Natascha DK 40 Skrevet 17. Oktober @Needy umm . . er du ik sød at omformulere det... så en 90ies bitch kan forstå..? 1 Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 546 Skrevet 17. Oktober (edited) Natascha DK skrev, for 37 minutter siden: hvad siger den lille mus..? jeg kan ikke høre dig Det tænkte jeg nok. Men når du bliver indkaldt til screening for livsmodethakskræft, så skyldes det altså ikke sundhedsfaglig anerkendelse, men at indkaldelserne er automatiserede og koblet op på CPR. Det er jo ikke en læge, der har vurderet screeningen nødvendig. Men det udstiller jo bare, hvor absurd det kan være. Redigeret 17. Oktober af ErnstOle 2 Del dette indlæg Link til indlæg
Natascha DK 40 Skrevet 17. Oktober tænk at nogle vil udstille hvor modbydelige de egentligt kan være... nu er det jo bare blevet helt tragedie-komisk.. Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9605 Skrevet 17. Oktober Jeg har det nok lidt som Needy i hans glimrende seneste indlæg, og det er for sent nu at fortryde at jeg valgte at deltage i denne debat. Men lyst til at fortsætte har jeg ikke, det er som at blive trukket længere og længere ind i et ubehageligt sort hul. Heldigvis nåede jeg at besøge Natasja før vi kendte hinanden fra debatten på EG, for nu er der næppe grundlag at gentage successen. Uanset så kan jeg anbefale alle at abstrahere et øjeblik fra denne tråd, for i stedet at besøge Natasja sådan i den virkelige verden. Nok tilrådeligt blot for at nyde oplevelsen og ikke for at udveksle holdninger, så tror jeg kun at det kan gå godt Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1575 Skrevet 17. Oktober Natascha DK skrev, den 15.10.2024 at 19:33: whoa.. godt nok mange snæversynede mennersker her, tilbage fra en helt anden tidsalder... i det mindste er de ikke alene i suverænt mindretal, men også ved at uddø, for mere inklusive og empatiske generationer ... good riddance! De ville jo heller aldrig turde give deres meninger til kende offentligt, når det betyder de kommer til at stå ved dem personligt (læs; de er nogle kujoner, som kun tør sige den slags hadefulde ting, når de ikke kan komme til at skulle lægge navn til). Nu er jeg tilfældigvis biolog, og godt på vej til at være molekylær biolog.. og der er overhovedet ikke noget som hedder "biologiske kvinder og mænd" det er noget volapyk. Det hedder biologisk hun og hankøn, og går igennem i hele den parrede dyreverden, med seksuel befrugtning. Kvinde og Mand, er socialt konstruerede ord, og sådanne begreber er altid i udvikling. Nu lever vi altså i et land, hvor man godt kan skifte fra mand til kvinde, og kvinde til mand. Og i så fald at det er utåleligt for nogle, er man jo frit stillet til at flytte til et sted, hvor dette ikke er tilfældet. 1. Vi kan da sagtens mødes over en kop kaffe, og så skal jeg gentage, at det jeg tidligere har skrevet. Det har jeg nul probemer med. 2. Og du kan være så meget molekylær biolog du vil, og bruge de rette udtryk så meget du vil, men du ved hvad der menes, og lægerne verden over er generelt enige om, at man ikke kan ændres sit biologiske køn. At du så vælger at støtte op om et juridisk kønsskifte er jo din egen hovedpine. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1575 Skrevet 17. Oktober Natascha DK skrev, for 3 timer siden: Dét! .. at du har trang til liiige at skulle sætte "(hankøn)" på efter du skriver transkvinder . . viser nemlig at du er transfob! . . for vi ved det da udemærket godt selv... Og at du så føler din trang til lige at smide det op i ansigtet på os en ekstra gang mere . . viser at du også får noget ud af at såre os... og det gør dig jo til en hadefuld transfob Man er ikke transfob fordi man mener en mand er en mand. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1057 Skrevet 17. Oktober Lidt eftertanke. Vi er mange, rigtig mange, der heldigvis er født i en krop og med en psyke osv. som vi kan omend ikke være vildt glade for (jeg ville godt være højere og have mere hår) men som vi fint kan accepter og være glade for. Det fungerer for os. Vi ved hvad vi er og hvilken sexuel orientering - en eller flere, vi har. Det er dejligt let og gør livet lettere på alle måder. Det er mennesker der ikke er så heldige og de må kæmpe med diverse personlighedsproblemervog meget andet - accept i samfundet og af andre er en del af det. Måske skulle vi der ikke har problemet vise lidt overskud og hjælpe i stedet for at fremture med hel eller halv videnskabelige, biologiske, holdningsmæssige osv standpunkter der kan gøre “livet vanskeligere” for dem der har det svært nok. Det ville være “god stil” og jeg kan faktisk ikke se hvorfor man ikke skulle gøre det. Del dette indlæg Link til indlæg
W.C. Fields 238 Skrevet 17. Oktober (edited) Helt enig med Landsbytossen. Og om man er mand eller kvinde må i sidste ende handle om kromosomer-ikke operationer. Redigeret 17. Oktober af W.C. Fields 1 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1575 Skrevet 17. Oktober Slowman skrev, for 4 minutter siden: Lidt eftertanke. Vi er mange, rigtig mange, der heldigvis er født i en krop og med en psyke osv. som vi kan omend ikke være vildt glade for (jeg ville godt være højere og have mere hår) men som vi fint kan accepter og være glade for. Det fungerer for os. Vi ved hvad vi er og hvilken sexuel orientering - en eller flere, vi har. Det er dejligt let og gør livet lettere på alle måder. Det er mennesker der ikke er så heldige og de må kæmpe med diverse personlighedsproblemervog meget andet - accept i samfundet og af andre er en del af det. Måske skulle vi der ikke har problemet vise lidt overskud og hjælpe i stedet for at fremture med hel eller halv videnskabelige, biologiske, holdningsmæssige osv standpunkter der kan gøre “livet vanskeligere” for dem der har det svært nok. Det ville være “god stil” og jeg kan faktisk ikke se hvorfor man ikke skulle gøre det. Enig, og det går så også den anden vej, hvor de der har behov for at kalde sig et andet køn ikke kræver, at vi andre SKAL acceptere noget de ikke er. Men fred være med at en person der er en mand kalder sig en kvinde, så længe andre ikke skal tvinges til at acceptere det eller samfundet ikke skal rette sig ind efter det. 1 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1057 Skrevet 17. Oktober Landsbytossen skrev, for 1 time siden: Enig, og det går så også den anden vej, hvor de der har behov for at kalde sig et andet køn ikke kræver, at vi andre SKAL acceptere noget de ikke er. Men fred være med at en person der er en mand kalder sig en kvinde, så længe andre ikke skal tvinges til at acceptere det eller samfundet ikke skal rette sig ind efter det. Ikke meget overskud i den udtalelse. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1575 Skrevet 17. Oktober Slowman skrev, for 12 minutter siden: Ikke meget overskud i den udtalelse. Ikke heller i din. Se mig, hør mig. 1 1 1 Del dette indlæg Link til indlæg
John41 934 Skrevet 17. Oktober Slowman skrev, for 21 timer siden: Skulle vi nu ikke lige….. Bare acceptere hinanden sådan som vi gerne vil accepteres. Det er i min optik den eneste respektfulde måde at gøre det på. 100% enig.. Der skal være plads til os alle... selv dig og mig.. 3 Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 602 Skrevet 17. Oktober Synes ikke man skal tage sejren på forskud. Samfundet kan hurtigt ændre sig. Trump har lovet at rulle trans rettigheder tilbage. Måske kan det sprede sig til andre lande? Homoseksuelle var rigtig gode til at opnå anerkendelse. Der var engang nogen piger der sagde til mig at de følte sig pressede til at opføre sig bedre end andre. De følte at hvis de ikke gjorde det ville folk føle at sorte mennesker skal ud af Danmark. Det er ikke sjovt at skulle være et forbillede. Noget lignende har kvinder i ledende stillinger sagt, de måtte bevise at de var gode nok. Det var ikke nok at kvinders hjerner biologisk set næsten er som mænd, de måtte vise hvad de kunne. Er der ikke lidt forståelse over for mig for at jeg kan komme i tvivl og blive usikker, måske nærmest lidt utryg ved at besøge en transkønnet? Jeg kan ikke engang huske hvornår jeg sidst så en transkønnet. Jeg har brug for at det bliver mere konkret. Jeg tænker det er en mulighed for transkønnede at vise hvem de er og hvad de kan. Hvis de er kvinder så ligger det vel lige for at opføre sig på en attraktiv og feminin måde, og hvis det er et hit så er det måske bare et spørgsmål om tid før der sker kulturelle ændringer. De ændringer vil nok komme hurtigere hvis man står ved hvem man er og kunder ved at de besøger en transkønnet? Er det ikke en tabt mulighed at lade være med at sige det? 1 Del dette indlæg Link til indlæg