Hop til indhold
Guest Liderligfyr

måske nogle udfordringer lige om hjørnet

Recommended Posts

Guest Liderligfyr

Når man går på bordel er det altid kontant betaling og aldrig nogen kvittering.( har nok sine årsager har jeg efterhånden erfaret) Selvom der idag er mulighed for mobilpay og swipe for erhverv, hvor transaktionen praktisk talt ikke koster noget, så har jeg til gode at se nogle piger/klinikker der er interesseret i det.

Men hvad vil der ske med branchen, hvis det bliver et kontantløst samfund???

Penge er utrolig bøvlede at håndtere! I butikkerne bruger man et kvarter i hvert vagtskifte på at tælle hver enkel kasse op (dyrt) man skal køre pengene i banken, man skal sørge for vekselpenge, medarbejderne kan stjæle af kassen, medarbejdere kan give forkert tilbage.... jamen altså hvor et besvær! Nogle butikker har da også overvejet om man skal droppe at modtage kontanter.

Problemmet stopper ikke her, efterfølgende er der vagtfirmaer der skal køre rundt og tømme døgnbokse, tælle pengene op, taste beløbet ind etc inden de bliver kørt videre til endelige sted.

Nationalbanken skal trykke mønter og sedler, der skal ske en udskiftning af slidte sedler etc.

Jamen faktisk er det langt fra problemfrit at have muligheden for kontantbetaling. Og når man lægger dertil at der nu er så nemme online betalingsmuligheder med smartphones som er problemfrit og selv Big Dick uden smartphone arbejder nets på nemme betalingsløsninger for. Ja de har faktisk meldt ud, at der vil ske en revolution af betalingsmuligheder indenfor et halv år.

Når nu kontanter egentlig bliver overflødige, så kunne man godt forestille sig man valgte at droppe dem. Samfundsmæssig er der jo store fordele i at droppe kontanter udover besværet med at administrere dem. Kriminelle miljøer får det svært, hvis man kan spore hver en krone. Sort arbejde bliver pludselig meget mere besværligt. Nogle vil råbe BIG BROTHER ER OVER OS.... tja når du får nyt pas accepterer du stilletiende at man indsamler dit fingeraftryk :wink:

Men hvad vil det betyde for pigerne, hvis kontanterne forsvinder? hvis hver en krone skal opgives er det så stadig interessant arbejde? vil der ske prisstigninger evt?  kunderne hvor får de deres penge fra? sort arbejde? hæver lige 100 kr over hver gang man handler så konen ikke ser det? det ser jo også sjovt ud på kontoudtoget hvis der er brugt mange penge et sted

Redigeret af Liderligfyr

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Godt emne.

Grundlæggende tror jeg det vil betyde at mange udenlandske piger forsvinder fra markedet. Det vil være godt for dansk økonomi ( ingen eksport af ubeskattede penge) og det vil naturligvis være fint for de danske piger. De får mindre konkurrence. Men hvad med indtjeningen?. Priserne har været under kraftigt pres fra især udenlandske piger, og dette har måske tvunget nogle få danske piger til at anvende kreative bogføringsmetoder - måske.

Men hvis man nu (så kommmer det igen) gav pigerne almindelige arbejdsvilkår, med de rettigheder det vil give, til fradrag af udgifter, helt på linie med andre erhverv, så ville vi få et meget sundere erhverv.

Vi ville også i høj grad slippe for de lumske typer, der udnytter pigerne. Det vil blive lovligt at organisere alt for  pigerne, og pigerne kunne dermed fratrække udgifter til husleje, booking hjælp, rengøring etc etc.

Det vil afgjort blive svære for nogen mænd at besøge pigerne, da alt kan spores via kontoudtog. Det trækker naturligvis i den modsatte retning. Når alt kommer til alt, hvor mange er så under så strikt kontrol at konen gennemgår ens konto? Kendte en ægtemand der skulle aflægge kilometer regnskab til konen hver måned :) Kontrol!!!

PS: Hvis man har et pengeløst samfund, kan man jo ikke hæve 100kr over :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der har tidligere været en streng om dette.

Jeg mener, uden at jeg lige har tid til at finde strengen frem, at en af konklusionerne var, at branchen ville lide under det, da man altid kan følge elektroniske pengestrømme. Derfor ville færre opsøge sexformidlere.

Af indlydende årsager var branchen selv heller ikke så interesseret i at blive kigget over skulderen med de elektronisk registrerbare pengestrømme.

Jeg mener, at det var Netværket, der havde et længere indlæg, hvor han talte meget imod. Tager jeg fejl. må han undskylde. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Interessant tanke

personligt ville det ikke gøre mig en bønne... for vi ville miste næsten al konkurrence fra de udenlandske piger fordi de ikke kunne blive betalt kontant...  markedet for menneskehandel ville få det nogen ting sværere - og forex ville virkelig miste marked *gg*

det betyder at det igen ville blive sælgers marked som det var for 20 år siden inden øst-pige problemet dukkede op

der ville være absurd mange mænd der pludselig opsøgte "coaches" og "samtale-terapeuter" for det kunne der jo blot stå på mobile-pay transaktionen...  ja den ville blive opgivet... og so what - med den ca 25%  prisstigning der ville ske uden konkurrencen går det nok endda 

og konerne derhjemme - de ville være glade for at mændene opsøgte terapeuter for at blive bedre mænd og kærester 

og voila... tingene ville slet ikke være så komplicerede... meeeeeen - der er lang vej endnu før det realiseres... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Interessant tanke

personligt ville det ikke gøre mig en bønne... for vi ville miste næsten al konkurrence fra de udenlandske piger fordi de ikke kunne blive betalt kontant... markedet for menneskehandel ville få det nogen ting sværere - og forex ville virkelig miste marked *gg*

det betyder at det igen ville blive sælgers marked som det var for 20 år siden inden øst-pige problemet dukkede op

der ville være absurd mange mænd der pludselig opsøgte "coaches" og "samtale-terapeuter" for det kunne der jo blot stå på mobile-pay transaktionen... ja den ville blive opgivet... og so what - med den ca 25% prisstigning der ville ske uden konkurrencen går det nok endda

og konerne derhjemme - de ville være glade for at mændene opsøgte terapeuter for at blive bedre mænd og kærester

og voila... tingene ville slet ikke være så komplicerede... meeeeeen - der er lang vej endnu før det realiseres... :)

Penis velvære konsulent? Det må være lige i din boldgade ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Som det er i dag ingen kontanter ingen sex ! Så er det.

I fremtiden... tja så bliver der ingen købesex, men cybersex i stedet.

Der ville nok opstå "sorte" betalingstjenester hvor man kan overføre penge anonymt uden at bliver overvåget (det bruger hackerne måske allerede)

I fremtiden behøver du ikke at have din pung eller mobilos med til pigen, chippen sidder i pikken og pigerne har en pikscanner som aflæser start og sluttidspunktet, dermed bliver ingen snydt med tiden :D

God fremtid :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Som det er i dag ingen kontanter ingen sex ! Så er det.

I fremtiden... tja så bliver der ingen købesex, men cybersex i stedet.

Der ville nok opstå "sorte" betalingstjenester hvor man kan overføre penge anonymt uden at bliver overvåget (det bruger hackerne måske allerede)

I fremtiden behøver du ikke at have din pung eller mobilos med til pigen, chippen sidder i pikken og pigerne har en pikscanner som aflæser start og sluttidspunktet, dermed bliver ingen snydt med tiden :D

God fremtid :D

Jeg tænker lidt på de steder pigerne skal have instaleret scander. Og kan man forestille sig at man automatisk kan bliver trukket hvis man står i kø nede i brugsen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Egentlig lidt sjovt i forventer det er de udenlandske piger der vil forsvinde :-) kan i uddybbe det ?

De udenlandske pigers bagmænd vil nok forsvinde, hvis de ikke kan køre de sorte penge ud af klinikken. Men mener i de udenlandske piger er så uintelligente at de ikke kan kontakte en revisor og lave et momsregnskab?

Eller mener i deres indtægt vil blive så lav, at det bedre kan betale sig at tage hjem til Rumænien og finde et rengøringsjob til 2000 kr i måneden?

I må have nogle tanker omkring dette, jeg ikke lige har tænkt på, kan jeg regne ud :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

det pengeløse samfund er en KÆMPE trussel mod hele vores frihed. Der er ingen fordele der på nogen måde kan opveje det - det er en vederstyggelighed !  

Hver betalingssted er udstyret med en branchekode og anden identifikationsmulighed - og man kan med et enkelt tryk på skærmen få kortlagt hvert menneskes forbrug og færden helt ned i detaljer. 

Det vil ikke ændre nævneværdigt på hvem der udbyder hvad - hverken danske eller udenlandske piger - det eneste resultat (for brugerne) er at det bliver dyrere og dit cover bliver blown skyhigh

Og tro mig - lige det med betalingskort ved jeg mere om end de fleste :)  Så selv om jeg lever af lige den metier kan jeg KUN advare mod *velsignelserne*

Redigeret af Heine

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er utopi at tro at man kan fjerne sorte penge, ved at indføre e-betaling, der vil altid findes måder at omgås kontrol på,

Jeg tror heller ikke at de udenlandske piger forsvinder af samme grund, fordi de kan fx. nemt benytte sig af internationale e-betalingsmiddel...

A la Fx. en anonymiseret "Paypal" ligende betalingstjeneste hvor du betaler for en vare/ydelse som når du handler på nettet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Liderlig Fyr.

Jeg tror at de fleste udenlandske piger ikke orker at gå igennem hele skat og moms møllen, for blot at arbejde her nogle uger af og til. Det vil jo også kræve at de registrerer sig som arbejdende! Mange af pigerne vi har i landet idag, tror jeg også får ordnet alle de praktiske ting af nogle "hjælpere". Disse hjælpere ville få det svært i dit utopiske samfund. De skal jo på samme måde som pigerne registeres osv osv.

Er der tale om udenlandske piger med permanent ophold i landet er det noget andet. Men så er de jo heller ikke rigtige "udlændinge" De bliver i så fald nødt til at have en permanent bolig og alle de andre ting der følger med at være fastboende. Det koster.

I sidstnævnte gruppe finder du bla rigtig mange thaipiger, og de spinder ikke guld. Dette er fakta baseret på oplysninger givet mig af fastboende thaipiger jeg kender indgående - på flere måder ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

herovre i jylland, fortrækker vi altså kontanter, og de må gerne havde en mørk kulør

vi taler om fremtiden, om 15-20 år tror jeg ikke der er ret mange kontanter tilbage i DK.

Men jeg tror ikke dollaren vil forsvinde inden for den tidshorisont, tænkt på alle de kontanter der ligger i dollars i rundt omkring i verden.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

I sidstnævnte gruppe finder du bla rigtig mange thaipiger, og de spinder ikke guld. Dette er fakta baseret på oplysninger givet mig af fastboende thaipiger jeg kender indgående - på flere måder ;)

De spinder nok mere guld her og har mere tryghed her end i deres hjemland ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kontanter kommer ikke til at forsvinde så længe vi har en "big mamma" stat der vil blande sig i og moralisere over vores privatliv.

Forsvindet danske kronesedler vil man gå over til at bruge Euros eller dollars. Forsvinder de vil man gå over til at bytte via varer med stabile priser. I Tyskland under hyperinflationen i 20erne gik folk over til at bruge cigaretter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

De spinder nok mere guld her og har mere tryghed her end i deres hjemland ?

Bestemt, men i og med de lever og bor i Danmark med det dertil hørende omkostnings niveau, kan din sammenligning ikke bruges til noget, i denne sammenhæng. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Forsvindet danske kronesedler vil man gå over til at bruge Euros eller dollars. Forsvinder de vil man gå over til at bytte via varer med stabile priser. I Tyskland under hyperinflationen i 20erne gik folk over til at bruge cigaretter.

Frej hvor mange cigaretter skulle der til for at få et knald og blow? :P

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bestemt, men i og med de lever og bor i Danmark med det dertil hørende omkostnings niveau, kan din sammenligning ikke bruges til noget, i denne sammenhæng. :)

Hvis du siger de er "fattigere" end danske piger, hvad er grunden til de ikke rejser hjem ? vi ser flere og flere thaisteder dukker på som svampe, det må være en god forretning for pigerne/mutre ?

Alt i alt tror jeg at thaipiger har det bedre her end i deres hjemland. Og de går og håber på at prins "charming" dukker op og gifte sig med dem, så de kan bo her permanent og blive forsørget.

Det var for at sætte tingene på spidsen, men jeg tror ikke virkeligheden ligger fjernt derfra.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Kontanter kommer ikke til at forsvinde så længe vi har en "big mamma" stat der vil blande sig i og moralisere over vores privatliv.

Frej mange bruger praktisk talt ikke kontanter idag. køber du lige 3 l mælk med til mig jeg overfører med mobilpay. Mange i min omgangskreds har slet ikke kontanter i pungen ellers er det nogle enkelte mønter til en inkøbsvogn.

Der er en del steder endnu hvor man ikke kan betale " online" fordi det historisk har været lidt dyrt at få dankortterminaler. Men med de nye løsninger og dem der er undervejs så bliver forventningen nok, at online betaling kan foretages alle steder.

Og så er vi et sted jeg godt kunne forestille mig kontanterne forsvinder, fordi der er så meget bøvl med dem.

Hyperinflationen var for at have nogle varer der beholdte sin værdi, ligesom guld blev brugt til under finanskrisen. Vi har ikke hyperinflation! spørgsmålet er bare om du skal hæve nogle penge og betale eller betale direkte med onlinebetaling

Hvis kontanterne forsvinder og der er en klinik der ikke modtager onlinebetaling, så er det da også enormt nemt for skat at gribe ind.

Angående byttetjenester, hvad vil du bytte med glædespigen? som hun vel og mærke kan leve af ;-) Noget sort arbejde og betaling vil der nok altid være, men jo mere besværligt det er, jo mere minimeret vil det blive

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Nille. Jeg siger da ikke de er fattigere end danske piger. Jeg siger at de spinder ikke guld. Det er der heller ikke mange danske pige der gør, så vidt jeg er orienteret.

Men, og det skrev du også selv - det er bedre for dem at være her end i Thailand - set ud fra levefoden.

Men, du skriver om de piger der er her kortvarigt, jeg skriver om dem der lever og bor her permanent. Det har jeg åbenbart ikke skrevet tydeligt nok :)

Et sidespring ( nam, man) Personligt tror jeg at der skyder mange nye thaiklinikker op, fordi pigerne ikke kan få arbejde på de bestående klinikker, og så prøver de selv. Min antagelse underbygges af de mange lukninger vi også ser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Hov ÅE

Du har forresten ret i alle pigerne der er her kortvarigt ikke vil bøvlet!! og de vil forsvinde.... og det er formentlig ret mange piger vi snakker om

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu er det faktisk sådan, at den fysiske pengemængde faktisk stiger fra år til år (se Nationalbankens opgørelser her), så jeg tror faktisk, at det er meget lidt sansynligt, at det ligger "lige om hjørnet" at vi afskaffer kontante betalinger.

Derudover så vil den fysiske valuta jo altid være en ultra stabil backup-løsning i forhold til alle elektronisk baseret betalingsmuligheder. F.eks. kan de elektronisk baserede betalingsløsninger let bryde sammen ifbm. krig, naturkatastrofer o.lign. Denne svaghed har den fysiske valuta ikke.

Men med hensyn til køb af sex o.lign lyssky transaktioner, så kan det være, at løsningen skal findes i virtuelle valutaer, f.eks. bitcoins? Bitcoin har f.eks. været brugt ifbm. handel af ulovlige stoffer på det nu lukkede Silk Road. Og så vidt jeg er orienteret, så har selv FBI ikke kunne spore købere udfra bitcoins-transaktionsdata.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...