Hop til indhold
dr-sex

DR søger stadig sexkunde

Recommended Posts

DR laver et debatskabende tema om prostitution i foråret 2014, som vi tidligere har skrevet. Vi er godt i gang med produktionen af programmerne.  Vi mangler dog én vigtig historie, som vi håber, I kan hjælpe os med.

Vi søger en sexkunde, som vi kan få lov til at følge, når han skal købe en oplevelse hos en glædespige. Vi vil gerne høre om, hvorfor han går til en sexarbejder, og beskrive hvad det betyder for ham. Og bare rolig – vi stopper ved døren.

Men vi skal bruge jeres hjælp, hvis vi skal illustrere, at hver sjette mand går til prostitueret og ikke mener, at der er noget odiøst ved det. Vi har talt med mænd, som fortæller om deres oplevelser, så nu mangler vi bare at komme med på en. Altså indtil døren lukkes.

Skriv en mail til os på [email protected] med et telefonnummer, og hvornår vi kan kontakte dig, så ringer vi dig op til en helt uforpligtende snak, hvor du kan få svar på eventuelle spørgsmål.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vi søger en sexkunde, som vi kan få lov til at følge, når han skal købe en oplevelse hos en glædespige. Vi vil gerne høre om, hvorfor han går til en sexarbejder, og beskrive hvad det betyder for ham. Og bare rolig – vi stopper ved døren.

Jeg tror at det vil hjælpe en hel del på antallet af henvendelser, hvis I oplyser, om den pågældende mand kan opretholde annonymitet eller ej.

Bliver f.eks. billeder/lyd tilstrækkeligt sløret således genkendelse er umulig?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Undskyld, men kræver det her ikke at pigen også er med på den? Man kan jo ikke bare troppe op med et kamerahold på slæb!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest bogholderen

DR laver et debatskabende tema om prostitution i foråret 2014, som vi tidligere har skrevet. Vi er godt i gang med produktionen af programmerne.  Vi mangler dog én vigtig historie, som vi håber, I kan hjælpe os med.

Men vi skal bruge jeres hjælp, hvis vi skal illustrere, at hver sjette mand går til prostitueret og ikke mener, at der er noget odiøst ved det. Vi har talt med mænd, som fortæller om deres oplevelser, så nu mangler vi bare at komme med på en. Altså indtil døren lukkes.

Skriv en mail til os på [email protected] med et telefonnummer, og hvornår vi kan kontakte dig, så ringer vi dig op til en helt uforpligtende snak, hvor du kan få svar på eventuelle spørgsmål.

Det får I svært ved. Hvorfor skulle man dog som kunde både betale gode penge og risikere sanktioner i ens bagland fordi man står frem med noget, som nogle ikke kan acceptere?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er næppe den alm. typiske sexkunde der vil stå frem. Dvs. ham der er i forhold og har familie og iøvrigt gerne vil leve i fred og ro.
Måske en type, der ikke er i forhold og gerne vil på tv. Men han er nok ikke på nogen måde repræsentativ.

Men måske I kan få et anonymt interview med en der er i forhold og lejlighedsvis anvender købesex. Den typiske bruger kunne være en der køber sex fx. en gang om måneden og måske engang imellem er i Tyskland på eros center, klub eller andet. Og som iøvrigt har job, familie og kone...

Det er mit indtryk at mange er i et forhold, som kan være godt eller dårligt sexuelt og bruger købesex som et "frikvarter" i hverdagen.

For nogle går det for vidt så de bliver afhængige. Det er næppe noget man vil stå frem med overfor familien og vennerne.

Det er et ret stort tabu. Og når tv laver udsendelser om den slags (Bubber, Mormors bordel) deltager studieværterne da heller ikke selv i løjerne. I modsætning til når Feldthuus fx. er i USA til Countryfestival og danser squaredance mv. Det er noget man holder privat og sådan skal det nok også være. 

Det kunne også være interessant at interviewe nogle koner, både alm. og nogle (anonymt) hvor manden har købt sex . Sexlivet meget sløvt hos mange par tror jeg. Det er noget af et tabu. Men min erfaring siger mig at det hektiske sexliv ebber ud efter nogle år, og efter fx. 10-20 år er det ofte måske kun med nogle måneders mellemrum eller næsten aldrig. Og enhver variation er lagt på hylden. 

Det er mest kvinden men langt hen ad vejen også manden, der mister lysten. Det er ikke alderen der gør det. Hvis kvinden fx. bliver skilt kan hun pludselig få et meget aktivt sexliv igen, måske endda med kontaktannoncer swingerklubber og andet som var utænkeligt før. 

Så kvindernes synsvinkel kunne være interessant. Kan kvinder virkeligt regne med at mænd går i måneder uden sex? Eller betyder det bare at de er indforstået med at han går til en prostitueret så længe hun ikke skal vide noget om det. Er kvinder i virkeligheden glade for den mulighed, der gør at forholdet kan opretholdes uden at de skal trækkes med et sexliv? Det er mit indtryk at en del alm. kvinder går ind for at der skal være ret til prostitution, men er det fordi de så gerne vil have at deres mænd kan benytte sig af det (så de slipper) eller er det fordi at de fejlagtigt tror at det kun er mænd uden mulighed for alm. sex der kommere hos de prostituerede...

Redigeret af nylonlover

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er et ret stort tabu. Og når tv laver udsendelser om den slags (Bubber, Mormors bordel) deltager studieværterne da heller ikke selv i løjerne. I modsætning til når Feldthuus fx. er i USA til Countryfestival og danser squaredance mv. Det er noget man holder privat og sådan skal det nok også være. 

Det kunne også være interessant at interviewe nogle koner, både alm. og nogle (anonymt) hvor manden har købt sex . Sexlivet meget sløvt hos mange par tror jeg. Det er noget af et tabu. Men min erfaring siger mig at det hektiske sexliv ebber ud efter nogle år, og efter fx. 10-20 år er det ofte måske kun med nogle måneders mellemrum eller næsten aldrig. Og enhver variation er lagt på hylden. 

Det er mest kvinden men langt hen ad vejen også manden, der mister lysten. Det er ikke alderen der gør det. Hvis kvinden fx. bliver skilt kan hun pludselig få et meget aktivt sexliv igen, måske endda med kontaktannoncer swingerklubber og andet som var utænkeligt før. 

Så kvindernes synsvinkel kunne være interessant. Kan kvinder virkeligt regne med at mænd går i måneder uden sex? Eller betyder det bare at de er indforstået med at han går til en prostitueret så længe hun ikke skal vide noget om det. Er kvinder i virkeligheden glade for den mulighed, der gør at forholdet kan opretholdes uden at de skal trækkes med et sexliv? Det er mit indtryk at en del alm. kvinder går ind for at der skal være ret til prostitution, men er det fordi de så gerne vil have at deres mænd kan benytte sig af det (så de slipper) eller er det fordi at de fejlagtigt tror at det kun er mænd uden mulighed for alm. sex der kommere hos de prostituerede...

Nu så jeg kun to afsnit af mormors bordel, men der var de da i et tilfælde i hvertfald ret tæt på. Fru Bjerrehus var da lige ved at hoppe med i legen ;)

Når kvinderne går ind for at prostitution skal være tilladt, kan det jo også være for princippet om, at kvinderne selv skal bestemme, hvad de vil bruge deres liv og deres krop til. Det behøver jo ikke være det samme, som at de er ok med, at deres egen mand benytter sig af det. Men det er da rigtigt, at det kunne være en interessant vinkel at få med.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis det er med den erklærede journalistiske intention at afdække spektret af årsager til prostitutionsbesøg, vil det være helt ubrugeligt med det set-up i skitserer, og dermed vil historien miste sin validitet.

Er det for at illustrere ikonografien omkring et bordelbesøg, så kan det iscenesættes helt naturtro og autentisk uden at skulle kompromittere hensyn til anonymitet, kundens sociale udstillelse og den iøjnefaldende reliabilitets problematik ved at udvælge en enkeltstående case, der begribeligvis ikke på nogen måde kan være repræsentativ. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sisse

Nu har jeg talt med dr. Og deres oplæg er ikke at lave en vinkel på branchen. Men at prøve og vise flere. At tingene ikke er sort/hvide. Enten eller. Og det er mit indtryk at der er gjort et stort stykke arbejde for at holde sig til virkligheden frem for myterne.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu har jeg talt med dr. Og deres oplæg er ikke at lave en vinkel på branchen. Men at prøve og vise flere. At tingene ikke er sort/hvide. Enten eller. Og det er mit indtryk at der er gjort et stort stykke arbejde for at holde sig til virkligheden frem for myterne.

Enig - det er også mit indtryk, og grunden til jeg gik med til et interview for ca. en måned siden. Jeg oplevede, at DR reelt var interesseret i en nuanceret fremstilling af "sexkunden". Dengang havde de ikke fået ideen om at følge et besøg, og jeg ville nok også have meldt fra på forhånd, da jeg selvfølgelig var noget betænkelig ved at stå frem og det at have et kamerahold i hælene på et besøg ville føles en tand for grænseoverskridende. Men ud fra hvad jeg oplevede ville jeg ikke have de samme betænkeligheder idag. 

Det bliver spændende hvordan programmet bliver modtaget og om den debat det vil føre med sig kan komme ud over det sort/hvide. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det kræver nok at pigen sender en regning til et EAN-nr.  :lol:

Men man har da lov at håbe :)

Redigeret af Findus

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...