Heliot 154 Skrevet 23. September Landsbytossen skrev, for 11 minutter siden: Nu må du gerne svare mig på mit spørgsmål Er besvaret. Del dette indlæg Link til indlæg
Refresh 807 Skrevet 23. September (edited) Hold da op der er mange kloge mennesker der "ved" hvordan tingene er i stedet for at holde sig til at udtale sig om hvad de selv føler! Men alene fordi der er så stærke holdninger til emnet, så mener jeg at det vil være klogt at være ærlig omkring det i sin markedsføring, så man undgår misforståelser og sure miner... Med mindre man gerne vil provokere eller bedrive aktivisme og så beder man lidt selv om udfordringerne. Redigeret 23. September af Refresh 2 Del dette indlæg Link til indlæg
Refresh 807 Skrevet 23. September wannabewild skrev, for 8 timer siden: DET KAN MAN IKKE! Især hvis der er gået lang tid siden operationen og det er gjort ordentlig og vedkommende har "plejet" sig selv ordentligt. Interessant, jeg har (vist) aldrig selv mødt en, men jeg troede faktisk ikke at de kom i nærheden af at ligne en økologisk. Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1575 Skrevet 23. September Heliot skrev, for 17 minutter siden: Er besvaret. Nej, du har ikke besvaret hvad kromosomer har at gøre med en operation, men ok, hvis du ikke kan dokumentere dine påstand, så lader jeg dig slippe. Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1575 Skrevet 23. September Heliot skrev, for 21 minutter siden: @Landsbytossen : Jeg tror ikke du har sat dig ordentlig ind i tingene. Så jeg vil blot henvise til følgende artikel i Ugeskrift for læger: https://ugeskriftet.dk/videnskab/konsmodificerende-kirurgi-i-danmark Kønsskifte ER et kønsskifte. Ens biologiske køn kan aldrig ændres. Så nope 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Heliot 154 Skrevet 23. September Landsbytossen skrev, Lige nu: Nej, du har ikke besvaret hvad kromosomer har at gøre med en operation, men ok, hvis du ikke kan dokumentere dine påstand, så lader jeg dig slippe. Jo, dit oprindelige spørgsmål er besvaret. At du nu ændrer dit spørgsmål, vil ikke ændre mit svar. Jeg kan ikke besvare det bedre. Min dokumentation/ henvisning til Ugeskrift for læger har åbenbart ikke din interesse? Del dette indlæg Link til indlæg
Heliot 154 Skrevet 23. September Landsbytossen skrev, for 5 minutter siden: Ens biologiske køn kan aldrig ændres. Så nope Tak... Nu giver dit profilnavn pludselig mening... (Og det er kun ment i sjov) 1 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1575 Skrevet 23. September Heliot skrev, for 24 minutter siden: Jo, dit oprindelige spørgsmål er besvaret. At du nu ændrer dit spørgsmål, vil ikke ændre mit svar. Jeg kan ikke besvare det bedre. Min dokumentation/ henvisning til Ugeskrift for læger har åbenbart ikke din interesse? Jeg har ikke ændret noget som helt. Du begynder at nævne at kromosomer på en eller anden måde har en sammenhæng med operationer, og det har du ikke besvaret. Det er fint at du dropper et link ift. operationer, men det ændrer ikke på biologiske køn. Spørg enhver læge om man kan ændre sit biologiske køn Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1575 Skrevet 23. September Heliot skrev, for 22 minutter siden: Tak... Nu giver dit profilnavn pludselig mening... (Og det er kun ment i sjov) Wow, det var virkelig et godt argument. Var det ikke bedre at du finder et svar på din påstand omkring sammenhængen med kromosomer og operationer? 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Heliot 154 Skrevet 23. September Landsbytossen skrev, for 4 timer siden: Var det ikke bedre at du finder et svar på din påstand omkring sammenhængen med kromosomer og operationer? @Landsbytossen: Det var ikke en påstand men et svar til dig. Jeg skrev, at jeg muligvis ikke kan give et korrekt svar. Mit svar finder du her: Venlig hilsen Heliot Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 544 Skrevet 24. September (edited) Heliot skrev, for 12 timer siden: @Landsbytossen : Jeg tror ikke du har sat dig ordentlig ind i tingene. Så jeg vil blot henvise til følgende artikel i Ugeskrift for læger: https://ugeskriftet.dk/videnskab/konsmodificerende-kirurgi-i-danmark Kønsskifte ER et kønsskifte. Nej, så enkelt er det ikke. En person kan f.eks få foretaget nogle irreversibele indgreb så de ligner det køn de gerne vil være og skifte køn juridisk. Så på et psykologisk, socialt og juridisk plan kan man skifte køn. Men der er ikke tale om et reelt kønskifte, da dette er umuligt, idet kønnet bestemmes af ens arvemateriale. Jeg er med på at vi i nyere tid har "udvandet" den reele betydning af køn for at inkludere en række personer, hvilket sådan set er helt fint. Men vi bør være varsomme med at tilsidesætte videnskabelige fastsatte fakta blot for at inkludere folk. Det er en fin balancegang. Redigeret 24. September af ErnstOle 2 Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1575 Skrevet 24. September Heliot skrev, for 6 timer siden: @Landsbytossen: Det var ikke en påstand men et svar til dig. Jeg skrev, at jeg muligvis ikke kan give et korrekt svar. Mit svar finder du her: Venlig hilsen Heliot Det svar giver absolut ingen mening ift. at du mener at kromosomer har en sammenhæng med operationer. Jeg kan blot konstatere at du ikke kan dokumentere din påstand. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Heliot 154 Skrevet 24. September (edited) ErnstOle skrev, for 6 timer siden: Nej, så enkelt er det ikke. [....] Men der er ikke tale om et reelt kønskifte, da dette er umuligt, idet kønnet bestemmes af ens arvemateriale. Nej, så enkelt er det ikke... Arvematerialet kan spille puds med os... som f.eks. beskrevet her: https://novonordiskfonden.dk/nyheder/flere-kvinder-end-ventet-er-genetisk-maend/ Jeg har svært ved at se, at et reelt kønskifte ikke skulle være et reelt kønsskifte... uanset hvilket køn man fik ved fødslen. Punktum fra mig. Venlig hilsen Heliot Redigeret 24. September af Heliot Edit 1 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1575 Skrevet 24. September (edited) Heliot skrev, for 10 timer siden: Nej, så enkelt er det ikke... Arvematerialet kan spille puds med os... som f.eks. beskrevet her: https://novonordiskfonden.dk/nyheder/flere-kvinder-end-ventet-er-genetisk-maend/ Jeg har svært ved at se, at et reelt kønskifte ikke skulle være et reelt kønsskifte... uanset hvilket køn man fik ved fødslen. Punktum fra mig. Venlig hilsen Heliot Ens biologiske køn kan ikke ændres, og det er uanset hvordan vi hver især vælger at se på det. Og ja, naturen kan begå fejl, men det definerer ikke normalen. Redigeret 24. September af Landsbytossen 2 Del dette indlæg Link til indlæg
Crabman 2198 Skrevet 24. September (edited) Lige meget hvor mange operationer man får lavet, eller hvor mange kønshormoner man tager... Så er en mand en mand og kvinde en kvinde. Det er sådan "Gud" skabte os. Men nej, kunne aldrig drømme om at være sammen med en "Post op" "Lady boy" "Shemale" eller hvad der nu ellers findes. Redigeret 24. September af Crabman 4 Del dette indlæg Link til indlæg
SiaUngQ 936 Skrevet 25. September Interessant emne Jeg tillader mig at svare udfra min synsvinkel som kvinde (født kvinde) og heteroseksuel Jeg har for nyligt tænkt over dette dilemma, da jeg så korpset. Der medvirker en Elias som tidligere har været kvinde. Inden han begyndte at snakke om det, havde jeg ikke troet det. Og han er en pæn fyr, så tænkte ‘ku godt‘ men den lyst faldt, da han nævnte sin fortid - im Sorry Han er stadig en pæn fyr, men ville aldrig gå videre med den viden - hverken privat eller på arbejde. Som mennesker respekter jeg dem 100% som de er, men seksuelt kan jeg ikke Har flere venner, der er skiftet fra pige til mand også med operationer, som jeg 100% bakker op om, er stor fan af Sinan fra paradise hotel, fordi han er 100% sig selv og giver en fuck for andres meninger 2 Del dette indlæg Link til indlæg
ungersvend 80 Skrevet 27. September wannabewild skrev, den 23.9.2024 at 11:19: Jeg kan godt se mening i, at hvis jeg besøger en GP, som trækker en pik der er større end min og jeg får lyst til at stikke af. Men, hvis der er tale om en, der har gjort så meget umage at gøre sig selv til en kvinde med "post op", så er hun sq da en kvinde i mit hoved. Forresten, der er mange kloge mennesker, der snakker om at skelne en "ægte" fisse, fra en opereret fisse ved at slikke, se og ved samleje. Her er en konklusion til jer! DET KAN MAN IKKE! Især hvis der er gået lang tid siden operationen og det er gjort ordentlig og vedkommende har "plejet" sig selv ordentligt. Nej det er ikke ligegyldigt. Jeg er ikke homosexuel og væmmes ved tanken om at komme i en situation hvor en G"P" der udgiver sig for at være en kvinde viser sig at være en trans. Jeg væmmes i det hele taget ved transsexuelle overhovedet. De må gøre præcist som de vil, men det ændrer ikke ved at jeg finder dem afskyvækkende. Trans "kvinder" er MÆND der er opereret så de ligner (bob bob) kvinder, de er ikke kvinder. Dit argument om at "skeden" føles naturlig har intet med sagen at gøre. Jeg har købt anal hos en GP. Efter dit argument kunne jeg lige så godt Have købt det hos en trækkerdreng siden deres endetarm sikkert føles ens. Det er ikke sådan verden fungerer. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
wag 370 Skrevet 29. September En kvinde har livmoder og æggestokke. Det har mænd ikke, og det har "ombyggede" ikke. En kvinde menstruerer - lige til hun ikke gør det mere. Ombyggede menstruerer ikke. Jeg har været sammen med en "ombygget" i en swingerklub. Det var underligt - "hun" lignede en kvinde forneden (og foroven selvom det var plastik), og det føltes også nogenlunde kvindeligt. Men en finger i skeden og man opdager det. Og hendes "klitoris" var ikke normalt følsom, og hun måtte bruge glidecreme, da hun var permanent tør i skeden. Det er ikke noget som giver lyst til gentagelse. Så hellere en trans/ladyboy, som har pik, men som ser feminin ud, - der kan man give sine krybdyrhjerne frit løb. Hvad de ombyggede kalder sig er jeg ligeglad med - bare varedeklarationen er i orden. 2 Del dette indlæg Link til indlæg
Natascha DK 40 Skrevet 15. Oktober whoa.. godt nok mange snæversynede mennersker her, tilbage fra en helt anden tidsalder... i det mindste er de ikke alene i suverænt mindretal, men også ved at uddø, for mere inklusive og empatiske generationer ... good riddance! De ville jo heller aldrig turde give deres meninger til kende offentligt, når det betyder de kommer til at stå ved dem personligt (læs; de er nogle kujoner, som kun tør sige den slags hadefulde ting, når de ikke kan komme til at skulle lægge navn til). Nu er jeg tilfældigvis biolog, og godt på vej til at være molekylær biolog.. og der er overhovedet ikke noget som hedder "biologiske kvinder og mænd" det er noget volapyk. Det hedder biologisk hun og hankøn, og går igennem i hele den parrede dyreverden, med seksuel befrugtning. Kvinde og Mand, er socialt konstruerede ord, og sådanne begreber er altid i udvikling. Nu lever vi altså i et land, hvor man godt kan skifte fra mand til kvinde, og kvinde til mand. Og i så fald at det er utåleligt for nogle, er man jo frit stillet til at flytte til et sted, hvor dette ikke er tilfældet. 1 1 1 2 1 Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 544 Skrevet 16. Oktober Natascha DK skrev, for 12 timer siden: Nu er jeg tilfældigvis biolog, og godt på vej til at være molekylær biolog.. og der er overhovedet ikke noget som hedder "biologiske kvinder og mænd" det er noget volapyk. Det hedder biologisk hun og hankøn, og går igennem i hele den parrede dyreverden, med seksuel befrugtning. Kvinde og Mand, er socialt konstruerede ord, og sådanne begreber er altid i udvikling. Nu lever vi altså i et land, hvor man godt kan skifte fra mand til kvinde, og kvinde til mand. Og i så fald at det er utåleligt for nogle, er man jo frit stillet til at flytte til et sted, hvor dette ikke er tilfældet. En kvinde er et hunkønnet menneske. At lovgivningen tillader juridisk kønskifte, betyder jo ikke at personens gener ændrer sig således, at vedkommende født hankøn bliver til et hunkøn. At en mand (person født hankøn) ønsker at være en kvinde socialt og juridisk gør ikke mig noget. Men sælger vedkommende sex, så skal det selvfølgelig fremstå klart og tydeligt, da andet er krænkende, grænseoverskridende og tæt på at være et seksuelt overgreb. 2 Del dette indlæg Link til indlæg
Natascha DK 40 Skrevet 16. Oktober ErnstOle skrev, for 50 minutter siden: En kvinde er et hunkønnet menneske. At lovgivningen tillader juridisk kønskifte, betyder jo ikke at personens gener ændrer sig således, at vedkommende født hankøn bliver til et hunkøn. At en mand (person født hankøn) ønsker at være en kvinde socialt og juridisk gør ikke mig noget. Men sælger vedkommende sex, så skal det selvfølgelig fremstå klart og tydeligt, da andet er krænkende, grænseoverskridende og tæt på at være et seksuelt overgreb. At "kvinde" er hunkøn af dem menneskelige art, er altså noget du vælger at definere det som. Nu har vi altså ord, som beskriver det som du forestiller dig, ciskvinde. Jeg er kvinde, transkvinde ja, men også kvinde. Ciskvinder er også kvinder, vi er begge kvinder. Betydningen af begrebet kvinde har ændret sig, i takt med at samfundet har ændret sig. Så du kan affinde dig med det, gå ind i politik og forsøge dig at få politisk flertal med at ændre det, eller finde et andet sted af bo, hvor samfundet afspejler dit perspektiv. At det skulle bære overgreb, er noget sludder og vrøvl. Overgreb er en meget seriøs ting, så vær sød 'ik at udvande det, tusind tak. 1 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Elprebsi 1686 Skrevet 16. Oktober Natascha DK skrev, for 14 timer siden: whoa.. godt nok mange snæversynede mennersker her, tilbage fra en helt anden tidsalder... i det mindste er de ikke alene i suverænt mindretal, men også ved at uddø, for mere inklusive og empatiske generationer ... good riddance! ........ Nu lever vi altså i et land, hvor man godt kan skifte fra mand til kvinde, og kvinde til mand. Og i så fald at det er utåleligt for nogle, er man jo frit stillet til at flytte til et sted, hvor dette ikke er tilfældet. Ja, gud forbyde at man respekterer at andre har andre holdninger end en selv. Jeg foragter dem som forfølger trans/kønsskiftede personer, men tanker er toldfri. Jeg vil ikke gå ind i hele debatten om mand/kvinde som social konstruktion kontra det biologiske, men jeg synes du ganske fint udstiller udstiller hvordan såkaldte toleranter mennesker har et problem med andres holdninger. Som sagt, man skal ikke forfølge folk og folk må leve fuldstændig som de har lyst til, men det må jeg også - og jeg tænder ikke på transkønnede, mænd eller kvinder der tidligere har været mænd. Derfor ønsker jeg ikke at dele seng med sådanne. For mig ville det være et overgreb på min seksualitet. 2 Del dette indlæg Link til indlæg
Natascha DK 40 Skrevet 16. Oktober Elprebsi skrev, for 2 minutter siden: Ja, gud forbyde at man respekterer at andre har andre holdninger end en selv. Jeg foragter dem som forfølger trans/kønsskiftede personer, men tanker er toldfri. Jeg vil ikke gå ind i hele debatten om mand/kvinde som social konstruktion kontra det biologiske, men jeg synes du ganske fint udstiller udstiller hvordan såkaldte toleranter mennesker har et problem med andres holdninger. Som sagt, man skal ikke forfølge folk og folk må leve fuldstændig som de har lyst til, men det må jeg også - og jeg tænder ikke på transkønnede, mænd eller kvinder der tidligere har været mænd. Derfor