Borende X 25042 Skrevet 18. Marts, 2014 (edited) Men i dag skulle du ikke gerne blive lukket ombord på et fly, uden at din identitet er blevet checket, også selv om det flyver til Oslo. Kan du nøjes med at vise et kørekort der? Jo, Herr Baron. Jeg er ret tit i Oslo med fly, og i hvert fald de sidste tre gange i træk er jeg ikke blevet afkrævet legitimation: Hverken ved bagageafleveringen, sikkerhedstjekket eller ombordstigningen. Det eneste, der kræves, er det bordekort, der udskrives ved selvindtjekningen i forhallen. Redigeret 18. Marts, 2014 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 18. Marts, 2014 (edited) Jeg kunne være tilbøjelig til at mene, at hvis tager på ferie sammen med en stamkunde, så burde der være oparbejdet en så stor gensidig tillid, at ens rigtige navn nok ikke burde være et problem. Et eller andet sted kan man vel heller ikke opretholde samme adskillelse af tingene, som ved et besøg af en times varighed. Og selvom man i nogle tilfælde stadig kan bevare ens anonymitet, så kan man nok ikke undgå at blive privat i sin opførsel og adfærd - og det er vel også tanken ved sådanne lange arrangementer. Et eller andet sted skal begge parter vel også have lov til, at være sig selv - Har man lavet en masse sammen, så kunne jeg da godt forestille mig, at pigen også gerne ville have lidt alene tid - Man kan nok ikke stå til rådighed 24/7 Jeg er meget enig med dig. Dit indlæg afspejler ret nøje ånden i de tanker, jeg selv har gjort mig ved et sådant arrangement. Selv ville jeg ikke tage på ferie/weekend med nogen, jeg ikke kender eller har fuld tillid til, men jeg ville på den anden side heller ikke gå så langt som til at kræve kendskab til fuldt navn og personnummer. Hvis det skulle blive et spørgsmål, kan pigen jo bare få relevante oplysninger og stå for reservationerne. Selvfølgelig kan man da ikke adskille tingene så skarpt, som hvis man dumpede ind en time hos en tilfældig et tilfældigt sted. Man vil jo blive privat i et vist mål, og det vil da også i min optik være ønskværdigt, for ellers kan man vel ikke slappe helt af, hygge og være sig selv. Det ideelle ville være, hvis man kunne tage en pige med på f.eks et kursus i udlandet, for så kunne hun være sig selv og disponere over den tid - eller hvad der ellers aftales - hvor man selv måtte deltage i mere eller mindre interessante kursusaktiviteter. Så kan man altid give den gas uden for de skemalagte tidspunkter. Man skal bare være enige om betingelserne, inden man tager afsted. Redigeret 18. Marts, 2014 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BigDick 4770 Skrevet 18. Marts, 2014 Jeg kan næsten forstå, at du arbejder i et rejsebureau eller lignende, og her skal du jo som professionel sige, at passet skal medbringes. Nu sigtede mit indlæg også mest på de nordiske lande, og her er jeg aldrig - helt i overensstemmelse med pasunionen af 1952 - aldrig blevet afkrævet et pas. Heller ikke, når jeg rejser med fly. En tur til Oslo regnes for en indenrigsflyvning. En anden ting er så, at jeg altid render rundt med mit kørekort på mig. Overhovedet ikke, jeg er da fuldstændig græsk/katolsk om jeg skal sætte en af undervejs, der ikke har læst reglerne, hvis de synes det er sjovt, så er der ingen problemer idet. Det er så ikke første gang at de selv må sørge for at komme hjem. Det er fuldstændig op til den enkelte, take it or leave it. Venligst landsbytossen - uden smartphone Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 19. Marts, 2014 Umiddelbart vil jeg sige at hvis man ikke stoler nok på kunden til at han må kende ens rigtige navn, så skal man nok ikke tage på en rejse med ham. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lovingboobs 358 Skrevet 28. April, 2014 Mangler lige og høre om Molly kom afsted på wellness i Tyskland? Hvis du da har lyst til at fortælle... Du bestemmer jo selv, hvor mange detaljer du vil dele:-) Men "setup'et" lød spændende! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg