Hop til indhold
Rejsenetværk

Eroguide fik lige dagens sviner

Recommended Posts

Temmelig unuanceret og ensidig fremstilling af Eroguide.dk og os brugere af sitet.

Man kan mene om os hvad man vil, men uanset så er det lovligt det vi gør, og det er en bekostelig service vi benytter os af, som vi har akkurat lige så meget ret til at anmelde, og debattere, som forbrugere også gør det på andre hjemmesider om håndværk, diverse ydelser, køb og salg.

Fremstillingen af takt og tone er jo totalt ensidig og misvisende, og på ingen måde repræsentativ for de mange brugere herinde, der skriver sobert, velformuleret og tilstræbt sagligt.

Kunder giver prostituerede karakterer

Indland 01.03.14 kl. 03:30

På hjemmesiden Eroguide.dk kan mænd anmelde prostitueredes kroppe, seksuelle tricks og sammenligne priser.

http://www.jyllands-posten.dk/protected/premium/indland/ECE6526395/kunder-giver-prostituerede-karakterer/

+

Kritik: Indsatsen mod sex-kunderne er utilstrækkelig

AF Nola Grace Gaardmand

Organisationer og fagfolk kræver flere holdnings- og informationskampagner rettet mod kunderne.

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE6526404/kritik-indsatsen-mod-sex-kunderne-er-utilstraekkelig/

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tja - det var vel forudsigeligt. EG er nu blevet så stor at pressen får øje på os og Tanja Rahm har jo også gjort sit til eksponere os. Men du linker til en låst artikel - så nu skal jeg lige ud og købe en avis :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Man kan oprette et Premium abonnement gratis den første måned, men husk at melde fra hvis I ikke vil fortsætte, for ellers trækker Jyllandsposten automatisk 99 kr om måneden efterfølgende.

Jeg kan i øvrigt anbefale et Premium abonnement - jeg er glad for mit.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvad så med at skrive et læserbrev, Rejse ? :smile:

Ja så vi andre også kunne læse det.

Venligst landsbytossen - uden smartphone

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja det tror jeg der er, da det kræver abonnement at læse artiklen.

Heller ikke gratis artikler må gengives i deres helhed, vi må citere i uddrag og linke til kilden.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Temmelig unuanceret og ensidig fremstilling af Eroguide.dk og os brugere af sitet.

Man kan mene om os hvad man vil, men uanset så er det lovligt det vi gør, og det er en bekostelig service vi benytter os af, som vi har akkurat lige så meget ret til at anmelde, og debattere, som forbrugere også gør det på andre hjemmesider om håndværk, diverse ydelser, køb og salg.

Fremstillingen af takt og tone er jo totalt ensidig og misvisende, og på ingen måde repræsentativ for de mange brugere herinde, der skriver sobert, velformuleret og tilstræbt sagligt.

35 kr. for en avis i løssalg  :eek: - det var næsten det mest chokerende. Selve artiklen er egentlig ikke så slem. I betragtning af emnet er den nogenlunde så afbalanceret som vi kunne håbe på. Den virker bare underligt uafsluttet - gad vist om det er første del af en serie? 

Anmeldelserne skal nok vække afsky hos mange. Det her vil skabe debat og få EG´s navn frem i offentligheden de næste dage  :???: 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den virker bare underligt uafsluttet - gad vist om det er første del af en serie? 

Det er en serie, og nu er der ihvertfald ingen tvivl om vinklen. JP støtter sig op ad den allestedsnærværende Tanja Rahm. 

Den 27.2 - kronik af Ranja Rahm. Link: http://jyllands-posten.dk/opinion/kronik/ECE6519321/prostitution-nej-tak/

Den 27.2 - artikel om exitprogram (låst artikel). Link: http://www.jyllands-posten.dk/protected/premium/indland/ECE6523162/prostituerede-fra-provinsen-svigtes/

Den 1.3 - artikel om Eroguide (låst artikel): Link: http://www.jyllands-posten.dk/protected/premium/indland/ECE6526395/kunder-giver-prostituerede-karakterer/

Den 2.3 - portræt af Tanja Rahm (låst artikel). Link: http://www.jyllands-posten.dk/protected/premium/indblik/Indland/ECE6522365/du-far-20-kroner-for-et-kys/

Alle artikler undtagen én er desværre låst.

Så bliver det spændende om der bliver givet taletid til andre holdninger, eller det bliver til sandheden ifølge Tanja.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Frk. Harm var også i nyhederne forleden for at sprede gift. Det var i anledning af rumlerierne i EU.

Hun var i diskussion med Morten Messerschmidt om at forbyde købesex. Selvom Messerschmidt udtrykte forståelse for hendes synspunkter, ville han ikke være med til et forbud, da det ville skabe andre problemer og ikke hjælpe handlede piger.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Frk. Harm var også i nyhederne forleden for at sprede gift. Det var i anledning af rumlerierne i EU.

Hun var i diskussion med Morten Messerschmidt om at forbyde købesex. Selvom Messerschmidt udtrykte forståelse for hendes synspunkter, ville han ikke være med til et forbud, da det ville skabe andre problemer og ikke hjælpe handlede piger.

Et forbud hjælper vel ikke handlede kvinder, de bliver vel bare handlet til noget andet, eller hvad man nu skal sige...

Og hvis man er blevet misbrugt som barn, så er det vel logik, at det at gå ind i sex branchen er en dårlig idé.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Har fået læst de to artikler, som iøvrigt er ledsaget af tre anmeldelser udformet af Tip toe, Larokz og sexrevy. Der er nok en tendens i artiklerne til, at der bliver peget fingre ad os brugere, men der er dog også nogle - synes jeg selv - langt mere relevante emner, som bliver taget op.

Eksempelvis bliver Linda Kristiansen fra Seksualpolitisk Forum anført for at mere, at de offentlige holdningskampagner er med til at stigmatisere kvinderne ved at gentage, at prostitution pr. definition er forkert. Linda Kristiansen er endvidere citeret for at sige: "Problemet er ikke prostitution generelt eller det at være kunde generelt. Problemet er, at prostituerede ikke har ordentlige arbejdsforhold. Hvad med at lave en kampagne om, hvordan man kan behandle sexarbejdere mere respektfuldt, eller hvordan vi sikrer flere rettigheder til dem i stedet for at jagte deres kunder som skurke?"

Se det sidste synes jeg er meget relevant. Langt hen ad vejen synes jeg, at vi her på siden behandler glædespigerne respektfuldt, og hvis der endelig er nogen, som vi herinde behandler med manglende respekt, så er det hinanden, når vi slår ned på forumaktive med vores respektive kæpheste. Og jeg føler mig overbevist om, at der ikke er en eneste bruger herinde, som ville acceptere problematikken med handlede piger.

Men det, jeg heller ikke fatter er, hvorfor vi i det danske samfund ikke vil sikre glædespigerne rettigheder i stil med dem, som alle andre på det danske arbejdsmarked har? Kunne man forestille sig, at eksempelvis landets jord- og betonarbejdere ikke havde samme arbejdsmarkedsrettigheder som landets butiksansatte? Nej vel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tzatiki

Det er en serie, og nu er der ihvertfald ingen tvivl om vinklen. JP støtter sig op ad den allestedsnærværende Tanja Rahm. 

Den 27.2 - kronik af Ranja Rahm. Link: http://jyllands-posten.dk/opinion/kronik/ECE6519321/prostitution-nej-tak/

Den 27.2 - artikel om exitprogram (låst artikel). Link: http://www.jyllands-posten.dk/protected/premium/indland/ECE6523162/prostituerede-fra-provinsen-svigtes/

Den 1.3 - artikel om Eroguide (låst artikel): Link: http://www.jyllands-posten.dk/protected/premium/indland/ECE6526395/kunder-giver-prostituerede-karakterer/

Den 2.3 - portræt af Tanja Rahm (låst artikel). Link: http://www.jyllands-posten.dk/protected/premium/indblik/Indland/ECE6522365/du-far-20-kroner-for-et-kys/

Alle artikler undtagen én er desværre låst.

Så bliver det spændende om der bliver givet taletid til andre holdninger, eller det bliver til sandheden ifølge Tanja.

Alle artikler i Jyllands-Pesten burde være låst. Uden mulighed for at åbne dem :mrgreen:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Alle artikler i Jyllands-Pesten burde være låst. Uden mulighed for at åbne dem :mrgreen:

Tja - det ville da være en ny og uprøvet strategi for en medievirksomhed.

Har fået læst de to artikler, som iøvrigt er ledsaget af tre anmeldelser udformet af Tip toe, Larokz og sexrevy. Der er nok en tendens i artiklerne til, at der bliver peget fingre ad os brugere, men der er dog også nogle - synes jeg selv - langt mere relevante emner, som bliver taget op.

Eksempelvis bliver Linda Kristiansen fra Seksualpolitisk Forum anført for at mere, at de offentlige holdningskampagner er med til at stigmatisere kvinderne ved at gentage, at prostitution pr. definition er forkert. Linda Kristiansen er endvidere citeret for at sige: "Problemet er ikke prostitution generelt eller det at være kunde generelt. Problemet er, at prostituerede ikke har ordentlige arbejdsforhold. Hvad med at lave en kampagne om, hvordan man kan behandle sexarbejdere mere respektfuldt, eller hvordan vi sikrer flere rettigheder til dem i stedet for at jagte deres kunder som skurke?"

...

Journalisten har tydeligvis indhentet flere forskellige synspunkter, så mon der ikke de næste dage kommer flere uddybende artikler som giver spalteplads til lidt andre synspunkter?

Jeg kunne bare være bange for at den grundlæggende vinkling er givet med Tanja Rahms kronik. Link: http://jyllands-posten.dk/opinion/kronik/ECE6519321/prostitution-nej-tak/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest gameguy

Det er lidt ærgeligt, at den artikel i JP ikke er frit tilgængelig. Hvad galt er der i, at vi bliver beskrevet som absurditeter?? Vi er lidt aparte og uden for det gode selskab, nå vi opererer her! Bare det at gå til L er jo i sig selv ret stigmatiserende og ikke noget man skilter med. Glem alt om, at det skal være stuerent! Hvad havde i forventet?? Skulle dette her board fremstilles rosenrødt? Ha det er da virkeligt grineren, hvis nogle havde forventet dette. Og det der med om man skriver pænt eller ej betyder da ikke en dyt. Det svarer jo næsten til at sige, at bankrøveren var nu så pæn og høflig eller en nydelig ung velklædt mand osv. Fat det dog vi er alle aparte også dem som skriver pænt, selv om de ikke kan lidet at blive konfronteret med det. Og hvad så?? Lad dog være med at blive forarget hver gang vi udstilles - vi er alle del i et cirkus som aldrig bliver stuerent! Måske er det en del af kicket! Vend det om og se det positive i det negative!! *SS*

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er lidt ærgeligt, at den artikel i JP ikke er frit tilgængelig. Hvad galt er der i, at vi bliver beskrevet som absurditeter?? Vi er lidt aparte og uden for det gode selskab, nå vi opererer her! Bare det at gå til L er jo i sig selv ret stigmatiserende og ikke noget man skilter med. Glem alt om, at det skal være stuerent! Hvad havde i forventet?? Skulle dette her board fremstilles rosenrødt? Ha det er da virkeligt grineren, hvis nogle havde forventet dette. Og det der med om man skriver pænt eller ej betyder da ikke en dyt. Det svarer jo næsten til at sige, at bankrøveren var nu så pæn og høflig eller en nydelig ung velklædt mand osv. Fat det dog vi er alle aparte også dem som skriver pænt, selv om de ikke kan lidet at blive konfronteret med det. Og hvad så?? Lad dog være med at blive forarget hver gang vi udstilles - vi er alle del i et cirkus som aldrig bliver stuerent! Måske er det en del af kicket! Vend det om og se det positive i det negative!! *SS*

Hvorfor prøver du hele tiden at spænde os andre for din vogn? Find dog et andet forum, hvor du kan finde ligesindede - selvom det nok bliver svært  :wink:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Kunne du måske så ikke bare føle dig 'aparte' og ikke 'stueren' i et lidt mindre larmende toneleje ?

Jeg har mange mange gange appeleret til en lidt modereret skrive stil.... Jeg går absolut ind for ytringsfrihed.

Men det var kun et spørsmål om tid før at Eroguide ville blive udstillet i pressen.

Jeg kan ikke helt slippe den følese af at der sidder nogle halv bitre mænd herinde som i virkeligheden skammer sig så meget over deres naturlige lyst at de bliver nødt til at bruge et frastødende sprog om pigerne for at retfærdiggøre sig selv og deres handlinger.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan ikke helt slippe den følese af at der sidder nogle halv bitre mænd herinde som i virkeligheden skammer sig så meget over deres naturlige lyst at de bliver nødt til at bruge et frastødende sprog om pigerne for at retfærdiggøre sig selv og deres handlinger.

YATZE!!!!  det er spot on...  og det giver brænde til bålet hele vejen til JP og Tanja

men for pokker hvor er det langmodigt for alle os andre at lægge øjne til.... og som ligesom er kommet videre!! 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mon ikke JP læser med her?

Avisen kunne jo vælge at oprette en profil, og tage dialogen her med brugerne af Eroguide.dk om Eroguide.dk?

Mon så ikke også Administratorerne og nogle af de mange sobre skribenter der ikke er kendetegnet ved det generaliserende billede af os mænd herinde, som gameguy søger at få os til selv at accceptere, vil komme på banen?

Vi banker jo ikke ligefrem på døren hos redaktionen på JP for at give vores version af vores liv som forbrugere af købesex, men hvis de selv kommer til os her på EG, er jeg ret overbevist om at de nok skal kunne opnå en konstruktiv, kritisk men saglig dialog med os her på vores egen hjemmebane.

Og kan det ikke også være avisen lige meget, om de skal vejen om EG for at komme i dialog, også med os, eller om de kan møde os face to face på traditionel vis - for det kan de nok ikke.

Gør avisen det, tror jeg at de får nok ud af det til brugbar citat i avisen.

At så risikoen desværre nok består for at nogle enkelte vil finde vej til tråden blot for at obstruere i et sprog, der trækker indtrykket ned af os i JP's læseres øjne, ja den må vi så tage med.

I sidstnævnte tilfælde er det blot for Administrationen at være særligt opmærksomme på, når og hvor det måtte forekomme - ikke for at censurere, men for ved behov at korrigere.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Jeg læste weekendens to artikler i JP.

Desværre var de begge stærkt farvede af journalistens aversion mod prostitution.

De tre eksempler fra EG der blev bragt, var ikke de værste udgydelser der er ført til torvs her på siden, men de var sandeligt heller ikke de mest positive og glade. De viste, læst med øjne der tilhører en der ikke er fortrolig med købesex, at vi kunder ikke nærer respekt, og at vi omtaler pigerne som købekvæg.

Det havde klædt avisen, at de havde citeret nogle af de søde tekster fra EG, som der jo er flest af, der viser den respekt for pigerne vi har, og den glade og livgivende stemning der som oftest er til stede når mand møder kvinde og leger vandret, også når vi betaler med penge, og ikke med livslange løfter og afgivelse af selvbestemmelse og induvidualitet.

Jeg håber inderligt der kommmer artikler, der også ser på den anden vinkel. Det ville klæde avisen, og i øvrigt også passe bedst med avisens liberale holdning.

Jeg ville sådan ønske at en af jer piger med den kvikke hjerne og den skrape argumentation ville kontakte journalisten, og åbne hendes øjne. Det behøver jo ikke være et interview. Det kunne blot være en hjælp til hende om at se mere nuanceret på fænomenet.

Jeg har for nogen tid siden haft en lang samtale med en journalist der var fordomsfri, men kritisk overfor tilstedeværelsen af thaipiger i dette marked. Hun lærte meget og fik et mere nuanceret syn på forholdet efter dette interwiev, sagde hun.

Desværre har hendes avis intil videre ikke bragt hendes artikel så vidt jeg kan se.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Kunne lide Gamguy  skriv. Og den realisme der ligger i det. Men kan jo godt se, at med benægtelse prøver man at dække over det. Trine vi er langt fra den naturlighed du håber på og godt for det. Den dag mister branchen sin spænding og værdi.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Et forbud hjælper vel ikke handlede kvinder, de bliver vel bare handlet til noget andet, eller hvad man nu skal sige...

Og hvis man er blevet misbrugt som barn, så er det vel logik, at det at gå ind i sex branchen er en dårlig idé.

I begyndelsen af februar var norsk politi i nyhederne på TV2 Norge.

Betjenten fortalte stolt at de havde inddrevet 20 mil. Nok. i bøder fra mændende.

Til gengæld havde der været en firedobling af sager om handlede kvinder.

Antallet af voldtægter er også steget.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes sådan set, at det vel egentlig bare var et spørgsmål om tid før sådan en artikel blev bragt.

Eroguide ligger vel bare, som de har redt. Ja, der er mange anmelderser herinde, som viser hvor meget respekt mange af os har for pigerne.

Men, der er der ligeså mange der viser det stik modsatte. Når jeg som sexkøber, synes at en del anmelderser går langt over stregen,

hvordan tror I så lige de mennesker der ikke gør eller ikke kender noget til branchen overhovedet vil synes.

Ting, som at give pigerne karaktere på deres udseende, sexuelle performance, og dets lige synes jeg altså ikke om. Det er vel ikke kødkvæg vi besøger.

Jeg hur luret herinde I ret lang tid, uden at ville deltage, og en af grundene til dette, er netop den hårde tone jeg synes hersker herinde.

Både overfor pigerne og som også brugerne imellem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Der er jo nok også en årsag til, at der er så få lyserøde herinde. Jeg tror den kloge lyserøde bliver væk herfra.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...