ønsker jeg ikke at dele seng med sådanne. For mig ville det være et overgreb på min seksualitet. Jamen selvfølgelig er du frit stillet til at mene hvad du vil, ingen har sagt andet. Dog har kvinder, som er transitioneret altså ingen egentlig "pligt" til at inkludere dig i deres medicinske fortid på den baggrund. Du bestemmer helt selv hvem du vil dele seng med, og har du valgt at dele seng med en, er det jo dit eget valg. 1 1 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Den lille frøken 1402 Skrevet 16. Oktober (edited) Det at være kvinde indebærer så meget meget mere end at hsve en skede, en clitoris , bryster, runde former og lys stemme. Det er meget mere end en følelse. Der er livsvilkår som kun biologiske kvinder har. Vi menstruerer., har menstruations smerter, Vi bliver gravide , vi føder børn, vi går i overgangsalderen. Menstruation. Hold da op hvor har jeg blødt store blødninger . Så meget at jeg fik p piller for at sætte en dæmper for blødningerne. P piller kunne jeg ikke tåle så jeg fik tilsidst en hormon spiral. Frygten for at bløde igennem var ofte tilstede og smerterne i forbindrlse med menstruation kunne være ulidelige. Jeg kunne kun ligge i sengen med varmepude og ibuprofen i flere dage om måneden. Totalt uarbejdsdygtig. Så kom graviditeterne. Det var i starten fyldt med kvalme men senere blev det en skøn tid. Følte mig meget i bslance med mig selv. Det har helt sikkert noget med balsncen mellem progesteton og østrogen at gøre ( kvindelige kønshormoner ) . Jeg fik de skønneste børn. Havde rigeligt med mælk så jeg ammede dem længe. Fik brystbetændelse x flere og måtte have penicillin. Fødsler : angst for at føde smerter , kejsersnit ved den ene. Har derfor ar efter det. Genoptræning efter kejsersnit. Overgangsalder : hedeture, dårlig nattesøvn, depressioner grundet fald i østrogen så voldsom blødning at jeg måtte indlægges og have blod transfusioner. Jeg var ved at dø. Fik tilskud af hormoner fordi dette var årsagen til at jeg var ved at bløde ned. Det er bare en brøkdel jeg her har skrevet. En brøkdel af det der handler om at være kvinde. Det at ville begrænse begrebet kvinde til kun at omhandle en følelse, er en hån mod biologiske kvinder. Vi er så meget mere end en " følelse " . Vi lever med hormonelle udsving , smerter, blod, fødsler, angst og frygt FORDI vi er født som kvinder. Det respekteres ikke af de der påstår at det bare handler om at skifte køn , at det bare handler om en følelse. At være kvinde er et livsvilkår. Er det virkelig nok bare at se ud som og føle sig som en kvinde for rent faktisk at være en kvinde ? Det er respektløst. Redigeret 16. Oktober af Den lille frøken 4 Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 544 Skrevet 16. Oktober Natascha DK skrev, for 56 minutter siden: At "kvinde" er hunkøn af dem menneskelige art, er altså noget du vælger at definere det som. Nu har vi altså ord, som beskriver det som du forestiller dig, ciskvinde. Jeg er kvinde, transkvinde ja, men også kvinde. Ciskvinder er også kvinder, vi er begge kvinder. Betydningen af begrebet kvinde har ændret sig, i takt med at samfundet har ændret sig. Så du kan affinde dig med det, gå ind i politik og forsøge dig at få politisk flertal med at ændre det, eller finde et andet sted af bo, hvor samfundet afspejler dit perspektiv. At det skulle bære overgreb, er noget sludder og vrøvl. Overgreb er en meget seriøs ting, så vær sød 'ik at udvande det, tusind tak. Nej, du er ikke en kvinde, fordi en kvinde er et menneske af hunkøn. Du er et menneske af hankøn, der opfatter sig som kvinde, derfor er du en transkvinde. Hvilket er helt legitimt og fint. Hvis jeg samtykker til at have samleje med en kvinde (hunkøn), og det viser sig at personen er hankøn, og personen bevist har fortiet dette eller snydt mig til at tro dette, så er vi tæt på et overgreb. 4 Del dette indlæg Link til indlæg