Hedonis 916 Skrevet fredag klokken 14:17 Er det lidt for woke at undre sig over den udbredte anvendelse af ordet "skamlæber". Søgning her på eroguide giver ret mange resultater og ordet benyttes jo også af kvinderne selv i annoncer. Det er sådan med ord, at man lærer dem og bruger dem i en fælles forståelse. Hvis noget skal ændres møder det en vis modstand, simpelthen fordi vi er vanebundne. Vi henter bare reflektorisk fra vores ordforråd. Men tænk lige over det. SKAM læber. Hvorfor det? Det er ikke synderligt 2025 agtigt at forbinde kvinders kønsorganer med skam. Det mener leksikon heller ikke: hver af de folder som parvis omslutter skedeindgangen hos kvinder SPROGBRUG betegnelsen er nu forældet, og kønslæbe foretrækkes frem for skamlæbe Synonym kønslæbe 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Goliath2.0 289 Skrevet fredag klokken 15:45 Ja det er da en fuldstænding retarderet ting at tænke på. Brug du bare din tid på at lede efter ting at være fornærmet over. Det skal nok blive godt. 6 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jogge 1617 Skrevet fredag klokken 15:47 (edited) Jeg synes skam, det er helt i orden at bruge ordet. Jeg bruger det selv, og jeg skammer mig skam ikke over det – tværtimod. Det er skam et ord, der har hængt ved i mange år, og det gør det skam ikke dårligere. Jeg forstår skam godt, hvis nogen synes, det lyder gammeldags, men det gør skam ikke noget. Sprog er skam levende, og hvis vi allesammen skal gå og veje hvert ord som om det var sprængstof, så bliver det skam lidt anstrengende i længden. Når kvinderne selv skriver det, så tænker jeg skam, at vi mænd godt må bruge det uden dårlig samvittighed. Jeg ser skam ikke nogen grund til at pille ved det, bare fordi nogen pludselig synes, det lyder forkert. Det er skam ikke os alle sammen, der lægger skam i ordet – og det er skam værd at huske. Skam godt, skam brugt, og skam frit. Jeg siger skam tak for ordet! Redigeret fredag klokken 15:49 af Jogge 5 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Max Power 629 Skrevet fredag klokken 15:49 Den er en svær en, der findes jo mange ord for den samme ting. Nogle vælger at kalde kvinder som arbejder i denne branche for ludere, selv vælger jeg at anvende ordet glædespige, andre vælger ordene patter/yvere jeg vælger bryster, nogle vælger fjabbe/fjams/øksehug og deslige jeg vælger fisse. Min pointe er at jeg vælger altid (for mig det mest neutrale ord) og lader mig ikke påvirke af hvad andre kalder de forskellige ting/ kvinder. Jeg er bare glad for de muligheder de søde væsener giver os. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
2300AM 306 Skrevet fredag klokken 15:50 Bollelæber??? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Happyfeet 83 Skrevet fredag klokken 16:07 @Goliath2.0 Der er skam ikke spor retarderet at tænke og undre sig. Sprog udvikler sig hele tiden, om man vil det eller ej 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hedonis 916 Skrevet fredag klokken 16:20 @Goliath2.0 jeg er ikke fornærmet. Heller ikke fordømmende. Og jeg tænker heller ikke at mænd (og kvinder) nedvurderer nogen ved at bruge ordet. Det slog mig bare, da jeg læste en annonce af en kvinde i Sorø og satte det i forbindelse med tidens interesse for at gøre kønsspecifikke udtryk mere neutrale Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
CamillaHusmor 430 Skrevet fredag klokken 17:01 (edited) Hedonis skrev, for 2 timer siden: kønslæbe foretrækkes frem for skamlæbe Nej tak. Jeg gør ikke! Jeg synes kønslæber lyder tosset, men blander mig ikke i hvad andre siger. Skamlæber er ikke anderledes end ordet cykel eller maskindel for mig. Redigeret fredag klokken 17:07 af CamillaHusmor Tolkede forkert.. 4 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
LarsTysker 189 Skrevet i går klokken 05:53 Skamlæber, kønslæber, gardiner, pislapper, bollelæber, flaps - kært barn, mange navne. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg