Gæst Skrevet 2. April, 2014 http://ekstrabladet.dk/112/article2252889.ece Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Draco2000 70 Skrevet 2. April, 2014 Jeg tager ingen side i denne sag - dette er kritik af Ekstrabladet: "Der optræder ingen tekniske beviser eller dna-spor i sagen, som har været efterforsket af Den Uanhængige Politiklagemyndighed (DUP)" Hvordan kan man så skrive så skråsikker en overskrift? Burde det korrekte ikke være: Politimand dømt for at tvinge sig til sex? Sagen er vel ikke 100% afsluttet, da han har anket sagen. Igen, jeg tager ingen sider. Men jeg bryder mig bestemt ikke om EB's sensations "journalistik". 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 2. April, 2014 Jeg tager ingen side i denne sag - dette er kritik af Ekstrabladet: "Der optræder ingen tekniske beviser eller dna-spor i sagen, som har været efterforsket af Den Uanhængige Politiklagemyndighed (DUP)" Hvordan kan man så skrive så skråsikker en overskrift? Burde det korrekte ikke være: Politimand dømt for at tvinge sig til sex? Sagen er vel ikke 100% afsluttet, da han har anket sagen. Igen, jeg tager ingen sider. Men jeg bryder mig bestemt ikke om EB's sensations "journalistik". Du har helt ret i dine betragtninger. Men nu har EB jo altid været de skarpt optrukne overskrifters avis, og det er ganske banalt for at få folk til at læse artiklen under - for det er næppe for at spare en smule tryksværte. Altså salg, salg, og salg. Det er det, det drejer sig om. Så skidt med nøjagtigheden af det formidlede. Jeg har mere end een gang set overskrifter, der var mere eller mindre i strid med selve artiklen, fordi den var kørt hårdt op uden de modererende udtryk, der trods alt kom frem nedenunder.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 2. April, 2014 Du har helt ret i dine betragtninger. Men nu har EB jo altid været de skarpt optrukne overskrifters avis, og det er ganske banalt for at få folk til at læse artiklen under - for det er næppe for at spare en smule tryksværte. Altså salg, salg, og salg. Det er det, det drejer sig om. Så skidt med nøjagtigheden af det formidlede. Jeg har mere end een gang set overskrifter, der var mere eller mindre i strid med selve artiklen, fordi den var kørt hårdt op uden de modererende udtryk, der trods alt kom frem nedenunder.. Det er alt for pænt sagt. EB er en pestbyld på den danske samfund. Den gør intet andet end at tjene penge ved at gøde den lille misundelse, øge klasseskellet ( dem og alle os andre) fordumme sine læsere - og dette helt uden hensyntagen til de mennesker bladet hver dag ofrer i indtjeningen øjemed. Avisen synes at kalkulerer nøje med hvor stor erstatning den vil accepterer at betale, for at skrive en historie der hænger folk ud for langt værre ting end de reelt har gjort sig skyldige i. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13858 Skrevet 2. April, 2014 Jeg tager ingen side i denne sag - dette er kritik af Ekstrabladet: "Der optræder ingen tekniske beviser eller dna-spor i sagen, som har været efterforsket af Den Uanhængige Politiklagemyndighed (DUP)" Hvordan kan man så skrive så skråsikker en overskrift? Måske, fordi de sagde det samme i radioen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Draco2000 70 Skrevet 2. April, 2014 Nu vil jeg helst ikke afspore strengen, så den handler om EB. Jeg ville bare forsøge at undgå, at folk antager 100% skyld, når der synes at mangle vigtige beviser i sagen. Hvis det ikke er min opgave, undskylder jeg. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Eromon 54 Skrevet 2. April, 2014 Jeg hader EB, men her må jeg forsvare dem lidt. Manden er dømt for at tvinge sig til sex og derfor kan man skrive at han har gjort. Jojo, han har anket, men det er der mange der gør som så dropper anken senere. Så skulle medierne rende og ændre overskriften efter om der ankes eller anken hæves. Det bliver også noget rod. Hvis han frifindes i landsretten skal de nok skrive om det også, men ind til det sker, så er han rent teknisk dømt for det og derfor mener jeg godt at de kan skrive det. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13858 Skrevet 2. April, 2014 Sådan dækkes sagen i andre medier og med lidt uddybende informationer: http://www.tvmidtvest.dk/indhold/politibetjent-doemt-i-sexsag http://politiken.dk/indland/ECE2252547/betjent-doemt-for-at-true-sig-til-sex-med-prostitueret/ http://www.jv.dk/artikel/1709410:Krimi--Politimand-idoemt-otte-maaneders-faengsel http://www.press-report.dk/clanek-14996005-tvang-sig-til-sex-politimand-skal-i-fengsel (NB. flere artikler længere nede) http://www.skivefolkeblad.dk/article/20140320/LOKALT/140329991 http://www.bt.dk/krimi/tvang-sig-til-sex-politimand-skal-i-faengsel http://www.bt.dk/krimi/voldtaegts-tiltalt-politimand-hun-ville-lokke-mig-i-en-faelde http://www.bt.dk/krimi/politimand-tiltalt-for-voldtaegt-kollega-overhoerte-lummer-telefonsamtale (bør læses) http://www.bt.dk/krimi/i-retten-politimand-tiltalt-for-voldtaegt 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 3. April, 2014 Ja det kan give nogle fordele at være ordensmagten. Indtil man bliver meldt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 3. April, 2014 Jamen det er da også lettere at forholde sig til aviser, end at forholde sig til det grusomme der er sket. En politimand voldtager en pige. Og satser på hun holder kæft om dette. Hvor er det godt hun fandt mod til at anmelde politimanden og at der blev kørt en ret sag. Hverken politimænd eller andre skal begå sig som voldtægts forbrydere. Og det skal bestemt ikke ske ustraffet. Så fedt han fik den straf. I landsretten ser jeg gerne, at dommen omstødes til voldtægt. Det ord har de jo haft svært ved at hæfte på ham i byretten. Selvom det er det der er sket. At tvinge sig adgang til sex = voldtægt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 3. April, 2014 Jamen det er da også lettere at forholde sig til aviser, end at forholde sig til det grusomme der er sket. En politimand voldtager en pige. Og satser på hun holder kæft om dette. Hvor er det godt hun fandt mod til at anmelde politimanden og at der blev kørt en ret sag. Hverken politimænd eller andre skal begå sig som voldtægts forbrydere. Og det skal bestemt ikke ske ustraffet. Så fedt han fik den straf. I landsretten ser jeg gerne, at dommen omstødes til voldtægt. Det ord har de jo haft svært ved at hæfte på ham i byretten. Selvom det er det der er sket. At tvinge sig adgang til sex = voldtægt. Og du stod ved siden af da det skete. Derfor har du helt check på handlingsforløbet, og derfor kan du udstede en straksdom. Flot for fanden, rigtig flot. Enhver er skyldig indtil andet er bevist, eller? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gammelnok 276 Skrevet 3. April, 2014 Meget mærkelig dom. Jeg kan ikke undgå at få den tanke, at hvis han havde været skraldemand eller gas- og vandmester, ville han være blevet dømt skyldig i voldtægt og ikke for misbrug af stilling. Hvis man tvinger sig til sex, er det voldtægt - end of story. Også i et ægteskab/forhold er det muligt at udøve voldtægt. På den anden side fatter jeg heller ikke, at han overhovedet kan dømmes, når det kun er påstand mod påstand. Det er svært med beviser i en voldtægtssag, men der er måske stærke indicier mod ham, som ikke kommer frem i medierne. Flere oplysninger eller han bliver frikendt i landsretten. Kan det være, hvis pigen havde været skraldemand og ikke prostitueret, at betjenten var blevet dømt for voldtægt? Hun er jo næsten selv ude om det og vant til mange mænd i forvejen, så det er jo ikke så slemt for hende, vel! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 3. April, 2014 Kan det være, hvis pigen havde været skraldemand og ikke prostitueret, at betjenten var blevet dømt for voldtægt? Hun er jo næsten selv ude om det og vant til mange mænd i forvejen, så det er jo ikke så slemt for hende, vel! jeg tror du med den sætning svarer på hvorfor han kun er blevet dømt for misbrug af stilling som jeg har læst alle de links der er givet til sagen, så er han dømt på indicier alene... altså bliver sagen mest af alt et signal til politietsMÆND om at opføre sig behørigt fremfor en egentlig dom der giver fængselsstraf.... det er ord mod ord.... prostitueret mod politiet.... men for at sikre at pigen IKKE bliver afvist automatisk fordi hun er i et udsat erhverv hvad angår denne specifikke anklage så dømmes han alligevel for "noget" selv om grundlaget er til en frifindelse en slags ... "noget for noget" domsfældelse.... sådan som jeg læser det i hvert fald.. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 3. April, 2014 jeg tror du med den sætning svarer på hvorfor han kun er blevet dømt for misbrug af stilling som jeg har læst alle de links der er givet til sagen, så er han dømt på indicier alene... altså bliver sagen mest af alt et signal til politietsMÆND om at opføre sig behørigt fremfor en egentlig dom der giver fængselsstraf.... det er ord mod ord.... prostitueret mod politiet.... men for at sikre at pigen IKKE bliver afvist automatisk fordi hun er i et udsat erhverv hvad angår denne specifikke anklage så dømmes han alligevel for "noget" selv om grundlaget er til en frifindelse en slags ... "noget for noget" domsfældelse.... sådan som jeg læser det i hvert fald.. Citat: Gammelnok sagde den 03 Apr 2014 - 1:57 PM: Kan det være, hvis pigen havde været skraldemand og ikke prostitueret, at betjenten var blevet dømt for voldtægt? Hun er jo næsten selv ude om det og vant til mange mænd i forvejen, så det er jo ikke så slemt for hende, vel! Det er ironi formoder jeg? Jasmin, det mener du ikke. Citat Jazz: det er ord mod ord.... prostitueret mod politiet.... men for at sikre at pigen IKKE bliver afvist automatisk fordi hun er i et udsat erhverv hvad angår denne specifikke anklage så dømmes han alligevel for "noget" selv om grundlaget er til en frifindelse Jeg nægter at tro at man dømmer en mand for at vise samfundet at man tager prostituerede alvorligt. Man dømmer kun en person hvis man finder ham skyldig. Eller har jeg ( forhåbentlig) misforstået dig? Hvor har du fra at grundlaget er en frifindelse? Jeg kan ikke se det. Alle artiklerne er direkte afskrift fra Ritzau, eller lettere redigerede ditto. Se blot de enslydende overskrifter. Ekstra Bladet undtaget, de skal jo pr tradition have mere kød på benet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 3. April, 2014 Var det ikke en sur udlands pige? Noget med en bøde? Og en meget propper, perfektionistisk, høflig, vellidt kollega/ betjent?? Kan i se det?? Den er svær synes jeg... Politiet undersøger sig selv, pigen ja vi har jo læst om mange tricks fra de udlandske i branchen, og omvendt fordommene hat er der også... Her må beviser være den eneste vej frem... Pigen har haft en grim oplevelse på alle måder, manden mister sit job og troværdighed... Jeg synes den er meget svær... Politiet er ikke i ( lige som skat) troværdighedens lys lige pt i forvejen... ( læs, sag om død rocker/ hashhandel...) så det vil nok aldrig blive opklaret det her... Knus Line Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 3. April, 2014 Jeg læste alle links som Jernsvinet har været så venlig at give os. For øvrigt tak for det Jeg vil i hvert fald være meget varsom med at give en bomfast udmelding omkring, om sagen har fået den rette afgørelse. Mediedæknings angivelser af fakta og beviser er meget tynde. Der betyder jo således ikke, at man evt. ikke i retssagen har haft nogle mere håndgribelige bevisser end dem der gengives i medierne, det fremgår så bare ikke af dækningen. Jeg undre mig dog en smule ved følgende som han har udtalt Jeg har fået hende udvist, givet hende bøder, og jeg har været med til at sigte hende for rufferi. Det er er mig, hun er sur på, hun har et brændende had til mig. Noget tyder jo på, at han også efter ovennævnte har besøg klinikken alene og haft flere samtaler med kvinden. Et eller andet sted ville jeg sgu i en sådan sag tage en kollega med til klinikken hvis der var noget efterspil af den ene eller anden art, der krævede et besøg. Et eller andet sted, synes jeg at hans håndtering af forløbet kunne have været bedre, såfremt det senere skulle vise sig, at han er helt uskyldig. I øvrigt kommer det så også bag på mig, hvis det er kutyme at en betjent arbejder helt alene på den slags sager. Umiddelbart ville jeg mene, at det burde være et must at der altid er en kvindelig betjent med, når man vælger at troppe op på en klinik. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13858 Skrevet 3. April, 2014 Der var også noget med nogle telefonopkald han ikke kunne gøre helt rede for - men den har I vist misset 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 3. April, 2014 Citat: Gammelnok sagde den 03 Apr 2014 - 1:57 PM: Kan det være, hvis pigen havde været skraldemand og ikke prostitueret, at betjenten var blevet dømt for voldtægt? Hun er jo næsten selv ude om det og vant til mange mænd i forvejen, så det er jo ikke så slemt for hende, vel! Det er ironi formoder jeg? Jasmin, det mener du ikke. Citat Jazz: det er ord mod ord.... prostitueret mod politiet.... men for at sikre at pigen IKKE bliver afvist automatisk fordi hun er i et udsat erhverv hvad angår denne specifikke anklage så dømmes han alligevel for "noget" selv om grundlaget er til en frifindelse Jeg nægter at tro at man dømmer en mand for at vise samfundet at man tager prostituerede alvorligt. Man dømmer kun en person hvis man finder ham skyldig. Eller har jeg ( forhåbentlig) misforstået dig? Hvor har du fra at grundlaget er en frifindelse? Jeg kan ikke se det. Alle artiklerne er direkte afskrift fra Ritzau, eller lettere redigerede ditto. Se blot de enslydende overskrifter. Ekstra Bladet undtaget, de skal jo pr tradition have mere kød på benet. jeg har svært ved at se beviserne for domsfældelse i det materiale jeg har læst... jeg har set en overbevisende indicierække men men jeg har tilgode at læse om konkrete beviser man er uskyldig til det modsatte er bevist... og det modsatte kan jeg ikke se er endegyldigt bevist med mindre der er noget vi ikke har kunnet læse i medierne... men han er jo blevet dømt alligevel... blot ikke så hårdt som han kunne være blevet det er derfor - når jeg læser alle de links igennem som er listet her - at jeg får den tanke at det er en "noget for noget" dom jeg siger ikke at jeg på nogen måde synes om den her sag og jeg jubler fordi pigen har meldt ham... og jeg havde selv gjort det samme i hendes situation selv om jeg havde sørget for at have klokkeklare beviser inden jeg gjorde det det er derfor jeg bringer teorien om "noget for noget" på banen.... fordi jeg ikke med min bedste vilje kan se at han skulle kunne dømmes for voldtægt på det foreliggende grundlag... jeg mener reelt det er for tyndt... Jeg siger absolut ikke at han ikke er skyldig - jeg kan bare ikke se det er bevist at han er... men fordi han bliver dømt alligevel, så afskrækkes andre ikke fra at melde lignende forhold, fordi det viser at det bliver taget alvorligt... når jeg læser sagen får jeg opfattelsen af at retsplejeloven vist mest har været vejledende.... hvilket er meget uheldigt rent retsikkerhedsmæssigt... men i denne sag nok ikke så dårligt for signalværdien ifht at politi-mænd ikke er urørlige og bare kan tage sig friheder.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 3. April, 2014 (edited) Der var også noget med nogle telefonopkald han ikke kunne gøre helt rede for - men den har I vist misset Bemærkede jeg også, uden at jeg dog af den grund får lyst til at dømme ham alene på det grund, men som jeg også skrev i mit indlæg, så virker betjentens sagsbehandling omkring kvinden underlig. Redigeret 3. April, 2014 af Bluejacket Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 3. April, 2014 For panoide sjæle er det måske også lige værd at bemærke, at man på nogen klinikker gemmer video overvågningen. Den pågældende klinik har måske så til gengæld ikke overvågning af legeværelset, ellers havde det jo været oplagt at smide det på Youtube. Nå, undskyld men der er nu også nogle sjove elementer i den sag, ellers også skyldes det blot at solen skinner Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Christo 2 Skrevet 3. April, 2014 Hej Line: På hvilken måde er politiets troværdighed si et dårligt lys fordi en rocker har hængt sig selv? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gammelnok 276 Skrevet 3. April, 2014 Citat: Gammelnok sagde den 03 Apr 2014 - 1:57 PM: Kan det være, hvis pigen havde været skraldemand og ikke prostitueret, at betjenten var blevet dømt for voldtægt? Hun er jo næsten selv ude om det og vant til mange mænd i forvejen, så det er jo ikke så slemt for hende, vel! Det er ironi formoder jeg? Næh. Jeg mener det faktisk ikke ironisk. Men jeg er ikke enig, hvis det er sådan, det forholder sig. En tanke, et postulat om du vil, men en dommer og 2 domsmænd (lægmænd/nok erfarne men dog 'ufaglærte')skal træffe en beslutning på grundlag af, hvad de har hørt holdt op imod lovgivningen og deres egen vurdering. I øvrigt var en af de 3 af modsat overbevisning. Jeg tror dog ikke, at det er så beregnet, som Jasmin gør det til. Det tangerer match-fixing :-) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 3. April, 2014 Hej Line: På hvilken måde er politiets troværdighed si et dårligt lys fordi en rocker har hængt sig selv? Var der ikke to betjente med i den hashsag også??? Sådan forstod jeg det i hvert fald... Knus Line Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg