Slowman 1057 Skrevet 16. Oktober (edited) Skulle vi nu ikke lige….. Bare acceptere hinanden sådan som vi gerne vil accepteres. Det er i min optik den eneste respektfulde måde at gøre det på. Transkønnede personer bestemmer hvordan de vil defineres og hvad de gerne vil kaldes og “være”. Længere er den jo ikke. Hvorfor diskutere foreskelle? Der er forskel på mennesker. Der er kæmpe forskel på mænd der definerer sig som mænd. Det er jo ok og dejligt. Det samme gælder kvinder og det samme gælder transpersoner. Der er nogle udfordringer, når man vil stille op i sportskonkurencer og hvis man skal i fængsel og måske en række andre praktiske udfordringer, men derfor kan man jo godt respektere hinanden og bare kalde og behandle “folk” som de helst vil behandles og kaldes. Det koster ikke noget og er ikke svært. Redigeret 16. Oktober af Slowman 4 Del dette indlæg Link til indlæg
Natascha DK 40 Skrevet 16. Oktober Slowman skrev, for 49 minutter siden: Skulle vi nu ikke lige….. Bare acceptere hinanden sådan som vi gerne vil accepteres. Det er i min optik den eneste respektfulde måde at gøre det på. Transkønnede personer bestemmer hvordan de vil defineres og hvad de gerne vil kaldes og “være”. Længere er den jo ikke. Hvorfor diskutere foreskelle? Der er forskel på mennesker. Der er kæmpe forskel på mænd der definerer sig som mænd. Det er jo ok og dejligt. Det samme gælder kvinder og det samme gælder transpersoner. Der er nogle udfordringer, når man vil stille op i sportskonkurencer og hvis man skal i fængsel og måske en række andre praktiske udfordringer, men derfor kan man jo godt respektere hinanden og bare kalde og behandle “folk” som de helst vil behandles og kaldes. Det koster ikke noget og er ikke svært. heldigvis er det også min oplevelse at se og opleve steder hvor jeg færdes.. På universitet, natklubber, restauranter diskoteker osv.. benytter jeg altid kvinde faciliteterne, for det er jo der jeg hører til. Og er aldrig blevet set skævt til! det eneste jeg hører, og ofte på toiletterne, er nogle som siger.. "at fuck hvor er det fedt du tør være som du er... du er bare for sej!" . . så smiler jeg forlegent og siger tusind tak. At langt størstedelen af den minoritet, der ikke kan acceptere mennersker som mig, kun tør udtrykke det bag et betryggende klæde af anonymitet, gør mig håbefuld for fremtiden ... for selvom de muligvis ikke kommer til at blive mere i inklusive, kommer de med garanti ikke til at leve for evigt. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
W.C. Fields 238 Skrevet 17. Oktober Natascha DK skrev, for 11 timer siden: heldigvis er det også min oplevelse at se og opleve steder hvor jeg færdes.. På universitet, natklubber, restauranter diskoteker osv.. benytter jeg altid kvinde faciliteterne, for det er jo der jeg hører til. Og er aldrig blevet set skævt til! det eneste jeg hører, og ofte på toiletterne, er nogle som siger.. "at fuck hvor er det fedt du tør være som du er... du er bare for sej!" . . så smiler jeg forlegent og siger tusind tak. At langt størstedelen af den minoritet, der ikke kan acceptere mennersker som mig, kun tør udtrykke det bag et betryggende klæde af anonymitet, gør mig håbefuld for fremtiden ... for selvom de muligvis ikke kommer til at blive mere i inklusive, kommer de med garanti ikke til at leve for evigt. Så hvis man har en anden holdning til køn og transpersoner end dig, så er det godt, at man skal dø?? 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Natascha DK 40 Skrevet 17. Oktober W.C. Fields skrev, for 4 minutter siden: Så hvis man har en anden holdning til køn og transpersoner end dig, så er det godt, at man skal dø?? tee-hee.. whatever ¯\_(ツ)_/¯ misforstå mig som du vil 1 1 Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 546 Skrevet 17. Oktober Slowman skrev, for 13 timer siden: Skulle vi nu ikke lige….. Bare acceptere hinanden sådan som vi gerne vil accepteres. Det er i min optik den eneste respektfulde måde at gøre det på. Transkønnede personer bestemmer hvordan de vil defineres og hvad de gerne vil kaldes og “være”. Længere er den jo ikke. Hvorfor diskutere foreskelle? Der er forskel på mennesker. Der er kæmpe forskel på mænd der definerer sig som mænd. Det er jo ok og dejligt. Det samme gælder kvinder og det samme gælder transpersoner. Der er nogle udfordringer, når man vil stille op i sportskonkurencer og hvis man skal i fængsel og måske en række andre praktiske udfordringer, men derfor kan man jo godt respektere hinanden og bare kalde og behandle “folk” som de helst vil behandles og kaldes. Det koster ikke noget og er ikke svært. Men essensen i tråden er jo at nogle personer ikke mener, at det er vigtigt at en sexarbejder af hankøn, der identificerer sig som kvinde oplyser om dette. Det vigtigste inden for købesex er jo tillid og ikke at overskride den anden parts grænser. Den transkønnede bør selvfølgelig nævne kønsskiftet i sin annonce, alt andet er svigagtigt og grænseoverskridende. Det er bare ærgerligt, hvis den transkønnede bliver krænket af dette, ligesom det er ærgerligt for den mørke, tykke, eller gamle mand, der ikke kan besøge en GP, fordi hun ikke tager i mod denne type af gæster. Hendes grænser skal også respekteres. Alle skal selvfølgelig respekteres, tiltales og accepteres inden for rimelighedens grænser. Men når definitionen af en kvinde er et menneske af hunkøn, så er det for mange absurd at kalde et menneske af hankøn for en kvinde, blot fordi vedkommende føler sig som en kvinde. Hvor går grænsen? Det er jo ikke alle, der anerkender, at kvinde er et dynamisk begreb, der bare kan fortolkes vidtgående så en gruppe kan føle sig normale. 3 Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1057 Skrevet 17. Oktober (edited) @ErnstOle glem alt om absurditeter og svigagtig. Det er ingen nytte til. Det er god stil at oplyse korrekt når man sælger købesex, herunder om man er en transkvinde, hvis det er tilfældet, men undlad at gøre det så meget værre end når der snydes med alder, størrelse og andre ting. Det er lidt dårlig stil, men det er også lidt dårlig stil, når der gøres et stort nummer ud af hvorfor man ikke ville vælge at have sex med en transkønnet. Som tidligere nævn har jeg muligvis, muligvis ikke haft sex med en transkvinde, men det var i hvert fald lækkert og jeg gør det gerne igen, hvis det var det jeg havde. Jeg ved det stadig ikke. Det er efter min mening homofobisk når visse mennesker svinger sig op på de højere tangenter, når talen falder på transer mv. Redigeret 17. Oktober af Slowman 4 Del dette indlæg Link til indlæg
Natascha DK 40 Skrevet 17. Oktober ErnstOle skrev, for 15 minutter siden: ....Det vigtigste inden for købesex er jo tillid og ikke at overskride den anden parts grænser. Den transkønnede bør selvfølgelig nævne kønsskiftet i sin annonce, alt andet er svigagtigt og grænseoverskridende. Det er bare ærgerligt, hvis den transkønnede bliver krænket af dette, ligesom det er ærgerligt for den mørke, tykke, eller gamle mand, der ikke kan besøge en GP, fordi hun ikke tager i mod denne type af gæster. Hendes grænser skal også respekteres.... I en perfekt verden.. muligvis. Men virkeligheden er jo vildt kompliceret... Og kommer ofte til et spørgsmål, om hvis grænse "betyder mest". Hvis man vælger at mene, "jamen kundes grænse er altid vigtigere!" så håber jeg vi kan blive enige om, det det er pænt fucked up! For en kvinde som har gennemført en fuld transition, og er fysisk ukendelig fra en ciskvinde, vil det være enormt grænseoverskridende, altid at skulle offentliggøre at hun faktisk er transkønnet. Så hvis grænse har proritet... Holdt op imod, at man kan jo ikke have ondt af, hvad man ikke ved.. Er det for mig at se, sådan at siger hun ikke noget, hvis ikke kunden spørger og gør klart at han altså er lidt transfob, så er det jo et valg mellem at ingens grænse bliver overskredet, eller hendes bliver... og så er det jo lige pludselig super kompliceret. Personligt mener jeg af princip, at man ikke bør lyve.. Så det kan jo gøres meget simpelt, ved at en potentiel kunde giver udtryk for at de altså er lidt transfobe i deres seksuelle præferencer.. Og så kan hun jo bare sige, at hun ik er interesseret i at se ham.. Så bliver ingens grænser overskredet, og alle kan være glade. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Natascha DK 40 Skrevet 17. Oktober Slowman skrev, for 3 minutter siden: @ErnstOle glem alt om absurditeter og svigagtig. Det er ingen nytte til. Det er god stil at oplyse korrekt når man sælger købesex, herunder om man er en transkvinde, hvis det er tilfældet, men undlad at gøre det så meget værre end når der snydes med alder, størrelse og andre ting. Det er lidt dårlig stil, men det er også lidt dårlig stil, når der gøres et stort nummer ud af hvorfor man ikke ville vælge at have sex med en transkønnet. Som tidligere nævn har jeg muligvis, muligvis ikke haft sex med en transkvinde, men det var i hvert fald lækkert og jeg gør det gerne igen, hvis det var det jeg havde. Jeg ved det stadig ikke. Det er efter min mening homofobisk når visse mennesker svinger sig op på de højere tangenter, når talen falder på transer mv. Ej jeg kunne ikke være mere enig! Det er nemlig en form for selv fokuseret homofobi, at gøre et kæmpe nummer ud af, om en kvinde som er fuldstændig fysisk ugenkendelig fra en ciskvinde, skulle vise sig at faktisk være transkønnet. Og så dejligt at du stiller det på lige fod, som at lyve om så meget andet.. for ja, det er lidt dårlig stil at lyve. Jeg mener dog ikke at man af princip er forpligtiget til at oplyse, ligesom man jo heller ikke behøver skrive sin vægt, alder osv i en annonce... Det kan en potentiel kunde jo spørge om, hvis det er vigtigt for dem. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1057 Skrevet 17. Oktober (edited) Natascha DK skrev, for 9 minutter siden: Ej jeg kunne ikke være mere enig! Det er nemlig en form for selv fokuseret homofobi, at gøre et kæmpe nummer ud af, om en kvinde som er fuldstændig fysisk ugenkendelig fra en ciskvinde, skulle vise sig at faktisk være transkønnet. Og så dejligt at du stiller det på lige fod, som at lyve om så meget andet.. for ja, det er lidt dårlig stil at lyve. Jeg mener dog ikke at man af princip er forpligtiget til at oplyse, ligesom man jo heller ikke behøver skrive sin vægt, alder osv i en annonce... Det kan en potentiel kunde jo spørge om, hvis det er vigtigt for dem. Men en tin ærgrer mig en smule for jeg ville da godt vide om jeg faktisk har haft fornøjelsen Det er lidt mærkeligt, men ligesom det er lidt pirrende at være sammen med en sort kvinde første gang, en kinesisk osv. ville jeg bare gerne vide det. Men som du siger, måske er det vigtigt for hende ikke at fortælle og hvis hun ikke er trans er det måske ikke et spørgsmål, hun vil glæde sig over at få. Og jeg ønsker bestemt ikke at gøre nogen ked af det Redigeret 17. Oktober af Slowman 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Natascha DK 40 Skrevet 17. Oktober Slowman skrev, for 2 minutter siden: Men en tin ærgrer mig en smule for jeg ville da godt vide om jeg faktisk har haft fornøjelsen Det er lidt mærkeligt, men ligesom det er lidt pirrende at være sammen med en sort kvinde første gang, en kinesisk osv. ville jeg bare gerne vide det. tee-hee.. altså, hvis det var det absolut bedste blowjob du nogensinde har fået.. så er det da helt bestemt muligt! :p Det for jeg nemlig altid selv at vide når jeg har været sammen med en "first-timer" 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1057 Skrevet 17. Oktober Natascha DK skrev, for 13 minutter siden: tee-hee.. altså, hvis det var det absolut bedste blowjob du nogensinde har fået.. så er det da helt bestemt muligt! :p Det for jeg nemlig altid selv at vide når jeg har været sammen med en "first-timer" Jeg må vist bare leve med uvisheden, hvilket heller ikke er så ringe. Men jeg burde nok snart besøge skønheden igen for jeg kommer da lige til at savne hende. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 546 Skrevet 17. Oktober Slowman skrev, for 33 minutter siden: @ErnstOle glem alt om absurditeter og svigagtig. Det er ingen nytte til. Det er god stil at oplyse korrekt når man sælger købesex, herunder om man er en transkvinde, hvis det er tilfældet, men undlad at gøre det så meget værre end når der snydes med alder, størrelse og andre ting. Det er lidt dårlig stil, men det er også lidt dårlig stil, når der gøres et stort nummer ud af hvorfor man ikke ville vælge at have sex med en transkønnet. Som tidligere nævn har jeg muligvis, muligvis ikke haft sex med en transkvinde, men det var i hvert fald lækkert og jeg gør det gerne igen, hvis det var det jeg havde. Jeg ved det stadig ikke. Det er efter min mening homofobisk når visse mennesker svinger sig op på de højere tangenter, når talen falder på transer mv. At gøre det meget værre end det er? Det er jo det tråden handler om. Så selvfølgelig udtrykker folk sig om emnet i denne tråd. At man som mand ikke ønsker sex med andre mænd eller transkvinder(hankøn) gør ikke en til homo- eller transfob. Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1057 Skrevet 17. Oktober (edited) ErnstOle skrev, for 9 minutter siden: At gøre det meget værre end det er? Det er jo det tråden handler om. Så selvfølgelig udtrykker folk sig om emnet i denne tråd. At man som mand ikke ønsker sex med andre mænd eller transkvinder(hankøn) gør ikke en til homo- eller transfob. Vi bliver ikke enige. Du insisterer på at italesætte transkvinder på en måde der generer dem. Det er der simpelthen ikke nogen GOD grund til. Kun nitti gritti “jeg har sgu ret”, dårlige grunde. jeg har det på samme måde med skaldede mænd, lidt buttede mennesker osv. Jeg forsøger på at omtale dem, som de gerne vil omtales. Uden sammenligning iøvrigt, blot en måde at vise venlighed og respekt på. Redigeret 17. Oktober af Slowman 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Natascha DK 40 Skrevet 17. Oktober ErnstOle skrev, for 4 minutter siden: At gøre det meget værre end det er? Det er jo det tråden handler om. Så selvfølgelig udtrykker folk sig om emnet i denne tråd. At man som mand ikke ønsker sex med andre mænd eller transkvinder(hankøn) gør ikke en til homo- eller transfob. Dét! .. at du har trang til liiige at skulle sætte "(hankøn)" på efter du skriver transkvinder . . viser nemlig at du er transfob! . . for vi ved det da udemærket godt selv... Og at du så føler din trang til lige at smide det op i ansigtet på os en ekstra gang mere . . viser at du også får noget ud af at såre os... og det gør dig jo til en hadefuld transfob 1 Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 546 Skrevet 17. Oktober Natascha DK skrev, for 37 minutter siden: I en perfekt verden.. muligvis. Men virkeligheden er jo vildt kompliceret... Og kommer ofte til et spørgsmål, om hvis grænse "betyder mest". Hvis man vælger at mene, "jamen kundes grænse er altid vigtigere!" så håber jeg vi kan blive enige om, det det er pænt fucked up! For en kvinde som har gennemført en fuld transition, og er fysisk ukendelig fra en ciskvinde, vil det være enormt grænseoverskridende, altid at skulle offentliggøre at hun faktisk er transkønnet. Så hvis grænse har proritet... Holdt op imod, at man kan jo ikke have ondt af, hvad man ikke ved.. Er det for mig at se, sådan at siger hun ikke noget, hvis ikke kunden spørger og gør klart at han altså er lidt transfob, så er det jo et valg mellem at ingens grænse bliver overskredet, eller hendes bliver... og så er det jo lige pludselig super kompliceret. Personligt mener jeg af princip, at man ikke bør lyve.. Så det kan jo gøres meget simpelt, ved at en potentiel kunde giver udtryk for at de altså er lidt transfobe i deres seksuelle præferencer.. Og så kan hun jo bare sige, at hun ik er interesseret i at se ham.. Så bliver ingens grænser overskredet, og alle kan være glade. Begges grænser skal selvfølgelig respekteres fuldt ud. Både inden for købesex og inden for almindelige relationer. Sexsælgeren er dog i situationen oftere i en mere sårbar sitaution end sexkøberen. En kvinde, som har gennemført en fuld transition, og er fysisk ukendelig fra en ciskvinde er stadig et menneske af hankøn. Der er vi bare en del personer, som ikke ønsker at have sex med dem, da vi ikke ønsker at have sex med en person af eget køn. Det gør os hverken til trans- eller homofober, da vi ikke afskyr eller hader disse personer. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 546 Skrevet 17. Oktober Natascha DK skrev, for 1 minut siden: Dét! .. at du har trang til liiige at skulle sætte "(hankøn)" på efter du skriver transkvinder . . viser nemlig at du er transfob! . . for vi ved det da udemærket godt selv... Og at du så føler din trang til lige at smide det op i ansigtet på os en ekstra gang mere . . viser at du også får noget ud af at såre os... og det gør dig jo til en hadefuld transfob Nej, det gør jeg for at tydeliggøre, at en transkvinde er en person af hankøn - og at jeg ikke anerkender, at begrebet kvinde kan fortolkes som det passer en. At du så bliver krænket over helt almindelig fakta og holdninger baseret på disse, er jo din egen sag. 2 2 Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 546 Skrevet 17. Oktober Slowman skrev, for 7 minutter siden: Vi bliver ikke enige. Du insisterer på at italesætte transkvinder på en måde der generer dem. Det er der simpelthen ikke nogen GOD grund til. Kun nitti gritti “jeg har sgu ret”, dårlige grunde. Jeg vil heller ikke tiltales cis, men det ser du intet problem i. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Natascha DK 40 Skrevet 17. Oktober ErnstOle skrev, for 11 minutter siden: Jeg vil heller ikke tiltales cis, men det ser du intet problem i. jamen en cismand . . vi kan sige cis-hetmand også.. er jo en heteroseksuel mand, som er født i det køn han føler sig som og identificere sig med... er du da transkønnet? Men kære lille du.. hvis ikke du bryder dig om at blive kaldt for en cismand, viæ jeg da hjerteligt gerne bare kalde dig mand. Jeg har aldrig lyst til at genere eller såre nogen. Og det ville være vidunderligt, at du viste mig den samme respekt, at bare kalde mig kvinde så, og ikke vælge at bevist såre mig, ved hele tiden at sætte trans foran, eller "(hankøn) bagpå.. det ville jeg blive rigtigt glad for! 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1057 Skrevet 17. Oktober ErnstOle skrev, for 27 minutter siden: Jeg vil heller ikke tiltales cis, men det ser du intet problem i. Jo da. Hvis ikke du vil betegnes cis , vil jeg aldrig gøre det. Det kaldes respekt og der går ingen splinter af mig for at vise dig det. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
køb dansk 238 Skrevet 17. Oktober Natascha DK skrev, for 10 minutter siden: jamen en cismand . . vi kan sige cis-hetmand også.. Alltså, vi taler jo bare forskellige sprog. For mig er en transkvinde en kvinde, som forsøger at blive en mand, og en transmand er en mand, som forsøger at blive en kvinde - og en transfob må være en fob, som forsøger at være en ikke-fob...men "trans"-delen er vi vist enige om Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 546 Skrevet 17. Oktober Natascha DK skrev, for 10 minutter siden: jamen en cismand . . vi kan sige cis-hetmand også.. er jo en heteroseksuel mand, som er født i det køn han føler sig som og identificere sig med... er du da transkønnet? Men kære lille du.. hvis ikke du bryder dig om at blive kaldt for en cismand, viæ jeg da hjerteligt gerne bare kalde dig mand. Jeg har aldrig lyst til at genere eller såre nogen. Og det ville være vidunderligt, at du viste mig den samme respekt, at bare kalde mig kvinde så, og ikke vælge at bevist såre mig, ved hele tiden at sætte trans foran, eller "(hankøn) bagpå.. det ville jeg blive rigtigt glad for! Jeg er bare en mand, dvs en person af hankøn. Der behøves intet cis foran. Man kan undre sig lidt over, at du vil have respekt fra andre, når du flere gange har behov for at kalde flere brugere for trans- og homofober. 2 2 Del dette indlæg Link til indlæg
Natascha DK 40 Skrevet 17. Oktober køb dansk skrev, for 11 minutter siden: Alltså, vi taler jo bare forskellige sprog. For mig er en transkvinde en kvinde, som forsøger at blive en mand, og en transmand er en mand, som forsøger at blive en kvinde - og en transfob må være en fob, som forsøger at være en ikke-fob...men "trans"-delen er vi vist enige om samfundet går i min retning.. og dermed også sproget, der udvikler sig som afspejling af samfundet... Og samfundet; ser mig som kvinde.. der gik lige præcis 3 dage fra jeg fik mit nye personnummer, til der kom tilbud for screening af livmoderhalskræft... Så kan du, og andre af din tilbagestående mening stå tilbage, fra et samfund der har udviklet sig forbi jer. Og jeg kan glæde mig, for når du og dine snæversynede meninger ikke længere er her. . er verden blevet en lille smule bedre for mennesker som mig. Så nuvel, være hadefuld om du vil.. som små mus, der skriger ind i en orkan. 1 1 Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 546 Skrevet 17. Oktober Natascha DK skrev, for 35 minutter siden: Og samfundet; ser mig som kvinde.. der gik lige præcis 3 dage fra jeg fik mit nye personnummer, til der kom tilbud for screening af livmoderhalskræft... Har du en livmoder? Og om hvilken retning samfundet går i, så tror jeg trods alt at fornuften vinder i sidste ende. 3 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Natascha DK 40 Skrevet 17. Oktober ErnstOle skrev, for 16 minutter siden: Har du en livmoder? Og om hvilken retning samfundet går i, så tror jeg trods alt at fornuften vinder i sidste ende. hvad siger den lille mus..? jeg kan ikke høre dig 1 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1038 Skrevet 17. Oktober Nu har jeg fulgt lidt med i tråden her - og jeg skal da love for at grænserne er trukket skarpt op! Og et eller andet sted er det vel naturligt nok eller hvad? Jeg har aldrig forstået det med at man, på den ene side, skal udbasunere sin kønsidentitet med alle mulige bogstavskombinationer og råbe Xfober mod dem som nu engang har den verdensopfattelse de er opdraget til og vokset op med og den anden side der nedgør og latterliggør de mennesker som er TOTALT uden skyld i hvordan de har det med deres krop og deres kønsidentitet. Denne og alle tilsvarende samfundsdebatter er kørt fuldstændigt af sporet - det er latterligt! Vi er sgu da alle mennesker når det kommer til stykket! Personligt er jeg fløjtende ligeglad hvem folk er, hvad de føler sig som, hvad de ønsker de er og hvad de gerne vil være. Det rager mig en høstblomst! Det vigtige her må være at man har det godt med den man nu engang er og at ens omgivelser accepterer det. Det samme må så også gælde den modsatte vej! Når en transperson reklamerer med købesex er det kun ret og rimeligt at det bliver oplyst i annoncen. Her er det nemlig IKKE et spørgsmål om hvad man er og hvad man gerne vil opfattes som, men om at begge parter skal have en dejlig oplevelse ud af det og det får man KUN hvis der er rene linjer! I alle andre sammenhænge kan jeg sagtens forstå dilemmaet fra begge sider - her ville jeg bare ønske at alle udviste den form for respekt som man selv gerne vil respekteres. Så kære @Natascha DK op med klarinetten og tag en tudekiks! Og kære @ErnstOle tag og vær lidt mere tolerant - det ville klæde dig! 2 1 Del dette indlæg Link til indlæg