Hop til indhold
Guest Claesen

Den varme dyne

Recommended Posts

Guest Claesen

Det slog mig i morges som det i øvrigt gør det hver morgen, at min dyne, seng og mig selv er mest varm og træt om morgenen, jeg har 3 vækkeure sat til og alligevel vågner jeg først rigtigt en halv time efter jeg bare skulle være stået op :-) jeg er et udpræget B menneske ( til tider dog udpræget A ) jeg har den teori at hvis bare job, skole osv. Lå om aftenen så ville jeg være den første der mødte og være 100 % aktiv og engageret :-)

Men er det kun min dyne der holder fast om morgenen ? Er i andre A eller B mennesker ? Og hva gør i for at komme op ?

Og hvad er jeres favorit seng, dyne osv ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

A menneske... 100 %

er oppe kl 5 .... at jeg så har eget firma og arbejder 14-16 timer i døgnet gør at jeg normalt ikke er i seng før 23-24 stykker :) 

men der er ikke noget bedre end at stå op... vækkeur - ikke nødvendigt... en lille pipfugl uden for, et solstrejf gennem vinduet, en blød misse-pote på kinden.... og op springer Jasmin :) 

jeg har varmetæppe under min rullemadras så min seng altid er lun og lækker og lige til at spring i om aftenen... og misser til at holde mig varm hele natten når de kravler ind under min dyne for at sove op af min mave

jeg ELSKER min seng - men MAX 6 timer af gangen - så må jeg op og lave noget... hygge i haven, arbejde, fixe hus, hygge med misserne.... eller om tirsdagen... hygge med jer dejlige drenge! :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hygge med misserne? :lol: :lol: :lol:;) ;) ;).

Nå, bortset fra det ligner mit mønster meget Jasmins.

Jeg er A-menneske, og med alderen behøver jeg ikke så mange timers søvn, så jeg er begyndt at vågne umanerligt tidligt om morgenen - kl. 4-5 eller tidligere – altså, når de sidste på EG er på vej i seng :P :P

Det er efterhånden mange år siden, at jeg er blevet vækket af et vækkeur. Faktisk stiller jeg det kun til at vække, hvis der er noget, jeg absolut skal op til, f.eks et morgenfly. Men nødvendigt er det ikke.

Jeg har også varme under rullemadrassen, og mit gardin er næsten gennemsigtigt, for jeg kan godt lide via lyset at følge med i, hvor langt på døgnet, vi er nået, når jeg vågner.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er nok mest b menneske, men er blevet bedre til at komme op om morgenen med alderen :S

Jeg snoozer den 2 gange :D og hvis kl. Overskrider et vist tidspunkt så ved jeg at jeg har travlt :D

Men jeg kommer ikke for sent på arbejde, det er for pinligt...

Del dette indlæg

Link til indlæg

A menneske... 100 %

er oppe kl 5 .... at jeg så har eget firma og arbejder 14-16 timer i døgnet gør at jeg normalt ikke er i seng før 23-24 stykker :)

men der er ikke noget bedre end at stå op... vækkeur - ikke nødvendigt... en lille pipfugl uden for, et solstrejf gennem vinduet, en blød misse-pote på kinden.... og op springer Jasmin :)

jeg har varmetæppe under min rullemadras så min seng altid er lun og lækker og lige til at spring i om aftenen... og misser til at holde mig varm hele natten når de kravler ind under min dyne for at sove op af min mave

jeg ELSKER min seng - men MAX 6 timer af gangen - så må jeg op og lave noget... hygge i haven, arbejde, fixe hus, hygge med misserne.... eller om tirsdagen... hygge med jer dejlige drenge! :)

Jeg har det på samme måde. Sove er dejligt, men jeg er ikke til at ligge og rode for meget i sengen om morgenen. Altså hvis man er alene ;-).

Nogen gange, efter en lang periode at have været oppe omkring en 2-3 tiden for at arbejde, så tager jeg altså en morgen hvor jeg ligger og varmer mig under dynen, med en god bog, et lunt rundstykke og frisk juice et par timer.

Del dette indlæg

Link til indlæg

med alderen behøver jeg ikke så mange timers søvn, så jeg er begyndt at vågne umanerligt tidligt om morgenen - kl. 4-5 eller tidligere – altså, når de sidste på EG er på vej i seng :P :P

Jeg kan sove når jeg bliver gammel ! nu jeg sover max 5-6 timer, i weekenden lidt mere. Jeg sover rimelig dybt så behøver ikke mange timer.

Jeg er et udpræget B+ menneske, men har ikke noget problem med at stå op om morgen. Lider ikke af vinterdepression (jeg bliver frisk af sex :D ) , denne vinter var alt for kort og dejlig det er allerede er forår.

Faktisk spilder vi 1/3 eller mere af livet på at sove, tankevækkende ikke, den tid kunne vi bruge på noget mere fornuftig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak for linket, et interessant indspark, det tager jeg til eftertanke og måske kvitter jeg chat, tant og fjas om aften/natten....

Citat:

"

Vi lever i enorm søvngæld. Alene behovet for vækkeure antyder, at vi tvinger os ud af søvnen. Og behovet for koffein peger på, at vi ikke kan vågne. Hvor mange andre dyr har brug for konstant kemisk manipulation for at holde sig selv vågne?

Nogle eksperter kalder det for »søvnbulimi«. Vi sulter os selv hele ugen, oversover i weekenden. Og kaster det hele op igen uge efter. Vi tænker: »Hvis jeg bliver oppe et par timer mere, bliver jeg måske lidt træt i morgen, men tænk på, hvor meget mere, jeg får nået.« Vi tager dybt fejl.

For søvn er ikke bare otte timers pause, hvor kroppen og hjernen holder fri. Langtfra.

"

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...