Hop til indhold
Guest Liderligfyr

måske nogle udfordringer lige om hjørnet

Recommended Posts

Men, du skriver om de piger der er her kortvarigt, jeg skriver om dem der lever og bor her permanent. Det har jeg åbenbart ikke skrevet tydeligt nok :)

Et sidespring ( nam, man) Personligt tror jeg at der skyder mange nye thaiklinikker op, fordi pigerne ikke kan få arbejde på de bestående klinikker, og så prøver de selv. Min antagelse underbygges af de mange lukninger vi også ser.

Vi er kommet ud på et sidespor i tråden...

Thaiklinikkerne rekrutterer nye piger fra Thailand på turist visum. Thaiklinikkerne har måske kun få piger med permanent opholdstilladelse ansat. Det er mit indtryk i KBHs-området,

der kommer også thaipiger som "bor" i Malmø over og arbejder i KBH.

De tjener en pose penge her i X mdr. derefter rejser de hjem og om 3-4-5 mdr. kommer de tilbage, igen på turist visum og laver samme "nummer", de skal lige besøge noget "familie" her.

Thaipigerne "kender" hinanden og har et lille netværk og hjælper hinanden med opstart, papirarbejdet, omgåelse af loven osv... jeg lyder måske lidt negativ, men det er altså en del af virkeligheden.

AE, du behøver ikke at modargumentere, for det er noget jeg ved med sikkerhed foregår.

Men du har ret i at pigerne ikke spinder guld, ikke i disse tider... og det ser endnu mere dystert ud med krisen i Ukraine. Krisen vil påvirke hele den vestlige verden, hvis/når sanktionerne mod Rusland træder i kraft...

Vi havde håbet på at den økonomiske krise er ovre og vi går mod bedre tider... men men... Rusland spøger i kulissen... :(

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Nille, selvfølgelig foregår det ofte sådan. Det var bare slet ikke det jeg skrev om ;)

Men vi er på sidespor og må hellere slutte her før vi får slag.

Del dette indlæg

Link til indlæg

fysisk valuta kan ikke erstatte elektronisk valuta - transaktionsmængden i samfundet er så enorm at det fysisk ikke kan lade sig gøre. Noget helt andet er at der i samfundet en ikke er en brøkdel af indeståendet i pengeinstitutterne i "real money"...

Udfordringern i Ukrain vil iøvrigt - på mellemlang sigt give et betydeligt ekstraudbud af piger i Vesteuropa - om det så så er godt eller skidt er vist et spørgsmål om man er udbyder eller aftager

Bitcoin er og bliver en boble på linie med de hollandske tulipaner i 1600tallet

Del dette indlæg

Link til indlæg

fysisk valuta kan ikke erstatte elektronisk valuta - transaktionsmængden i samfundet er så enorm at det fysisk ikke kan lade sig gøre. Noget helt andet er at der i samfundet en ikke er en brøkdel af indeståendet i pengeinstitutterne i "real money"...

Enig. Men elektronisk valuta kan modsat heller ikke erstatte fysisk valuta 100%, idet den fysiske valuta har nogle egenskaber som den elektroniske valuta ikke har.

F.eks. har den fysiske valuta den force, at 3. mand som f.eks. en bank/nets/o.lign ikke skal involveres i selve pengetransaktionerne. Og derudover så er den fysiske valuta 100% uafhængig af tilstædeværelsen af elektricitet.

Bitcoin er og bliver en boble på linie med de hollandske tulipaner i 1600tallet

Men en boble vare ikke ved forevigt, idet den sprænger på et tidspunkt... Bitcoin vil - formentligt - stabiliserer sig på lang sigt, på samme måde som det er sket med værdien på de hollandske tulipanløg.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror ikke, det pengeløse samfund (eller rettere det kontantløse) er lige om hjørnet, men jeg er helt overbevist om at det kommer på et tidspunkt. Vi ser jo allerede i dag, at flere og flere transaktioner foregår via kort eller andre elektroniske overførsler. Det er klart, at der er mange, der vil råbe BigBrother og overvågningssamfund. Men fakta er jo, at det er kun dem, der har noget at skjule, det vil være et problem for. Det være sig sort arbejde, kriminel aktivitet af forskellig art (og selvfølgelig os gifte mænd, hvor konen ikke behøver vide, hvor hvert eneste beløb ender...). Det er lidt ligesom kameraovervågning og udbredt automatisk hastighedskontrol (ikke at jeg er tilhænger af disse). Så fra et samfundsmæssigt synspunkt, er der masser af fordele ved ikke at have kontanter, da det ganske enkelt bliver sværere at snyde.

Nogen har skrevet, at så vil man bare bruge andre, udenlandske valutaer som Euro og US Dollars i stedet for. Men jeg tror denne udvikling vil foregå parallelt i det meste af verden, eller i hvert fald i den vestlige del af den. Ellers vil det ikke give så meget mening.

Del dette indlæg

Link til indlæg

nej den røde baron - det er et livsfarligt argument du bruger - "det er kun den der har noget at skjule"  100% forkert - det er os alle - høj som lav - det går ud over hvis overvågningen bliver total. Næste skridt bliver aflevering af obligatorisk DNA-kode, som så rutinemæssigt indsamles - for vi har jo intet at frygte - eller hur ?   

Ronald Reagan sagde en gang sådan næsten korrekt citat the most chilling words in english are "I'm from the Government - and I'm here to help you "

Jeg synes den personlige frihed er under pres nok i DK. Der er riiiigeligt med politisk korrekthed, ensretning og sindelagskontrol. Der er (tror jeg da) ingen af os der ikke mindst 5 gange dagligt forbryder sig mod regler og bestemmelser (og i mit tilfælde nok mere end det).  Det pengeløse samfund (Gud -forbyde-det) kommer til en gang for alle at fjerne det frie valg...

Man kan jo anvende det samme argument for at alle skal stikke hinanden for hvis man ikke har noget at skjule er det jo intet problem.. Heldigvis kom der en Skatteminister på banen der kunne se at anonymt angiveri er begyndelsen på Der Untergang

Del dette indlæg

Link til indlæg

Frej mange bruger praktisk talt ikke kontanter idag. køber du lige 3 l mælk med til mig jeg overfører med mobilpay. Mange i min omgangskreds har slet ikke kontanter i pungen ellers er det nogle enkelte mønter til en inkøbsvogn.

Der er en del steder endnu hvor man ikke kan betale " online" fordi det historisk har været lidt dyrt at få dankortterminaler. Men med de nye løsninger og dem der er undervejs så bliver forventningen nok, at online betaling kan foretages alle steder.

Og så er vi et sted jeg godt kunne forestille mig kontanterne forsvinder, fordi der er så meget bøvl med dem.

Hyperinflationen var for at have nogle varer der beholdte sin værdi, ligesom guld blev brugt til under finanskrisen. Vi har ikke hyperinflation! spørgsmålet er bare om du skal hæve nogle penge og betale eller betale direkte med onlinebetaling

Hvis kontanterne forsvinder og der er en klinik der ikke modtager onlinebetaling, så er det da også enormt nemt for skat at gribe ind.

Angående byttetjenester, hvad vil du bytte med glædespigen? som hun vel og mærke kan leve af :wink: Noget sort arbejde og betaling vil der nok altid være, men jo mere besværligt det er, jo mere minimeret vil det blive

Vi er også ved at blive nogen naive "får" her i Skandinavien, når vi tror at det hele bliver bedre uden kontanter, og staten får lov at kontrollere alt.  Det kunne tyskerne aldrig finde på at tro.

Min pointe var at når vi har politikere, som ikke kan få skatterne ned på anstændige niveauer, og som udsteder flere og flere forbud mod flere og flere åndssvage ting, som er af ren moralsk karakter (fx sexkøb ), så vil der opstå et større og større behov for en stor del af befolkningen til at have et betalingsmiddel som ikke kan spores af moralpolitiet - kontanter er det bedste indtil videre.

Hvis der er et behov skal der nok opstå en vej.

For den sags skyld kunne folk jo gå tilbage til at bruge guld og sølvmønter!

Ødelægger du kontantsystemet svarer det for mennesker med "umoralske" behov til at ødelægge finanssystemet for dem, og derfor må de gå over til at bytte med guld eller varer.

Forøvrigt er online penge ikke noget som helst værd hvis først bankerne begynder at falde som dominobrikker, og der ikke er nogen som stopper det. Så forsvinder 97% af det vi betragter som penge, da 97% af hvad der står på bankkonti i virkeligheden er andres gæld og det er kun de sidste 3%, som er skabt af centralbanken. (http://www.positivemoney.org/)

Del dette indlæg

Link til indlæg

nej den røde baron - det er et livsfarligt argument du bruger - "det er kun den der har noget at skjule"  100% forkert - det er os alle - høj som lav - det går ud over hvis overvågningen bliver total. Næste skridt bliver aflevering af obligatorisk DNA-kode, som så rutinemæssigt indsamles - for vi har jo intet at frygte - eller hur ?   

Enig.

Man skal huske at før eller siden kommer der altid nogen idioter til magten.

Når man skal vælge hvor meget magt, kontrolmuligheder og beføjelser som staten skal have, så skal man forestille sig at det er ens værste politiske modstander som kommer i regering og skal administrere denne magt. For det kan det alt for nemt ende med.

For mit vedkommende er mareridtet en koalition af Enhedslisten, Feminist-ligaen og Miljø-fanatikere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Vi er også ved at blive nogen naive "får" her i Skandinavien, når vi tror at det hele bliver bedre uden kontanter, og staten får lov at kontrollere alt. Det kunne tyskerne aldrig finde på at tro.

Min pointe var at når vi har politikere, som ikke kan få skatterne ned på anstændige niveauer, og som udsteder flere og flere forbud mod flere og flere åndssvage ting, som er af ren moralsk karakter (fx sexkøb ), så vil der opstå et større og større behov for en stor del af befolkningen til at have et betalingsmiddel som ikke kan spores af moralpolitiet - kontanter er det bedste indtil videre.

Hvis der er et behov skal der nok opstå en vej.

For den sags skyld kunne folk jo gå tilbage til at bruge guld og sølvmønter!

Ødelægger du kontantsystemet svarer det for mennesker med "umoralske" behov til at ødelægge finanssystemet for dem, og derfor må de gå over til at bytte med guld eller varer.

Forøvrigt er online penge ikke noget som helst værd hvis først bankerne begynder at falde som dominobrikker, og der ikke er nogen som stopper det. Så forsvinder 97% af det vi betragter som penge, da 97% af hvad der står på bankkonti i virkeligheden er andres gæld og det er kun de sidste 3%, som er skabt af centralbanken. (http://www.positivemoney.org/)

Ved ikke om det bliver bedre, men kunne sagtens forestille mig det kom dertil. Og tilbage til trådstart, så vil det nok blive et krav til klinikkerne at modtage online betaling. Vi kan jo ikke alle gå rundt og betale med sølvmønter ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ved ikke om det bliver bedre, men kunne sagtens forestille mig det kom dertil. Og tilbage til trådstart, så vil det nok blive et krav til klinikkerne at modtage online betaling. Vi kan jo ikke alle gå rundt og betale med sølvmønter :wink:

hov hov... siger du at det ikke er sin vægt værd i guld... eller sølv :D :D :D :D :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ved ikke om det bliver bedre, men kunne sagtens forestille mig det kom dertil. Og tilbage til trådstart, så vil det nok blive et krav til klinikkerne at modtage online betaling. Vi kan jo ikke alle gå rundt og betale med sølvmønter :wink:

Jeg er bange for, at vi ikke får så meget at skulle have sagt i spørgsmålet, om vi skal have kontanter eller ej.

Det er jo for kort tid siden besluttet, at vi alle skal have en elektronisk postboks, selvom den ældre del af befolkningen protesterer. Store dele af den aner nemlig ikke, hvor selv tænd/sluk-knappen sidder på en computer.

På samme måde med det kontantløse samfund.

Det bliver hverken Jer eller mig, der kommer til at bestemme det. Det bliver bankerne, for det er, set ud fra en Peter Straarups profitgriske synspunkt, utroligt dyrt at håndtere kontanter.

Og når bankerne først har fået øje på en "unødig omkostning", arbejder de mere end målbevidst på at blive den kvit.

Vi så, hvordan det gik med Dankortet.

Det var i mere end et par årtier gratis, men efter flere stormløb lykkedes det endelig bankerne at få gebyrbelagt det. Det skete for et par år siden, og der blev en frygtelig ballade, der endte med, at hele gebyret blev væltet over på erhvervslivet. I første omgang.

I anden omgang har erhvervslivet sendt regningen videre ved at lægge udgiften oven i vareprisen.

Bankerne fik det, som de ville. Og det får de nok også, når de for alvor får øje på det kontantløse samfund.

Hverken I, klinikkerne eller jeg bliver spurgt.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ronald Reagan sagde en gang sådan næsten korrekt citat the most chilling words in english are "I'm from the Government - and I'm here to help you "

Jeg synes den personlige frihed er under pres nok i DK. Der er riiiigeligt med politisk korrekthed, ensretning og sindelagskontrol. Der er (tror jeg da) ingen af os der ikke mindst 5 gange dagligt forbryder sig mod regler og bestemmelser (og i mit tilfælde nok mere end det).  Det pengeløse samfund (Gud -forbyde-det) kommer til en gang for alle at fjerne det frie valg...

Man kan jo anvende det samme argument for at alle skal stikke hinanden for hvis man ikke har noget at skjule er det jo intet problem.. Heldigvis kom der en Skatteminister på banen der kunne se at anonymt angiveri er begyndelsen på Der Untergang

Jeg tror nok du misforstår min pointe. Jeg argumenterer ikke for, at det skal ske. Jeg siger (lige som Borende X), at det kommer til at ske før eller siden, uanset om vi vil det eller ej. Desuden siger jeg, at det vil være svært at argumentere imod det i den offentlige debat, da det eneste argument vil være, at man vil have lov til at lave pengetransaktioner, som myndighederne ikke kan følge. Den eneste reelle grund til at gøre det, er at man har noget at skjule. Denne debat, når den kommer, vil ligne den debat vi allerede har set om kameraovervågning. Det er ikke det samme, som at jeg bifalder dette.

Men overvågningssamfundet er langt hen ad vejen en realitet allerede nu, og du har fuldstændig ret i, at den personlige frihed er under pres. Jeg mener så ikke, den er mere under pres i DK, end i en række andre lande, men det er en anden historie.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mulighederne for brug af detaljer fra elektronisk betaling er tydelige, når man læser, hvad der er i gang:

http://epn.dk/brancher/finans/bank/ECE6590884/bankers-netbank-er-ikke-lovlig/

Med de retskrænkende beføjelser Skat allerede har, er det svært ikke at være lidt urolig for fremtidige overgreb. For jer der er kunde i en af de nævnte banker, bør I checke, at der ikke i jeres kontoudtog står: Kontanthævning til udomsægteskabslige fornøjelser :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Jeg er bange for, at vi ikke får så meget at skulle have sagt i spørgsmålet, om vi skal have kontanter eller ej.

Det er jo for kort tid siden besluttet, at vi alle skal have en elektronisk postboks, selvom den ældre del af befolkningen protesterer. Store dele af den aner nemlig ikke, hvor selv tænd/sluk-knappen sidder på en computer.

Det bliver hverken Jer eller mig, der kommer til at bestemme det. Det bliver bankerne, for det er, set ud fra en Peter Straarups profitgriske synspunkt, utroligt dyrt at håndtere kontanter.

Og når bankerne først har fået øje på en "unødig omkostning", arbejder de mere end målbevidst på at blive den kvit.

Det var i mere end et par årtier gratis, men efter flere stormløb lykkedes det endelig bankerne at få gebyrbelagt det. Det skete for et par år siden, og der blev en frygtelig ballade, der endte med, at hele gebyret blev væltet over på erhvervslivet. I første omgang.

I anden omgang har erhvervslivet sendt regningen videre ved at lægge udgiften oven i vareprisen.

Bankerne fik det, som de ville. Og det får de nok også, når de for alvor får øje på det kontantløse samfund.

Her rammer du helt rigtig

Det er ikke noget vi bliver spurgt om, det bliver bare indført. Jeg havde dæleme svært ved at afgive mit fingeraftryk sidst jeg skulle have pas, følte mig meget registreret

Jasmin

Nu har jeg aldrig været sammen med dig, så ved ikke hvad for et prisskilt der kan sættes på din numse :-)

Men hvis i begynder at skulle betales med guld eller sølv udfra jeres vægt, så bliver du nok fravalgt :-) så vælger jeg nok nogle meget meget små og meget meget petite piger :mrgreen:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det spørgsmål om tid, måske om 20-30-40 år bruger vi slet ikke kontanter, jeg synes det er smart ! Udviklingen går helt sikkert i den retning, om vi ønsker det eller ej... folk var også skeptisk omkring Dankortet og kreditkortet da de kom frem, i dag har folk flere kort i hånden og bruger dem flittig,

I de næste generationer bliver alle automatisk IT-kyndige... børn på fra 6-10 år bruger i dag flittig smartphones/ laptop/internet mv...

NETS (PBS) er kommet på udenlandske hænder og det er spørgsmål om tid før dankortet forsvinder og  bliver erstattet med smartphone betaling.

Så enten kan man sidde og surmule over udviklingen eller vær åben/nysgerrig og følge med udviklingen, det er da sjovere at være med end at blive hægte fra...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Her rammer du helt rigtig

Det er ikke noget vi bliver spurgt om, det bliver bare indført. Jeg havde dæleme svært ved at afgive mit fingeraftryk sidst jeg skulle have pas, følte mig meget registreret

Skal du til Usa bliver du både fingrescannet og fotograferet i lufthavnen.

Og på nogle diskoteker i KBH, skal du være medlem, du skal registreres med ID og du bliver fotograferet.

så vi bliver desværre registreret i hoved og røv....

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det spørgsmål om tid, måske om 20-30-40 år bruger vi slet ikke kontanter, jeg synes det er smart ! Udviklingen går helt sikkert i den retning, om vi ønsker det eller ej... folk var også skeptisk omkring Dankortet og kreditkortet da de kom frem, i dag har folk flere kort i hånden og bruger dem flittig,

I de næste generationer bliver alle automatisk IT-kyndige... børn på fra 6-10 år bruger i dag flittig smartphones/ laptop/internet mv...

NETS (PBS) er kommet på udenlandske hænder og det er spørgsmål om tid før dankortet forsvinder og  bliver erstattet med smartphone betaling.

Så enten kan man sidde og surmule over udviklingen eller vær åben/nysgerrig og følge med udviklingen, det er da sjovere at være med end at blive hægte fra...

Jeg sidder såmænd heller ikke og surmuler over udviklingen, for den kan jeg ikke ændre alligevel. Jeg konstaterer bare tørt, at det er andre, stærkere kræfter, der tager beslutningerne på mine vegne.

Jeg var faktisk lige ved at afslutte mit indlæg med en bemærkning om, at strengen godt kunne slutte her, da yderligere diskussion ville være omsonst.

Som dig har jeg efterhånden selv sjældent brug for kontanter, og jeg er ikke teknologiforskrækket, selvom jeg først kom med i en sen alder.

IT er nu en naturlig del af min hverdag, men jeg tænker på de - stadigvæk - store dele af befolkningen, som den tekniske udvikling er gået helt hen over hovedet på. De går hårde tider i møde.

Min egen salige far på plejehjemmet forstod ikke engang, hvordan noget så enkelt som girobank virkede, og han var bekymret, hver gang han så mig slippe en gul kuvert med regninger i postkassen. For kunne man nu også stole på, at de blev betalt? Og hvad med kvitteringen?

I dag er den gule girokuvert teknologisk forældet og udskiftet med PC og netbank.

Det er den vej, udviklingen går.

Men det ændrer ikke ved, at mange, der var nået et skridt videre end min salige og var helt fortrolige med den gule, fordi de var vokset op med den, nu er utrygge ved at få dikteret og trukket en teknologi ned over hovedet, som de ikke er vokset op med og hverken forstår eller mestrer.

Den del af befolkningen må føle sig løbet over ende. Ikke af surmuleri, men af afmagt.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg sidder såmænd heller ikke og surmuler over udviklingen, for den kan jeg ikke ændre alligevel. Jeg konstaterer bare tørt, at det er andre, stærkere kræfter, der tager beslutningerne på mine vegne.

Den del af befolkningen må føle sig løbet over ende. Ikke af surmuleri, men af afmagt.

BX nu var indlæg ikke møntet på dig (men emnet var relateret til dit indlæg),

det var et åbent svar til alle, der er skeptisk over den teknologiske udvikling...

Da telefonen kom frem var der også folk som følte at udviklingen løb dem over ende, nu er der ikke en person som ikke ved hvad en telefon er... eller en mobiltelefon for den sags skyld.

Jeg ved ikke hvor stor en befolkningsdel herhjemme, som føler sig hægtet af IT-tjenesterne... 2-5-10-20% ???

men jeg tror størstedelen af befolkningen er glade for at bruge netbank, e-boks, i-shopping, internettet, Eroguide :D mv. og vi sparer tid og penge på tjenesterne.

Måske skulle vi motivere og undervise de "IT-svage" mere ???

Jeg kan forstå at de ældre ikke magter at sætte sig ind i tingene, dog har jeg familiemedlemmer som er oppe i 80+ alderen, og de bruger flittig PC, internettet, Skype, Facebook, Gmail... osv.

Så jeg tror det er et holdningsspørgsmål om man vil lære at bruge teknologien eller ej.

Del dette indlæg

Link til indlæg

BX nu var indlæg ikke møntet på dig (men emnet var relateret til dit indlæg),

det var et åbent svar til alle, der er skeptisk over den teknologiske udvikling...

Da telefonen kom frem var der også folk som følte at udviklingen løb dem over ende, nu er der ikke en person som ikke ved hvad en telefon er... eller en mobiltelefon for den sags skyld.

Jeg ved ikke hvor stor en befolkningsdel herhjemme, som føler sig hægtet af IT-tjenesterne... 2-5-10-20% ???

men jeg tror størstedelen af befolkningen er glade for at bruge netbank, e-boks, i-shopping, internettet, Eroguide :D mv. og vi sparer tid og penge på tjenesterne.

Måske skulle vi motivere og undervise de "IT-svage" mere ???

Jeg kan forstå at de ældre ikke magter at sætte sig ind i tingene, dog har jeg familiemedlemmer som er oppe i 80+ alderen, og de bruger flittig PC, internettet, Skype, Facebook, Gmail... osv.

Så jeg tror det er et holdningsspørgsmål om man vil lære at bruge teknologien eller ej.

Hej Nille.

Jeg betragter egentlig heller ikke dit indlæg som møntet specielt på mig. Jeg har gudskelov da selv nydt godt af den teknologiske udvikling, bl.a. Eroguide :D :D :D.

Men ældre "IT-svage" mennesker, som måske begynder at erkende/ikke erkende tiltagende fysiske og mentale svagheder er ikke lige sådan at undervise. Forstår man ikke en ting, bliver man stædig og graver sig ned. Det er det sikreste, og så kan Napoleon ellers bare komme an.

Jeg har nemlig på fornemmelsen, at du ikke har/har haft ældre familiemedlemmer – endnu da.

Ellers ville du formentlig vide, hvor lidt de i en langsomt glidende proces forstår af omverdenen – og for nogle kan det endda blive et problem f.eks at se, hvad de mangler i køleskabet og derefter gå ned og købe det.

De ældre formår ganske enkelt ikke e-boks og et samfund, hvor de ikke kan erkende "kontanterne".

Det er i det perspektiv, man skal se det kontantløse samfund i de nærmeste år.

Del dette indlæg

Link til indlæg

For at vende tilbage på sporet.

Hvorfor betaler vi med kontanter ? især når det gælder købesex ?

Jeg tror vi alle kender svarene....  anonymitet, lyssky aktiviteter, osv....

Hvis vi i fremtiden går over til ren e-betaling, hvor alt bliver registeret, er der færre kunder som tør købe og det bliver mindre rentable at sælge...

Det må være konklusionen,

men, men jeg er overbevidst om at der vil komme opfindsomme løsninger til at omgås denne problemstilling... så vær ikke bekymret for fremtiden :D

Købesex skal nok overleve så længe behovet er der...

Ps.

Jeg fik en lys ide :D

En simpel løsning er at gøre som kasinoerne: Du bruger dit dankort til at få en masse jetoner, du spiller, bagefter får du vekslet tilbage og penge bliver sat ind på din konto....

Samme scenario med købesex, du har et mellemled, fx kasinoer, kiosker mv., du modtager jetonerne, du giver pigen beløbet i jetoner, når dagen er omme, får pigen jetonerne vekslet og indsat på hendes konto.

Begge partner har fuldt anonymitet, der står måske KasinoXXX på kontoudskriften.... men who cares det er ikke ulovligt at gå på casino....

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Problemstillingen med teknologien hægter de ældre af er jo ikke ny. Det har været hårdt at være de ældre generationer de sidste 80-100 år. Tror de færreste ønsker os tilbage, hvor vi sad med røven i vandskorpen og spiste østers, så udvikling er jo en god ting :smile: okay jeg kan måske godt savne den tid, hvor man dunkede pigerne oveni hovedet med kølen og slæbte hende med hjem.

Men når udviklingen betyder Big brother samfundet, så er den straks værre. For mit vedkommende er det underordnet, at man kan spore alle de betalinger jeg foretager mig, ved et kontantløst samfund. Men for ham der kun har fælleskonto med konen, så er det da noget skidt, hvis man har denne hobby. Man kan sige, hvis man opfører sig ordentlig, ja så er det underordnet at Big Brother samler alle vores fingeraftryk ind, men det er da ubehageligt at være registreret på den måde.

Generelt er jeg imod Big Brother, ergo er jeg også imod det kontantløse samfund. (selvom jeg mest kan se fordelene)

Men tror nu det kontantløse samfund kommer, og umiddelbart tror jeg ikke det er langt ude i fremtiden. Tingene kan hurtig udvikle sig. Bare se på posten, når alle har E-boks (efter ca 1.november) jamen så er posten med breve jo praktisk talt død. Den tanke havde man ikke for 15 år siden, at det kunne ske :smile:

Nille

Du har samme betragtninger som mig, hvad indflydelse det vil have på branchen! Der vil formentlig komme en alternativ måde at gøre betalingen på (som dit Casino eksempel) men det vil være meget mere bøvlet end det er idag, så er ret sikker på efterspørgslen vil falde. F.eks fra man måske er afsted flere gange om måneden idag, til det bliver en forkælelsesdag engang imellem

Redigeret af Liderligfyr

Del dette indlæg

Link til indlæg
For mit vedkommende er det underordnet, at man kan spore alle de betalinger jeg foretager mig, ved et kontantløst samfund. Men for ham der kun har fælleskonto med konen, så er det da noget skidt, hvis man har denne hobby. Man kan sige, hvis man opfører sig ordentlig, ja så er det underordnet at Big Brother samler alle vores fingeraftryk ind, men det er da ubehageligt at være registreret på den måde.

Generelt er jeg imod Big Brother, ergo er jeg også imod det kontantløse samfund. (selvom jeg mest kan se fordelene)

Jamen så må vedkommende stoppe med denne hoppy eller få en separat konto til sjov, det er et tillidsproblem han har med konen (når han laver noget snavs) og har intet med det kontantløse samfund eller Big Brother at gøre.

Nu provokerer jeg lidt LF :P

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...