Borende X 25042 Skrevet 5. April, 2014 Muligt, men hvis alle deres kunder havde samme afslappede forhold til tid, mon så ikke at de ville indføre vise restriktioner omkring udeblivelse ( Tid = penge). I øvrigt er flere og flere tandlæger begyndt at sende regninger for udeblivelse. Det er helt fair og har en god opdragende funktion. Jeg ser gerne, at den breder sig. Det burde imidlertid også gå den anden vej. Det er f.eks et Helvede hos min egen læge. Har jeg en tid, kan der mageligt gå 3/4 time eller mere over aftalt. Sådan går det hver gang, og min tid er da lige så kostbar som hendes. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bundstokken 2138 Skrevet 5. April, 2014 Det er helt fair og har en god opdragende funktion. Jeg ser gerne, at den breder sig. Det burde imidlertid også gå den anden vej. Det er f.eks et Helvede hos min egen læge. Har jeg en tid, kan der mageligt gå 3/4 time eller mere over aftalt. Sådan går det hver gang, og min tid er da lige så kostbar som hendes. BX. --- Vi klager alle over det ikke er til at få hurtig tid hos læge eller tandlæge - der kan var flere dages ventetid hos lægen og uger hos tandlægen, det er ikke fordi de ikke gider lave noget, det er fordi der er få behandlere og for kort overenskomstaftalt arbejdstid i forhold til befolkningstallet og det arbejde der er. Det betyder at behandleren er nødt til at arbejde ekstremt effektivt - kort tid til hver patient og ikke mere tid mellem patienterne end der skal til for at nå at skrive journal. Hvis nu der er fire små fru Jensen'er med gangstativ på en formiddag der har fået en 10 min' konsultation men kræver et kvarter- tyve minutter, skal behandleren så sende hende ud med besked om at hun kan få en ny tid til den del af konsultationen der ikke var tid til eller skal han gøre hende færdig fordi ingen må sidde at vente. Det er ihvertfald ikke sjovt for de små fru Jensen'er der har måske 3 timers sygetransport for en 10 min. konsultation - og dette er hverdagens Danmark. Havde vi dobbelt så mange behandlere i DK så havde du ingen ventetid hos lægen eller på sygehuset, men så betalte du så meget i skat til offentilgt ansatte behandleres løn og så høje tandlægeregninger så du sikkert måtte skrue ned for det diskrete besøg Samfundsøkonomisk set er det billigere at vi sidder og venter på lægen, end at lægen sidder og venter på os. Venligt Spunsen/Bundstokken Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 5. April, 2014 (edited) Hvis nu der er fire små fru Jensen'er med gangstativ på en formiddag der har fået en 10 min' konsultation men kræver et kvarter- tyve minutter, skal behandleren så sende hende ud med besked om at hun kan få en ny tid til den del af konsultationen der ikke var tid til eller skal han gøre hende færdig fordi ingen må sidde at vente. Nej selvfølgelig ikke. Jeg tror, du i nogen grad har misforstået mig. Her er der tale om, at jeg har bestilt tid måske tre uger i forvejen til noget, der ikke er akut, så jeg kommer ikke dumpende lige ind fra gaden. Men når det sker - ikke hver gang, men hver eneste gang - at jeg kommer i nærheden af en time senere til, vil jeg hævde, at det er lægens tilrettelægning af arbejdet, der er noget galt med. Hun må da kunne se på sin log/erfaring, at der afmåles for lidt tid til den enkelte, og så eventuelt indregne lidt tid til de akuttilfælde, som måtte komme. Jeg er helt indstillet på, at der skal være en tidstolerance, men ikke af de dimensioner. Jeg har slet ikke samme problem hos tandlægen. Redigeret 5. April, 2014 af Borende X 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 5. April, 2014 Nej jeg brokker mig heller aldrig til gæsten. For han kommer jo ikke. Og nu har tandlæger. Mekanikere ofte noget andet at give sig til som de tjener penge på i deres virksomhed når du glemmer en aftale.. men jeg ved at når du glemmer en aftale hos tandlægen så bander han også. Nok også derfor flere og flere fysioterapeuter. Tandlæger osv giver et udeblivelses gebyr hvis man ikke kommer.. men hvem vil du lige have at vi skal sende den regning til.... Jeg sad engang i venteværelset hos min tandlæge da der var et no show, hun gad ham ikke mere, og sagde at det var der nogle andre der måtte tage sig af. Jeg kender et sted hvor man får en sms en uge før, et par dage før og samme dag som man har tid, så er man i hvert fald blevet mindet om at man har en aftale 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4143 Skrevet 5. April, 2014 Min tandlæge brokkede sig ikke, da jeg kom til at brænde ham af i sidste måned. Mit værksted heller ikke for et halvt års tid siden, da jeg havde glemt, at jeg skulle ud og have nye skivebremser på. Men begge tjener jo også godt på mig. Har prøvet at komme for sent til tandlægen pga. trafikken - fik tydeligt at vide, hvor vigtigt det et, at være der til tiden. Tandlægen og andre er berettiget til at kræve betaling for en svigtet aftale. De bruger det oftest i gentagelsestilfælde. Har også været til en konference, der var gratis, men hvor der var et "no show fee" - den mulighed har glædespigerne jo ikke, de kan til gengæld blackliste de useriøse. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 5. April, 2014 Under alle omstændigheder er det, uanset branche, hensynsfuldt og høfligt at overholde sine aftaler. Afbud må selvfølgelig være tilladt/accepteret, omend det i forhold til udgangspunktet må være en nødløsning. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13856 Skrevet 5. April, 2014 Nej jeg brokker mig heller aldrig til gæsten. For han kommer jo ikke. Og nu har tandlæger. Mekanikere ofte noget andet at give sig til som de tjener penge på i deres virksomhed når du glemmer en aftale.. men jeg ved at når du glemmer en aftale hos tandlægen så bander han også. Nok også derfor flere og flere fysioterapeuter. Tandlæger osv giver et udeblivelses gebyr hvis man ikke kommer.. men hvem vil du lige have at vi skal sende den regning til.... En ide kunne være - I har jo sikkert vedkommendes mobil nr. at sende en regning til mobilen og bede om at f.eks ½ af betalingen for den bestilte tid indsættes på et kontonr. Ved næste besøg fratrækkes dette beløb så og hvis beløbet ikke er betalt, kan kunden ikke bestille tid igen, men dog evt. godt komme uanmeldt. Jeg ved godt at mange af de kunder, der bare bestiller tid og som så alligevel ikke kommer, nok i første omgang vil skide ovennævnte en hatfuld, men det kan være at de næste gang alligevel tænker sig lidt mere om - ihvertfald, når de får 3. rykker anbefalet.eller afleveret af motorcykelbudene. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kajbigpakaj 257 Skrevet 5. April, 2014 En ide kunne være - I har jo sikkert vedkommendes mobil nr. at sende en regning til mobilen og bede om at f.eks ½ af betalingen for den bestilte tid indsættes på et kontonr. Ved næste besøg fratrækkes dette beløb så og hvis beløbet ikke er betalt, kan kunden ikke bestille tid igen, men dog evt. godt komme uanmeldt. Jeg ved godt at mange af de kunder, der bare bestiller tid og som så alligevel ikke kommer, nok i første omgang vil skide ovennævnte en hatfuld, men det kan være at de næste gang alligevel tænker sig lidt mere om - ihvertfald, når de får 3. rykker anbefalet.eller afleveret af motorcykelbudene. det der vil hvis nok blive kaldt pengeafpressning 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
knallert 3415 Skrevet 5. April, 2014 En ide kunne være - I har jo sikkert vedkommendes mobil nr. at sende en regning til mobilen og bede om at f.eks ½ af betalingen for den bestilte tid indsættes på et kontonr. Ved næste besøg fratrækkes dette beløb så og hvis beløbet ikke er betalt, kan kunden ikke bestille tid igen, men dog evt. godt komme uanmeldt. Jeg ved godt at mange af de kunder, der bare bestiller tid og som så alligevel ikke kommer, nok i første omgang vil skide ovennævnte en hatfuld, men det kan være at de næste gang alligevel tænker sig lidt mere om - ihvertfald, når de får 3. rykker anbefalet.eller afleveret af motorcykelbudene. hvorfor skal vi med mc altid stå som de slemme drenge 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4143 Skrevet 5. April, 2014 (edited) hvorfor skal vi med mc altid stå som de slemme drenge Du er da vist ikke den mest tunede... Bare fordi den har to hjul og en motervervdet altså ikke en MC! :) :) :) Redigeret 5. April, 2014 af warmgun Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kajbigpakaj 257 Skrevet 5. April, 2014 hvorfor skal vi med mc altid stå som de slemme drenge fordi folk bliver bange når der kommer en gut på en velo vap, 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
knallert 3415 Skrevet 5. April, 2014 Du er da vist ikke den mest tunede... Bare fordi den har to hjul og en motervervdet altså ikke en MC! :) :) ja du snakker som du har forstand til 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Vagn 176 Skrevet 5. April, 2014 (edited) Muligt, men hvis alle deres kunder havde samme afslappede forhold til tid, mon så ikke at de ville indføre vise restriktioner omkring udeblivelse ( Tid = penge). I øvrigt er flere og flere tandlæger begyndt at sende regninger for udeblivelse. Men noget helt andet er: Dit indlæg skal vel ikke opfattes som: En aftale med en massagepige skal såmænd ikke tages mere seriøst end at den da brydes som det mest naturlige, vis man finder på at anvende sig tid på noget mere interessant. Hvis det sker så tit som der ofte gives udtryk for, ja så må en del mænd jo have den indstilling, som jeg netop har refereret - Og det er dælme ikke ok, og indirekte viser det jo også hvor lidt respekt man har for pigerne og branchen. Jeg udtalte mig ikke om andre end min tandlæge og min mekaniker, og de kører med så stram en tidsplan at de ikke har andet at lave hvis jeg udebliver - og jeg får ikke nogen regning for udeblivelse. Selvfølgelig ville de nok være anderledes hvis alle deres kunder havde et afslappet forhold til aftaler som du skriver - men det har alle pigernes kunder vel heller ikke. Selvfølgelig er mit indlæg ikke udtryk for at jeg mener at man bare kan udeblive fra en aftale med en pige. Men jeg skrev det fordi jeg ofte får det indtryk at nogle piger mener at have krav på langt bedre betingelser end andre selvstændig næringsdrivende - samtidig med at de har en væsentlig højere timeløn end dem - uden at have brugt lang tid og for tandlægens vedkommende rigtig mange penge på at uddanne sig til arbejdet. Fint at vi passer på pigerne, men det kan vi også gøre selv om der er lidt balance i tingene. Redigeret 5. April, 2014 af Vagn 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 5. April, 2014 Man brænder vel bare ikke aftaler af generelt - hverken hos Tandlægen eller hos Pigerne. Jeg er en lille smule træt af vores time pris skal bruges som et argument for alverdens ting og sager. Og der er altså rigtigt mange piger i branchen som har fine uddannelser. Det er faktisk de færreste som er rekrutteret direkte fra dyttelytten eller lign. Hos mig brænder man kun een aftale af.... Og så er det slut ! Ihvertfald man er ny gæst hos mig. Selvfølgelig kan der ske noget uforudset. Men jeg har opdaget at undskyldningerne for at brænde af eller aflyse 2 min før er fantasifulde. De værste er dem som bruger 30 sms'er til at bestille en tid.....for så at aflyse eller slet ikke komme. Det er mangel på respekt - både hos os og Tandlægen. Trine Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4143 Skrevet 5. April, 2014 Selvfølgelig ville de nok være anderledes hvis alle deres kunder havde et afslappet forhold til aftaler som du skriver - men det har alle pigernes kunder vel heller ikke. EkFint at vi passer på pigerne, men det kan vi også gøre selv om der er lidt balance i tingene. Men du mener åbenbart, at du kan udeblive fra mekaniker og tandlæge som det passer dig. Så kan alle de andre (idioter) passe tiden og overholde aftaler. Det føler du dig højt hævet over. Kom nu ind i kampen og opfør dig ordentligt overfor alle - uanset hvem og hvad de er! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13856 Skrevet 5. April, 2014 Jeg er en lille smule træt af vores time pris skal bruges som et argument for alverdens ting og sager. Alene at sætte timeprisen ned vil nok heller ikke hjælpe på antallet af udeblivelser og aflysninger Men gider I bruger I tid på at ringe tilbage til folk, der udebliver - eller er livet for kort til det? Jeg har selv stået på den anden side, hvor jeg havde en aftale med en pige om at jeg skulle være et bestemt sted og ringe op på et bestemt tidspunkt - og hun så bare ikke tog telefonen og jeg måtte køre igen med uforrettet sag. Så gik, der et par måneder, hvor jeg tænkte at nu prøver jeg sgu igen og nu lykkedes det at træffe damen og jeg fik en rigtig god oplevelse med ekstra tid, sprøjteorgasme og det hele - og jeg venter lige på lejlighed til at besøge hende snart igen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 5. April, 2014 (edited) hvor jeg havde en aftale med en pige om at jeg skulle være et bestemt sted og ringe op på et bestemt tidspunkt - og hun så bare ikke tog telefonen og jeg måtte køre igen med uforrettet sag. Så gik, der et par måneder, hvor jeg tænkte at nu prøver jeg sgu igen og nu lykkedes det at træffe damen og jeg fik en rigtig god oplevelse med ekstra tid, sprøjteorgasme og det hele - og jeg venter lige på lejlighed til at besøge hende snart igen Hæhæ, vi får vel en beretning? Jeg prøvede for mange, mange år siden det samme med en extremt flot negerpige i Afrika. Hun arbejdede i en kunstforretning i den lokale basar og accepterede meget overraskende en dristig og impulsiv middagsinvitation fra min side på en af de bedre, malariafri restauranter i strandkanten. Jeg mødte glad op med en lille gave, men pigen dukkede aldrig op. Suk, suk, suk. Først senere fik jeg via kanaler på det pågældende sted at vide, at hun var faldet i søvn efter arbejde. Mine kanaler udleverede på et tidspunkt mit telefonnummer til hende, og nu begyndte en sand telefonstorm (på min regning) – mange negerpiger vil jo gerne til Europa! Men på dette tidspunkt havde jeg mødt en ny (ex)pige i Danmark, og da hun en dag tog telefonen, blev der pludselig tavshed fra Afrika. Jeg har dog den dag i dag stadig stor veneration for negerpiger. De er bare så smukke. Og drømmen havde jeg da ganske kort. Redigeret 5. April, 2014 af Borende X 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 5. April, 2014 Så gik, der et par måneder, hvor jeg tænkte at nu prøver jeg sgu igen og nu lykkedes det at træffe damen og jeg fik en rigtig god oplevelse med ekstra tid, sprøjteorgasme og det hele - og jeg venter lige på lejlighed til at besøge hende snart igen Fik du en forklaring (eller måske en undskyldning) eller 'døde' den bare? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13856 Skrevet 5. April, 2014 Fik du en forklaring (eller måske en undskyldning) eller 'døde' den bare? Den døde vist bare og man skal jo ikke ødelægge en god stemning ved at blive ved med at grave i fortiden - og jeg fik så hatten passede : 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11507 Skrevet 5. April, 2014 Men gider I bruger I tid på at ringe tilbage til folk, der udebliver - eller er livet for kort til det? Når jeg bliver brændt af uden at få besked om noget som helst, så har jeg altid sådan en lille lyst til at skrive en lille mavesur besked til vedkommende, fordi jeg sidder og føler mig til grin. Det er yderst sjældent, at jeg gør det. En lille pinlig historie... Sidste år havde jeg i en kort periode været hårdt ramt af mænd, der bookede min tid, men så ikke dukkede op. Jeg fik en mail, noget tid før min onsdagsvagt, og der lavede vi en aftale kl. 17. Manden dukkede ikke op, men der kom så en anden gæst kl. 17.30, og jeg hoppede ind til en halv times leg. Inden da havde jeg mistet besindelsen, og havde skrevet en mail til min kl. 17-aftale... Ja, at det var da også bare super fedt at useriøse mænd som ham, skulle få mig til at føle mig så skide dum og sågar få lyst til at droppe konceptet tidsbestilling!!! Eller noget i den dur... Nå, men kl. 17.45 er jeg så i fuld gang med et blowjob, da noget slår mig... Overskriften i mailen!!! Neeeeiiij!!! Det var sgu da en helt anden dato!!! Jeg kunne næsten ikke koncentrere mig om resten af foretagendet, så undskyld til den mand. Da jeg havde sendt ham videre på sin vej løb jeg ud til min telefon, hvor min kl. 17-aftale allerede har svaret på mit galde. Han skrev, at han da bestemt ikke var useriøs, men at han altså først havde tid en måned senere. Flovt, flovt og så med flovt på. Jeg måtte pænt undskylde og forklare... Det endte heldigvis lykkeligt. Har ikke siden haft noget behov for at brokke mig... 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 5. April, 2014 (edited) Når jeg bliver brændt af uden at få besked om noget som helst, så har jeg altid sådan en lille lyst til at skrive en lille mavesur besked til vedkommende, fordi jeg sidder og føler mig til grin .... ........ Han skrev, at han da bestemt ikke var useriøs, men at han altså først havde tid en måned senere .... Jeg forstår dig godt, men hæhæ :D , hvem kan dog også finde på at brænde dig af med de nye flotte og lækre billeder? :wink: . Nu får bl.a. Liderligfyr imidlertid masser af ammunition imod mig, fordi han altid har rystet på hovedet over, at jeg bestiller tid alt for lang ud i fremtiden – en gang endda hele fem måneder :P :P. Nå, sov godt, Darling. Redigeret 5. April, 2014 af Borende X 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Madame Helene 487 Skrevet 5. April, 2014 Rejse du får heller ikke en gratis tur hos tandlægen for at overholde din aftale. deri mod får du en bøde for at blive væk. det er respektløst ikke at komme til en tidsaftale og det er respektløst at tilbyde os penge næste gang for den missende aftale MH 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 5. April, 2014 Når jeg bliver brændt af uden at få besked om noget som helst, så har jeg altid sådan en lille lyst til at skrive en lille mavesur besked til vedkommende, fordi jeg sidder og føler mig til grin. Det er yderst sjældent, at jeg gør det. Det forstår jeg ikke, og så alligevel. Som det er i dag er det vist et spørgsmål om købers marked, men uanset det, så er det jo også et spørgsmål om ganske almindelig respekt for indgåede aftaler og respekt for andre menneskers tid. Så egentlig synes jeg ikke, at du skal finde dig i den slags; sats på dem, der har vist sig at være seriøse, du har heldigvis klasse og mulighed for at fravælge de useriøse. Knus 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11507 Skrevet 5. April, 2014 Så egentlig synes jeg ikke, at du skal finde dig i den slags; sats på dem, der har vist sig at være seriøse, Jeg ønsker da heller ikke at finde mig i det, men jeg har erkendt, at det er en erhvervsrisiko. Jeg kan ikke gøre noget ved det, og ønsker heller ikke at bruge for meget energi på det, eller lade det påvirke mit humør. For hvis jeg kun skulle satse på dem, som havde vist seriøsitet, så skulle jeg jo fravælge samtlige nye gæster i butikken, og det er måske en anelse drastisk, synes du ikke? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 5. April, 2014 For hvis jeg kun skulle satse på dem, som havde vist seriøsitet, så skulle jeg jo fravælge samtlige nye gæster i butikken, og det er måske en anelse drastisk, synes du ikke? ??? Det forstår jeg ikke, jeg mener da ikke at ha foreslået at du skulle fravælge nye fremtidige gæster hvis de er seriøse Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg