Hop til indhold
Bukowsky Revival

Debatterne styres af Q - har EG ej længere plads til mandehørm

Recommended Posts

Som novice her på sitet har jeg ikke undgået at bemærke, at debatterne i ekstrem grad styres af nogle meget dominerende Q som man kunne placere i den berømte 1. kvadrant i det meget fine hjul som er at finde under debatten om Trolls.

Trolls er også mænd som går mod strømmen og som tillader lidt mandehørm og politisk ukorrekt fremturen. Men det kan man bare lige vove at gøre! Kort efter kommer hammeren fra en af disse her markante Q´s og den stakkels mandlige skribent skal hakkes i jorden og stigmatiseres som en troll eller lignende.

Det komiske er så at se en stribe af lakajer som bakker op om denne jording. Jeg synes det er sørgeligt og skamfuldt at være vidne til. Bevares der skal være plads til alle, men i ligestillingens navn er mange som ikke nødvendigvis ønsker en sådan linje gjort til byttedyr endsige skamme.

Det minder faktisk lidt om situationen i Sverige blot med et andet tema. I Sverige er temaet at gøre skam ud af alle bordelkunderne [= PUNTERE] Denne hetz er i høj grad styret af en altopslugende feminisme. Det samme gør sig gældende her på EG - hovedtemaet er blot ikke stigmatisering og ulovliggørelse af bordel kunder, men ditto omkring mænd som ønsker at gå imod ensretningen styret af nogle få meget aktive Q her på sitet. Man må ikke skrive på en bestemt måde, man må ikke bruge L ordet, man skal i det hele tale efterleve de retningslinjer som visse af disse Q her på mediet udstikker.

Det er sgu da til at brække sig over!! Selv boardet skal næsten stå skoleret og have nosserne kørt igennem barbermaskinen. Alle andre som er imod denne trend og ensretning sidestilles med såkaldte Trolls. Hvor ef forfatterens frie rettigheder til at skrive i en mere underholdende stil blevet af?? Jeg spørger bare?? Hvis man læser litteratur er de bedste romaner jo ikke nødvendigvis skrevet over denne læst.

Det er også absolut skræmmende at se, at velartikulerede og såkaldte intellektuelle [i det mindste fremstår de som sådan] bakker op omkring denne linje. De samme personager som bandlyste Einstein og andre lærde som turde gå imod konsensus.

Det er absolut ikke konsensus som altid har ret!! Navnlig hvis konsensus er blevet skræmt eller banket på plads af personer, som ikke evner at se egne begrænsninger eller nærmest sygelige dominans af panelerne!

Jeg kunne godt savne et frit forum, hvor man kunne skrive som man har lyst til uden at skulle skydes ned som Troll eller lignende grundet måske polistik ukorrekte udmeldinger men så meget ikke desto mere måske underholdende linjer!

Ellers ender det hele i tea party og ensretning - er det måske vejen frem?? Er det særligt befordrende og underholdende at læse??

Hvad ved jeg - blot en novices tanker og iagttagelser her fra lidt tid på EG 

• Synes godt om 10

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Nu er du ikke novice Bukowsky. Du har en pæn mængde indlæg bag dig som GameGuy.

En Troll er ikke en mand der går mod strømmen - og det ved du godt.

MEN jeg synes væsentligt bedre om din nye stil, end din gamle blanding af troll, verbal rocker og dæmon.

Skål i skivet!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bukowsky

Hvis du ikke blandede det hele sammen i en vild forvirring, ville der faktisk være gode takter i dit indlæg. Desværre vælger du en næsten paranoid facon, hvor du mener, at vi (ja jeg er en af dem, der som regel er enig med de lyserøde og en stor gruppe af mændene her inde) vil ensrette debatten. Intet kan være mere forkert. Det er jo ikke en ensretning, vi ønsker. Vi plæderer for en lødig tone og diskussionsform. Når nogen udråbes til trolls, er det, fordi de griber enhver chance til at komme med postulater og underlødige indlæg. Når nogen så gendriver deres skriverier, så vender de tilbage med - mere af det samme! De forpester diskussionerne og er totalt ulidelige. Du har lov til at mene nøjagtigt, hvad du vil, men når du fremsætter det, så gør det på en ordentlig måde. Dette har du i din ny identitet faktisk gjort - bliv ved med det!

Og så velkommen tilbage i din ny ham :)

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sunny the best

Godt emne du bringer på banen.

Selvfølgelig skal der være plads til noget mandehørm.

Men som du skriver så skal der være plads til os allesammen. Når det så er sagt, så har jeg faktisk lidt samme opfattelse som dig.

På trods af det kommer jeg selv med nogle ret sure opstød det ved jeg godt. Og det er selvfølgelig ikke okay at jeg sidder og hidser mig op og får fyret noget lort af når nogen ikke lige mener det samme som mig selv.

Det kan være svært at tie stille hvis nogen kører rundt i det samme og det samme, og især hvis jeg føler at nogen mænd absolut skal provokere igen og igen.

Det er rigtigt at der næsten i alle debatterne er nogle Q der siger deres mening og det er de selvfølgelig deres fulde ret til.

Der er så nogle mænd der ikke altid vil give de Q ret i det de skriver, sådan er det jo med debat.

De mænd der så ikke er enige med den Q får nogle verbale tæsk og det syntes jeg sgu heller ikke altid er fair. Og i næsten alle strenge ender det ud i personlig fnidder fnadder, nogengange forsvarer mændene deres ynglings Q hvilket sikkert er meget naturligt, men igen også ærgeligt at de ikke også nogengange bare holder mund og lader slaget gå sin gang.

Tror/ håber da at de kvinder der vælger at debatere herinde ved at det kan give verbale øretæver at skrive sin mening og de fleste kan også svare for sig uden at mændende behøver at blande sig. Hvis mændene gør det hver gang så er det at det ender med suppe, steg og is.

Æhmmmm det jeg skriver nu falder ikke i god jord hos nogen det ved jeg. Og det er heller ikke sikkert jeg har ret i det jeg skriver.

Starter med lidt selv erkendelse.

Da jeg i sin tid opdagede vl og nogle af medlemmerne opdagede mig, fik jeg en del positive anmeldelser. Og puha så kom lille Frk Solskin helt op at køre. Jeg begyndte at skrive helt vildt derinde. Mjaee jeg blev faktisk meget afhængelig af det forum, for jeg fik jo lige pludselig opmærksomhed og positiv feed back på det jeg skrev. Jeg førte mig frem derinde, blandede mig i det meste. Og rigtig mange har nok tænkt hold nu din kæft Solskin. Men der var nok lidt den der MIG MIG MIG. Ind til der en dag var en af mine stamgæster der sagde til mig, nu er det nok. Det er sgu okay du skriver men nu syntes jeg du skal stoppe inden du kvajer dig helt fordi du er oppe og køre. Først blev jeg pisse sur. Og det gjorde sgu da også lidt nas at få at vide man var ved at blive for meget.

Efter lidt tænke tid måtte jeg jo give manden ret og komme ned på jorden igen. Og erkende at det var fucking vanedannende at få opmærksomhed i sådan et forum. Jeg kunne virkelig logge ind hver halve time bare for at se om der var kommenteret op mine indlæg osv...

Hmmm nu regner jeg ikke selv med at der er nogen af de piger herinde der vil erkende at de måske er lidt ramt af det samme som mig, og det er jo heller ikke sikkert at de er det. Skynder mig lige at sige at mændene også kan blive afhængelige af dette forum.

Og ikke mindst de likes det kan give at skrive herinde.

Selvfølgelig skal man have lov til at skrive hvad man mener, og give af sine erfaringer, komme med kloge ord når man mener andre måske kan lære noget af det osv...

Men man skal også prøve at lægge bånd på sig selv ind imellem og måske bare sidde stille og læse med uden at blande sig bare for at blande sig.

Håber i ved hvad jeg mener. Det kan godt være at der i indlægget er lidt vrøvl, nogen gange kører min hjerne lidt hurtig. Og så når jeg sgu ikke lige at skrive det jeg præcis tænker eller også gentager jeg mig selv. :)

Nå det var bare lige mit input her.

Kh Sunny :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis du ikke forsøgte at fremstille dig selv som novice men stod ved at du havde profilen Gameguy der havde mange hundrede indlæg under bæltet her på boardet... så ville det rent analytisk være et enormt godt indlæg

men da du har frekventeret det her board i umindelige tider og kender dets nøjagtige udvikling og har ydet en betragtelig indsats for at være politisk ukorrekt under dække af "nødvendige provokationer" og "brutal ærlighed" - så klinger det da lidt hult... 

dine synspunkter er nøjagtig de samme som de altid har været - det er der ikke noget nyt i :)  faktisk gjorde du utrolig meget ud af at bringe det emne på banen kort inden du skiftede til et nyt nick name så de emner du vælger at tage op er også velkendte 

Men velkommen retur alligevel.... 

og jeg er Q i blandet kvadrant 1 og 4 - og har hverken problemer med at stå ved det eller nogen som helst lyst til at benægte det...er faktisk stolt af det! ;) Jeg får nogen gange skrevet noget som OVERHOVEDET ikke var ment på den måde det var nedfældet....  og så får jeg tæv

pt fra pigerne i en tråd der mener at jeg generaliserer selv om jeg står stejlt på at det aldrig har været min mening....  men er det en god grund til at provokere unødigt eller være usagligt politisk ukorrekt?? ... ikke hvis du spørger mig

Gameguy... stå dog ved den du er... men lad være med at ville lave alle os andre om for at tækkes dig....  når vi andre kvajer os med noget vi får skrevet som alle andre er uenige i tager vi de slag der følger - sådan er det bare.... 

accepter det dog i stedet for at sætte etiketter på alle de andre brugere fordi du tror eller mener et eller andet.... live and let live.... 

Redigeret af Jasmin
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest MushRoom

Jeg vil skifte Nick inden så længe og fremstå som novice og få jer til at tro på jeg er ny herinde. I ved bare ikke hvornår gg

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu aner jeg ikke hvem der gemmer sig under hvilke alias, og om nogen skulle have flere. Faktisk er jeg også fuldstændig ligeglad.

Efter min menig så ville det klæde folk at forholde sig til hvad der bliver skrevet, og ikke hvem der skriver det.

Er man ikke enig i dette, så start en anden tråd om emnet ;)

Jeg ser ihvertfald en del sandhed i det første indlæg, og er sikker på der kan komme en god saglig debat om emnet, inden der går for meget mudderkastning i den.

• Synes godt om 5

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aros

Godt emne du bringer på banen.

Selvfølgelig skal der være plads til noget mandehørm.

Men som du skriver så skal der være plads til os allesammen. Når det så er sagt, så har jeg faktisk lidt samme opfattelse som dig.

På trods af det kommer jeg selv med nogle ret sure opstød det ved jeg godt. Og det er selvfølgelig ikke okay at jeg sidder og hidser mig op og får fyret noget lort af når nogen ikke lige mener det samme som mig selv.

Det kan være svært at tie stille hvis nogen kører rundt i det samme og det samme, og især hvis jeg føler at nogen mænd absolut skal provokere igen og igen.

Det er rigtigt at der næsten i alle debatterne er nogle Q der siger deres mening og det er de selvfølgelig deres fulde ret til.

Der er så nogle mænd der ikke altid vil give de Q ret i det de skriver, sådan er det jo med debat.

De mænd der så ikke er enige med den Q får nogle verbale tæsk og det syntes jeg sgu heller ikke altid er fair. Og i næsten alle strenge ender det ud i personlig fnidder fnadder, nogengange forsvarer mændene deres ynglings Q hvilket sikkert er meget naturligt, men igen også ærgeligt at de ikke også nogengange bare holder mund og lader slaget gå sin gang.

Tror/ håber da at de kvinder der vælger at debatere herinde ved at det kan give verbale øretæver at skrive sin mening og de fleste kan også svare for sig uden at mændende behøver at blande sig. Hvis mændene gør det hver gang så er det at det ender med suppe, steg og is.

Æhmmmm det jeg skriver nu falder ikke i god jord hos nogen det ved jeg. Og det er heller ikke sikkert jeg har ret i det jeg skriver.

Starter med lidt selv erkendelse.

Da jeg i sin tid opdagede vl og nogle af medlemmerne opdagede mig, fik jeg en del positive anmeldelser. Og puha så kom lille Frk Solskin helt op at køre. Jeg begyndte at skrive helt vildt derinde. Mjaee jeg blev faktisk meget afhængelig af det forum, for jeg fik jo lige pludselig opmærksomhed og positiv feed back på det jeg skrev. Jeg førte mig frem derinde, blandede mig i det meste. Og rigtig mange har nok tænkt hold nu din kæft Solskin. Men der var nok lidt den der MIG MIG MIG. Ind til der en dag var en af mine stamgæster der sagde til mig, nu er det nok. Det er sgu okay du skriver men nu syntes jeg du skal stoppe inden du kvajer dig helt fordi du er oppe og køre. Først blev jeg pisse sur. Og det gjorde sgu da også lidt nas at få at vide man var ved at blive for meget.

Efter lidt tænke tid måtte jeg jo give manden ret og komme ned på jorden igen. Og erkende at det var fucking vanedannende at få opmærksomhed i sådan et forum. Jeg kunne virkelig logge ind hver halve time bare for at se om der var kommenteret op mine indlæg osv...

Hmmm nu regner jeg ikke selv med at der er nogen af de piger herinde der vil erkende at de måske er lidt ramt af det samme som mig, og det er jo heller ikke sikkert at de er det. Skynder mig lige at sige at mændene også kan blive afhængelige af dette forum.

Og ikke mindst de likes det kan give at skrive herinde.

Selvfølgelig skal man have lov til at skrive hvad man mener, og give af sine erfaringer, komme med kloge ord når man mener andre måske kan lære noget af det osv...

Men man skal også prøve at lægge bånd på sig selv ind imellem og måske bare sidde stille og læse med uden at blande sig bare for at blande sig.

Håber i ved hvad jeg mener. Det kan godt være at der i indlægget er lidt vrøvl, nogen gange kører min hjerne lidt hurtig. Og så når jeg sgu ikke lige at skrive det jeg præcis tænker eller også gentager jeg mig selv. :)

Nå det var bare lige mit input her.

Kh Sunny :)

Nu er jeg en af dem, der kan sige pigerne imod, hvis jeg synes det de skriver er noget pjat, og hvis de skriver noget fornuftigt så roser jeg, jeg tror jeg har rost Sunny før for hendes indlæg en gang, nu gør jeg det så igen og jeg tror såmænd også jeg har været efter hende engang. ;)

Jeg er helt enig i, at der er nogen der er mere kritiske overfor pigerne end andre, og at der er nogen, der ikke kunne finde på at være kritisk overfor et lyserødt indlæg eller et indlæg fra sin yndlingsgudinde.

Det emne der smides på banen har været diskuteret meget under andre debatter, men jeg synes Sunny rammer hovedet på sømmet rigtig godt. Jeg tager også hatten af for den selvindsigt, selvkritik og ærlighed hun udviser i hendes indlæg. Det ser man alt for sjældent herinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hmmm, er denne tråd mon et eksempel på en troller der viser hvor mange fisk han kan få i nettet?

<trolling>

Ikke desto mindre, så har jeg altid synes at ham der Gameguy var lidt af en luder...

</trolling>

;-)

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

<trolling>

Ikke desto mindre, så har jeg altid synes at ham der Gameguy var lidt af en luder...

</trolling>

lidt nerd er man vel.... *gg*

dejligt at se dig filosof - har savnet dine indlæg på det sidste :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg synes måske at oplægget mere bærer præg at være en diskursanalyse, hvor ens konklusion lå fast før man undersøgte de forskellige mønstre og stukturer på EG.

Jeg tog lige et hurtigt kig, på det link der viser hvem der skriver mest på EG. Dels er det nu min opfattelse at en side som denne i høj "fødes af" og holdes i live at disse skribenter, og dels er det så ikke min opfattelse at det beskrevne fænomen "Alle mænd render rundt med tungen op i røven på de lyserøde" er så udbredt som tråd opretter gerne vil give udtryk for.  At der så indimellem flirtes flittigt med de lyserøde, betyder såmænd ikke, at de lyserøde styrer og holder mændene i kort snor.

Blandt som mange andre interessante mønstre og profil-adfærd, ja det findes, men nej, der er fint plads til alle, og adfærden er såmænd til at overskue. For mit vedkommende smiler jeg ofte blot, og nej det tricker ingen speciel lyst til at kaste mig ud personfnidder, for reelt er personfnidder langt mere dækkende for denne adfærd, end at forsøge at forbinde denne knapt så charmende adfærd med magt og dominans.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest bogholderen

Som novice her på sitet har jeg ikke undgået at bemærke, at debatterne i ekstrem grad styres af nogle meget dominerende Q som man kunne placere i den berømte 1. kvadrant i det meget fine hjul som er at finde under debatten om Trolls.

Trolls er også mænd som går mod strømmen og som tillader lidt mandehørm og politisk ukorrekt fremturen. Men det kan man bare lige vove at gøre! Kort efter kommer hammeren fra en af disse her markante Q´s og den stakkels mandlige skribent skal hakkes i jorden og stigmatiseres som en troll eller lignende.

Det komiske er så at se en stribe af lakajer som bakker op om denne jording. Jeg synes det er sørgeligt og skamfuldt at være vidne til. Bevares der skal være plads til alle, men i ligestillingens navn er mange som ikke nødvendigvis ønsker en sådan linje gjort til byttedyr endsige skamme.

Det minder faktisk lidt om situationen i Sverige blot med et andet tema. I Sverige er temaet at gøre skam ud af alle bordelkunderne [= PUNTERE] Denne hetz er i høj grad styret af en altopslugende feminisme. Det samme gør sig gældende her på EG - hovedtemaet er blot ikke stigmatisering og ulovliggørelse af bordel kunder, men ditto omkring mænd som ønsker at gå imod ensretningen styret af nogle få meget aktive Q her på sitet. Man må ikke skrive på en bestemt måde, man må ikke bruge L ordet, man skal i det hele tale efterleve de retningslinjer som visse af disse Q her på mediet udstikker.

Det er sgu da til at brække sig over!! Selv boardet skal næsten stå skoleret og have nosserne kørt igennem barbermaskinen. Alle andre som er imod denne trend og ensretning sidestilles med såkaldte Trolls. Hvor ef forfatterens frie rettigheder til at skrive i en mere underholdende stil blevet af?? Jeg spørger bare?? Hvis man læser litteratur er de bedste romaner jo ikke nødvendigvis skrevet over denne læst.

Det er også absolut skræmmende at se, at velartikulerede og såkaldte intellektuelle [i det mindste fremstår de som sådan] bakker op omkring denne linje. De samme personager som bandlyste Einstein og andre lærde som turde gå imod konsensus.

Det er absolut ikke konsensus som altid har ret!! Navnlig hvis konsensus er blevet skræmt eller banket på plads af personer, som ikke evner at se egne begrænsninger eller nærmest sygelige dominans af panelerne!

Jeg kunne godt savne et frit forum, hvor man kunne skrive som man har lyst til uden at skulle skydes ned som Troll eller lignende grundet måske polistik ukorrekte udmeldinger men så meget ikke desto mere måske underholdende linjer!

Ellers ender det hele i tea party og ensretning - er det måske vejen frem?? Er det særligt befordrende og underholdende at læse??

Hvad ved jeg - blot en novices tanker og iagttagelser her fra lidt tid på EG 

Jeg synes det er et beskedent krav, at vi ikke bruger luder ordet. Jeg er også stor tilhænger af, at en Tanja Rahm skal bruge lang tid til at opsnuse og sakse i anmeldelser med grimt sprog. Jeg mener sådan set også, at man ikke har noget at lave her, hvis man betragter en massagepige/-mand som en mindreværdig person, som man kan sige dårligt om. Jeg må indrømme, at meget politisk korrekte mennesker kan provokere, men det er da ikke værre end at man kan provokere lidt igen. Sådan noget sludder med, at man er en forfærdelig person, hvis man erkender, at folk har forskellig værdi på kødmarkedet, eller at der ikke er noget, der hedder white western priviledge, det provokerer mig da til en respons. Men det er også så langt ude, at jeg ikke føler mig ramt. Bliver mennesker chikaneret udover sengekanten her på eroguide, computere hacket, folk opsøgt af rockere eller "bare" folk fra sites, det er en helt anden snak. Men det har jeg heldigvis ikke hørt noget om.

Redigeret af bogholderen
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis man nu ikke havde så travlt med at jorde de lyserøde, så det kun er de allerstærkeste der har overskud til at være herinde, så ville vi også få et mere varieret billede "indefra" branchen - når det kun er en håndfuld lyserøde der kan holde til "mosten" herinde, så vil deres holdninger selvsagt blive lagt meget mærke til...

Ingen tvivl om at de lyserøde er nogle skrøbelige størrelser, som tit tager tingene hårdere end de var ment. MEN hvis vi ønsker en bedre fremtid for alle parter, så har vi (desværre) brug for at der er så mange lyserøde som muligt, der har lyst til at give deres syn og kendskab til kende (drengene/kunderne/gæsterne vil altid være i betydelig overtal). At pigerne og drengene sidder på hver deres site og snakker internt, opnår vi aldrig noget ved...

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg

. . . . . . . .

. . . .  men da du har frekventeret det her board i umindelige tider . . . . . .

. . . .

Wow. Hvor lang tid har eroguide eksisteret?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest bogholderen

Hvis man nu ikke havde så travlt med at jorde de lyserøde, så det kun er de allerstærkeste der har overskud til at være herinde, så ville vi også få et mere varieret billede "indefra" branchen - når det kun er en håndfuld lyserøde der kan holde til "mosten" herinde, så vil deres holdninger selvsagt blive lagt meget mærke til...

Ingen tvivl om at de lyserøde er nogle skrøbelige størrelser, som tit tager tingene hårdere end de var ment. MEN hvis vi ønsker en bedre fremtid for alle parter, så har vi (desværre) brug for at der er så mange lyserøde som muligt, der har lyst til at give deres syn og kendskab til kende (drengene/kunderne/gæsterne vil altid være i betydelig overtal). At pigerne og drengene sidder på hver deres site og snakker internt, opnår vi aldrig noget ved...

Jeg tror så det er ganske urealistisk, at andre end de stærkeste vil blande sig i debatterne. Mænnerne har brug for lidt armplads, og tyrekalve og stude vil tørne sammen om kvierne.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Stemplet

Udemærket indlæg, og stof til eftertanke.

Jeg er også træt af larmende Q, trolls og lign. Ikke mindst den dobbeltmoral der hersker. Pigerne vil tales pænt til, men formår det ikke selv og omvendt.

Når det så er sagt vil jeg meget nødigt se dem forsvinde, mandehørm skal vi ha, men nogen ting kan vi vel godt undgå at skrive og omvendt pigerne + de forelskede følgesvende skal hidse sig lidt ned. Vi er alle forskellige giv hinanden lidt plads begge veje. Jeg er også lodret uenig med en Q herinde men orker faktisk ikke at hidse mig op. Hun kan skrive og mene som hun vil ligeså meget som os andre. Ikke om jeg gider at synke ned på skyttegravs/mudderkast niveau.

Længe leve mangfoldigheden!

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har forstået, at Gimel er til salg. Var det ikke noget for dig? Her kan alle skrive alt.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Kære Bukowsky

Den er ikke helt ved siden af.

Ja personlig har jeg fået slag. I min "råd til" tråd var der mange der gik efter min person. Tænk sig jeg kunne finde på at skrive Luder og tænkt sig jeg skulle anfægte der var noget galt med prisen tsk tsk sikke en skidt Karl jeg er.

Så blev man Hetzet og skulle sparkes i røven var doven og hvad helvede jeg ellers skulle ligge øre til.

Først Luder ordet. Det ord bruger hovedparten af EG brugere i daglig tale, men herinde vil pigerne ikke høre det, så mændene har rettet ind. Ja de angriber endda andre mænd for at sige Luder, ja Ridder er man vel. Men det er da Patetisk når de selv bruger det i daglig tale.

Prisen. I forhold til de Tyske lønninger og købekraft er prisen klart for høj herhjemme. Selvfølgelig kæmper Luderne for at holde fast i prisen, man vil naturligvis gerne betales bedst mulig for sit arbejde! At kunderne vil betale prisen, fair nok! Men at man som kunde angriber andre kunder fordi de synes prisen er for høj, tja så skal man vist være EG Ridder der har sit nick kendt hos pigerne og vil prøve at sætte sig i godt lys. Igen hvis prisen havde været på niveau med andre steder, så skal man ikke brokke sig, men det er den ikke.

Men modsat Bukowsky, så tror jeg egentlig ikke det er pigerne skylds, nok mere denne Ridder ting. For naturligvis skal pigerne sige mig i mod, når jeg sætter spørgsmåltegn ved pris osv, man kæmper naturligvis for sin løn ;-) Men resultatet giver det samme, Pigernes præmisser spiller i høj grad ind i nogle debatter. Også tydeliggjort af, hvis en pige skriver noget, er der enighed og likes. Hvis en ikke velset bruger skriver det samme, ja så er der hetz. Læste et indlæg af Aros der fangede den, skal man grine eller græde?

Redigeret af Havnebumsen
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Først Luder ordet. Det ord bruger hovedparten af EG brugere i daglig tale, men herinde vil pigerne ikke høre det, så mændene har rettet ind. Ja de angriber endda andre mænd for at sige Luder, ja Ridder er man vel. Men det er da Patetisk når de selv bruger det i daglig tale.

Det er vist ikke så unormalt at sproget nede på den lokale bodegaen adskiller fra det sprog der typisk anvender andre steder i samfundet.  Nogen kan så finde ud af at tilpasse sproget til lejligheden, situationen efter omstændighederne, andre har bare ikke disse evner.

Det er såmænd også helt naturligt, at når man får nogle klask for sin opførsel e.lign, så "opfinder" man sine egne forklaringer, snarere end at godtage dem man får.  Ja, og det betyder vel bare at man skal lære at leve med og kunne håndtere, at pludselig findes der mange sandheder.

Du har så redegjort for din, og jeg kan så blot sige, jeg har en noget anden udlægning af det beskrevne. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har forstået, at Gimel er til salg. Var det ikke noget for dig? Her kan alle skrive alt.

Hvad har det egentligt med mit indlæg at gøre? Hvorfor skulle jeg være interesseret i det? Hvor vil du hen med dette intetsigende svar ud over, at det er et lettere forsøg på at være morsom på min bekostning. Men ud af flere tusinde indlæg kan man vel heller ikke forlange, at alle svar er lige kvalificerede. Hvad galt er der i at efterlyse et rum, hvor man fx kunne være lidt fri for de her i øvrigt meget aktive og kvikke Q ? Hvis du ikke ønsker dette, kunne du jo bare holde dig væk ikke? Ret enkelt faktisk! Men måske følte du dig truffet af visse af mine punkter i indlæget! *SS*

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu aner jeg ikke hvem der gemmer sig under hvilke alias, og om nogen skulle have flere. Faktisk er jeg også fuldstændig ligeglad.

Efter min menig så ville det klæde folk at forholde sig til hvad der bliver skrevet, og ikke hvem der skriver det.

Er man ikke enig i dette, så start en anden tråd om emnet ;)

Jeg ser ihvertfald en del sandhed i det første indlæg, og er sikker på der kan komme en god saglig debat om emnet, inden der går for meget mudderkastning i den.

Om jeg har været her tidligere eller ej her på sitet, har jeg faktisk ingen kommentarer til! Jeg har såmænd blot taget et emne op, som jeg mente kunne have en vis interesse. Mit sigte er ikke at genere nogle heller ikke Q, som selvfølgelig er velkomne. Jeg mener bare, at nogle af os godt kunne have behov for et frirum!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hmmm, er denne tråd mon et eksempel på en troller der viser hvor mange fisk han kan få i nettet?

<trolling>

</trolling>

:wink:

Her har vi et godt eksempel på, at en tidligere bruger tilsvines på det groveste. Hvis denne kommentar var møntet på mig, er det jo helt ude i hampen!! Hvordan man kan kalde sig filosof og samtidigt skrive en så enfoldig og generende kommentar er mig ubegribeligt. Hvor er det konstruktive i det henne??

Hvilke filosofiske overvejelser ligger der mon bag denne smarte kommentar?? Det er jo ingen gang værd at spilde sin tid på, men der forelægger en meget grov kommentar, som jeg synes boardet skulle kigge på!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er vist ikke så unormalt at sproget nede på den lokale bodegaen adskiller fra det sprog der typisk anvender andre steder i samfundet.  Nogen kan så finde ud af at tilpasse sproget til lejligheden, situationen efter omstændighederne, andre har bare ikke disse evner.

Det er såmænd også helt naturligt, at når man får nogle klask for sin opførsel e.lign, så "opfinder" man sine egne forklaringer, snarere end at godtage dem man får.  Ja, og det betyder vel bare at man skal lære at leve med og kunne håndtere, at pludselig findes der mange sandheder.

Du har så redegjort for din, og jeg kan så blot sige, jeg har en noget anden udlægning af det beskrevne. 

Man kan faktisk godt bevidst skrive sjofelt og beskidt her på sitet og samtidigt skive kronikker i fx JP, Politiken eller Information. Der kan være tale om en bevidst tilegnet skrivestil, hvor man krydrer det lidt med det slibrige og sjofle. Hvorfor kan det ikke have værdi?? Hvorfor skal det hele være klinisk og kedeligt? Ok det behøves selvfølgelig ikke at være kedeligt selvom det ikke er sjofelt - og det omvendte er altså også tilfældet, nemlig at man ikke nødvendigvis er det som man kunne kalde et båthorn blot fordi man vælger er skrivestil som måske provokerer lidt. Der er tale om forskellige stilvalg og vi skal da for guds skyld kunne bevare sådanne nuancer eller hvad?

Samtidigt skal der også være plads til, at alle samfundslag skal kunne ytre sig uden at visse akademiske typer ringeagter disse for et måske lidt mere simpelt sprog og enkle formuleringer. Alle bidrag er for så vidt velkommen efter min bedste vurdering. Men kommentarer som er spydige osv. eller generende er jo ikke særlige konstruktive, men alligevel kommer der jo et hav af sådanne ligeså. Det må så stå for ens egen regning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Bukowsky skrev: Man kan faktisk godt bevidst skrive sjofelt og beskidt her på sitet og samtidigt skive kronikker i fx JP, Politiken eller Information. Der kan være tale om en bevidst tilegnet skrivestil, hvor man krydrer det lidt med det slibrige og sjofle.

Fordi det så ikke er dig der skriver, men den figur du nu spiller. Det gjorde du så rigeligt under dit Gameguy nick, og jeg - og sikkert andre - gider ikke være statister i dit rollespil. Der findes givet fora for denne stil, og du kender dem formodentlig.

Det er min faste overbevisning at alle andre på EG skriver som den de er, de skriver blot om emner de ikke normalt kan diskuterer med deres omgangskreds.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

• Create New...