Hop til indhold
easytiger

"Det frie valg" - et must-read..

Recommended Posts

Overskriften til denne epistel, der hedder "det frie valg", synes jeg er vældig god. 

Il.D påstår at kun en uhyggelig lille håndfuld kan klare dette game, og det har han ret i. 

For at kunne klare dette game på sigt, skal man være i besiddelse af nogle stykker værktøj, som langt de fleste darhmer ganske enkelt ikke har. Man skal have en ekstrem diciplin som en jægersoldat, en ydmyghed overfor jobbet, menneskekundskab som en natservitrice på "Cafe Prøvestenen", et trygt bagland, hobby og interesser m.v. således at man kan have en eller flere sociale dimensioner i sit liv. 

Nu vil Nicolai, gerne gøre div. mutre til "bussedamer", men den holder ikke helt. 

En darhme som nu ikke længere er i branchen betroede mig følgende engang da vi diskuterede emnet, og mit udlæg var: "Hvorfor er darhmerne i denne branche så mærkelige?" 

"Det skal jeg sige dig lille Growlersen, det er fordi de drikker den farligste cocktail i verden for udiciplinerede, forkælede piger. 

Den består af: grænseløs fetering (de vil betale penge for at gå i seng med mig), plus mange penge (der i store træk ikke kan benyttes til andet end tant og fjas, da de fleste er sorte, og manglende respekt for penge, da alt er blevet dem foræret af deres uduelige forældre, uden de har skullet løfte en finger selv), ungdommelig ligegyldighed og overlegenhed, delvist i nogle tilfælde båret af en smule intellektuel bagage, erhvervet ved halvfærdige studier der ikke kan bruges eller er brugbare i praktisk meningsfyldt arbejde..."

Må man linke til en tråd fra Venuslogen eller i det mindste citere enkelte passager, der i særdeleshed er interessante?

Emnet er det frie valg og udvikler sig til en seriøs, lødig, nuanceret debat hvor en nytilkommer - mit gæt er en socialdemokratisk politiker eller akademisk researcher på en mission -  i forklædning - går til vaflerne og får temmelig interessant modspil fra nogle debattører, som givetvis læser med her ? Det ville undre hvis de ikek gjorde. Og herfra skal lyde en stor ros for at tage debatten til et sjældent nuanceret og perspektivrigt niveau .. og så er det faktisk morsomt også.

Tak for det.

nogle mener at "enhver er sin egen lykkes smed" - og at vi alle har samme muligheder i samfundet. Det er så åbenlyst forkert at det næsten gør helt ondt. Men det gælder for de fleste at de på et tidspunkt har mulighed(erne) for at ændre deres livsvilkår - men det kræver engagement viljestyrke tålmodighed flid og så skal der helst rundes af med lidt held eller en go mentor (det er ofte det samme). Det er det så ikke alle der har... Og det er sandelig ikke fordi de ikke er i kontakt med de professionelle system - havde det så bare været det...

Det kan ikke siges for tit - man bør udvise den allerstørste omhu når man vælger sine forældre...

Del dette indlæg

Link til indlæg

der var sgu en anden respektfuld omgangstone - selv når man var uenig dengang :)

Og så synes jeg iøvrigt - at den tråd fint belyser HVORFOR ikke alt ved VL var så skidt som det nu er blevet den fremherskende holdning

Redigeret af Heine

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Easytiger

Dine gætterier omkring socialdemokratisk politiker, er desværre forkert. Jeg skal ikke røbe noget, men mennesket du her refererer til, var betydende i en "verden" hvor overskriften var "Ei blot til lyst". Dette kan Googles, hvis man har sovet i samfundstimen.

Den diskurs som du refererer til, via dit link, hører ikke hjemme på EG, det var en hel anden verden, en anden tid, ja et helt andet niveau.

Venlig hilsen

Bendix

Redigeret af Bendix Westinghouse

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Easytiger

Dine gætterier omkring socialdemokratisk politiker, er desværre forkert. Jeg skal ikke røbe noget, men mennesket du her refererer til, var betydende i en "verden" hvor overskriften var "Ei blot til lyst". Dette kan Googles, hvis man har sovet i samfundstimen.

Den diskurs som du refererer til, via dit link, hører ikke hjemme på EG, det var en hel anden verden, en anden tid, ja et helt andet niveau.

Venlig hilsen

Bendix

Ja, og selv om det er aldeles nødvendigt at tiden måtte gå og at vi langsomt afvikles i takt med den. Eller i utakt. Men det er jo utroligt hvad mange år der har gået på bare disse 9 år. 

Gud bevare vores crackhjerner i denne onde twittertid, ty snart skal de gå i stykker.

B

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...