint. Jeg kunne sagtens have sex med en trans,  da jeg er ret fri og grænseløs i min egen seksualitet. 

Men der bør også være en ydmyghed overfor at biologiske  kvinder fødes til en lidelse og en smerte som man kun har og får FORDI man er født som kvinde. At bagatellisere det og reducere kvindekønnet til noget så diffust som en følelse  er respektløst

"at lege kvinde" . . ?

Altså det virker for mig, at du siger det, fordi du tror jeg har valgt at være transkønnet... Jeg har valgt det, lige meget, som du har valgt at at være ciskvinde.. Vi er begge født sådan, ingen gav os valget.

det virker akkurat, som dengang man mente, at folk valgte at være homoseksuelle, og jo bare kunne tage sig sammen og være som "alle de normale".. Disse kalder vi jo, med rette, homofober idag.

Tror du det er helt uden "lidelse og smerte" at være født i en krop, man ikke er tilpas i... som man har prøvet at affinde sig med, men ikke kunne holde det ud?

Se sig selv i spejlet, og græde når den krop som er der, ikke passer.. Og så få at vide... at man ikke forstår lidelse...

Jo! . . vi forstår nemlig lidelse.. og smerte.. vi har levet med det hver dag, og får så lige et stik mere.. når vi bliver fortalt vi bare "leger kvinde"

• Synes godt om 2
  • Forvirret 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, 1 time siden:

Hvis vi skulle måle respektløshed mod "riktige" kvinder så tænker jeg at "rigtige" mænd kommer lysår før alle andre, og at ciskvinder ikke en gang kan ses på måleinstrumentet.

Sorry, mente selvf transkvinder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Natascha DK skrev, for 26 minutter siden:

"at lege kvinde" . . ?

Altså det virker for mig, at du siger det, fordi du tror jeg har valgt at være transkønnet... Jeg har valgt det, lige meget, som du har valgt at at være ciskvinde.. Vi er begge født sådan, ingen gav os valget.

det virker akkurat, som dengang man mente, at folk valgte at være homoseksuelle, og jo bare kunne tage sig sammen og være som "alle de normale".. Disse kalder vi jo, med rette, homofober idag.

Tror du det er helt uden "lidelse og smerte" at være født i en krop, man ikke er tilpas i... som man har prøvet at affinde sig med, men ikke kunne holde det ud?

Se sig selv i spejlet, og græde når den krop som er der, ikke passer.. Og så få at vide... at man ikke forstår lidelse...

Jo! . . vi forstår nemlig lidelse.. og smerte.. vi har levet med det hver dag, og får så lige et stik mere.. når vi bliver fortalt vi bare "leger kvinde"

Øv at man ikke kan skrive noget uden at det skal tages så ilde op. Det er svært st være fri i sine tanker når hvert ord skal formuleres så det er støvsuget for det mindste der kan opfattes negativt. Det bliver bare så steril en dialog. 

Nå men havde altså ellers skrevet et laaangt indlæg som så forsvandt da jeg trykkede gem. Nu bliver det så en lidt anden og meget kortere kommentar da jeg er løbet tør for tid

Jeg har absolut intet imod dig eller andre transer. Tværtom. Har lige festet og danset med 2 fantadtiske transer på en homobar i spanien.  

Det jeg opponerer imod er ikke at du/ i kalder jer transer elker ikke cis eller hvad det nu kan være. Lev og lad leve.  Nogle af mine bedste venner er homoer.  De er skønne. Jeg er da ligeglad med folks seksualitet. Jeg er selv totalt grænseløs inden for det seksuelle. Jeg elsker at klæde mænd ud som kvinder btw og lade dem agere som kvinder når jeg leger med dominans.

Det jeg opponerer imod her er at der i damfundsdebatten er en stigende tendens til at minimere biologiske kvinder biologi, deres emotionelle og fydiologiske udfordringer. Det vil jeg gerne have blivet set på med lidt mere ydmyge øjne

Redigeret af Den lille frøken
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den lille frøken skrev, for 40 minutter siden:

Men der bør også være en ydmyghed overfor at biologiske  kvinder fødes til en lidelse og en smerte som man kun har og får FORDI man er født som kvinde. At bagatellisere det og reducere kvindekønnet til noget så diffust som en følelse  er respektløst. 

Fr Frøken. Jeg hverken orker eller har tid lige nu. Måske senere.

Du snakker om lidelser og smerte - følelser som du mener er unikt for ciskvinder. Det kan du jo mene.

Men jeg kan ikke se at nogen i den her tråd har bagatelliseret eller reduceret noget andet end den tilværelse, den lidelse og den smerte som transkvinder oplever.  

• Synes godt om 2
  • Forvirret 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er et langt stykke enig med Den lille frøken, og som hun mener også jeg at der biologisk kun findes 2 køn.

Derfor har jeg også liket hendes indlæg.

Men jeg kan også godt følge og respektere at der findes mennesker der oplever at de er født i den forkerte krop, og jeg mener absolut ikke at kvinde er noget de leger når de træffer det svære valg det udgør at skifte køn.
Med alle de personlige ofre, smerter og udfordringer det indebærer.

Som det bliver beskrevet kan jeg sådan set godt følge at de smerter som en biologisk født mand oplever under sin transition til kvinde, kan sammenlignes med de smerter som en biologisk født kvinde oplever livet igennem.

Jeg mener bare stadig at det her svære spørgsmål handler om at finde en balance mellem den tolerance og den accept, en meget lille minoritet med rette kan forvente.
Og så en forståelse hos sidstnævnte for at den helt overvejende majoritet bør kunne forvente, at den ikke fuldstændig skal ændre sit sprog, sin køns og identitets opfattelse.

På grund af en overdreven sensitiv meget lille minoritet, og særligt dem i blandt dem der råber højest om hvilke særhensyn de forlanger af det samfund som de selv er en fuldt ligeberettiget del af.

Tryk avler modtryk og jo mere der trues med et sprogpoliti og der gøres krav på et begrebs monopol, eksempelvis fængsel og bøder for at bruge forkerte ord om hvem der nu føler sig forurettet heraf.
Des mere gøder man jorden for de illiberale strømninger som vi oplever få mere og mere vind i sejlene, jo længere vi kommer syd og øst for den dansk tyske grænse.

Det er en ideologisk vind som til nu er gået udenom Danmark, i hvert fald i den uhyggelige rene form vi ser det i andre europæiske lande - heldigvis.
Og den bør ikke vinde fodfæste i Danmark i den form vi ser det i nævnte lande.

Derfor synes jeg at det bedste initiativ vi til nu har set i den forbindelse fra LGBT miljøets egne rækker udgøres af:

Dansk Regnbueråd

Jeg må se at få mig meldt ind som støttemedlem, for det har jeg endnu ikke fået taget mig sammen til.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 1 time siden:

Jeg er et langt stykke enig med Den lille frøken, og som hun mener også jeg at der biologisk kun findes 2 køn.

Derfor har jeg også liket hendes indlæg.

Men jeg kan også godt følge og respektere at der findes mennesker der oplever at de er født i den forkerte krop, og jeg mener absolut ikke at kvinde er noget de leger når de træffer det svære valg det udgør at skifte køn.
Med alle de personlige ofre, smerter og udfordringer det indebærer.

Som det bliver beskrevet kan jeg sådan set godt følge at de smerter som en biologisk født mand oplever under sin transition til kvinde, kan sammenlignes med de smerter som en biologisk født kvinde oplever livet igennem.

Jeg mener bare stadig at det her svære spørgsmål handler om at finde en balance mellem den tolerance og den accept, en meget lille minoritet med rette kan forvente.
Og så en forståelse hos sidstnævnte for at den helt overvejende majoritet bør kunne forvente, at den ikke fuldstændig skal ændre sit sprog, sin køns og identitets opfattelse.

På grund af en overdreven sensitiv meget lille minoritet, og særligt dem i blandt dem der råber højest om hvilke særhensyn de forlanger af det samfund som de selv er en fuldt ligeberettiget del af.

Tryk avler modtryk og jo mere der trues med et sprogpoliti og der gøres krav på et begrebs monopol, eksempelvis fængsel og bøder for at bruge forkerte ord om hvem der nu føler sig forurettet heraf.
Des mere gøder man jorden for de illiberale strømninger som vi oplever få mere og mere vind i sejlene, jo længere vi kommer syd og øst for den dansk tyske grænse.

Det er en ideologisk vind som til nu er gået udenom Danmark, i hvert fald i den uhyggelige rene form vi ser det i andre europæiske lande - heldigvis.
Og den bør ikke vinde fodfæste i Danmark i den form vi ser det i nævnte lande.

Derfor synes jeg at det bedste initiativ vi til nu har set i den forbindelse fra LGBT miljøets egne rækker udgøres af:

Dansk Regnbueråd

Jeg må se at få mig meldt ind som støttemedlem, for det har jeg endnu ikke fået taget mig sammen til.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

du bliver jo ved med at sige det samme.. "vil ikke ændre mit sprogbrug på grund af en minoritet" kan det vel godt koges ned til.. og det er ikke spor anderledes, end ikke at ville bruge ordet, "heteroseksuel", så ikke en minoritet af homoseksuelle skulle føle sig som abnorme.. for det er normalt!.. at en vis procentdel af en given befolkning er homoseksuelle. Og det er også normalt! at en vis procentdel af en given befolkning er transkønnede.

Af end eller anden grund kalder du mig også "transseksuel" hvilket er et dybt forældet ord, for transkønnethed har intet med seksualitet at gøre.

Så at bruge de nye betegnelser, cis- og transkønnet kvinder og mænd, er alt hvad størstedelen af os transkønnede egentlig beder om. Vi er normale, en minoritet ja, men det ville være unormalt, hvis der ingen af os var.

derfor, transkønnede mænd er mænd, ciskønnede mænd er mænd, og naturligvis er der så biologiske forskelle mellem cismænd og transmænd. Akkurat som der er biologiske forskelle mellem ciskvinder og transkvinder .. de er stadig begge kvinder.

Denne moderne opdatering af sproget, er ikke spor anderledes, end da man tog det latiske ord, hetero og satte det sammen med seksuel. Nu har man taget det latinske ord cis, betydende "være på samme side af" - født ind i det køn man ved man tilhører. For at pointere, at trans, betydende "på den anden side" - født ind i det modsatte køn, af man ved man tilhører.

Jeg er kvinde, og transkvinde. Det betyder selvfølgelig ikke at der ikke er biologiske forskelle mellem mig og en ciskvinde, som også er en kvinde. Det ved jeg udemærket godt. og i behøver ikke konstant minde mig om det, for det er faktisk rigtigt sårende, at i hele tiden gør det.

Det ville svare til, at kalde et menneske med meget uheldig fysik fremtoning for grim, hele tiden... sådan et menneske er da udemærket godt klar over de ikke har ønskværdig fremtoning, men derfor behøver man jo ikke sige det til dem hele tiden... det er jo bare ondskabsfuldt.

• Synes godt om 1
  • Forvirret 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den lille frøken skrev, for 1 time siden:

Øv at man ikke kan skrive noget uden at det skal tages så ilde op. Det er svært st være fri i sine tanker når hvert ord skal formuleres så det er støvsuget for det mindste der kan opfattes negativt. Det bliver bare så steril en dialog. 

Nå men havde altså ellers skrevet et laaangt indlæg som så forsvandt da jeg trykkede gem. Nu bliver det så en lidt anden og meget kortere kommentar da jeg er løbet tør for tid

Jeg har absolut intet imod dig eller andre transer. Tværtom. Har lige festet og danset med 2 fantadtiske transer på en homobar i spanien.  

Det jeg opponerer imod er ikke at du/ i kalder jer transer elker ikke cis eller hvad det nu kan være. Lev og lad leve.  Nogle af mine bedste venner er homoer.  De er skønne. Jeg er da ligeglad med folks seksualitet. Jeg er selv totalt grænseløs inden for det seksuelle. Jeg elsker at klæde mænd ud som kvinder btw og lade dem agere som kvinder når jeg leger med dominans.

Det jeg opponerer imod her er at der i damfundsdebatten er en stigende tendens til at minimere biologiske kvinder biologi, deres emotionelle og fydiologiske udfordringer. Det vil jeg gerne have blivet set på med lidt mere ydmyge øjne

ej oki.. så lader jeg da bare være med at forholde mig til hvad du skriver og de ord du bruger.. og læser dine tanker i stedet .. hvor svært kan det lige være.

Det kunne ellers være skønt, hvis du for en gangs skyld kunne forholde sig til mine, istedet for for at omformulere det samme du skriver hver gang, lige krydret med en historie om hvor maaange transpersoner du hygger med, og hvor maaaange homoseksuelle du kender...

det lyder akkurat som en racist, der siger .. "I'm not a racist! . . i have black friends!"

for ja... en TERF... det lyder du altså som om.

• Forvirret 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Natascha DK skrev, for 2 timer siden:

ej oki.. så lader jeg da bare være med at forholde mig til hvad du skriver og de ord du bruger.. og læser dine tanker i stedet .. hvor svært kan det lige være.

Det kunne ellers være skønt, hvis du for en gangs skyld kunne forholde sig til mine, istedet for for at omformulere det samme du skriver hver gang, lige krydret med en historie om hvor maaange transpersoner du hygger med, og hvor maaaange homoseksuelle du kender...

det lyder akkurat som en racist, der siger .. "I'm not a racist! . . i have black friends!"

for ja... en TERF... det lyder du altså som om.

Jeg synes det virker ret håbløst at debatterr med dig. Jeg stopper her. 

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

• Create New...