Guest Aarhuselsker Skrevet 20. April, 2014 Lad nu ikke ussel mammon styre hele livet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 20. April, 2014 (edited) Lad nu ikke ussel mammon styre hele livet.Man har alt at vinde og intet at tabe ved at etablere et særeje, og gifter man sig med en pige fra et andet land, og som kommer fra meget fattige kår, og hvor man ved at mange af deres landsfæller gerne vil til Vesteuropa/Nordeuropa af økonomiske årsager, så har det i mine øjne intet at gøre med at lade ussel mammon styre ens liv at man etablerer særeje. Jeg vil nærmere tænke at det vil være naivt og blåøjet ikke at gøre og vidner om manglende omhu og klarsyn. Jeg vil i hvert fald ikke sætte halvdelen af min personlige formue på spil i det der. Det har jeg den for kært til. Bevares, fint, andre kan have det på anden måde, men jeg forbeholder mig retten til at mene, at det ikke nødvendigvis er det mest fornuftige de kan gøre. Det er deres liv, så de kan jo gøre hvad de vil, men bare de i det mindste har taget stilling til det så og er opmærksom på det. :) Redigeret 20. April, 2014 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bbullersen 485 Skrevet 20. April, 2014 Jeg kunne da godt tænke mig at møde en sød østeuropæisk pige/kvinde med interesse i at kunne få en lidt bedre tilværelse hos en dansk mand. Det er da bl.a. derfor jeg prøvet at blive involveret med en thailandsk pige. Kort og kynisk er der for mig tale om en gensidig udnyttelse, som gerne skulle være krydret med nogle følelser der kan bygges noget på Men jeg synes ikke jeg har haft held til at finde nogle gode datingsites med østeuropæiske piger. Nogen anbefalinger? BB Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 20. April, 2014 Det er jo stadig blot penge. Mister man nogen tjener man bare nogle nye. Sværere er det jo ikke ;) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 20. April, 2014 (edited) Det er jo stadig blot penge. Mister man nogen tjener man bare nogle nye. Sværere er det jo ikke Det kommer jo selvfølgelig også an på hvor mange penge og øvrige aktiver man har i sin formue. Som Rejses eksempel viser kan det være aktiver og en formue der er skabt gennem flere/mange årtier. Det kan ingen jo bare tjene igen nødvendigvis i ens liv. Du har da ret i at det blot er penge, men der er stadig intet fornuftigt i ikke at etablere et særeje, når man gifter sig med pige fra fattige kår i et andet land, og hvor man ved at mange af hendes landsfæller gerne vil til vesten/gifte sig med en rig mand af økonomiske årsager. Det er faktisk et alvorlig emne dette her i relation til dem, der kunne komme gevaldigt galt afsted økonomisk, hvis man tænker lidt på andre også. Af samme grund vælger de fleste nok også at forholde sig alvorligt til emnet og de fleste argumenterer for at man sikre sig selv. Redigeret 20. April, 2014 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest bogholderen Skrevet 20. April, 2014 (edited) Jeg kunne da godt tænke mig at møde en sød østeuropæisk pige/kvinde med interesse i at kunne få en lidt bedre tilværelse hos en dansk mand. Det er da bl.a. derfor jeg prøvet at blive involveret med en thailandsk pige. Kort og kynisk er der for mig tale om en gensidig udnyttelse, som gerne skulle være krydret med nogle følelser der kan bygges noget på Men jeg synes ikke jeg har haft held til at finde nogle gode datingsites med østeuropæiske piger. Nogen anbefalinger? BB Min begrænsede erfaring siger du har mest held på en international friendship site som japan ichiban friends network, der trods navnet er international. Her kan du også møde kvinder fra Japan og tigerlandene. Datingsites med østeuropæere er desværre dybt betændte. Det er knap så galt med asiatere. Vil man møde kinesere, så er chinalovematch.net fantastisk. Lidt mindre fantastisk er søstersiden asialovematch.net men stadig bedre end de fleste. Redigeret 20. April, 2014 af bogholderen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13887 Skrevet 20. April, 2014 Jeg kender et dansk par, som havde boet sammen og fået børn sammen uden at være gift. Så giftede de sig med stort bryllup og ikke engang 2 år efter skred konen og kunne ikke engang få en gammel bil med at køre i, fordi manden havde været så smart (og hun så dum at gå med til det!) at lave særeje og alt stod i hans navn, bl.a. en næsten gældfri ejendom - kun diverse møbler og andet habengut fik hun lov at tage med. OK hun havde ikke haft arbejde og kun sin pension at leve af, men hun havde da passet hus og lavet mad + født deres 2 fælles børn - så luset kan man bare ikke tillade sig at være - men hun skred nu også fordi han var så smålig og nøjeregnende med penge. Jeg synes han burde have været så storsindet, at han havde foræret hende bilen, så hun kunne komme rundt og optaget et lån i ejendommen på f.eks. kr. 300.000,-, så hun havde haft penge til selv at købe et lille hus/lejlighed, men han ville jo bare have hun skulle blive og varte ham op 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9657 Skrevet 20. April, 2014 (edited) Jernsvin, nu er det at man sikrer sig ikke ensbetydende med, at man ikke af den grund godt kan vælge at give, hvis man finder det ret og rimeligt, men at gøre det forudsætter selvfølgelig at man har moral til at gøre det. Ud fra din beskrivelse tyder det på, at manden manglede netop moral? Men stadig væk hvor meget burde hun have, hun valgte selv at gå - muligvis af forståelige grunde. Hvis en mand eller en kvinde helt uforholdsmæssigt tjener de penge, der omsættes til fast ejendom eller andet, samtidig forsørger en hjemmegående ægtefælle, der ud fra enhver betragtning ikke selv ved en arbejdsindkomst kunne, hverken have tjent til halvdelen af værdierne indenfor ægteskabet, eller have skabt en sammenlignelig egen formue på egen hånd, ja så finder jeg det også rimeligt at bodelingen sker i proportionel favør af den der har tjent til, og eller skabt værdierne. Nu ved jeg godt at mangt en kærlig rig ægtefælle siger, at uden konen eller manden til at passe hjemmet, havde han eller hun aldrig fået den succes de har opnået - de lader det nok også komme materielt og økonomisk til udtryk, også på trods af eventuelt særeje. Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 20. April, 2014 af Rejsenetvaerk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13887 Skrevet 20. April, 2014 Jernsvin, nu er det at man sikrer sig ikke ensbetydende med, at man ikke af den grund godt kan vælge at give, hvis man finder det ret og rimeligt, men at gøre det forudsætter selvfølgelig at man har moral til at gøre det. Ud fra din beskrivelse tyder det på, at manden manglede netop moral? Men stadig væk hvor meget burde hun have, hun valgte selv at gå - muligvis af forståelige grunde. Hvis en mand eller en kvinde helt uforholdsmæssigt tjener de penge, der omsættes til fast ejendom eller andet, samtidig forsørger en hjemmegående ægtefælle, der ud fra enhver betragtning ikke selv ved en arbejdsindkomst kunne, hverken have tjent til halvdelen af værdierne indenfor ægteskabet, eller have skabt en sammenlignelig egen formue på egen hånd, ja så finder jeg det også rimeligt at bodelingen sker i proportionel favør af den der har tjent til, og eller skabt værdierne. Nu ved jeg godt at mangt en kærlig rig ægtefælle siger, at uden konen eller manden til at passe hjemmet, havde han eller hun aldrig fået den succes de har opnået - de lader det nok også komme materielt og økonomisk til udtryk, også på trods af eventuelt særeje. Det var ham der ville giftes og fordi de blev gift, gik hun lidt ned i pension og det havde han lovet at kompensere hende for - skete bare aldrig og hun betalte al maden, medens han sparede op i huset. Men nu var det et dansk par - havde hun nu været fra østeuropa eller thailand, var hun nok blevet, som hans lille hus- og sexslave! Men helt klart burde man fremfor rent særeje, lave en fordelingsnøgle - man kunne måske lave, den således at jo længere tid ægteskabet varer - jo mere ligeligt skulle værdierne fordeles Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heine 1644 Skrevet 20. April, 2014 (edited) Der er sikkert i alle vore omgangskredse par der har det fantastisk og par der er udfordrede. Det har sjældent noget med etnicitet at gøre - MEN - kulturforskelle forstærker nogle gange de problemer man ellers har. Før mit nuværende ægteskab (helt tilbage i 80'erne) havde jeg en fantastisk svensk kæreste - og selvom vi jo er "broderfolk" så var er faktisk større forskelle end man skulle tro - det var på den ene side spændende og fascinerende - på den anden side død-besværligt -- i sidste ende var et ikke det der tog livet af forholdet - men de latterlige 3-4 timers rejse til Göteborg var bare længere kulturelt end man tror når man står i IKEA Jeg har tilbragt megen tid I Østeuropa - og de myndeslanke blonde hviderussiske kvinder med de høje kinden er SÅ fascinerende - men der er jo en hverdag der skal fungere - også.. Omvendt tror jeg er svært - bl.a.fordi vi som danskere er vokset op med tro på hinanden og tillid til hinanden, systemer og stat - og den baggrund har man ikke ret mange andre steder. Mistro og usikkerhed sidder dybt i mange østeuropæiske kulturer ( med god grund ??) - og det lægger man ikke lige af sig sådan uden videre. Men det man til gengæld ofte hører er at de i virkeligheden kun ønsker sig tre ting - a: en mand der respekterer og påskønner dem, b: en mand der ikke drikker og er voldelig, c: en mand der betragter dem som lige værdige og som de kan stole på ... Så kan man byde ind på det - og har men ikke en opfattelse af at man "redder" hende og at hun derfor skal være evigt underdanig og taknemmelig - så er der mange smukke og talentfulde kvinder er gerne forlader Minsk, Vilnius eller Novogorod Redigeret 20. April, 2014 af Heine 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
nylonlover 613 Skrevet 21. April, 2014 De østeuropæiske kvinder ser godt ud og er ofte veluddannede. Manden skal derfor selv have et vist niveau af udseende og af uddannelse og ikke mindst skal han være ædruelig og fair overfor hende og andre. Han skal kunne lide børn og gerne ville have børn selv. Han skal fungere godt socialt og have gode venner. Altså en god mand, ven og familiefar. Ideen er at de søger en mand, der kan skabe en varig og god ramme om en familie. Dvs. et stabilt forhold, gode fysiske rammer (hus, bil), være en god far. Altså han skaber de ydre rammer for familien Hun tager sig af de indre linier. Så regn med at give lige så meget som du får igen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg