Gentleman and a Scholar 1247 Skrevet 16. Marts, 2014 Og det skulle så være et argument for kritikløst at øse det ud over alle andre? Næh, det skulle være et argument for at undlade at kalde folk selviscenesættende og ukorrekte i deres omgangsform. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Vagn 176 Skrevet 16. Marts, 2014 Jeg har intet imod at man bruger danglish, når der findes engelske udtryk som ikke kan oversættes til dansk uden at det går ud over præcisionen - men at bruge udtryk som "up front", som der findes udmærket dansk udtryk for er i mine øjne et forsøg på at kompensere for noget andet som man mangler. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 16. Marts, 2014 Rolig Vagn, jeg brugte udtrykket fordi jeg troede alle med en anelse kendskab til engelsk vidste hvad jeg talte om og det er et udtryk der bruges i Danmark på linje med mange andre engelske ord og udtryk. Du må gerne svine mig til af den grund, jeg kan sagtens tåle det, men der lå intet bag, jeg skrev hvad jeg tænkte uden nogen bagtanke, dine analyser på hvorfor jeg dog brugte ordet holder derfor ikke, og i relation til strengens emne er det også lidt ligegyldigt. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Elprebsi 1686 Skrevet 16. Marts, 2014 Pas på med det engelske Fraiser, det er ilde set herinde... ;-) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13857 Skrevet 16. Marts, 2014 (edited) Pas på med det engelske Fraiser, det er ilde set herinde... Og fremmedord, man ikke kan forklare: Redigeret 16. Marts, 2014 af Jernsvinet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 16. Marts, 2014 Pas på med det engelske Fraiser, det er ilde set herinde... Nej, det tror jeg såmænd ikke. Det er derimod den overflødige og helt ubegrundede brug af engelsk, der er ildeset. "Up front", som jeg ikke kendte i forvejen, er næppe indholdsmæssigt bedre end "forud". Det sidste har endda den fordel, at man ikke behøver at spekulere over det. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 16. Marts, 2014 Ligesom dit brug af tysk, tyske referencer, hentydninger til tysk historie og historier fra plejehjemmet som flere har skrevet de ikke forstår Borende X. Du skriver også indlæg jeg ikke kan finde en mening med, jeg har læst indlæg herinde fra folk som bruger fremmedord, latinske ord ligesom flere generelt skriver indlæg herinde der ikke har relevans til debatternes emne Borende X men bare de ikke bruger et engelsk ord så er alt fint mens vi kan nynne Tysklands nationalmelodi og omkvædet sammen på tysk i indlæggene for det er ok, for Borende X kan forstå tysk men ikke engelsk. Guten abend. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 16. Marts, 2014 Ligesom dit brug af tysk, tyske referencer, hentydninger til tysk historie og historier fra plejehjemmet som flere har skrevet de ikke forstår Borende X. Du skriver også indlæg jeg ikke kan finde en mening med, jeg har læst indlæg herinde fra folk som bruger fremmedord, latinske ord ligesom flere generelt skriver indlæg herinde der ikke har relevans til debatternes emne Borende X men bare de ikke bruger et engelsk ord så er alt fint mens vi kan nynne Tysklands nationalmelodi og omkvædet sammen på tysk i indlæggene for det er ok, for Borende X kan forstå tysk men ikke engelsk. Guten abend. Jamen stakkels dig, Fraiser. Så har du jo alligevel ikke forstået et pip af det hele. Når jeg lejlighedsvis har brugt tysk og brokker fra andre sprog, er det en bevidst provokation for at få folk til at indse, hvor latterligt det er, at danskere på et dansk forum absolut skal ind over et andet sprog end dansk for at udtrykke sig. Mon ikke vi alle her i lille Dannevang godt forstår dansk? Og dansk er, trods visse domænetab, et fuldt ud funktionsdygtigt sprog. Jeg skriver selv et relativt forståeligt dansk og har ikke behov for at bevæge mig over i udenlandsk, medmindre jeg – for at sætte tingene i relief – føler mig provokeret til det af typer som Gameguy .... undskyld, Spillerdrengen. Det er såmænd blot det, der ligger i min overdrevne brug af fremmedsprog. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 16. Marts, 2014 Så så de herre, god karma som Line ville have sagt, slang, danglish og stavefejl rettelser er ikke derfor jeg har oprettet denne tråd -Har forresten fået en masse super henvendelser, skriver dem ned senere 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
knallert 3415 Skrevet 16. Marts, 2014 tager du så afsted molly Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 16. Marts, 2014 (edited) Så så Borende X. Du forstår heller ikke et pip af det hele. Man kan sagtens bruge dansk og udtrykke sig så andre folk ikke forstår en, f.eks. gør du selv når du skriver om plejehjemmet iflg. andres kommentarer til dine beretninger, så så let forståeligt skriver du altså heller ikke. Man kan også bruge gamle danske ord, som folk ikke forstår, eller det man kalder fremmedord, som folk heller ikke forstår. Man kan skrive indlæg uden relevans eller indhold... Der har været gange hvor du har brugt tyske ord og gloser som ikke passer med det du skriver der som årsag, så du forsøger jo bare på at redde dig selv i land nu fordi du igen blev afsløret i selvmodsigelser, der er flere der i de sidste uger har brugt tyske gloser og udtryksmåder uden at du har løftet et øjebryn og du bruger dem selv gerne i dine indlæg. Min pointe er at det er overdrevet at man hyler op om et brug af et udenlandsk ord, fordi en ikke forstår det. Pointen er at man også på dansk og via danske ord kan skrive en masse som folk ikke forstår, enten via at bruge fremmedord eller gamle danske ord, eller bare ved at skrive en masse volapyk men dog ved brug af danske ord. Det kan da ikke være afgørende om et enkelt lille engelsk ord har sneget sig ind og et par stykker ikke forstår det, fremfor at skrive en masse voalpyk med kun danske ord, skrive gamle danske ord eller fremmedord som mange ikke forstår. Det vigtigste er da at man gør sig nogenlunde forståelig. Redigeret 16. Marts, 2014 af Fraiser Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Tywin Lannister Skrevet 16. Marts, 2014 Seriously! This again? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 16. Marts, 2014 Så så de herre, god karma som Line ville have sagt, slang, danglish og stavefejl rettelser er ikke derfor jeg har oprettet denne tråd -Har forresten fået en masse super henvendelser, skriver dem ned senere Nej, det har du jo faktisk ikke, så jeg indstiller skydningen. Så må Fræseren rase et andet sted. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 16. Marts, 2014 (edited) Nej, det har du jo faktisk ikke, så jeg indstiller skydningen. Så må Fræseren rase et andet sted.Det var ikke mig der startede med at rase, jeg svarede blot på Borende Xs irrelevante indlæg, som bl.a. var rettet til mig, og som intet havde med strengens emne at gøre. Redigeret 16. Marts, 2014 af Fraiser Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 16. Marts, 2014 Så så de herre, god karma som Line ville have sagt, slang, danglish og stavefejl rettelser er ikke derfor jeg har oprettet denne tråd -Har forresten fået en masse super henvendelser, skriver dem ned senere Jeg har også fået en pm fra Molly, og jeg forstår godt at hun er træt af, at denne streng er kørt af sporet, fordi Fraiser brugte et udenlandsk ord. Vi har tilmed haft diskussionen før.Det er i orden at gribe ind, hvis man ser personangreb på den ene eller anden måde, men det her er noget pjat.Lad være med at afspore denne streng mere eller andres strenge fordi en af har brugt et udenlandsk ord, så må man en oprette selvstændig streng om emnet, hvis det er vigtigt for en, og ikke afspore og ødelægge andres strenge.Forstår man ikke hvad folk skriver i et indlæg, kan man altid spørge forfatteren af indlægget på høflig vis. Forståelse af indlæg beror ikke primært på om der er brugt et udenlandsk ord, det har jeg i min tid som moderator erfaret når jeg med brugere af Eroguide har skulle fortolke det pæne skrevne danske ord i indlæg og meningen med vort danske sprog i diverse indlæg, når folk mener nogen har trådt ved siden af. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
pensionisten 63 Skrevet 17. Marts, 2014 Er blevet inviteret på 3dags wellness ophold i udlandet (Tyskland) af en af mine faste gæster, overvejer det kraftigt, men kunne gerne tænke mig at høre lidt om der evt er nogle andre der har erfaring med fler-dags booking, mænd og piger er velkommen til at dele... Jeg er lidt grøn på det område nemlig... Kram... 3 dages gratis wellness, og evt. penge oveni, det er da bare med at komme afsted. Tænk på alt det gode sex I kan nå at få på 3 dage. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 17. Marts, 2014 Min erfaring med langtidsbookning er at det som det i bund og grund handler om er.... har jeg lyst til at tilbringe en weekend sammen med dette menneske. Ikke hvad prisen er. Om vi har noget at snakke om osv ovs. Men blot har jeg lyst.. Helt enig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DenRødeBaron 441 Skrevet 18. Marts, 2014 Men nej du skal ikke aflevere dit pas til ham. Og i princippet behøver han ikke have dit rigtige navn. Det er kun hvis i skal flyve. Nej, jeg kan heller ikke se nogen som helst grund til, at han skulle have dit pas på noget tidspunkt. Dette gælder alle steder, hvor der ikke skal søges visum til (og det skal man ikke før han vil til Rusland, Kina, Indien osv...). Da det jo nok er ham, der booker hotelværelset, optræder dit navn ikke engang der, medmindre hotellet absolut vil registrere alle gæster ved navn, og det er ikke så tit i Tyskland. Hvis der skal bestilles flybilletter, skal den, der bestiller, have dit fulde navn, som det står i dit pas. Det er vigtigt at dette er korrekt, da du ellers risikerer ikke at komme med flyet. I den forbindelse skal du nok også opgive pas-nummer, udstedelsesdato og din fødselsdag. Men han behøver stadig ikke have passet i hånden... Det skal til enhver tid ligge i din lomme, eller hvor du nu har det. PS: Det koster en bøde på 50 EUR i Tyskland ikke at have sit pas med, hvis politiet skulle bede om at se det. Dette sker dog sjældent. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BigDick 4770 Skrevet 18. Marts, 2014 Nej, jeg kan heller ikke se nogen som helst grund til, at han skulle have dit pas på noget tidspunkt. Dette gælder alle steder, hvor der ikke skal søges visum til (og det skal man ikke før han vil til Rusland, Kina, Indien osv...). Da det jo nok er ham, der booker hotelværelset, optræder dit navn ikke engang der, medmindre hotellet absolut vil registrere alle gæster ved navn, og det er ikke så tit i Tyskland. Hvis der skal bestilles flybilletter, skal den, der bestiller, have dit fulde navn, som det står i dit pas. Det er vigtigt at dette er korrekt, da du ellers risikerer ikke at komme med flyet. I den forbindelse skal du nok også opgive pas-nummer, udstedelsesdato og din fødselsdag. Men han behøver stadig ikke have passet i hånden... Det skal til enhver tid ligge i din lomme, eller hvor du nu har det. PS: Det koster en bøde på 50 EUR i Tyskland ikke at have sit pas med, hvis politiet skulle bede om at se det. Dette sker dog sjældent. Ja og når du skal retur til Danmark og der evt.skulle være en paskontrol, det hænder jo og du ikke er i besiddelse af dit pas vil det blive betragtet som ulovlig indrejse i Danmark, da du jo ikke kan dokumentere hvem du er. Venligst landsbytossen - uden smartphone Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DenRødeBaron 441 Skrevet 18. Marts, 2014 Ja og når du skal retur til Danmark og der evt.skulle være en paskontrol, det hænder jo og du ikke er i besiddelse af dit pas vil det blive betragtet som ulovlig indrejse i Danmark, da du jo ikke kan dokumentere hvem du er. Venligst landsbytossen - uden smartphone Spørgsmålet er, om ikke det danske politi vil acceptere kørekort eller lignende som dokumentation? Men når man er udenfor DK, er det som udgangspunkt kun passet, der dur. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 18. Marts, 2014 Det kommer helt an på, hvor man skal hen. Jeg er kun sjældent blevet bedt om pas i et tog til Tyskland, og her i de nordiske lande kan man i følge en aftale fra 1952 rejse helt frit uden. Også med fly. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BigDick 4770 Skrevet 18. Marts, 2014 Det kommer helt an på, hvor man skal hen. Jeg er kun sjældent blevet bedt om pas i et tog til Tyskland, og her i de nordiske lande kan man i følge en aftale fra 1952 rejse helt frit uden. Også med fly. @DenRødeBaron. Juridisk set er et pas, som udgangspunkt, det eneste dokument der accepteres som legitimation, men ja spørgsmålet er hvad der bliver accepteret, ved en evt. kontrol´. @Bx Kommer man i den situation at skulle kunne legitimere sig, er passet ligeledes det eneste gyldige, med mindre du kan godtgøre at du ikke er i besiddelse af et sådan, samt hvad den pgl. kontrollant accepterer.. Ingen af vores gæster kommer med på en tur sydpå med mindre passet medbringes. Venligst landsbytossen - uden smartphone Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 18. Marts, 2014 @BxKommer man i den situation at skulle kunne legitimere sig, er passet ligeledes det eneste gyldige, med mindre du kan godtgøre at du ikke er i besiddelse af et sådan, samt hvad den pgl. kontrollant accepterer.. Ingen af vores gæster kommer med på en tur sydpå med mindre passet medbringes. Jeg kan næsten forstå, at du arbejder i et rejsebureau eller lignende, og her skal du jo som professionel sige, at passet skal medbringes. Nu sigtede mit indlæg også mest på de nordiske lande, og her er jeg aldrig - helt i overensstemmelse med pasunionen af 1952 - aldrig blevet afkrævet et pas. Heller ikke, når jeg rejser med fly. En tur til Oslo regnes for en indenrigsflyvning. En anden ting er så, at jeg altid render rundt med mit kørekort på mig. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DenRødeBaron 441 Skrevet 18. Marts, 2014 Jeg kan næsten forstå, at du arbejder i et rejsebureau eller lignende, og her skal du jo som professionel sige, at passet skal medbringes. Nu sigtede mit indlæg også mest på de nordiske lande, og her er jeg aldrig - helt i overensstemmelse med pasunionen af 1952 - aldrig blevet afkrævet et pas. Heller ikke, når jeg rejser med fly. En tur til Oslo regnes for en indenrigsflyvning. En anden ting er så, at jeg altid render rundt med mit kørekort på mig. Men i dag skulle du ikke gerne blive lukket ombord på et fly, uden at din identitet er blevet checket, også selv om det flyver til Oslo. Kan du nøjes med at vise et kørekort der? I en del europæiske lande har man i dag også et offentligt udstedt ID-kort. Jeg har tit set folk vise disse ved indcheckning i EU i stedet for pas. Det er bare os danskere, der ikke har sådan et kort. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 18. Marts, 2014 (edited) Jeg kunne være tilbøjelig til at mene, at hvis tager på ferie sammen med en stamkunde, så burde der være oparbejdet en så stor gensidig tillid, at ens rigtige navn nok ikke burde være et problem. Et eller andet sted kan man vel heller ikke opretholde samme adskillelse af tingene, som ved et besøg af en times varighed. Og selvom man i nogle tilfælde stadig kan bevare ens anonymitet, så kan man nok ikke undgå at blive privat i sin opførsel og adfærd - og det er vel også tanken ved sådanne lange arrangementer. Et eller andet sted skal begge parter vel også have lov til, at være sig selv - Har man lavet en masse sammen, så kunne jeg da godt forestille mig, at pigen også gerne ville have lidt alene tid - Man kan nok ikke stå til rådighed 24/7 Redigeret 18. Marts, 2014 af Bluejacket Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg