Hop til indhold
Guest Aarhuselsker

Trolde, trolls, idioter og andet godtfolk

Recommended Posts

..... Vi skal skelne mellem en person og en netperson skriver en. Hvorfor skal vi det? ... og hvordan skulle jeg kunne det?, skelne mellem hvad den rigtige GG og netGG skriver ... Dette forum forholder sig til menneskers virkelige oplevelser. Virkelige menneskers spørgsmål. Virkelige menneskers virkelige holdninger ....

GG fortale at han her på EG var en anden person - han var i en rolle. For mig betyder det at jeg (og andre) blev brugt af GG til at spille med. Skal jeg blot acceptere det? ....

Forvirret? jeg er.

Den der forstod jeg altså heller aldrig.

Når jeg sidder bag tastaturet er jeg da 100% mig selv. Jeg deler, til manges fortrydelse, ud af mine erfaringer og den livsindsigt, jeg nu med årene har fået.

Alene det faktum, at underbevidstheden styrer op mod 80% af det, der klampes ned på et tastatur eller flyder ud igennem en pen - i form af ubevidste holdninger, sympatier, antipatier m.m. - så burde det være garanten for, at det er mit "Jeg", der kommer til orde og ikke en eller anden cyberfigur.

Jeg er mig selv. Også sexuelt. Jeg bliver da ikke lige pludselig bøsse, blot fordi jeg sætter mig bag en skærm. Føler jeg det, så har jeg altså i forvejen bøssetendenser.

Nej, jeg er 100% mig selv i mine skriverier. Eneste forskel er, at der i mit civile liv står noget helt andet på mit dørskilt end "Borende X".

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jo GG skal ikoniseres :D.

Det synes jeg nu ikke.

Det er jo udtryk for en ren Extrabladsmentalitet. I denne sprøjte fører man kampagner, ofte meget personlige, mod folk, og når man så har fået ham/hende slagtet eller til at falde selv, ja så indtager man det modsatte synspunkt: Det var da åh så synd for personen, og det var da helt urimeligt, at det gik som det gik. Uden at kigge på bladets egen rolle i forløbet.

Jeg tænker stadig med ubehag tilbage på Extrabladets rolle f.eks i Naum Conewski-sagen.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Når man i den virkelige verden sidder overfor et menneske vil man formulere sig anderledes end hvis man sidder bag en computerskærm. Det er nemmere at fyre en masse af hvis man ikke kigger vedkommende i øjnene. Nogle af mine kommentarer som måske har været lidt spydige ville jeg ikke have fyret af i virkeligheden og Borende X og Århuselsker mestrer også af og til spydige kommentarer ligesom mig selv, jeg tror ikke de ville fyre dem af hvis de sad i virkeligheden overfor vedkommende.

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/article2247541.ece

Denne artikel er god og relaterer sig til emnet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Når man i den virkelige verden sidder overfor et menneske vil man formulere sig anderledes end hvis man sidder bag en computerskærm. Det er nemmere at fyre en masse af hvis man ikke kigger vedkommende i øjnene. Nogle af mine kommentarer som måske har været lidt spydige ville jeg ikke have fyret af i virkeligheden og Borende X og Århuselsker mestrer også af og til spydige kommentarer ligesom mig selv, jeg tror ikke de ville fyre dem af hvis de sad i virkeligheden overfor vedkommende.

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/article2247541.ece

Denne artikel er god og relaterer sig til emnet

Det er højst sandsynligt korrekt Fraiser. Jeg griber da lidt i egen barm der :)

Trolls benytter sig ikke af spydigheder, så vidt jeg har erfaret. Det er helt andre midler der tages i anvendelse.

Når jeg snakker om IRL GG og NET GG, så er det det fænomen at nogle, heriblandt GG transformerer sig, iklæder sig en helt anden personlighed, når de troller.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

I stedet for at jagte hvad ved jeg 2-3 trolle, så synes jeg faktisk at det var bedre, at ofre krudtet på, en generelt bedre og respektfuld tone.

Jeg kan såmænd sagtens spotte en håndfuld profiler på dette medie, som bestemt ikke er trolle, men så man kan få helt op i det røde felt ved bare at skrive bestemte ting. Så eller andet sted handler det jo nok også om, at opstille krav til sig selv  som:

• Undlad at besvare indlæg for personer der ikke udviser en respekt
  • Undlad altid at synke til laveste niveau, hvis man svarer på provokerende indlæg eller blot indlæg hvor modpartens holdninger ligger langt fra egne
  • undlad at vold fortolke korte udmeldinger, som sætter følelserne i gang hos en. Stil i første omgang uddybende spørgsmål før man konkludere noget som helst

Det er ikke tilfældigt at nogen stort set aldrig kaster sig ud i "mudderkastning" samt at andre nærmest tiltrækkes af disse charmerende debatter.

Kort sagt "Jeg synes det er lidt for let købt, at sige at EG ville være bedre uden trolle, og så lukke øjnene for at nogle engagerede skribenter har lidt problemer med deres temperament og respekt for andres holdninger"

Og nej det handler ikke om den klassiske udlægning "Jamen det var ham der startede med at kalde mig for idiot"  Lad det stå hen i det uvisse, og hav tillid til at andre sagtens kan vurdere hvem der reelt har et problem.

Her har du fat i noget rigtig!

Der kommer altid en ny Fisher og en ny Troll, og det må man jo lære at håndtere. Mange brugere er lejlighedsvis fishere, hvis de er irriterede på en anden bruger, så smide alle Fishere og trolle ud, som nogle foreslår duer ikke. Hvilket heller ikke harmoner med EG ånd.

Mange af brugerne der reagerer på Trollene må selv være tæt på advarsler, da de straks er nede på samme niveau.

I min egen tråd om at have råd, var der mange korte lunter! Hvor man straks går efter personen fremfor at argumentere. Tænk sig hvis jeg var bevægede mig ned på samme niveau, hvilket scenarium det så havde været.

Nu siger nogen sikker. ÆÆÆÆHHHHH DU SAGDE LUDER. Ja det gjorde jeg og gjorde også meget ud af at forklare det ikke er ment nedsættende! At det er dagligdagens ord for pigerne. Det er kun i dette lille lukkede univers man ikke bruger det, ligeså snart folk kommer ud i virkeligheden, så bruger de det selv. Luder kan bruges nedsættende, hvis man f.eks råber det efter en pige i skolen er det ment nedsættende. Der skal man huske på, det ikke er ordet Luder der er nedsættende men de personer der er bag ordet man hentyder til. I samfundet generelt ønsker folk jo ikke en søster, kone, datter der arbejder som sexsælger! Hvis du fjerner ordet Luder er det jo bare næste ord som folk vil bruge som skældsord.

Husk at fordi folk har andre holdninger er de ikke idioter :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Når man i den virkelige verden sidder overfor et menneske vil man formulere sig anderledes end hvis man sidder bag en computerskærm. Det er nemmere at fyre en masse af hvis man ikke kigger vedkommende i øjnene.

Jow Fraiser, du har en rigtig god pointe her.

Men det er jo grundliggende en helt anden situation, når man sidder over for et andet menneske, og den er meget svær at sammenligne.

Når jeg sidder over for et andet menneske, er der tale om en dialog. Man udveksler synspunkter, man lægger ærligt sine egne på bordet, og måske rykkes man naturligt i dem. Det er en "levende situation", hvor hjernen farer frem og tilbage og undersøger flere veje og muligheder. Den arbejder nemlig ikke efter en helt lige linie.

Helt anderledes med et indlæg her på EG.

Her kan man sidde i fred og ro og arbejde på et indlæg, slette noget, rette andet. Jeg har f.eks fået et helt andet produkt ud af dette indlæg, end det mit første udkast lagde op til.

Alfa Omega er, at man har tid til at bearbejde sit produkt og opbygge en logisk sammenhæng.

Sådan er det jo ikke under en fjæs til fjæs-samtale. Her kan der dukke noget overaskende og uventet op, som man pludselig skal forholde sig til, så derfor bliver det en tankemæssig "brudt kommunikation".

Jeg kan love dig, at noget af det sværeste her i verden er at føre en tvangfri samtale baseret på fornuft, og foregår den endda på et fremmedsprog, er det endnu sværere.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Af ren nysgerrighed vil jeg gerne vide, hvad der er den udslagsgivende faktor, når man bliver "beskyldt" for at være en Troll.

Jeg ved ikke med sikkerhed om der bliver hentydet til mig, når en bruger på siden siger at der er Trolle i tråden :-)

Jeg har fulgt eroguide og tidligere hedomax gennem længere tid, dog aldrig som aktivt medlem, men nu har jeg oprettet mig som bruger og så skal man jo starte et sted. Kan jo ikke fremvise 3000 indlæg den første dag.

Så istedet for at blive "beskyldt" for at være Troll, Hva så med at sige velkommen til?

;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Extroox , velkommen. De der er trools ved det godt selv. Prøv at læs første indlæg, så ved du hvad det drejer sig om- det er ikke dig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak for det Aarhuselsker.

Jeg vil så vidt muligt deltage i diskussionerne og dele mine erfaringer fra "hele verden" herinde på eroguide.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grækeren

...ærede skribenter i denne tråd, di herrer and di damer.

Er der nogen der måske har haft med i deres overvejelser at alt den snak om troll og lign, måske

kunne afføde en form for tilbageholdenhed hos brugerne i at lave indlæg på div forums ????.

Et msg/board bliver nu engang holdt kørende via indlæg fra brugerne....da EG er et anmeldelses board vil

der da altid være positive som negative toner, som vil udmunde i en form af uenighed.

Opfatter dette trolle fænomen skruet op på et hysterisk stade....æ bæ bussemand du skal syntes som mig, ellers er du en troll.

Come on... :)

Grækeren

Redigeret af Grækeren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

...ærede skribenter i denne tråd, di herrer and di damer.

Er der nogen der måske har haft med i deres overvejelser at alt den snak om troll og lign, måske

kunne afføde en form for tilbageholdenhed hos brugerne i at lave indlæg på div forums ????.

Et msg/board bliver nu engang holdt kørende via indlæg fra brugerne....da EG er et anmeldelses board vil

der da altid være positive som negative toner, som vil udmunde i en form af uenighed.

Opfatter dette trolle fænomen skruet op på et hysterisk stade....æ bæ bussemand du skal syntes som mig, ellers er du en troll.

Come on... :)

Grækeren

Med al respekt, så tror jeg du har misforstået begrebet TROLL. Det drejer sig ikke om at synes om, det drejer sig om at være destruktiv i steder for konstruktiv. Det drejer sig om at spolere debatter, sprede vrede, angst og frustrationer. Det er troll´eri. Prøv at læs en af de mange definitioner, som jeg har citeret i første indlæg i tråden. Der er masser af andre definitioner at finde via Google. De forklarer det samme, men naturligvis på en anden måde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grækeren

Med al respekt, så tror jeg du har misforstået begrebet TROLL. Det drejer sig ikke om at synes om, det drejer sig om at være destruktiv i steder for konstruktiv. Det drejer sig om at spolere debatter, sprede vrede, angst og frustrationer. Det er troll´eri. Prøv at læs en af de mange definitioner, som jeg har citeret i første indlæg i tråden. Der er masser af andre definitioner at finde via Google. De forklarer det samme, men naturligvis på en anden måde.

..du har helt ret i min uvidenhed :wink: ...følger ikke så meget med på dette forum manglende intr/tid...men troll begrebet bliver

jo fortolket som værende negativt, og derved give en form for nervøsitet hos brugerne som helt automatisk vil ligge en

dæmper for aktiviteten...og det er da at være et skridt i den forkerte retning, og lige netop destruktiv... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

....men troll begrebet bliver jo fortolket som værende negativt, og derved give en form for nervøsitet hos brugerne som helt automatisk vil ligge en

dæmper for aktiviteten...

Hvis man ikke er en trold, har man efter min mening intet at frygte herinde

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grækeren

Hvis man ikke er en trold, har man efter min mening intet at frygte herinde

selvfølgelig ikke BX.. men hvem er den dømmende, ingen vel... :)

Man er som bekendt uskyldig indtil det modsatte er bevist, så der er ingen troll eller lign her på EG...

Redigeret af Grækeren

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror vi alle kan sætte navn på en fire fem stk. trolls herinde. Og mindst de tre ville vi være enige om. og her taler jeg kun om dem, som er aktive i general debat og hyggeforummet. Rundt i anmeldelserne sidder der nogle trollselever på lur, som endnu ikke har fundet ned til os. så vi kommer aldrig af med dem. Og vi bør passe på ikke at kalde folk vi er uenige med, eller ikke bryder os om for trolls. For så vil det blive uoverskuelig at isolere den virkelige problem.

Måske skaber vi også selv problemer, når vi konsekvens banker så mange nye oven i hovedet fordi de kommer til at bruge det forbudte betegnelse "Luder". Jeg er enig i at vi ikke skal bruge ordet, men vi slår måske for hårdt og provokerende ned på nye debatører. Med det resultat at de føler sig marginaliseret og ikke fin nok i selskabet, hvorefter de såret begynder at kaste deres grus i vore debatter.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror vi alle kan sætte navn på en fire fem stk. trolls herinde. Og mindst de tre ville vi være enige om. og her taler jeg kun om dem, som er aktive i general debat og hyggeforummet. Rundt i anmeldelserne sidder der nogle trollselever på lur, som endnu ikke har fundet ned til os. så vi kommer aldrig af med dem. Og vi bør passe på ikke at kalde folk vi er uenige med, eller ikke bryder os om for trolls. For så vil det blive uoverskuelig at isolere den virkelige problem.

Måske skaber vi også selv problemer, når vi konsekvens banker så mange nye oven i hovedet fordi de kommer til at bruge det forbudte betegnelse "Luder". Jeg er enig i at vi ikke skal bruge ordet, men vi slår måske for hårdt og provokerende ned på nye debatører. Med det resultat at de føler sig marginaliseret og ikke fin nok i selskabet, hvorefter de såret begynder at kaste deres grus i vore debatter.

Det sidste tror jeg du har fuldstændig ret i.

Man kan jo næsten sige at et debatforum som dette er et spejlbillede af vores samfund.

Der vil nok altid være ballademagere og terrorister, som kun er ude på at ødelægge det for andre, men det er vigtigt at forstå, vi alle har et ansvar for, at folk generelt føler sig velkomne i debatterne.

Hvis ikke der kommer nye medlemmer til og hvis sagligheden forsvinder, så vil et forum som dette langsomt dø ud.

Redigeret af Extroox

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis vi kigger på tonen som den har været herinde den sidste måned.. ifht hvordan den var inden 2 brugere forsvandt - så er den jo blevet markant bedre fordi vi kom af med en masse unødig støj som ingen kunne lide. Så det har jo virkelig betydet meget.

Du og jeg er fx ikke altid enige men jeg har stor respekt for dine meninger selv om de ofte er modsat mine for du fremsætter dem generelt sobert og konstruktivt. Jeg ville kunne blive rigtig irriteret på dig - men du ville aldrig kunne kvalificeret som troll uanset hvor uenige vi er :) 

Jeg har ikke set nogen herinde opponere mod nogen der blot havde forskellige meninger - kun hvis de blev platte og perfide og destruktive. Det er jo til hver en tid noget vi kan blive enige om ikke hører hjemme

Det er altid hårdt at komme ind på et forum... der vil altid være temaer på alle foraer der får sindene i kog. På hundeforums er det kamphunde og for og imod hundeloven, på katteforummer er det udekatte vs indekatte og typer af foder, på foto forums... uha - få mig ikke startet der..

Alle nye stikker potentielt hånden i en hvepserede når de brutalt braser ind i de emner... og med mindre kulturen på forummet er således at ældre medlemmer hjælper frem for at irettesætte - så sker det samme altid... de nye får et hak i tuden.

EG er for nyt et forum med for "enkelt" et regelsæt til at der er basis for en god kultur omkring behandling af nye.. hvorfor vi vil se det kontinuerligt. Måske en fast kerne af brugere kan være her længe nok til at ændre det, men ellers skal det ske fra admins hånd og det er ikke så sandsynligt. "højt til loftet = ustraffet hak i tuden" Sorry admins - det er altså rigtigt. 

Det vil altid ske når mange mennesker skal finde sammen uden nøjagtigt definerede regler for opførsel - det har vi ikke herinde, så det er bare en del af forummet... hvis man overlever bliver man en del af fællesskabet... ellers forlader man det igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

EG er for nyt et forum med for "enkelt" et regelsæt til at der er basis for en god kultur omkring behandling af nye.. hvorfor vi vil se det kontinuerligt. Måske en fast kerne af brugere kan være her længe nok til at ændre det, men ellers skal det ske fra admins hånd og det er ikke så sandsynligt. "højt til loftet = ustraffet hak i tuden" Sorry admins - det er altså rigtigt.

Det vil altid ske når mange mennesker skal finde sammen uden nøjagtigt definerede regler for opførsel - det har vi ikke herinde, så det er bare en del af forummet... hvis man overlever bliver man en del af fællesskabet... ellers forlader man det igen.

Kære Jasmin :)

Med fare for at du bliver vældig vred og hidsig på ledelsen nu, så vælger vi alligevel at give dig klar besked nu, da du prikker til ledelsen (vist nok igen) ;)

Det er ikke sikkert, at vi nødvendigvis lige vil køre forummet præcis som du gerne vil have det, og det må du jo også acceptere. Hvad du mener er rigtig og er sandheden, er ikke sikkert er rigtig og sandheden for andre. Vi har skabt et forum, hvor der er højt til loftet og plads til de fleste. Det har på rekord tid skabt et meget stort forum med mange tusinde registrerede brugere og mange mange flere læsere, samtidig alle konkurrenter er kørt helt bagud af dansen. Det er alt sammen sket på meget kort tid, og det er sket ud fra nogle grundlæggende principper om at vi har højt til loftet, meget lidt censur og respekt for alle individer, også de skæve.

Jo vi griber ind for brugerne. Flere ved at det klares internt primært, men det er også en del af vores moderationspolitik, at alle har en lang linje, og det har du også selv nydt godt af herinde jo. Vi i ledelsen gør et stort arbejde via pms til mange brugere, hvis de har problemer med at overholde vores regelsæt, det vælger vi at gøre fremfor bare at smide dem ud, og det har affødt flere succeshistorier, men der er også brugere som vi ikke kan nå, og der er advarsler og karantæner, eksklusion så næste skridt.

Vi har derfor smidt mange ud, vi har givet mange advarsler og karantæner. Sjovt nok når vi så nogle gange gør der, er er der andre der bagefter råber om manglende mangfoldighed mv. Vi i ledelsen kan ikke gøre alle tilfredse. Vi har i øvrigt også smidt mange rene trolls ud. Vi har faktisk også internt i ledelsen vendt visse af disse brugere, du nok hentyder til.

Meningstyrani og censur hører ikke til på Eroguide. Det kræver også af brugerne, at de har den tolerance i sig at de kan acceptere andres holdninger, selvom de ikke er lig ens egen. Det skal ikke være sådan at vi bare skal sidde og klappe hinanden på skulderen herinde og dem der falder lidt udenfor de skal bare kanøfles.

Mht definerede regler for opførsel, så fremgår der en del regler for hvordan man opfører sig, men et af vores næste projekter er en revision af disse, men at der ikke er nøjagtig definerede regler for opførsel er jeg ikke enig i.

Bluejacket har efter min mening begået et utroligt godt indlæg, læs det et par gange Jasmin ;) Du kan også selv være med at skabe en bedre tone :)

I stedet for at jagte hvad ved jeg 2-3 trolle, så synes jeg faktisk at det var bedre, at ofre krudtet på, en generelt bedre og respektfuld tone.

Jeg kan såmænd sagtens spotte en håndfuld profiler på dette medie, som bestemt ikke er trolle, men så man kan få helt op i det røde felt ved bare at skrive bestemte ting. Så eller andet sted handler det jo nok også om, at opstille krav til sig selv  som:

• Undlad at besvare indlæg for personer der ikke udviser en respekt
  • Undlad altid at synke til laveste niveau, hvis man svarer på provokerende indlæg eller blot indlæg hvor modpartens holdninger ligger langt fra egne
  • undlad at vold fortolke korte udmeldinger, som sætter følelserne i gang hos en. Stil i første omgang uddybende spørgsmål før man konkludere noget som helst
Det er ikke tilfældigt at nogen stort set aldrig kaster sig ud i "mudderkastning" samt at andre nærmest tiltrækkes af disse charmerende debatter.

Kort sagt "Jeg synes det er lidt for let købt, at sige at EG ville være bedre uden trolle, og så lukke øjnene for at nogle engagerede skribenter har lidt problemer med deres temperament og respekt for andres holdninger"

Og nej det handler ikke om den klassiske udlægning "Jamen det var ham der startede med at kalde mig for idiot"  Lad det stå hen i det uvisse, og hav tillid til at andre sagtens kan vurdere hvem der reelt har et problem.

Redigeret af Moderator

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der slår du nok hovedet på sømmet. 

Det er netop derfor at flere herinde har så travlt med at trække deres normer ned over hovedet på nye, fx. om man må skrive på en andet sprog, bruge "nye" forkortelser, om det hedder glædespige eller... mm.

Jeg er ikke i tvivl om at mange herinde føler, at de er en del af et fællesskab, hvilket jo giver de pågældende noget rart, det er altid rart at være fælles om noget og være enige.

Jeg kunne dog godt, personligt, tænke mig der var lidt højere til loftet. Jeg er nok radikal hvad det angår. Ligesom der i "fællesskabet" er en stor accept af de forskellige seksuelle sider man må være til, kunne jeg godt tænke mig at folk lige trak vejret inden de farede op.

Et debatforum er i min optik ikke et debatforum, hvis ikke man tillader/acceptere forskelligheden. 

Skal vi ikke se om ikke der kan udvises lidt mere albuerum til folk, og så prøve lige at tage et par dybe indåndinger inden man svar, eller som man siger i militæret: tænk, tast, tal.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære Jasmin :)

Med fare for at du bliver vældig vred og hidsig på ledelsen nu, så vælger vi alligevel at give dig klar besked nu, da du prikker til ledelsen (vist nok igen) ;)

Det er ikke sikkert, at vi nødvendigvis lige vil køre forummet præcis som du gerne vil have det, og det må du jo også acceptere.  

hehe.... jeg har været her i måneder, skrevet over 500 indlæg.... og alligevel er du i tvivl om hvorvidt jeg accepterer hvordan tingene foregår??  ahh vel?

med fare for at gentage mig selv, så har jeg skam fuld accept af hvordan i gør det - det har jeg vist skrevet mange gange... også at jeg er indifferent... det er jeres forum. det tror jeg efterhånden både jeg har skrevet til døde i åbent forum og til alle på teamet jeg har været i dialog med internt :D :D :D 

Men når der er ting der bliver efterspurgt som ikke sker - så er der jo en forklaring eller en årsag.... og det er bare som det er :) 

Det er sjovt du tror jeg bliver hidsig.. - ikke just :D .. men jeg kan undres over at i tillader så meget som i gør for det er ofte destruktivt for debatterne og stemningen når tingene får lov at løbe løbsk - men det er jeres valg - jeres forum....  jeg læner mig bare tilbage og henter popcorn hvis det udvikler sig offentligt mellem brugerne :) 

Det er en konstatering... sådan set ikke et oplæg til debat med mindre i absolut vil prøve at overbevise mig om at det er bedst sådan.... 

men der vil jo blive kommenteret på jeres valg internt som offentligt når i kører med "højt til loftet" politik - for så åbner man selv op for saglig kritik....  

Min eventuelle kritik er saglig og jeg må gerne jf reglerne - det er en del af jeres politik at jeg må. Men alligevel reagerer i kraftigt når jeg gør det - som dit indlæg jo er vidnesbyrd om. Det er jo lidt af et modsætningsforhold både at tillade åbenheden men samtidig gå i defensiven når det udnyttes.

Jeg ved i klarer det  meste internt - vi har jo haft mange dialoger indtil for ca en måned siden *gg* ...det har både fordele og ulemper...

det stiller ikke den enkelte i et dårligt lys og omvendt viser det heller ikke resten af brugerskaren hvad der er ok og hvad der ikke er... ingen ved præcis hvad der er ok eller ikke ok

der er fordele og ulemper ved alting.... og det er jeres forum - altså er det jer der vælger hvordan i vil bruge jeres tid :) og jer der vælger hvordan i vil stykke de få regler sammen der er.. 

men som du selv påpeger - så giver stramme regler nogle anledning til at råbe op lige som løse regler gør...  så what ever works for jer... det er jeres tid :)  men når der er højt til loftet er det ok at kommentere på jeres måde at gøre det på...

så med mindre i lovgiver om dette og siger "det må i ikke" - så er det altså ok at kommentere på jeres ledelses-stil - og det er ikke synonym med manglende accept :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg reagerer ikke voldsomt på det, jeg synes faktisk jeg skriver ret pænt til dig i mit foregående svar.

Men jeg vidste godt, at svaret ikke ville bekomme dig helt godt, og at der ville komme en markant reaktion fra dig på det, og det skrev jeg også i mit indlæg. Fint nok.

Du kan skrive at Moderator og Admininstrator gør alt muligt forkert, det har du din frie ret til at gøre, og det har folk altid haft deres frie ret til herinde under alle andre forums end anmeldelser og efterlysninger. Det ved alle også der har deltaget her. Derfor er det lidt noget fis når du kører det ind under at ingen kritik af ledelsen må komme, som du skriver indirekte eller direkte. Der må komme al den kritik, som brugerne har lyst til at komme med, men lad være med at skylde mig holdninger i skoene jeg ikke har givet udtryk for. Saglig kritik af ledelsen er velkommen og søg på mine indlæg så har jeg faktisk skrevet det mange gange. Jeg har ofte skrevet at saglig kritik er med til at gøre ledelsen bedre, som du kan se i mine tidligere indlæg, og jeg har lyttet til rigtig mange gode råd fra flere brugere, jeg er løbende i dialog med en håndfuld brugere herinde omkring moderationen og lytter gerne, og de brugere kommer med saglig velargumenterende holdninger som jeg gerne lytter til, ligesom vi i hele vores efterhånden store moderationsteam jævnligt diskuterer moderationslinjen.

Men du må også kunne forvente at vi svarer på din kritik også selvom der kommer et svar du ikke bryder dig om. :)

Det er og har været også en del af moderationen at vi ofte svarer på offentlig på kritik af ledelsen når den rettes offentlig.

Forsat god fredag. :)

Redigeret af Moderator

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvor fremgår det af mit indlæg det at det ikke er tilladt at kommentere eller komme med saglig kritik ? ? Er du ikke meget venlig at svare på det ? For du skyder også holdninger i mine sko jeg ikke har eller givet udtryk for.

Jeg reagerer ikke voldsomt på det, jeg synes faktisk jeg skriver ret pænt til dig i mit svar.

Men jeg vidste godt, at svaret ikke ville bekomme dig helt godt, og at der ville komme en reaktion på det. Fint nok. Men lad være med at skyde mig udsagn eller holdninger i skoene, som jeg ikke har givet udtryk for.

Du kan skrive at Moderator og Admininstrator gør alt muligt forkert, det har du din frie ret til at gøre nu, og det har folk altid haft deres frie ret til herinde under alle andre forums end anmeldelser og efterlysninger. Det ved alle også der har deltaget her. Derfor er det lidt noget fis når du kører det ind under at ingen kritik af ledelsen må komme.

Det må den i hvert fald.

Men du må også kunne forvente at vi svarer på din kritik også selvom der kommer et svar du ikke bryder dig om. :)

sweetie - det er ikke det jeg gør   :)  og jeg er indifferent - altså bryder jeg mig altså hverken om eller lader være...  som sagt må i gøre som i vil - i behøver jo ikke forklare døre op og stolpe ned som du gør i dit indlæg med mindre i føler at der er noget at forklare.. 

jeg konstaterer bare hvad jeg ser... og vupti

du forfattede et helt indlæg på baggrund af en linie jeg skrev i et indlæg - og du retter det til mig personligt med mit navn øverst. Det ser jeg ikke som noget generelt - jeg ser det som en meget direkte respons :) det er vel ikke så underligt....

og at jeg får et helt indlæg med "læs dette" påbud i slutningen... det er måske nok venligt skrevet - men det opfattes - af mig - temmelig voldsomt.... 

eller lad os sige... overdrevet i forhold til emnet.... men pyt nu med det - det går nok :)  - især fordi jeg faktisk citerer nævnte indlæg et andet sted og giver Blue ret i det meste

Og jeg skriver IKKE at nogen gøre noget forkert... faktisk skriver jeg da det modsatte... at i må gøre nøjagtig hvad i vil fordi - det er jeres forum. Skriver det vist endda flere gange :)  Så nu du skriver det med beskyldningerne - så synes jeg at vi vist begge skal undlade at læse mere end der står... eller hva??

Men hvordan kan det være at hver gang jeg så kommer med det mindste pip om ledelsen eller deres stil - så kommer der en hel spand retur... hvis jeg gerne må - hvorfor er der så behov for - fra jeres (eller din - jeg husker ikke om du og jeg har snakket før)  side - at retfærdiggøre jer?

Hvis vi må kommentere som vi vil - så giv OGSÅ mig lov til det... i stedet for at rette personlige indlæg til mig og sig "læs dette" fordi jeg skriver noget DU ikke er enig med...  jeg forlanger nemlig ikke at du er enig.. og modsat hvad du påstår - så accepterer jeg fint at du ikke er enig.... 

faktisk helt uden at blive hidsig :D :D :D

så skal vi ikke sige at den ged er barberet HELT ned nu ? 

og fortsat god fredag til dig også - selv om det først kom med da du moderede dit indlæg.... så skal du da have en god weekend retur fra mig også :) :) 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jasmin, vi to har ALDRIG været i dialog sammen på PMs . :) Men du har med en del af mine kollegaer, men ikke mig ;) Måske vi engang har skrevet venligt sammen i en debat, men det har vist kun været en gang. Vi to har ikke diskuteret sammen før i debatter. :)

Men hvordan kan det være at hver gang jeg så kommer med det mindste pip om ledelsen eller deres stil - så kommer der en hel spand retur... hvis jeg gerne må - hvorfor er der så behov for - fra jeres (eller din - jeg husker ikke om du og jeg har snakket før) side - at retfærdiggøre jer?

Hvis vi må kommentere som vi vil - så giv OGSÅ mig lov til det... i stedet for at rette personlige indlæg til mig og sig "læs dette" fordi jeg skriver noget DU ikke er enig med... jeg forlanger nemlig ikke at du er enig.. og modsat hvad du påstår - så accepterer jeg fint at du ikke er enig....

Du har ikke fået en spand retur fra ledelsen når du tidligere har givet udtryk for din kritik i offentlige indlæg.

Men hvorvidt du har fået det du kalder en spand retur i hovedet fra andre i ledelsen, når du har sendt pms til dem, aner jeg jo af gode grunde ikke, ligesom jeg ikke aner om hvorvidt du selv har startet med at hælde en spand udover dem du har sendt dine pms til.

Men du kan forhåbentlig nok forstå at jeg ikke kan udtale mig om korrespondancer du har haft med andre i ledelsen, som jeg ikke kender til, men mit klare indtryk er at mine kollegaer normalt svarer pænt, hvis folk skriver pænt til dem.

At jeg bad dig om at læse Bluejackets indlæg var såmænd blot et hint til dig om hvordan du og andre også kan medvirke til en bedre tone på Eroguide, det synes jeg var relevant idet det havde relation til det du skrev om, og det regnede jeg egentlig godt med at du kunne klare. ;)

Redigeret af Moderator

Del dette indlæg

Link til indlæg

I har altid svaret pænt :) både når i har kontaktet mig og når jeg har kontaktet jer... den ros skal i helt sikkert have på en dejlig fredag :) 

husker så ærligt ikke om min respons fra jer er kommet offentligt eller via pms - men det er også lige meget... i har stadig skrevet pænt :)  

jeg plejer altid at sige... jeg kan alt... noget tager bare lidt længere tid end andet *gg*   herunder at forstå dig på den måde det var tænkt... men også det gik i orden *gg*  livet er dejligt.. 

for at citere smukke Line.. god karma til dig (del gerne med resten af teamet) og god weekend :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...