Jasmin 8533 Skrevet 25. Marts, 2014 Kan du eksemplificere det første? Jeg er sikker på, du i det andet, du skriver, har Valdemar II's Jyske Lov i tankerne, men kan du konkretisere, for det er da nyt for mig? jo da... hvis vi kigger på det første... et sted som offentlig forvaltning... det har jeg desværre en del kendskab til. antallet af mellemlederstillinger der er ganske unødvendige for arbejdsgangene og til gene for de fleste af medarbejderne der rent faktisk sidder med sagsbehandlingen - det koster milliarder i lønninger til mennesker der er ganske overflødige ingen private virksomheder ville nogensinde spilde midler på den måde staten gør her dårlig research på store anlægsprojekter herunder hospitaler og vejanlæg og metroen (smertensbarnet) igen - der spildes milliarder på forsinkelser, retssager klager og halve løsninger... hvis tingene blev gennemtænkt i første runde fremfor hastet igennem - så ville der være så rigelige finanser at bruge på de mere kritiske steder og selvfølgelig - alle de penge vi giver væk fordi vi har det "åh så godt" - det er hul i hovedet... opretholdelse af militæret - det er til grin.... fint at vi har en elitestyrke til småopgaver ala navy seals... frømænd og til nød ingeniør-tropper... super... men flåde og luftvåben og "kamptropper" ... det er penge ud af vinduet.. mht lovgivningen - så tænker jeg det ikke bogstaveligt da danske lov der erstattede jyske lov og selv grundlovens paragraffer omtaler religion og gud... men pointen er at "med lov skal land bygges" dvs at straffen for en forseelse er bestemt ved loven der til hver en tid står over eventuelle religiøse synspunkter fremfor som ved Islam hvor religionen ER loven i sig selv... i danmark har vi valgt denne måde i 700 år... gradvist mere og mere... men det er et alvorligt skridt tilbage når der i boligområder som vejleåparken, mjølnerparken, gjellerupparken ect er egne sharia-retter der internt straffer for noget vi i DK finder ganske lovligt....religiøst såvel som juridisk og fremmest i dette synspunkt er i min optik ligepræcis hovedbeklædningerne.... hvorfor jeg finder det helt på sin plads at DF blander sig fra politisk hold 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 25. Marts, 2014 jo da... hvis vi kigger på det første... et sted som offentlig forvaltning... det har jeg desværre en del kendskab til. antallet af mellemlederstillinger der er ganske unødvendige for arbejdsgangene og til gene for de fleste af medarbejderne der rent faktisk sidder med sagsbehandlingen - det koster milliarder i lønninger til mennesker der er ganske overflødige ingen private virksomheder ville nogensinde spilde midler på den måde staten gør her dårlig research på store anlægsprojekter herunder hospitaler og vejanlæg og metroen (smertensbarnet) igen - der spildes milliarder på forsinkelser, retssager klager og halve løsninger... hvis tingene blev gennemtænkt i første runde fremfor hastet igennem - så ville der være så rigelige finanser at bruge på de mere kritiske steder og selvfølgelig - alle de penge vi giver væk fordi vi har det "åh så godt" - det er hul i hovedet... opretholdelse af militæret - det er til grin.... fint at vi har en elitestyrke til småopgaver ala navy seals... frømænd og til nød ingeniør-tropper... super... men flåde og luftvåben og "kamptropper" ... det er penge ud af vinduet.. mht lovgivningen - så tænker jeg det ikke bogstaveligt da danske lov der erstattede jyske lov og selv grundlovens paragraffer omtaler religion og gud... men pointen er at "med lov skal land bygges" dvs at straffen for en forseelse er bestemt ved loven der til hver en tid står over eventuelle religiøse synspunkter fremfor som ved Islam hvor religionen ER loven i sig selv... i danmark har vi valgt denne måde i 700 år... gradvist mere og mere... men det er et alvorligt skridt tilbage når der i boligområder som vejleåparken, mjølnerparken, gjellerupparken ect er egne sharia-retter der internt straffer for noget vi i DK finder ganske lovligt....religiøst såvel som juridisk og fremmest i dette synspunkt er i min optik ligepræcis hovedbeklædningerne.... hvorfor jeg finder det helt på sin plads at DF blander sig fra politisk hold Et hovedproblem i den offentlige forvaltning, som du sjovt nok ikke nævner, et det kæmpemæssige kontrolapparat, der er stablet på benene af mistænksomhed over, at der ikke bliver lavet noget. Papirarbejde, gold indrapportering, evalueringer i læssevis. Kun djøfferne har nydt got af det. M.h.t. Jyske Lov ved jeg ikke af, at den specifikt adskiller religion og politik. Kirken er tværtimod en selvstændig magtfaktor op til Reformationen, hvor den bliver lagt ind under kongemagten. Mentalt sker der imidlertid en askillelse, f.eks da opdagelsesrejserne knuser kirkens verdensbillede, og da man for alvor bygger videnskaben på erfaringsvidenskab og ikke tro. Et endeligt opgør med kirken sker i Oplysningstiden. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 25. Marts, 2014 Et hovedproblem i den offentlige forvaltning, som du sjovt nok ikke nævner, et det kæmpemæssige kontrolapparat, der er stablet på benene af mistænksomhed over, at der ikke bliver lavet noget. Papirarbejde, gold indrapportering, evalueringer i læssevis. Kun djøfferne har nydt got af det. M.h.t. Jyske Lov ved jeg ikke af, at den specifikt adskiller religion og politik. Kirken er tværtimod en selvstændig magtfaktor op til Reformationen, hvor den bliver lagt ind under kongemagten. Mentalt sker der imidlertid en askillelse, f.eks da opdagelsesrejserne knuser kirkens verdensbillede, og da man for alvor bygger videnskaben på erfaringsvidenskab og ikke tro. Et endeligt opgør med kirken sker i Oplysningstiden. du har helt ret - det er endnu et stort problem nu bad du bare om en eksemplificering.... ikke en udtømmende liste *ggg* mht lov vs religion - vi snakker om 2 forskellige ting... du snakker om kirken som magtfaktor - jeg snakker om kirken, anvendelse af religion og religiøse værdier som bestemmende for lovgivningen det er 2 meget forskellige ting ... og jeg er slet ikke uenig i din tidslinie for så vidt angår kirken som den afgørende faktor for den mentale opfattelse af ret og vrang.... den er jo stadig fremherskende i flere dele af europa den dag i dag.... blot se hvordan katolicismen stortrives i fx Polen og i stadigt stigende omfang dikterer livsførelsen til trods for en total mangel på juridsk hjemmel til den opførsel jeg ville finde det katastrofalt hvis islam fik en lignende magt i DK.... det er et af de få emner jeg reelt (med eller uden militær) ville gå i krig for at forhindre 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3637 Skrevet 25. Marts, 2014 Nu er det jo som sådan ikke et problem at man skeler til religion som basis for lovgivning, det har vi selv gjort, i de gode gamle dage. Problemet er de kulturer der ikke har udvikler sig siden den mørke middelalder. Og vores problem i danmark er at vi har arvet en del af den analfabetiske befolkning fra jordhulerne i de kulturer. Mht til den offentlige sektor, ja så er den tynget af voldsom og ueffektiv papir nusseri. Og så en stor pukkel af ovenskyddende mellem ledere, kontor chefer og diverse andre opfundne stillinger. Hvis man gav dem en riffel, så ville danmark matche usa som militær magt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 25. Marts, 2014 Jasmin, vi snakker altså om 40 mia kroner der skal findes for at finansiere de krav som DF er kommet med, blot i denne valgperiode. Det er altså temmelig mange penge. Og så kan man jo undre sig lidt over at du ønsker bla. at finde pengene i den offentlige forvaltning, i betragtning af at størrelsen af den offentlige forvaltning nærmest eksploderede i de år hvor DF havde mest indflydelse, bla. for at gennemføre alle de kontrolforanstaltninger som der blev indført i 00'erne. Hvilken lov om tildækning er det du mener vi har der gør det ulovligt at gå med tørklæde? Hvad angår adskillelse af lov og religion, så er der vist ikke mange partier i Danmark der ikke går ind for det, det er der vist bred enighed om. Der er dog nogen partier der ønsker en endnu større adskillelse ved at adskille kirken og staten. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 25. Marts, 2014 (edited) Nu skal billedet af den offentlige sektor nok nuanceres lidt. Der er i de sidste 10 år under Venstreregeringen fyret i hobevis af offentlige ansatte. Det er bl.a. gået ud over steder som skattevæsenet, der vist nok er blevet halveret. Nu går de borgerlige partier så og bebrejder den nuværende regering, at Skat ikke har personale til at kunne foretage korrekte offentlige ejendomsvurderinger. Ak, ja. Redigeret 25. Marts, 2014 af Borende X 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 25. Marts, 2014 (edited) Jasmin, du behøver ikke frygte at islam på nogen måde skulle få magt i Danmark, det er der alt for få muslimer i Danmark til, og flertallet af dem der er her, ønsker heller ikke at islam skal have magt over lovgivningen. Så du behøver heldigvis ikke gå i krig, hvilket nok er meget godt, selvom tanken om en letpåklædt amazone i krig for Danmark da har visse pirrende elementer Redigeret 25. Marts, 2014 af Bear 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5851 Skrevet 25. Marts, 2014 M.h.t. Jyske Lov ved jeg ikke af, at den specifikt adskiller religion og politik. Kirken er tværtimod en selvstændig magtfaktor op til Reformationen, hvor den bliver lagt ind under kongemagten. Mentalt sker der imidlertid en askillelse, f.eks da opdagelsesrejserne knuser kirkens verdensbillede, og da man for alvor bygger videnskaben på erfaringsvidenskab og ikke tro. Et endeligt opgør med kirken sker i Oplysningstiden. Nu da vi jo har fået drejet diskutionen om Mette Frederiksen over omkring grænsebumme, fremmede kulturer, hovedbeklædninger og nationalisme, vil jeg tillade mig at deltage i underdebatten om kirke og stat. Jeg mener ikke vi i Dk har haft en betydelig opgør med kirken i oplysningstiden, men blot fulgt de strømninger, som kom til os over grænserne fra vores kulturbrødre. Oplysningstiden infandt sig hundrede år før de store politiske ismer begyndte at grydes, Og imens enevælden i Danmark stadig var en succesfuld styreform uden en stærk og organiseret opposition. Deismens indtog i Danmark og Norge foregik derfor smertefrit uden at rokke ved den udøvende, dømmende eller lovgivende magt. Selv i dag tre hundrede år efter hylder vi da også kongehuset søndag efter søndag i kirkens ingangsbøn. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5851 Skrevet 25. Marts, 2014 du har helt ret - det er endnu et stort problem nu bad du bare om en eksemplificering.... ikke en udtømmende liste *ggg* mht lov vs religion - vi snakker om 2 forskellige ting... du snakker om kirken som magtfaktor - jeg snakker om kirken, anvendelse af religion og religiøse værdier som bestemmende for lovgivningen det er 2 meget forskellige ting ... og jeg er slet ikke uenig i din tidslinie for så vidt angår kirken som den afgørende faktor for den mentale opfattelse af ret og vrang.... den er jo stadig fremherskende i flere dele af europa den dag i dag.... blot se hvordan katolicismen stortrives i fx Polen og i stadigt stigende omfang dikterer livsførelsen til trods for en total mangel på juridsk hjemmel til den opførsel jeg ville finde det katastrofalt hvis islam fik en lignende magt i DK.... det er et af de få emner jeg reelt (med eller uden militær) ville gå i krig for at forhindre I såfald ville du være terrorist. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ThorsHammer 519 Skrevet 25. Marts, 2014 (edited) .....ingen hemmelighed at jeg allierer mig med 20% af befolkningen og stemmer DF - og for mit vedkommende personligt på formanden - elsker hans stil....at jeg intet forhold har til LA og K og C fordi de aldrig vil det samme som jeg vil men heldigvis er for små til at betyde alverden... så sig da til ..... hvem vi er og hvad vi står for gør os jo til dem vi er... og hvorfor bruge termer som "vælger mine kampe", "gider ikke konflikten" og "tavshed er guld" når det handler om vores land og vores meninger... Frække knus til jer alle - uanset politisk ståsted *gg* 1. Jasmin, LA, K og C refererer jo nok til hhv. Liberal Alliance og Konservativt Folkeparti (K eller liste C), men hvad betyder dit "K og C"...? Begge bogstaverne K og C kan vel ikke referere til De Konservative?! 2. DF har jeg sympati for et langt stykke hen ad vejen - navnlig på udlændingeområdet - men de er snart endnu værre til at "fordele" andre folks penge end Socialdemokratiet nogensinde har været.. Eneste parti jeg kunne overveje at stemme på i dag er derfor Liberal Alliance. LA-Synspunktet om, at kun udlændinge der har et arbejde og kan klare sig selv, skal have opholdstilladelse, har jeg stor sympati for. De danske såkaldte "familiesammenføringsregler" er blevet misbrugt i årevis til at importere analfabeter og plattenslagere fra den anden side af jordkloden i utallige mængder, så mange danskere i dag føler sig fremmede i eget land. Prøv at gå en tur på Nørrebro i København, eksempelvis Omgående udvisning af kriminelle udlændinge er vist et synspunkt, som LA og DF deler (med mig!). Drømmescenariet kunne være en koalitionsregering bestående af Venstre, LA og konservative, hvis disse ellers bliver mange nok - gerne med deltagelse af DF, hvis partiet kunne nedtone den populistiske tilbøjelighed til at ville uddele "ældrechecks" og andre økonomiske gaver ad libitum for andre folks penge Og inden en eller anden nu evt. trækker racismekortet, må jeg hellere understrege, at jeg har det helt fint med andre hudfarver, andre sprog og andre racer end min egen - det er religiøse fanatikere, plattenslagere og "velfærdsindvandrere", jeg gerne vil slippe for i Danmark. Håber, det "frække knus" stadig står ved magt... P.S.: Mht. trådens hovedemne...Rejses imponerethed af skrigeskinken Mette, så deler jeg den ikke Redigeret 25. Marts, 2014 af ThorsHammer 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 25. Marts, 2014 Så du behøver heldigvis ikke gå i krig, hvilket nok er meget godt, selvom tanken om en letpåklædt amazone i krig for Danmark da har visse pirrende elementer Me like - jeg mangler bare sværdet *gg* og lidt terrorist er man ved altid... lagen-terrorist... ... sexbomb ??? (ej den var lidt plat... . men sød ikk?? *fnis*) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3637 Skrevet 25. Marts, 2014 Me like - jeg mangler bare sværdet *gg* og lidt terrorist er man ved altid... lagen-terrorist... ... sexbomb ??? (ej den var lidt plat... . men sød ikk?? *fnis*) Tror du skal ændre dit navn til Xena :-) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rambuk 559 Skrevet 26. Marts, 2014 Jeg stod en gang i kø hos smørrebrødsforretningen ved Københavns Rådhus og tjekkede en lille stram røv i nederdel ud foran mig. Da hun var færdig med at bestille og skulle til at gå kiggede jeg op for ikke at blive afsløret som lurer og til min store overraskelse var det Helle T. Jeg ku' godt og helt sikkert også Pernille Skipper! 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 28. Marts, 2014 (edited) Jasmin....hvor har du taget din økonomiske eksamen? Gennem mere end 10 år førte VKs politik til bureaukratisering, spild af skattekroner, manglende off. investeringer, øget ulighed, dårligere konkurrenceevne, lavere produktivitet og manglende omstilling til nye og fremtidige markedsvilkår ...alt sammen med fuldkommen opbakning og stemmer fra DF....det gik faktisk særligt ud over DFs egne vælgere....men de kunne ikke se sammenhængen....de var forblændede af den såkaldte 'kulturkamp'..... Og mon så ikke vores lutheranske tro NETOP har smittet af på f.eks. Straffeloven af 1930? Redigeret 28. Marts, 2014 af McQueen 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 28. Marts, 2014 (edited) Og Jasmin ...du fyrer som mange andre også denne 'falske modsætning' af: "ingen private virksomheder ville nogensinde spilde midler på den måde staten gør her" Det er jo nonsens! 1000vis af danske virksomheder fungerer ikke optimalt og spilder mia. pga. f.eks. dårlig ledelse. Mange overlever lige eller klarer sig på et suboptimalt niveau....andre går jo rent faktisk konkurs...rigtigt mange de sidste 6 år. Alene 4.993 i 2013! Redigeret 28. Marts, 2014 af McQueen 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5851 Skrevet 28. Marts, 2014 jeg vil i hvert fald 100 gange hellere have DF til at slås for vores børne check, grænsekontrol og vores dagpengesystem end jeg vil have en pro-EU regering til at gøre det... En af os to må have glemt hvor DF var i kampen for dagpengene, da perioden blev sat ned til to år. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 28. Marts, 2014 "ingen private virksomheder ville nogensinde spilde midler på den måde staten gør her" Det er jo nonsens! ** Mange overlever lige eller klarer sig på et suboptimalt niveau....andre går jo rent faktisk konkurs...rigtigt mange de sidste 6 år. Alene 4.993 i 2013! No offense... jeg har egen virksomhed... og har solgt et par stykker gennem min tid, har fyret ansatte der ikke skabte merværdi for min indtjening... så det er ikke nonsens... tvært imod... det er svine-dårlig business at have ansatte man ikke har brug for... Når man spilder sine penge - så går man konkurs.... korrekt!!! Når man har en virksomhed med et produkt/serviceydelse der ikke er efterspørgsel efter i en krisetid - så går man konkurs... Når man ikke aner hvad det vil sige at drive en virksomhed (som 95% af dem der starter) - så går man konkurs.... deraf de 4993 i 2013... Så jeg står 100% ved.... ingen private virksomheder ville spilde penge på den måde staten gør.... for hvis de gør det - så går de konkurs fordi der ganske enkelt ikke er plads til at betale lønninger uden skabelse af merværdi til virksomhederne.. eller dårlig administration eller dårlige produkter/ydelser En af os to må have glemt hvor DF var i kampen for dagpengene, da perioden blev sat ned til to år. og hvad angår dagpengesystemet... så refererer jeg til det faktum at vi pt har et MEGET stort problem hvis andre EU borgere skal kunne optjene ret til danske dagpenge uden at have arbejdet i DK... og hvis du er i tvivl om at DF har en holdning til den sag synes jeg du bør læse deres seneste ugebrev der forholder sig til blandt andet denne problematik..... DF er på finlands side og i den grad på den del af regeringens side der mener vi skal kæmpe for at beholde vores ret til at forlange arbejds-periode i DK inden man har ret til dagpenge Personligt støttede jeg nedsættelsen af dagpengetiden hvorfor jeg ikke er den rette at råbe af hvad det angår.. jeg har personligt altid ment at 4 år var vanvittig lang tid at modtage DP... og da jeg aldrig i mit liv har modtaget sociale ydelser (hverken DP eller kontanthjælp i de perioder jeg ikke har haft arbejde selv om jeg havde retten til det) så har jeg svært ved at have den helt vilde empati på det område.. Jeg har intet imod at betale min skat så andre kan nyde godt at velfærden... men kunne jeg drømme om nogensinde at melde mig på kommunen som arbejdsløs uanset hvorlænge jeg var det - ALDRIG!! Jeg ville finde en løsning (som jeg altid har gjort) der ikke kostede noget for mit samfund... jeg har et godt hoved - jeg skal ikke ligge samfundet til byrde sålænge jeg har 2 fingre der kan trykke på en tast og et hoved der virker... Jeg betaler hjertens gerne til andres velfærd og jeg bruger hjertens gerne en halv fridag på at tage med min meget syge veninde på kommunen som partstager og tale hendes forsvar overfor rehabilterings-gestapoen og pensions-udvalgets henrettelselpeloton... jeg vil til hver en tid gå i brechen for dem der har brug for min hjælp og min støtte.... men en 4 års hvile-pude har jeg aldrig set som fordelagtig for nogen. Nu er det 2 år... det kan jeg personligt bedre forholde mig til! Så på det punkt - undskyld mig - der var DFs politik helt på linie med hvad jeg selv synes var rimeligt nemlig nedsættelse af dagpengeperioden.... så jeg kan ikke deltage i din forargelse på det punkt... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9624 Skrevet 28. Marts, 2014 (edited) Jeg er også tilhænger af man nedsatte dagpengeperioden fra 4 - 2 år, men jeg er ikke tilhænger af at man så samtidig skal have været i job i 1 år før man har genoptjent retten til dagpenge.Faktisk synes jeg at DF burde finde sammen med SF om en nyordning med konjuktur afhængig dagpenge ret, både på optjening, varighed vi kan få dagpenge, og beløbs niveau - her er svenskerne trods alt inde på noget af det rigtige.For tiden burde en halvering af dagpenge perioden følges op med en halvering af ny optjeningsperiode til kun 1/2 halvt år.For eget vedkommende har jeg været medlem af en A kasse i 30 år uden nogen sinde at have hævet 1 kr i understøttelse, og gid det sådan må fortsætte.Men det udgør i min optik en absurd udsigt som selvforsørgende i fast fuldtids beskæftigelse, at jeg blot fordi jeg har bunden pensions opsparing og en pæn friværdi i mursten, men ingen likvid formue af betydning, at jeg i det øjeblik jeg efter 2 års arbejdsløshed måtte falde helt og aldeles ud af systemet fordi jeg ikke har ret til kontanthjælp, som alle dem i en tilsvarende situation, der sidder i lejebolig, jeg derfor står med 0 kr i indkomst.Vel kan man låne i banken med sikkerhed i bolig, men hvordan det uden nogen indkomst til leve for og til at afdrage/blot betale renter af lånet, og hvad skal jeg leve af den tid det tager at sælge lejligheden.Jeg kan stå uden at kunne låne, uden at kunne sælge og uden noget at leve af.Skulle det komme dertil ville det dog både være nemmere at hutle sig igennem på deltidsjob eller som vikar, samt at kunne tale med banken om en eller anden overlevelses finansiering i det mindste indtil jeg igen kan få dagpenge.Hvis optjeningsperioden til ny dagpengeret kun var 1/2 år.Alternativet, det er i værste fald at sælge lejligheden, men selv ende som hjemløs hvis man herefter hverken kan opnå en arbejdsindkomst eller offentlig overførselsindkomst i tide.Venlig hilsenRejsenetværk Redigeret 28. Marts, 2014 af Rejsenetvaerk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5851 Skrevet 28. Marts, 2014 Jasmin sagde i indlæg #42 " og da jeg aldrig i mit liv har modtaget sociale ydelser (hverken DP eller kontanthjælp i de perioder jeg ikke har haft arbejde selv om jeg havde retten til det) så har jeg svært ved at have den helt vilde empati på det område.. " Du må have misforstået betydningen af empati. Har du prøvet at være syg? Eller skal vi nedlægge sygehuset? Har du børn? Eller skal vi nedlægge skolerne? Danmark skal vel ikke tilrettelægge arbedjsmarkedspolitikken efter om du har modtaget sociale ydelser. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 28. Marts, 2014 (edited) Jasmin sagde i indlæg #42 " og da jeg aldrig i mit liv har modtaget sociale ydelser (hverken DP eller kontanthjælp i de perioder jeg ikke har haft arbejde selv om jeg havde retten til det) så har jeg svært ved at have den helt vilde empati på det område.. " Du må have misforstået betydningen af empati. Har du prøvet at være syg? Eller skal vi nedlægge sygehuset? Har du børn? Eller skal vi nedlægge skolerne? Danmark skal vel ikke tilrettelægge arbedjsmarkedspolitikken efter om du har modtaget sociale ydelser. søde ven... jeg VAR syg da jeg ikke var i normalt 9-17 arbejde... jeg har så dårlig ryg at jeg end ikke vil begynde at underholde dig om det ... men det betyder da ikke at jeg sætter mig ned og klynker med hænderne i skødet... jeg finder en måde at være produktiv på og tjene penge på... jeg har da sørget for at uddanne mig de sidste 3 år (siden jeg var 26 og blev færdig med kandidaten) så jeg - uanset hvor syg jeg bliver - kan lave noget jeg alligvel kan tjene penge på har jeg brugt alle mine private penge på at sikre at jeg altid vil kunne noget selv om jeg er lænket til en seng/stol/kørestol... ja... vil jeg ligge mit samfund til byrde?? aldrig i livet... jeg VED jeg kan blive invalid hvis jeg er uheldig pga min ryg... har jeg sørget for at kunne være i arbejde selv om det sker ... ja selvfølgelig.... jeg går da ikke og venter på (gud forbyde det) en mulig ulykke uden at have forberedt mig på det værste men forventer jeg samme indsats af alle andre.... naturligvis gør jeg ikke det for alle er forskellige... men det betyder ikke at jeg har sympati for dem der sidder med hænderne i skødet eller ikke vil tage "dårlige/lav status" jobs fordi de er uddannet til noget andet eller ikke tænker forud selv om de kunne have gjort det og hvad med at læse hvad jeg skriver i det indlæg jeg skrev før Jeg har intet imod at betale min skat så andre kan nyde godt at velfærden. - sidst jeg kiggede indbefatter det da skoler og hospitaler og kontanthjælp Men jeg har ikke sympati for dem der brokker sig over at dagpengeperioden er halveret... for det synes jeg selv er rimeligt!! Jeg betaler med glæde min skat fordi jeg kan... og fordi jeg tjener så jeg kan være til gavn for mig selv OG alle andre i DK.... men du skal dælme ikke bede mig have sympati for folk der brokker sig over at de kun kan løbe frihjul i 2 år og ikke 4 .... for end ikke når jeg er lænket til min seng uden at kunne gå på toilettet selv er jeg u-produktiv... og INGEN skal komme og have ondt af mig... ellers tak! det handler om evne og vilje.. en af delene er rigeligt.. Redigeret 28. Marts, 2014 af Jasmin 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5851 Skrevet 28. Marts, 2014 Jamen Jasmin. Jeg har slet ikke ondt af dig. Du har jo modtaget en fin og dyr uddannelse af de samme politiker som har haft travlt med at skære i de svagestes ydelser og halvere dagpenge perioden. Nej, jeg bad dig finde den rigtige defination på ordet empati. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9624 Skrevet 28. Marts, 2014 (edited) Stort JasminMen her kan jeg ikke følge med.Desværre var jeg ikke dygtig nok i skolen til at kunne læse videre, men har så affundet mig med at klare mig i det bedste job til den bedste løn som mine begrænsede evner rækker til.Det er et beskedent job til en beskeden men anstændig løn - og kan man bo beskedent for beskedne faste udgifter kan også jeg leve, og lever også jeg et godt liv.For mig er det faktisk kun prisen på købesex i Danmark der virkelig minder mig om, at der er noget jeg ikke kan i et omfang som andre kan, der fortjent tjener meget mere end jeg.Der hvor kæden hopper af for mig i dagpenge reform mv, er at mennesker der udgør en profil i lejebolig, og på offentlig forsørgelse med afsæt i familie baggrund, takten du lagde efter skolen i dit liv, elle som forudsætningsløs indvandrer eller flygtning, uden skyggen af mulighed for en hel dels vedkommende, at kæmpe sig fra en dansk første klasse til at lære det danske sprog, og videre herfra, fordi her står de når de ankommer, ganske som barnefødte danskere gjorde da vi var 6 år gamle.Men de Radikale vil jo ikke gøre forskel på dem og os, men sparker gerne nedad og træder på de svageste af vores egne, mens de, uha den slemme starthjælp med social slagside skulle da afskaffes hurtigst muligt, så FN, EU og alle de gode gutmenschen som de gode radikale selv forståes, ikke kunne pege fingre af det slemme Danmark med den skændige starthjælp.Alle disse mennesker ejer intet og opfylder derfor år ud og år ind betingelserne for at modtage kontant hjælp, uden selv at bidrage til samfundet, mens vi der i årtier bidrager til deres forsørgelse, før vi selv får hjælp behov, vi kan intet få efter 2 år på understøttelse, selvom vi kan klare os for lige så lidt som de andre, kunne vi få - vi har ikke likvider til det, og en bolig hvad enten det er en ejer eller en lejebolig er vel basalt set en bolig, uanset om huslejen hedder husleje til boligforeningen eller udgør et afdrag til banken.I stedet siger samfundet nu til mig worst case - hæv din pensionsopsparing, betal 60 % i skat for det, og når den er brugt er alt væk der skulle have rakt resten af livet 20 år før der skulle være taget hul på pengene, og når de er brugt - værsgo at sælge din 2 v ejerlejlighed og brug de penge før du kan få kontant hjælp.Andre har aldrig ejet noget, de har aldrig tjent noget og betalt skat af penge som de selv har tjent, men de har altid været på offentlig forsørgelse, og kan blive ved med at være det, så længe de bare er over 30 år gammel og sørger for ikke at være i forhold med gensidig forsørgelsespligt.Venlig hilsenRejsenetværk Redigeret 28. Marts, 2014 af Rejsenetvaerk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 28. Marts, 2014 Jamen Jasmin. Jeg har slet ikke ondt af dig. Du har jo modtaget en fin og dyr uddannelse af de samme politiker som har haft travlt med at skære i de svagestes ydelser og halvere dagpenge perioden. Nej, jeg bad dig finde den rigtige defination på ordet empati. Empati er definitorisk evnen til at forstå og genkende andres følelser (sætte sig i deres sted) og sympati er at vise/give udtryk for følelser på baggrund af andres følelser og når folk brokker sig over halvering af DP - så har jeg INGEN empati i forhold til de mennesker da jeg på ingen måde kan sætte mig i deres sted.... det er mig utænkeligt at brokke mig over et fripas på 2 år... for var det mig - så ville jeg aldrig reagere ved at klynke.. jeg har selv været hvor de er - og jeg kan på ingen måde se at det er en katastrofe på den måde de fremlægger det.... altså ingen empati lige der!! og det har absolut heller ikke min sympati at de ytrer sig negativt ifht at have hele 2 år til at finde et alternativ hvor de have 4 år før... min brug af ordet i DP-periode-sammenhæng er definitorisk korrekt... jeg har ubetinget ingen forståelse - hverken implicit eller explicit - for deres beklagelser over halveringen af perioden og jeg ytrer heller ingen forståelse for deres brok heller.... hvad er det der på nogen måde er uklart ? ud over at du åbenbart ikke forstår at jeg selv har betalt skat siden jeg var 18 år gammel - mere end rigeligt til at finansiere hvad der nogensinde er brugt på at uddanne mig og selv har betalt alle mine øvrige uddannelser af egen lomme så jeg ikke i fremtiden skal ligge samfundet til byrde i tilfælde af at jeg skulle blive så syg at jeg bliver reelt invalid (desværre en risiko der er nærliggende) og igen... jeg kan seriøst ikke se problemet i at have 2 år på dagpenge til at finde en ny måde at komme videre med sin arbejds-situation... 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9624 Skrevet 28. Marts, 2014 En konservativ sagde noget meget rigtigt om at hvis man forblev arbejdsløs i 4 år, så var det fordi man havde andre problemer end arbejdsløshed, og det derfor ikke var dagpenge periodens længde, der i den forbindelse var afgørende.Men nu er der altså både de lavt kvalificerede mennesker, der har formået at klare sig i mange år, jeg selv i blandt, på trods heraf, og som både har en alder imod os, og at vi står svagt på evnen på parameteret livslang læring, og så dem der notorisk altid bare har været på offentlig forsørgelse, og som for nogle vedkommende kan synes gerne selv at ville forblive på offentlig forsørgelse.I en tid hvor der stilles større og større krav til uddannelse som vi ikke kan honorere, kunne jeg godt ønske en mere differentieret tilgang til hvad de skal leve af, dem der altid har gjort hvad de kan for at klare sig selv, men som i 50 + alderen løber panden mod den mur, at nu har ingen brug for dem længere til noget som helst.Det udgør et synspunkt, at konvertere dem til en hær af fattige i arbejde til lønninger som ingen kan leve af i Danmark, for så skal de jobs nok vise sig - jeg er bare ikke enig, og vil i yderste fald hellere yde dem en offentlig forsørgelse, end se et arbejdende proletariat udvikle sig i et Danmark, der stadig eksporterer for mere pr indbygger end de gør i Tyskland, hvor de gav los for denne udvikling af deres arbejdsmarked.Venlig hilsenRejsenetværk 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 28. Marts, 2014 Jasmin....dagpengesystemet er jo en forsikringsordning, hvor der stilles store krav for at opnå ydelsen. Et system som er til stor gavn for arbejdsgiverne. Men du afslår måske også dine øvrige forsikringsudbetalinger i forbindelse med skade eller tyveri.....? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg